jj.Sobiho píše:Jenom s tím vlekem pozor na skupinu B+E
Repase AVIA A30 DA 12
- Václav Danita(bonita)
- Příspěvky: 1892
- Registrován: 08.04.2005 22:35
- Bydliště: Krásná Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re:
Příspěvek od Václav Danita(bonita) » 19.01.2016 15:23
https://www.facebook.com/sdhkrasnalipa
-
- Příspěvky: 249
- Registrován: 23.06.2012 22:26
- Bydliště: Petroupim
- Kontaktovat uživatele:
Re: Re:
Příspěvek od vašák mirek » 19.01.2016 19:31
Já to pochopil tak, že hasiči mít tachograf nemusí. A nemusí ho mít v tom případě, pokud nebude hlášeno k silniční dani a tudíž výdělečné činnosti. Tedy autodoprava. Jestli je to jinak budu rád za vysvětlení. Nechci žít v omylu.Ondřej Huňka píše:Pokud se nepletu, potom ještě může nastat problém pokud překročí auto i s vozíkem hmotnost 3,5t a není zařazeno v IZS. Musíte mít tachograf. Alespoň nám to tak bylo několikrát řečeno na školení řidičů.Sobiho píše:Jenom s tím vlekem pozor na skupinu B+E
-
- Příspěvky: 135
- Registrován: 01.01.2011 21:40
Příspěvek od Jakub » 20.01.2016 10:11
- Honza S.
- Příspěvky: 136
- Registrován: 08.01.2011 15:22
- Bydliště: Brno
Re: Repase AVIA A30 DA 12
Příspěvek od Honza S. » 20.01.2016 11:10
Takže pokud nemůžete mít nové, tak bych repasi avie určitě nedělal a volil jakoukoliv možnost ojetého kvalitního auta.
- Anybody.
- Příspěvky: 620
- Registrován: 21.01.2011 23:22
Příspěvek od Anybody. » 20.01.2016 17:58
repas čehokoliv staršího než 20 let jsou vyhozené peníze.
- Václav Danita(bonita)
- Příspěvky: 1892
- Registrován: 08.04.2005 22:35
- Bydliště: Krásná Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Václav Danita(bonita) » 24.01.2016 14:07
https://www.facebook.com/sdhkrasnalipa
- Pavel Havelka
- Příspěvky: 135
- Registrován: 04.02.2013 19:26
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Pavel Havelka » 24.01.2016 17:26
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 14.06.2015 19:54
-
- Příspěvky: 52
- Registrován: 11.08.2008 22:16
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Mirek » 11.08.2016 11:08
Krom toho, že je to starej krám s slabým motorem, má to krasný velký kola -> dobrá průchodnost terénem, v klidu v tom odvezu 9 lidí, a ještě k tomu spoustu materiálu, který je docela dobře dostupný. V nových autech typu Transit apod. nemyslitelné.
-
- Příspěvky: 135
- Registrován: 01.01.2011 21:40
Příspěvek od Jakub » 11.08.2016 13:59
-
- Příspěvky: 52
- Registrován: 11.08.2008 22:16
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Mirek » 12.08.2016 07:06
Příspěvek od Sobiho » 12.08.2016 15:21
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Re: Repase AVIA A30 DA 12
Příspěvek od Karel Čermák ml. » 12.08.2016 20:31
Jsme JPO V, výjezdy do 10 ročně a to je max, spíše do 5. Podle plánu plošného pokrytí se mimo obec v podstatě nedostane a ja se ptám- V čem bude pro mě lepší investice minimalně přes milion do auta , když to samé bez problemu obsahneme s avií? Ja tvrdim že v ničem. Neříkám, že avie je super auto, ale pro naše potřeby prostě stačí. Po poslední účasti na povodních jsme dostali nějaký prachy, celý to šlo do Avie- vyvařená, nový brzda, vstřiky, prostě prošla takovou menší GO. Minimalně na 10 let vystarano.
Soutěže neřešim, tam mámesporotvní cajk uplně oddělenej a od obce k dispozici 9tku trandaka- stejně jako ostatní spolky, jen mame možnost první volby. Trandak je mimo IZS, nemusim nic nikam hlasit a je všeobecná spokojenost.
Avie prostě stojí v hasičně naložená komplet materiálem na výjezd a není nic, v čem by nás momentálně omezovala. Já bych prostě AVII pro potřeby JEDNOTKY rozhodně neodsuzoval.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: 06.06.2014 14:58
- Bydliště: jihozápad
Re: Repase AVIA A30 DA 12
Příspěvek od John Duff » 18.08.2016 01:02
Naše jednotka [JPO III/1, 16 km na nejbližší stanici HZS, 24 km na okresní stanici HZS, pošumaví] taky před necelým rokem, když se objevily "*výhodné dotační příležitosti na nové DA*" řešila, zda Avii nahradit [naše má najeto 8000 km, máme ji jako 1.majitel od r.1990].
I navzdory tomu, že naše Avie prošla od r.2014 do r.2015 jistou adaptací a osobně jsem na ní strávil hodně večerů, jsem byl pro, aby se nahradila. Ideálně něčím takovým http://storage.pozary.cz/2012/02/uz4f4a ... 00x900.jpg. Pak se ovšem ukázalo, že dotace pujdou napasovat jen na DA v základním provedení (Avii máme prakticky vybavenou jako MS: Se skříňkama z překližky se dobře "hraje", takže jsem vytvořil prostor pro plovoučko, MP, rozkládací stan, dětské vybavení,...).
Jelikož CAS máme Š706 RTHP [najeto 6500 km, jsme 1.majitel od r.1981, v r.2014 prošla GO karoserie a laku - je tedy předpoklad, že pokud neprohnije nádrž, ještě řadu let sloužit bude] s původní nástavbou, kam se toho moc nevejde a ani v našich podmínkách není optimální jezdit např. na stromy či čerpání vody CASkou, tak jsem nebyl příznivcem pořizovat nové DA typu předokolka Transit minibus jako náhradu Avie. Poměr "půdorysu" Avie a toho, kolik do ní vleze lidí či materiálu je naprosto fantastickej. Nenajezdíme toho moc, takže i když to není zrovna kvalitní auto a ani zpracování nástavby se nedá zatleskat, neni problém to udržet v provozu. Letos se dělala (možná první) větší údržba a vyšlo to na 12.000,-. Je to prostě primitivní mechanická škatule na šasi náklaďáku, který stačí napíchnutí na dobíjení a nazdar. Umim si ale představit, že být členem jiné jednotky v jiné obci s jinou četností zásahů a hustším provozem na silnici, tak bych Avii nenáviděl. Viz první věta příspěvku :)
Máme to štěstí, že starosta obce sám navrhl, že nové DA, o které zažádáme z toho IROP fondu (90% dotace) nemusí Avii nahradit, ale stane se dalším vozidlem. (Žádali jsme pro účel "nouzové zásobování a evakuace"). Pro naše podmínky ideální stav. CASka vyjíždí na požáry /řekněme 5x-7x za rok/, Avie na technické zásahy /2x-3x rok/ + s dětma a na pár soutěží. Až přijde nové DA, budeme moci (kromě oněch případných úkolů na úseku ochrany obyvatelstva) jezdit na technické zásahy i v zimním počasí (žádáme o 4x4 verzi) nebo delegovat jízdy s dětma, na školení, hospodářskou činnost, atd atd i dalším členům jednotky, kteří nemají Cčkový papíry (nebo členům a členkám SDH).
...tak jsem se pokusil o jiný úhel pohledu a teď mě napadá, zeptat se na názory ohledně přívěsu...
Kromě CAS a Avie používáme pro potřeby sdružení ještě vlek. Prosadil jsem, aby veškerý soutěžní vybavení (jezdí zjm. děvčata a nově i děti) bylo v přívěsu PPS 12 a ne v zásahové Avii. Viděl jsem několik přívěsů přestavěných na šasi přívěsu Agados, Maro, ... pro připojení na kouli ISO 50. Líbí se mi ale víc možnost, připojit ten vlek dle potřeby za "cokoliv" - od CAS po traktor - nebýt limitován jen připojením na kouli. Hledal jsem po internetu, a i přes značnou výšku oka oje PPS12 od země, by se u 4x4 dodávky teroreticky nechalo udělat tažné kompatibilní výškou s ojí PPS12. Otázka zní, zda je možné v ČR objednat na dodávku jako Transporter Syncro nebo Transit AWD tažné, které lze vidět na mnoha užitkových pick-upech, tedy s jakýmsi poudrem, kam lze zasunout buď vložku s ISO koulí nebo hák pro oko (jako to má GAZ, Avie,...). Má s tím někdo zkušenost?
Rozhodně by to bylo levnější a rozumnější, než nechávat přestavět skříň na nový podvozek (A nejsem si jist, zda by dodavatel byl ochoten podvozek poněkud nestandartně schválit s vyměnitelnou ojí). Už mi to vrtalo hlavou mnohokrát.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 26.10.2015 17:09
Re: Repase AVIA A30 DA 12
Příspěvek od Zulu » 19.08.2016 09:34
Jen tak pro zamyšlení:
vyhl. 247/2001 §8 odst. 1) „Požární techniku a věcné prostředky požární ochrany, které byly zařazeny do vybavení jednotek, mohou používat jen hasiči za podmínek a) a b)“. Pojem hasič ve smyslu této vyhlášky §4 odst. 2): „Příslušníci, zaměstnanci podniku a členové (dále jen "hasiči") jsou v jednotce..“
Nehledě na to zák. 133/1985 §65 odst. 7) stanovuje: „Jednotky požární ochrany používají jednotné barevné označení vozidel, lodí a letadel. Stanovené barevné označení vozidel, lodí a letadel jednotek požární ochrany mohou používat jen jednotky požární ochrany..“
Je opravdu nezbytně nutné, aby se tato zásahová technika používala i pro účely spolků a sdružení?
-
- Příspěvky: 140
- Registrován: 28.11.2011 21:40
Příspěvek od Domin » 28.08.2016 09:56
Budou jednotky (obce), pro které budou repase Avií spláchnuté peníze do kanálu a naopak budou jednotky pro které to bude jediná šance jak získat relativně důstojné požární vozidlo.
Záleží na druhu JPO, počtu výjezdů, typů zásahů u kterých se zasahuje a ZEJMÉNA na finanční situaci v obci, protože ruku na srdce, i mezi obcemi je to jako mezi lidmi, někdo má a někdo nemá. Jsou jednotky kde se stále používá traktor s vlekem. Naopak budou jednotky, které Avie vyřadily již před 10 lety. Tohle všechno je třeba brát v potaz. V neposlední řadě taky terén v hasebním obvodu JPO. Má Avie dostatečnou průchodnost tamním terénem nebo ne? Nebo mám v jednotce automechaniky se zkušenostmi z tohoto typu vozidla? Nebo nejsme schopni jako JPO si mnoho věcí udělat svépomocí?
-
- Příspěvky: 49
- Registrován: 14.11.2015 12:28
Re: Repase AVIA A30 DA 12
Příspěvek od Vládík » 28.08.2016 20:18
Co vy kolegové hasiči, šli by jste do toho kdyby vám zastupitelstvo šlo tak na ruku a samo řeklo, že milión až milión a půl do nového auta mohlo investovat? Osobně jsem si říkal variatnu, že napíšeme na další rok rozpočet daleko vyšší než co dostáváme každý rok a pokud by měli námitky proč tuto výbavu chceme a tolik peněz taky požadujeme, tak bych se ujistil, že nemusíme ani řešit nějaké novější auto, jelikož náklady na udržování by byly asi daleko vyšší než co je teď. Nicméně pokud by jednohlasně schválili nákup technických prostředků a zvýšení rozpočtu, tak by se v dalším roce již třeba šlo řešit nějaké novější auto a výbavu tak i tak bychom dali z ávie do druhého auta. Prostě jen zkusit jestli zastupitelstvo nemluví do větru :-D
Taky co jsem se díval na ceny automobilů, tak vždycky je cena udaná komplet i s výbavou. Nevíte kolik by ceny byly, kdyby firma vyrobila menší CASku a výbavu bychom si tam potom doplňovali ....
-
- Příspěvky: 446
- Registrován: 17.03.2014 19:48
Příspěvek od Kuba_T » 29.08.2016 05:06
-
- Příspěvky: 140
- Registrován: 28.11.2011 21:40
Příspěvek od Domin » 29.08.2016 08:09
Co se týče nákladů na údržbu, tak si myslím, že než se nové vozidlo rozsype, tak mezitím do Avie nalijete x desetitísců a strávíte x hodin času s opravami. Ono je třeba brát taky v potaz to, že zatím je náhradních dílů dostatek, ale tento model Avie se již skoro 20 let nevyrábí a výrobce již také neexistuje. Za 5 let již situace s ND nemusí být tak optimistická jako nyní. Nové vozy jsou v záruce a co se týče ojetin ze zahraniční, tak pokud nekoupíte vyloženého exota, tak by v ČR měl mít dostatečné servisní zastoupení. Ano Avie je primitivní, vejde se do ní hromada vercajku, ale pokud máte možnost, šel bych do nového vozu. A Avii třeba nechal do zálohy, na soutěže nebo jako druhý výjezd. Pravda je, že Avie je tak jednoduchá, že se málo kdy podělá fatálně, ale furt se na ni něco sere! Jsou to drobnosti, ale pořád něco. Na to, jak málo se s tím jezdí. Proto bych asi volil něco novějšího, pokud je možnost, přeci jen, repase Avie, Trambuse atd. jsou jen jakési provizorní řešení.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA