Cejchování tachografu v hasičské voze
Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Cejchování tachografu v hasičské voze
Příspěvek od Marek Miklíček » 06.10.2015 11:40
Zdravím,
Koupili jsme starší hasičské auto a na technické jsme narazili na problém, auto má tachograf a chtějí po nás aby jsme jej cejchovali, tak jak se má každých 5 let.
Je toto opravdu nutné? Tachograf je nám tam v podstatě na nic ale každých 5 let nás to bude stát peníze jej zbytečně cejchovat. Lze toto nějak řešit???
Předem díky za odpovědi :)
Koupili jsme starší hasičské auto a na technické jsme narazili na problém, auto má tachograf a chtějí po nás aby jsme jej cejchovali, tak jak se má každých 5 let.
Je toto opravdu nutné? Tachograf je nám tam v podstatě na nic ale každých 5 let nás to bude stát peníze jej zbytečně cejchovat. Lze toto nějak řešit???
Předem díky za odpovědi :)
-
- Příspěvky: 156
- Registrován: 10.07.2006 11:05
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 06.10.2015 20:32
Tachograf vymontovat nelze, u novějších aut bez něj nefunguje tachometr, nehledě k tomu, že je to v rozporu se zákonem. Vozidlo z výroby vybavené tachografem ho prostě musí mít, je s ním homologováno. Ale hasiči nemusí mít tachometr cejchovaný, na STK vám lžou.
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Marek Miklíček » 08.10.2015 13:36
Pokud se nemýlím tak nelžou, něco jsem pohledal a zjistil jsem že pokud tachograf je tak že se musí jednou za pět let cejchovat. Pokud tomu tak není tak mě někdo opravte.
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 06.02.2012 19:16
Příspěvek od Petr Majer » 08.10.2015 21:42
Ahoj zdravím všechny v této diskuzy.Byl jsem tento rok na STK s T-815 Terno.Kalibrace tachografu je vyžadována i dobrovolných jednotek.Kalibrace je prováděna na Emisích.Je možnost tento tachograf demontovat a místo něj dát klasický tachometr.Tato výměna stojí okolo 8 tisíc a bylo mi řečeno,že od nás odkoupí i stávající tachograf a o to poníží cenu.Toto je možnost,kterou se budu zaobírat příští rok,kdy nám vychází kalibrace.
Velitel JSDH Habartov
Velitel JSDH Habartov
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 19.10.2015 19:28
Příspěvek od leonardo.21 » 31.10.2015 18:25
Ahoj .
Pozor tachograf se cejchuje co dva roky ne co pet let.ale netusim jestli to funguje i u hasicu po me to na stk zatim nikdo nevyzadoval
Pozor tachograf se cejchuje co dva roky ne co pet let.ale netusim jestli to funguje i u hasicu po me to na stk zatim nikdo nevyzadoval
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 01.11.2015 12:26
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: 22.11.2004 18:18
Re: Cejchování tachografu v hasičské voze
Příspěvek od standa Šimral » 30.11.2015 20:18
Ahojky kamarádi
Před pár lety jsem na tento problém upozorňoval.
Hasičská vozidla nemusí používat tachograf-kotoučky karty. Pokud však vozidlo tachografem vybaveno je, musí být jednou za 5 let kalibrován. Pokud byl tachograf do vozidla mamontován, musí tam zůstat. V TP není zapsána výjimka ze zákona.
Kalibrace stojí u analogu cca 1200. Výměna-evidentně nesprávná, stojí jako kalibrace na 35 let.
Podstatně větší problém však může nastat u digitálních tachografů, kde je cca max. po 7letech nutné vyměnit záložní baterii. Pokud se nevymění, tachograf se nenávratně vypne a musí se koupit nový.
Krásný den
Standa Chodov
Před pár lety jsem na tento problém upozorňoval.
Hasičská vozidla nemusí používat tachograf-kotoučky karty. Pokud však vozidlo tachografem vybaveno je, musí být jednou za 5 let kalibrován. Pokud byl tachograf do vozidla mamontován, musí tam zůstat. V TP není zapsána výjimka ze zákona.
Kalibrace stojí u analogu cca 1200. Výměna-evidentně nesprávná, stojí jako kalibrace na 35 let.
Podstatně větší problém však může nastat u digitálních tachografů, kde je cca max. po 7letech nutné vyměnit záložní baterii. Pokud se nevymění, tachograf se nenávratně vypne a musí se koupit nový.
Krásný den
Standa Chodov
-
- Příspěvky: 954
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Re: Cejchování tachografu v hasičské voze
Příspěvek od Kůďa » 24.02.2018 21:07
V Praze dne: 30.01.2018 Č. j.: 21/2017-150-DOST/2 Ministerstvo dopravy
Odpověď na žádost o stanovisko ve věci ověřování tachografu vozidla v souvislosti s technickou prohlídkou u hasičských vozidel
Vzhledem k tomu, že podle článku 3 písm. c) nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 561/2006 ze dne 15. března 2006 o harmonizaci některých předpisů v sociální oblasti týkajících se silniční dopravy, o změně nařízení Rady (EHS) č. 3821/85 a (ES) č. 2135/98 a o zrušení nařízení Rady (EHS) č. 3820/85/15/ES na vozidla požárních sborů, nemusejí být tato vozidla vybavena tachografem.
Podle bodu 7 přílohy č. 3 vyhlášky č. 341/2014 Sb., schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění vyhlášky č. 235/2017 Sb. musí být tachograf ověřen nejméně jednou za 2 roky pracovištěm pověřeným Úřadem pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví a registrovaným ministerstvem a musí být zaplombován, včetně svého pohonu.
Za účelem ujednocení činnosti v rámci technické prohlídky bude vydána instrukce, že závadou nebude hodnocen stav, kdy vozidla, která nemají povinnost být vybavena tachografem a přesto jsou jím vybavena, ale tachograf není ověřen. Výše uvedený bod 7 přílohy č. 3 vyhlášky bude upřesněn při plánované novele předmětné vyhlášky.
................................................................................................................................................................................................................
výpis z vydané instrukce ministerstva dopravy pro stanice STK :
INSTRUKCE PRO STK č. 3/2018 --- Postup při provádění technické prohlídky vozidel, která nemají povinnost být tachografem vybavena, ale jsou jím vybavena a tachograf není ověřen.
Tato instrukce je vydána z důvodu sjednocení činnosti v souvislosti s prováděním technických prohlídek vozidel, která nemají povinnost být tachografem vybavena, ale jsou jím vybavena a tachograf není ověřen.
V případě, že žadatel o technickou prohlídku přistaví vozidlo s nainstalovaným a neověřeným tachografem, na které se při jeho provozování nevztahuje povinnost vedení záznamu o době řízení vozidla, bezpečnostních přestávkách a době odpočinku pomocí tachografu podle obecně platných právních předpisů, tak kontrolní technik tento stav nehodnotí jako závadu.
Kontrolní technik při provádění technické prohlídky těchto vozidel /jedná se o hasičská vozidla, která nemusí mít tachograf/ tuto skutečnost poznamená do poznámky „Protokolu o technické prohlídce“ formou zápisu:
Provozovatel STK musí seznámit s obsahem instrukce kontrolní techniky STK nejpozději v den nabytí platnosti této instrukce. Do příručky jakosti zaznamená způsob, jak bude zabezpečeno seznámení dotčených pracovníků STK s obsahem této instrukce.
Změny uvedené v této instrukci nabývají platnosti dnem zveřejnění ve Věstníku dopravy.
V Praze dne 8. února 2018
Odpověď na žádost o stanovisko ve věci ověřování tachografu vozidla v souvislosti s technickou prohlídkou u hasičských vozidel
Vzhledem k tomu, že podle článku 3 písm. c) nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 561/2006 ze dne 15. března 2006 o harmonizaci některých předpisů v sociální oblasti týkajících se silniční dopravy, o změně nařízení Rady (EHS) č. 3821/85 a (ES) č. 2135/98 a o zrušení nařízení Rady (EHS) č. 3820/85/15/ES na vozidla požárních sborů, nemusejí být tato vozidla vybavena tachografem.
Podle bodu 7 přílohy č. 3 vyhlášky č. 341/2014 Sb., schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění vyhlášky č. 235/2017 Sb. musí být tachograf ověřen nejméně jednou za 2 roky pracovištěm pověřeným Úřadem pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví a registrovaným ministerstvem a musí být zaplombován, včetně svého pohonu.
Za účelem ujednocení činnosti v rámci technické prohlídky bude vydána instrukce, že závadou nebude hodnocen stav, kdy vozidla, která nemají povinnost být vybavena tachografem a přesto jsou jím vybavena, ale tachograf není ověřen. Výše uvedený bod 7 přílohy č. 3 vyhlášky bude upřesněn při plánované novele předmětné vyhlášky.
................................................................................................................................................................................................................
výpis z vydané instrukce ministerstva dopravy pro stanice STK :
INSTRUKCE PRO STK č. 3/2018 --- Postup při provádění technické prohlídky vozidel, která nemají povinnost být tachografem vybavena, ale jsou jím vybavena a tachograf není ověřen.
Tato instrukce je vydána z důvodu sjednocení činnosti v souvislosti s prováděním technických prohlídek vozidel, která nemají povinnost být tachografem vybavena, ale jsou jím vybavena a tachograf není ověřen.
V případě, že žadatel o technickou prohlídku přistaví vozidlo s nainstalovaným a neověřeným tachografem, na které se při jeho provozování nevztahuje povinnost vedení záznamu o době řízení vozidla, bezpečnostních přestávkách a době odpočinku pomocí tachografu podle obecně platných právních předpisů, tak kontrolní technik tento stav nehodnotí jako závadu.
Kontrolní technik při provádění technické prohlídky těchto vozidel /jedná se o hasičská vozidla, která nemusí mít tachograf/ tuto skutečnost poznamená do poznámky „Protokolu o technické prohlídce“ formou zápisu:
Provozovatel STK musí seznámit s obsahem instrukce kontrolní techniky STK nejpozději v den nabytí platnosti této instrukce. Do příručky jakosti zaznamená způsob, jak bude zabezpečeno seznámení dotčených pracovníků STK s obsahem této instrukce.
Změny uvedené v této instrukci nabývají platnosti dnem zveřejnění ve Věstníku dopravy.
V Praze dne 8. února 2018
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA