Požiar Tatra 815
Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 31.07.2013 21:01
Požiar Tatra 815
Příspěvek od Vladík » 29.08.2015 17:04
Sledovaním príspevkov o zásahoch som si všimol, že sa dosť často medzi zásahmi vyskytuje požiar nákladného vozidla Tatra 815. Nakoľko je medzi hasičmi vozidiel Tatra 815 veľa, zaujíma ma príčina požiarov tohto vozidla. Zisťoval to niekto v čom je podstata problému? Problém elektroinštalácie alebo prehrievanie motora? Prípadne iné príčiny?
-
- Příspěvky: 104
- Registrován: 22.03.2014 10:47
Příspěvek od Civilizátor » 30.08.2015 10:47
Většinou jsou to 30 let staré vraky, nic víc bych v tom nehledal.
-
- Příspěvky: 587
- Registrován: 26.07.2005 20:16
Příspěvek od Mara264 » 30.08.2015 15:27
z vice jak 50% to je elektřina, cpou se hřebíky místo pojistek a přidělávají se různé sirény a osvětlení. Ted na mašině ps12 jsem toho důkazem alternátorové + se mi chytilo o stožárek osvětlení, a zašaly mi doutnat kabely. Štěstí že se to včas odpojilo. Hadička na naftu nemyslim nevzplane to ikdyž to střikne na výfuk. A potrubí turba myslim ře taky ne.
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 31.08.2015 09:27
Tak a teď fakta a ne úvahy.
1) Velmi často začne u Tater hořet uvolněná tepelná izolace spodku motorového tunelu - holt ji nikdo neumeje a hlavně nezkontroluje, zda není uvolněná, občas je to potřeba. Spadne na motor a jak je nasáklá za ta léta olejem, v kombinaci s nemytým motorem zasraným olejem a prachem je to hned... Vzducháč u Tatry pracuje přeci jen s dost velkejma teplotama.
2) Zcela samozřejmě může chytit i od uvolněné olejové hadice nebo přívodu nafty (nebo třeba prasklý vstřik) a ono se to i děje. Kdysi jsem takhle málem shořel i s blbým Renautlem Midliner, kde motor pracuje s výrazně nižšíma teplotama.
3) Od potrubí turba to může úplně normálně hořet taky, u autobusů celkem častá příčina požáru v motorovém prostoru, u Tater nepříliš rozšířená, ale je to reálné.
4) "elektřinu" (tedy zkrat) bych dal až na další místo, mnohem méně významné, na Tatře těch drátů zase tak moc není a jsou celkem rozumně vedené.
Mara 264: Prosím přístě nemyslet, ale zjistit fakta ;-) Drahá na téma ZPP u dopravních prostředků dělala diplomku, tak jsem si tehdy o tom cosi načetl a "cosi málo" znám i z práce.
Možná by bylo zajímavé, kdyby se tu k tomu vyjádřil Martin Kavka - zdejší šéf - s letitou praxí coby vyšetřovák...
1) Velmi často začne u Tater hořet uvolněná tepelná izolace spodku motorového tunelu - holt ji nikdo neumeje a hlavně nezkontroluje, zda není uvolněná, občas je to potřeba. Spadne na motor a jak je nasáklá za ta léta olejem, v kombinaci s nemytým motorem zasraným olejem a prachem je to hned... Vzducháč u Tatry pracuje přeci jen s dost velkejma teplotama.
2) Zcela samozřejmě může chytit i od uvolněné olejové hadice nebo přívodu nafty (nebo třeba prasklý vstřik) a ono se to i děje. Kdysi jsem takhle málem shořel i s blbým Renautlem Midliner, kde motor pracuje s výrazně nižšíma teplotama.
3) Od potrubí turba to může úplně normálně hořet taky, u autobusů celkem častá příčina požáru v motorovém prostoru, u Tater nepříliš rozšířená, ale je to reálné.
4) "elektřinu" (tedy zkrat) bych dal až na další místo, mnohem méně významné, na Tatře těch drátů zase tak moc není a jsou celkem rozumně vedené.
Mara 264: Prosím přístě nemyslet, ale zjistit fakta ;-) Drahá na téma ZPP u dopravních prostředků dělala diplomku, tak jsem si tehdy o tom cosi načetl a "cosi málo" znám i z práce.
Možná by bylo zajímavé, kdyby se tu k tomu vyjádřil Martin Kavka - zdejší šéf - s letitou praxí coby vyšetřovák...
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA