Zamíchané rychlosti na CAS 32 T815
Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 09.09.2010 19:46
Zamíchané rychlosti na CAS 32 T815
Příspěvek od sdhpantynec » 28.07.2015 21:31
Ahoj, stalo se už někomu na T815 že zamíchal rychlosti? Při kondiční jízdě řidič nejspíš rychle podřadil a auto zůstalo stát, s řadicí pákou nešlo pohnout, ale motor běžel stále na volnoběh. Nakonec nás jiný nákladák zapřáhl, trochu cuknul a rychlosti se uvolnily. Nemáte někdo nějaké jiné řešení kterým by jsme to uvolnili rychleji bez pomoci jiné techniky?Děkuji za odpověd.
-
- Příspěvky: 33
- Registrován: 21.01.2013 14:37
Příspěvek od Zdeněk H » 29.07.2015 14:07
Když jsem jezdíval na vojně T815 - osmikola valník, při jízdě z kopce mi mladý při KŘK taky blbě přeřadil a vyskočila mi redučkní převodovka do neutrálu (želva-neutrál-zajíc). Po zastavení, ale šlo zařadit aspoň želvu (pozor zapíná se až zmáčknutím spojky při vyplém motoru). Občas to nešlo přeřadit zpět i záměrném řazení redukce. Převodovka řadí eletropneumaticky. Potom jsme museli natrvdo kladivem posouvat za mačkání spojky táhlo zpět na zajíce (někde v prostoru mezi zadními koly od spolujezdce). Ale je pravda, že chviku před tím jsme v Buchlákoch vytahovali plně naloženou Liazku z příkopy(27 t).
Na vojně jsme tomu moc nevěnovali pozornost, každého půl roku se měnili provozní řidiči, řadicí kulisy byli v šíleném stavu a jedna z příčin špatného řazení byla díky málo častému používání redukce.
Určitě bych se šel zeptat někoho, kdo opravuje Tatry a má s tím zkušenosti (např. Mopas Holešov)
Na vojně jsme tomu moc nevěnovali pozornost, každého půl roku se měnili provozní řidiči, řadicí kulisy byli v šíleném stavu a jedna z příčin špatného řazení byla díky málo častému používání redukce.
Určitě bych se šel zeptat někoho, kdo opravuje Tatry a má s tím zkušenosti (např. Mopas Holešov)
-
- Příspěvky: 33
- Registrován: 21.01.2013 14:37
Příspěvek od Zdeněk H » 07.08.2015 18:17
Potkal jsem kamárada, který pracuje ve firmě Mopas a vedli jsme debatu o těchto závadách. Vámi popisovaná závada je pravděpodobně zadřený synchron na 5 přev. stupni popř. celkové opotřebení převodovky. Vojenské a hasičské Tatry byly osazovány synchroními převodovkami a bohužel jejich životnost oproti klasickým je daleko nižší.
Pokud se závada bude opakovat, máte je přímo kontaktovat. Poradí a opraví. Prý běžně realizují opravy i pro firmy co dělají přestavby has. vozidel.
Pro doplnění, tu závadu co jsem popisoval já, je opotřebení redukční převodovky. Při opotřebení řadí elektropneumat místo zajíce neutrál (nedořadí).
Pokud se závada bude opakovat, máte je přímo kontaktovat. Poradí a opraví. Prý běžně realizují opravy i pro firmy co dělají přestavby has. vozidel.
Pro doplnění, tu závadu co jsem popisoval já, je opotřebení redukční převodovky. Při opotřebení řadí elektropneumat místo zajíce neutrál (nedořadí).
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA