Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
Návštěvník
Příspěvek
od Návštěvník » 12.04.2009 07:38
Zdravím všechny, nevíte někdo jaký by měl být správný předstih na PS8?? Za odpovědi předem díky.
-
Jan Riederer
- Příspěvky: 11
- Registrován: 16.01.2008 20:20
Příspěvek
od Jan Riederer » 12.04.2009 13:55
[Jiří Sucharda - 12.04.2009 09:13] Díky za info, ten návod mám, ale bohužel tam není to co potřebuju, potřebuju znát hodnotu předstihu a který válec pálí jako první. Ale stejně díky.
-
Karel Nývlt
- Příspěvky: 2
- Registrován: 26.04.2009 22:46
Příspěvek
od Karel Nývlt » 12.04.2009 21:14
[Jan Riederer - 12.04.2009 13:55]
O motoru na PS8 jsem psal na starých Požárech, ta diskuze ale asi není dostupná.
Motor SM31, u tohoto motoru je jednokontaktové zapalování, to znamená, že jeden kontakt je pro obě svíčky. Trabant nebo Wartburg má pro každý válec jeden kontakt. U PS8 proto pálí obě svíčky současně, to znamená jak v HU tak i v DU. Odtrh zapalování je 3-4mm a předstih zapalování 6-7mm. Zapalovací magneto má odtrhovou spojku, která přeskočí v okamžiku kdy se píst bíží k HU. Spojka přeskočí a urychlí magneto, tím se docílí silnější jiskry na svíčce. Při pomalém protáčení motoru se ozývá cvakání, to je ta odtrhová spojka. Ještě poznámku, levá svíčka /u čerpadla/ se musí při zapnutí vývěvy ukostřit! Jinak se nevypne levý válec /svíčka/ a dojde k zapečení kuželky trojcestného ventilu na páce vývěvy.
Přeji pěkné svátky. Nývlt
-
Karel Nývlt
- Příspěvky: 2
- Registrován: 26.04.2009 22:46
Příspěvek
od Karel Nývlt » 13.04.2009 07:01
[Karel Nývlt - 12.04.2009 21:14]
omlouvám se, odtrh kontaktu zapalování má být správně 0,3-0,4mm.
pěkný den Nývlt
-
Jan Riederer
- Příspěvky: 11
- Registrován: 16.01.2008 20:20
Příspěvek
od Jan Riederer » 13.04.2009 12:46
[Karel Nývlt - 12.04.2009 21:14] Díky za vyčerpávající informace.
-
Radek Svoboda
- Příspěvky: 70
- Registrován: 13.10.2005 10:43
Příspěvek
od Radek Svoboda » 14.04.2009 04:11
[Dobrý den, když už je otevřená tato diskuse chci se zeptat, zda nemáte někdo zkušenosti s výbrusem. Vedlejšímu sboru se podařilo PS-8 zadřít, nasáli nějakou nečistotu, přicpali chlazení a ..... . Neznáte někdo nějaou možnost, či spíš firmu, která provádí výbrus i na tehle stroj?
Dík za odpověď.
-
Mara264
- Příspěvky: 587
- Registrován: 26.07.2005 20:16
Příspěvek
od Mara264 » 14.07.2010 23:31
[Jan Riederer - 15.04.2009 11:06] Pánové chtěl bych otevřít ještě tuto diskuzi, 6-7mm? to se mi zdá celkově moc ne? Pravě jsem tomu typoval 3-4mm. chtěli jsme to kopnout a dlouho se nedařilo, pak to chytlo ale v nízkých otáčkách to moc nejede a to jsme tam měli těch 6mm
-
Mara264
- Příspěvky: 587
- Registrován: 26.07.2005 20:16
Příspěvek
od Mara264 » 14.07.2010 23:33
[Marek Haltof - 14.07.2010 23:31] Chtěl bych se spojit s lidmi kdo tomu rozumí děkuji
-
Josef Černý
- Příspěvky: 102
- Registrován: 03.10.2008 17:04
Příspěvek
od Josef Černý » 15.07.2010 11:49
[Marek Haltof - 14.07.2010 23:33]
Zdravím. Potřeboval bych vědět o jakou PS 8 jde, německou nebo českou. Jaké problémy stroj vykazuje.
napiš na
pepap.ostrov@seznam.cz U nás se každý rok koná soutěž těchto hystoriských stříkaček foto na stránkách
www.hasiciostrov.wz.cz
Josef Černý, Hasiči Ostrov, 602933142
-
Jan Čáslava
- Příspěvky: 65
- Registrován: 28.03.2007 14:27
Příspěvek
od Jan Čáslava » 26.04.2015 21:22
Obnovuji tuto diskuzi s prosbou ohledně nastavení předstihu a odtrhu na PS8. Hodnoty jsou mi jasné, ale předstih si mi nedaří nastavit. Nemá někdo nějaký funkční postup? Díky.
-
Zdeněk Bureš
- Příspěvky: 13
- Registrován: 02.03.2012 20:41
Příspěvek
od Zdeněk Bureš » 28.05.2015 19:30
Sundej nádrž, na hlavě válců je šroubek, tuším M6. Ten vyšroubuješ a zde třeba posuvkou změříš hodnotu v horní úvrati. Poté pootoč klikovkou o 3/4 otáčky ve směru otáčení motoru, dále velmi pomalu. Magneto musí být zapnuté, svíčka v kabelu opřená o kostru. Dále velmi pomalu otáčet, dokud se neozve cvaknutí odtrhové spojky a zároveň přeskočí jiskra. Nyní změřit vzdálenost pístu posuvkou, rozdíl je momentálně nastavený předstih. Správně musí být druhá změřená hodnota vyšší. Nastavení se provádí pootočením magneta. Každý, kdo kdysi seřizoval předstih u nějaké kývačky atd. si s tím lehce poradí. Hodnotu bych nedával větší než 4 mm.
-
Jan Čáslava
- Příspěvky: 65
- Registrován: 28.03.2007 14:27
Příspěvek
od Jan Čáslava » 02.06.2015 11:44
Tak se povedlo. Díky. Ještě dotaz: v dokumentaci, je popis: výpustné kohouty (11) na spodku klikovky k vypouštění nahromaděného oleje. K čemu to?
-
Karel Nývlt
- Příspěvky: 62
- Registrován: 12.05.2012 13:12
Příspěvek
od Karel Nývlt » 04.06.2015 12:05
dříve se míchal olej a benzin 1:20. Při delším provozu docházelo k nahromadění oleje v klikové skříni a při větším množství mohlo dojít k zaolejování svíčky. Ventil na klikové skříni spolu s ventilem v hlavách válců sloučí k "profouknutí" motoru při "ulití" motoru. Potom se otevřou všechny 4 ventily, vypne zapalování!!!! a motor se několikrát protočí startovací pákou, tím se vyčistí spalovací prostor a prostor klikové skříně. A vrchní ventil slouží k snadnějšímu startu studeného motoru. Ventil se otevře, vypne zapalování!!! pomocí olejničky (byla součástí výbavy stroje) při pomalém protáčení motoru nasaje válec benzin, uzavřít, zapnout zapalování......
-
dvoraedu
- Příspěvky: 1
- Registrován: 27.03.2015 01:42
Příspěvek
od dvoraedu » 26.08.2015 21:52
Dobrý den, máme PS 8 motor SM 31, startuje, saje, ale při tlačení vody ztrácí výkon až chcípne. Prosím neměl byste někdo nápad čím by to mohlo být? Předem děkuji za jakékoliv rady.
-
Josef Černý
- Příspěvky: 102
- Registrován: 03.10.2008 17:04
Příspěvek
od Josef Černý » 27.08.2015 10:56
Těsnění pod hlavou nebo prasklá hlava, stává se to když stroj dlouho běží na sucho motor se hodně ohřeje a pak do něj vletí studená voda.
-
Václav Sádovský
- Příspěvky: 45
- Registrován: 25.06.2012 19:12
Příspěvek
od Václav Sádovský » 29.08.2015 17:54
Předstih 3,2 mm a jinak je ryska na setrvačníku PS a otvor ryska a cvaknutí tak by to mělo vypadat.
-
Petr
- Příspěvky: 16
- Registrován: 24.10.2010 13:49
Příspěvek
od Petr » 23.08.2016 20:09
Zdravím kolegové, nevíte o někom kdo by opravil zapalování na PS 8 české výroby ? Nefunguje odtrhová spojka, ( necvaká ) při otáčení. Nebo poraďte jak ho mám rozebrat, jestli s tím máte někdo zkušenost.
Díky za informace a za rady. Petr
-
Václav Žák
- Příspěvky: 16
- Registrován: 10.07.2015 19:50
Příspěvek
od Václav Žák » 13.04.2020 07:12
Pokud nemáš nový zrychlovač tak to ani nerozdělávej,
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“