Baterie do CAS
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 01.11.2012 11:24
Baterie do CAS
Příspěvek od PaKu » 01.12.2014 16:45
Díky za reakce
-
- Příspěvky: 78
- Registrován: 28.09.2007 11:34
Příspěvek od Petr 71 » 01.12.2014 17:50
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 01.11.2012 11:24
-
- Příspěvky: 133
- Registrován: 26.12.2010 15:01
-
- Příspěvky: 65
- Registrován: 28.12.2006 11:13
Příspěvek od František Štrébl » 01.12.2014 21:03
- Martin Petržela
- Příspěvky: 219
- Registrován: 30.07.2004 17:29
- Bydliště: Praha 11
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Martin Petržela » 01.12.2014 21:23
Nejjednodušší kontrola v garáži - změřit hustotu elektrolytu v jednotlivých článkách (hustoměr - balónek, většinou k dostání v každých autopotřebách, komfortnější kukátko - tzv. refraktometr - je trochu dražší), optimální hodnota plně nabité AKB přes 1,28 g/cm3. Pod 1,16 už je kritický stav. Rozdíl mezi jednotlivými články by neměl přesáhnout 0,03 g/cm3, pak už je obvykle něco v nepořádku - vypadaná hmota z mřížek, hromadí se na dně článku a po čase ho vyzkratuje. 7 let je hodně,ale záleží dosavadním průběhu údržby.
-
- Příspěvky: 187
- Registrován: 26.06.2006 23:51
Příspěvek od Štěpán Klička » 01.12.2014 22:42
Životnost běžného akumulátoru bývá kolem 5 - 6 let, to ostatní je dle mě už jen takový bonus :-)
Je potřeba si uvědomit, že dnešní dobíjecí soustavy automobilů, případně různé staniční udržovací zdroje nebo konzervátory dokáží udržet akumulátor v celkem solidním stavu po dlouhou dobu a často vůbec nezaznamenáte příznaky blížícího se konce. Takové to špatné protáčení startéru známé z embéček a stodvacítek dnes nejspíš neuslyšíte. Prostě neustále startujete jako normálně a zničeho nic nestartujete vůbec.
-
- Příspěvky: 187
- Registrován: 26.06.2006 23:51
Příspěvek od Štěpán Klička » 01.12.2014 22:44
https://translate.google.cz/#cs/en/jak% ... vvv.%20vvv
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 01.11.2012 11:24
Příspěvek od PaKu » 09.12.2014 16:13
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: 02.08.2011 10:45
- Bydliště: MS kraj
Příspěvek od Ivo » 10.12.2014 08:35
Dále pokud budou na dně baterie "přeplněné" odkalovací komůrky - opět možnost zkratu.
Měření zásadně zátěžovým voltmetrem + kontrola hustoty elektrolytu.
-
- Příspěvky: 217
- Registrován: 06.03.2013 07:26
Příspěvek od duplesice » 11.12.2014 20:38
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA