DA
Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
- Michal Nováček
- Příspěvky: 93
- Registrován: 17.09.2012 11:58
Příspěvek od Michal Nováček » 20.04.2014 22:34
Mě na dopravním automobilu vyhovuje, že dopraví větší než malé množství lidí na dané místo.
Naopak mi na něm vadí, že neveze vodu.
Naopak mi na něm vadí, že neveze vodu.
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: 06.02.2011 21:58
Re: DA
Příspěvek od James t » 21.04.2014 00:18
Zdravím, podstata dopravního automobilu vychází už z jeho samotného názvu, dopraví nám na místo dostatečné množství sil a věcných prostředků. Jinou otázkou je jak je které dopravní auto postaveno.
Dala by se na toto téma však rozjet i polemika zda název DA není občas zavádějící a nechtělo by třeba více úrovňové dělení, ne jen DA a nějaké číslo.
Vysvětlím svou myšlenku: Ono totiž samotných druhů DA je spousta ale značí se jednotně, nerozlišuje se tolik zda je to pouze dodávka o sedačkách 1+ 8 nebo dodávka taktéž DA například s nádrží na hasební látku třeba o objemu 200 litrů plus hromada vybavení, nebo nějaká běžná Avia a nebo zda vedle toho stojí velká dvanácti tuna s osádkou 1+ 8 a jinak s parametry městské CAS však stále DA s vyjímatelným čerpadlem ( vím hned o několika takových s nádržemi od 1000 do 1700 litrů vody a není prý problém dle nejmenovaného nástavbáře takové auto postavit s nádrží na 2000 litrů ). Takže bych spíše specifikoval co je to vlastně DA a k čemu bude u té které jednotky používané, což se bude odrážet i z kategorie JPO a to k čemu je daná jednotka předurčená nebo kde je dislokovaná.
Kladů mají DA hromadu a je na těch kteří si ho nechávají dělat jak vozidlo nakonfigurují, co se záporů týče tak krom zvolení třeba špatného podvozku nebo nástavbáře snad žádné zápory nejsou a opravdu se nechá jako DA brát hodně zajímavá technika. Pak už jen rozhodují finance a to jak hodně zřizovatel svým hasičům přeje :-).
Dala by se na toto téma však rozjet i polemika zda název DA není občas zavádějící a nechtělo by třeba více úrovňové dělení, ne jen DA a nějaké číslo.
Vysvětlím svou myšlenku: Ono totiž samotných druhů DA je spousta ale značí se jednotně, nerozlišuje se tolik zda je to pouze dodávka o sedačkách 1+ 8 nebo dodávka taktéž DA například s nádrží na hasební látku třeba o objemu 200 litrů plus hromada vybavení, nebo nějaká běžná Avia a nebo zda vedle toho stojí velká dvanácti tuna s osádkou 1+ 8 a jinak s parametry městské CAS však stále DA s vyjímatelným čerpadlem ( vím hned o několika takových s nádržemi od 1000 do 1700 litrů vody a není prý problém dle nejmenovaného nástavbáře takové auto postavit s nádrží na 2000 litrů ). Takže bych spíše specifikoval co je to vlastně DA a k čemu bude u té které jednotky používané, což se bude odrážet i z kategorie JPO a to k čemu je daná jednotka předurčená nebo kde je dislokovaná.
Kladů mají DA hromadu a je na těch kteří si ho nechávají dělat jak vozidlo nakonfigurují, co se záporů týče tak krom zvolení třeba špatného podvozku nebo nástavbáře snad žádné zápory nejsou a opravdu se nechá jako DA brát hodně zajímavá technika. Pak už jen rozhodují finance a to jak hodně zřizovatel svým hasičům přeje :-).
- Anybody.
- Příspěvky: 604
- Registrován: 21.01.2011 23:22
Příspěvek od Anybody. » 21.04.2014 03:35
to James t
toto vše(vybavení) upřesňuje vyhláška č.53/2010sb. http://www.pozary.cz/clanek/50737-vyhla ... niky/(tedy se DA dále dělí a né pouze podle čísel výkonnosti čerpadla popřípadě PPS) v případě že by toto auto vezlo 2000 l vody už se nejedná o DA(tuším že 1800l je hranice), ale CAS(v případě se zabudovaným čerpadlem) a nebo AC (bez vlastního čerpadla např. pouze s PS12) a v případě že by to mělo např 1000l vody, ale vlastní zabudované čerpadlo tak se jedná o AS a to i na podvozku dodávky... pouze by to bylo např AS 15 L1Z
DA
výhody doveze hodně lidí a VPPO na místo za relativně krátkou dobu a s menší spotřebou PHM většinou v případě dodávek může řídit řidič starší 21 let pouze s oprávněním sk. B a referenčním školením (myšleno pod majákama), projede malýma uličkama, vhodné na výjezdy technického charakteru. U požáru většinou pouze využití u čerpacích stanovišť, nebo pro dovoz lidí.. Další výhoda je využití na soutěže.
nevýhoda není to CAS(neveze hodně vody) a ve většině případů uveze míň věcí než CAS
toto vše(vybavení) upřesňuje vyhláška č.53/2010sb. http://www.pozary.cz/clanek/50737-vyhla ... niky/(tedy se DA dále dělí a né pouze podle čísel výkonnosti čerpadla popřípadě PPS) v případě že by toto auto vezlo 2000 l vody už se nejedná o DA(tuším že 1800l je hranice), ale CAS(v případě se zabudovaným čerpadlem) a nebo AC (bez vlastního čerpadla např. pouze s PS12) a v případě že by to mělo např 1000l vody, ale vlastní zabudované čerpadlo tak se jedná o AS a to i na podvozku dodávky... pouze by to bylo např AS 15 L1Z
DA
výhody doveze hodně lidí a VPPO na místo za relativně krátkou dobu a s menší spotřebou PHM většinou v případě dodávek může řídit řidič starší 21 let pouze s oprávněním sk. B a referenčním školením (myšleno pod majákama), projede malýma uličkama, vhodné na výjezdy technického charakteru. U požáru většinou pouze využití u čerpacích stanovišť, nebo pro dovoz lidí.. Další výhoda je využití na soutěže.
nevýhoda není to CAS(neveze hodně vody) a ve většině případů uveze míň věcí než CAS
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 14.10.2013 19:51
Re: DA
Příspěvek od marek.vacek » 29.04.2014 09:18
Ahoj
Chtěl bych se podělit s naší zkušeností při pořízení DA. Koupily jsme deset let starého Tranzita odvezli na přestavbu, tam na auto dali majáky , přepážku mezi prostor cestujících a nákladový prostor , samozřejmě nalepily pruh a nápisy dle vyhlášky toť vše. Na Stanici technické kontroly vše bez problému schválily a vystavily technické protokoly že přestavbu schvalují. Poté jsme dorazily na úřad zapsat změnu barvy a že se jedná o DA do techničáku. Tam nám vyrazily dech požadavkem že musíme mít přestavbu schválenou od FORDU stojí to 4000,-Kč a když nebudou souhlasit tak si auto můžeme nabouchat někam. Pochopil bych to kdyby jsme zasahovali do konstrukce auta ale to auto je pořád to samé akorát červené s majáky.
Chtěl bych se podělit s naší zkušeností při pořízení DA. Koupily jsme deset let starého Tranzita odvezli na přestavbu, tam na auto dali majáky , přepážku mezi prostor cestujících a nákladový prostor , samozřejmě nalepily pruh a nápisy dle vyhlášky toť vše. Na Stanici technické kontroly vše bez problému schválily a vystavily technické protokoly že přestavbu schvalují. Poté jsme dorazily na úřad zapsat změnu barvy a že se jedná o DA do techničáku. Tam nám vyrazily dech požadavkem že musíme mít přestavbu schválenou od FORDU stojí to 4000,-Kč a když nebudou souhlasit tak si auto můžeme nabouchat někam. Pochopil bych to kdyby jsme zasahovali do konstrukce auta ale to auto je pořád to samé akorát červené s majáky.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA