Dobry den, rad bych se zeptal na zkusenosti s pouzivanim cisteren v mestske zastavbe a odvozeni asi nejvhodnejsiho typu, byt to muze byt jen otazkou nazoru :-) Velice se mi libi vozy M-B Econic v MSK, ale zdaji se mi na pouziti napr. v Praze prilis rozmerne, nebo je to jen domnenka? Napr. na HS-1 jsou Mercedesy ktere maji podobne rozmery s nizsim objemem hasiva...
Dekuji za odpovedi :-)
CAS do mesta
Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 29.03.2014 13:24
Econicy HZS Ostrava jsou obrovská osmnáctitunová auta, které navíc degraduje obrovský převis před přední nápravou - třeba v Praze na stanici Chodově je s ním problém i u AZ 37 MB Econic. Atega na centrále jsou také příliš velká auta, zejména svou délkou, ostatně ani nová Volva FL na stanicích Petřiny a Chodov nejsou díky své délce a naprosto nezvádnuté šířce nástavby výrobcem (nástavba je o téměř 20 cm širší než přední z profilu vystoupující blatníky na kabině) dobrým řešením do města. Ideální délka vozidla pro městské podmínky by neměla přesáhnout 7,2 m, cokoli navíc způsobuje problémy s průjezdností zejména křižovatek a zatáček plných parkujících aut. Úplně optimální byly Dennisy, ale ty už nikdy nebudou. I na podvozcích MAN TG-L/M nebo MB Atego se dá postavit ideální městská CASka - krásným příkladem je malé Atego u HZS Pardubice nebo některá vozidla u dobráků (JSDH Žďár n/S a další). I do malého auta se dvoukubíkovou nádrží (do města stačí) se dá nacpat obrovské množství výbavy v rozsahu vozidla v technickém provedení, musí se nad tím ale přemýšlet, což jde málokterému zadavateli a prakticky žádnému u nás dodávajícímu nástavbáři (pokud to nedostane na papíře od zadavatele). Každému, kdo nám za posledních čtrnáct let dodal do Prahy techniku bych přál denně s tou technikou projíždět bohnickými ulicemi nebo centrem Prahy, aby konečně pochopili jak se staví auto do města :-( Econic by se například do ulic Poznaňská nebo Krynická vůbec nedostal, občas to tam mělo i ideální krátké Iveco Magirus 4x2 jen tak tak...
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 05.02.2011 23:27
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 30.03.2014 15:04
HS-4 Chodov: AZ-37 Magirus MB Econic bez zatáčecí zadní nápravy
HS-1 Centrála (Sokolská - nikoli Vinohrady): AZ-37 Magirus MB Econic se zatáčecí zadní nápravou (lepší průjezdnost)
Nenajdou, takže je bezpředmětné to řešit, navíc nebudu vypouštět ven ideu své bakalářské práce, kterou zpracovávám.
HS-1 Centrála (Sokolská - nikoli Vinohrady): AZ-37 Magirus MB Econic se zatáčecí zadní nápravou (lepší průjezdnost)
Nenajdou, takže je bezpředmětné to řešit, navíc nebudu vypouštět ven ideu své bakalářské práce, kterou zpracovávám.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA