Škoda 706 RTHP
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 25.11.2013 19:50
- Bydliště: Oława /Polsko
Škoda 706 RTHP
Příspěvek od Kubeks » 04.02.2014 14:45
jeden z mých kolegů mě požádal o pomoc při získávání informací. Je Škoda 706 RTHP byly postaveny v sérii s krátkou procházkou (4-sedačková http://www.czerwonesamochody.com/detail ... e_id=45401) a byla upravena v důsledku opravy auto kabiny 6 místný (http://www.czerwonesamochody.com/detail ... e_id=45683)?
Omlouvám se za chyby.
Pozdravy z Polska
Kubeks
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 04.02.2014 23:37
-
- Příspěvky: 31
- Registrován: 13.12.2004 08:34
-
- Příspěvky: 102
- Registrován: 03.10.2008 17:04
Příspěvek od Josef Černý » 06.02.2014 12:26
Cisternová automobilová stříkačka CAS 16, byl požární automobil určený k přepravě požárního družstva s příslušenstvím potřebným k provedení požárního zásahu vodou nebo pěnou z vlastních nebo cizích zdrojů hasicích látek. Zejména pak k zásahu při požáru v místech s nedostatkem vody. Cisternovou automobilovou stříkačku tvořil podvozek Škoda 706 RTH, trambusová kabina pro posádku, nádrže na vodu a pěnidlo, čerpací zařízení a ukládací prostory pro požární příslušenství. Vozidlo nemělo připojitelný pohon přední nápravy.
Vozidlo bylo v roce 1983 předáno Jednotce SDH Slatina.
Vysvětlení označení:
CAS………….…Cisternová automobilová stříkačka
16…………….…Čerpadlo s výkonem 1600 l.min-1
Škoda 706………Typ podvozku
RTH…………...RT-typ podvozku,H-hasičský speciál
TECHNICKÉ ÚDAJE
Rozměry vozidla
Délka: 7 550mm
Šířka: 2 435 mm
Výška: 2 870 mm
Hmotnosti vozidla
Pohotovostní: 9200 kg
Užitečná: 4370 kg
Celková: 13570 kg
PODVOZEK
Typ: Škoda 706 RTH
Typ motoru: vznětový, naftový čtyřdobý, vodou chlazený šestiválec
Výkon motoru: 118 kW/1900 min-1
Objem motoru: 11 781 cm3
Náhon: 4x2 (bez připojitelného pohonu přední nápravy)
Převodovka: 5 stupňů vpřed, 1 vzad
Brzdový systém: 3 na sobě nezávislé systémy
Napětí elektrického příslušenství: 24V
Objem palivové nádrže: 175 l
Maximální rychlost vozidla: 85 km/h
KABINA
Typ: čelní pevná čtyřdveřová
Počet míst k sezení: 1+7
NÁSTAVBA
Materiál: Ocelový rám, oplechování plechem pomocí nýtování
NÁDRŽE
Na vodu: 3500 l
Na pěnidlo: 200 l
ČERPACÍ ZAŘÍZENÍ
Odstředivé jednostupňové
Jmenovitý průtok: 1 600 l/min
Jmenovitý tlak: 0,8 MPa
Vývěva: plynová na spálené plyny ruční
VÝBAVA TECHNICKÝMI PROSTŘEDKY
Vozidlo bylo vybaveno základní požární výbavou jako jsou hadice (B,C,D), savice a armatury.
Josef Černý, Hasiči Ostrov,
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 06.02.2014 12:46
1. CAS 16 na podvozku RTH1 bez předku bez lafety (dle staré normy označení ASC)
2. CAS 16 na podvozku RTH1 bez předku s lafetou
3. CAS 16 na podvozku RTHP s předkem s lafetou (od 1962)
4. CAS 25 na podvozku RTHP s předkem s lafetou
5. CAS 25 na podvozku RTHP s předkem s lafetou - krátká kabina, byla vyráběna souběžně s vozidly s dlouhou a údajně se mělo jednat o vozidla pro Závodní a vybrané veřejné požární útvary - v prostoru za kabinou bylo dle dobového tisku uvažováno o instalaci baterie lahví CO2 nebo práškového zařízení - pravděpodobně ale taková přestavba nikdy nevznikla. Jejich výroba trvala jen několik let.
I v rámci výroby se od sebe některá jinak totožná provedení navzájem odlišovala podle roku výroby. Od roku tuším 1974 (musel bych hledat) byla všechna auta červenobílá, do té doby čistě červená. Úplně první provedení CAS 16 RTH mělo na nástavbě po stranách zhruba v polovině výšky nástavby horizontální "schod", vzhledem ke složitosti karosářské výroby však ještě toto první provedení přešlo na boky hladké, jak je známe až do konce výroby. Vozidel se schodem po stranách se dochovalo relativně velmi malé množství, v rámci GO prováděných již od poloviny 70.let je často i na nejstarších vozech novější typ nástavby.
Poslední vyrobený CAS 25 Š706 RTHP byl vyroben v roce 1985 ve Vysokém Mýtě, výroba následujícího typu - CAS K25 L101.860 začala v tomtéž roce v Karose Polička.
-
- Příspěvky: 313
- Registrován: 20.05.2008 19:43
Příspěvek od Jakub Kozák » 06.02.2014 14:17
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 06.02.2014 15:04
-
- Příspěvky: 102
- Registrován: 03.10.2008 17:04
Příspěvek od Josef Černý » 06.02.2014 18:23
- Václav Danita(bonita)
- Příspěvky: 1892
- Registrován: 08.04.2005 22:35
- Bydliště: Krásná Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Václav Danita(bonita) » 06.02.2014 19:46
https://www.facebook.com/sdhkrasnalipa
-
- Příspěvky: 201
- Registrován: 30.01.2012 23:51
- Bydliště: Domažlicko
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Martin Kopecký » 06.02.2014 22:34
http://www.hasici.pobezovice.com/galeri ... fullsize=1
-
- Příspěvky: 78
- Registrován: 28.09.2007 11:34
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: 07.10.2011 19:11
- Kontaktovat uživatele:
Škoda 706 RTHP
Příspěvek od sdh třebčín » 08.02.2014 18:48
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 25.11.2013 19:50
- Bydliště: Oława /Polsko
Re: Škoda 706 RTHP Rosenbauer
Příspěvek od Kubeks » 18.03.2014 16:34
Děkuji vám všem za vaše odpovědi. Nechci psát nové téma, tak se zeptejte na to. Jsou tam někde v Česku vozy Škoda 706 RTHP s nastavba firmy Rosenbauer?
S pozdravem
J-KD
-
- Příspěvky: 20
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od František Buchta » 18.03.2014 17:04
-
- Příspěvky: 133
- Registrován: 12.01.2006 09:03
Příspěvek od Petr Bohanes » 18.03.2014 17:27
-
- Příspěvky: 20
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od František Buchta » 18.03.2014 18:14
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA