Jízda k zásahu
-
- Příspěvky: 954
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Kůďa » 17.02.2014 16:11
-
- Příspěvky: 111
- Registrován: 16.08.2011 12:30
Re: Jízda k zásahu
Příspěvek od 19jarda92 » 17.02.2014 18:58
-
- Příspěvky: 482
- Registrován: 12.01.2012 21:23
Příspěvek od petr.194 » 17.02.2014 19:21
-
- Příspěvky: 111
- Registrován: 16.08.2011 12:30
Re: Jízda k zásahu
Příspěvek od 19jarda92 » 17.02.2014 19:50
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: 29.12.2013 22:07
Příspěvek od Mc Gyver » 18.02.2014 11:25
"Petr Haska má pravdu. K řízení vozidla k zásahu je potřeba mít pouze platné řidičské oprávnění pro dané vozidlo a věk 21 let a více. Nic víc, nic míň. Netvrdil bych že v JMK školí něco jiného, ale že někdo špatně poslouchal. spíše bych apeloval na rozumnou jízdu bez tzv. krvavého oka. Vybouraná CAS po cestě k zásahu už nikomu nepomůže. Nejrychleji vždy neznamená nejdříve."
Když píšeš "nic víc a nic míň" tak vzhledem k jinému vláknu jsi zapomněl dodat ještě podmínku, že onen "nestrojník" absolvoval kondičních jízdu, jestli jsem tu vášnivou diskusi dobře pochopil.
-
- Příspěvky: 197
- Registrován: 06.09.2010 09:08
- Bydliště: Jihočeský kraj
Příspěvek od Lukáš -X- » 18.02.2014 13:24
shrnuto a podtrženo - vstupní lékařská prohlídka pro šoféry je samozřejmost. Bez ní Vám nedají papíry a chtějí ji i v autoškole.
§ 87 je novelizován a pravidelné lékařské prohlídky pro řidiče s VRZ jsou zrušeny. Což je i pochopitelné, neboť členové JSDH a příslušníci HZS stejně procházejí prohlídkou tak nebo tak.
Školení řidičů jsme zachovali i po zrušení "profesáků", jednou za rok strojníky navštíví pán z akreditovaného školícího střediska autoškoly. Naši velitelé (VJ i VD) jsou bývalí strojníci, tedy absolventi zmíněné S40, proto bych jejich řízení (kondičky i výjezdy) neviděl jako problém.
Pokud má někdo jiný názor, necháme si poradit ...
-
- Příspěvky: 954
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Kůďa » 19.02.2014 08:52
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 28.02.2012 17:19
Příspěvek od anonymus » 19.02.2014 09:59
Auto s VRZ
jízda s vozidlem s majákama, tak obsah školení a frekvenci určí zaměstnavatel (na základě z. 262/2006Sb, §102-103)
Co se týče zdravotní prohlídky, tak ta se provádí 1x za 2roky do 50 let věku a 1x za 1rok nad 50 let věku (dle z. 361/2000Sb, §87)
Věk nad 21 let nebo při potvrzené výjimce od 18 let (dle z. 361/2000Sb, §83)
Auto bez VRZ (bez aktivního VRZ)
jízda s vozidlem bez majáků, tak obsah školení a frekvenci určí zaměstnavatel (na základě z. 262/2006Sb, §102-103)
Co se týče zdravotní prohlídky, tak ta se provádí 1x za 6let do 50 let věku a 1x za 4roky nad 50 let věku (dle vyhl. 79/2013Sb, příloha 2, II 5)
Zjednodušeně,
Školení zajišťuje pověřená osoba (např. VJ) zřizovatelem (obec), obsah školení dle vyhodnocení rizik,…. (může to být formou profesáků, referentů, školení od VJ, nebo externistu,…)
Zdravotní prohlídky, používám VRZ tak co 2 roky do 50let, nepoužívám VRZ tak co 4 roky do 50let (např. kluci co jezdí s dodávkou na soutěže 1x4 roky prohlídka)
S40 je třeba jen k používání „čerpadla“, takže až po dojezdu na místu události.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 28.02.2012 17:19
Re: Jízda k zásahu
Příspěvek od anonymus » 19.02.2014 10:10
Zjednodušeně,
Školení zajišťuje pověřená osoba (např. VJ) zřizovatelem (obec), obsah školení dle vyhodnocení rizik,…. (může to být formou profesáků, referentů, školení od VJ, nebo externistu,…)
Zdravotní prohlídky, používám VRZ tak co 2 roky do 50let, nepoužívám VRZ tak co 6 let do 50let (např. kluci co jezdí s dodávkou na soutěže 1x6 let prohlídka)
S40 je třeba jen k používání „čerpadla“, takže až po dojezdu na místu události.
-
- Příspěvky: 162
- Registrován: 14.02.2007 20:33
Re:
Příspěvek od medved ledni » 19.02.2014 13:00
Tak pokud dobře čtu, řešíme tu zda musí mít S40 či ne. Ano v jiném vlákně se řeší další, třeba kondiční jízda. Takže se uklidni, takovýhle chytrolíni jsou nejlepší.Mc Gyver píše:Lední medvěd:
"Petr Haska má pravdu. K řízení vozidla k zásahu je potřeba mít pouze platné řidičské oprávnění pro dané vozidlo a věk 21 let a více. Nic víc, nic míň. Netvrdil bych že v JMK školí něco jiného, ale že někdo špatně poslouchal. spíše bych apeloval na rozumnou jízdu bez tzv. krvavého oka. Vybouraná CAS po cestě k zásahu už nikomu nepomůže. Nejrychleji vždy neznamená nejdříve."
Když píšeš "nic víc a nic míň" tak vzhledem k jinému vláknu jsi zapomněl dodat ještě podmínku, že onen "nestrojník" absolvoval kondičních jízdu, jestli jsem tu vášnivou diskusi dobře pochopil.
Aby se tvoje dušička uklidnila, Musí mít 21 let, platný řidičský průkaz pro dané vozidlo, splněné kondiční jízdy, pokud však prokazatelně jezdí s vozidlem o stejné či těžší hmotnostní kategorii, konduiční jízdy mít nemusí. Rovněž nemusí mít průkaz profesní způsobilosti, pro chytráky jako Mc Gyver se rozumí pro hasičská vozidla. Dále by měl být zdravotně způspbilý, nebýt pod vlivem alkohlických nápojů, omamných a návykových látek. Atd. přesně jak píše Anonymus. Dál to rozvádět nebudu. Čus a klídek, chytráku
-
- Příspěvky: 197
- Registrován: 06.09.2010 09:08
- Bydliště: Jihočeský kraj
Re: Jízda k zásahu
Příspěvek od Lukáš -X- » 19.02.2014 15:39
Dotaz z čistě praktického hlediska. Pokud absolvuje řidič lékařskou prohlídku v rámci JSDH, je to uznané nebo ne? Lze to vyřešit dopsáním do formuláře v zařazení - hasič, strojník, velitel, nositel DT + třeba řidič? Nebo musím chtít po klucích zvláštní formulář?
Kůďa -
Neřekl jsem zrušen, ale novelizován
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 19.02.2014 17:13
-
- Příspěvky: 162
- Registrován: 14.02.2007 20:33
Příspěvek od medved ledni » 19.02.2014 19:21
-
- Příspěvky: 179
- Registrován: 17.04.2008 13:06
Re: Jízda k zásahu
Příspěvek od J. Odrazil » 19.02.2014 20:24
A především bych chtěl Vaši pozornost obrátit k Pokynu generálního ředitele Hasičského záchranného sboru ČR ze dne 8. 6. 2009, kterým se stanoví Řád výkonu služby v jednotkách HZS podniků, SDH obcí a SDH podniků, kde je vše, jasně a zřetelně, popsáno, a který je, na rozdíl od ostaních Řádů a SIAŘů, závazný i pro JSDH. Je tam popsána i četnost periodických prohlídek pro nositel DT. Je tam popsána i problematika kondičních jízd - odlišně a zpřísněně od vyhl. č. 247, a i další odlišnosti, třeba o záznamech odborné přípravy apod.
Dále si dovoluji polemizovat o tom, že pro lékařskou prohlídku řidiče stačí formulář pro člena jednotky s vypsáním funkce řidič. Vyhláška č. 277/2004 Sb., o stanovení zdravotní způsobilosti k řízení motorových vozidel, má v příloze č. 1 a 2 pro tuto záležitost určené formuláře. Nechci "malovat čerta ne zeď", ale je otázkou, zda by, v případě nějaké nehody, státní zástupce uznal ten, či onen formulář.
J. Odrazil
-
- Příspěvky: 89
- Registrován: 19.11.2013 18:17
Příspěvek od TomasK » 19.02.2014 20:38
Č.j. MV- 52763-6/PO-2008
Metodika pro zřizování
jednotek sborů dobrovolných hasičů obcí
Praha
Periodické zdravotní prohlídky
Se zajištěním výjezdu souvisí i zdravotní způsobilost členů jednotky. Členové
jednotky jsou dle § 69b zákona o PO povinni se podrobovat zdravotním prohlídkám
stanoveným nařízením vlády č. 352/2003 Sb. Po absolvování vstupní zdravotní prohlídky
absolvují členové periodické zdravotní prohlídky v intervalu 1 x za 2 roky, není-li lékařem na
základě vyšetření člena stanoveno jinak. Tento interval platí i pro nositele dýchací techniky.
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 19.02.2014 20:42
Add formulář na řidiče - formulář stačí, on totiž nestanovuje rozsah prohlídky, její rozsah stanovuje lékař právě na základě toho, co je ve formuláři zapsáno (hasič, hasič - NDT, stojník/řidič a podobně) a lékař za ten rozsah vyšetření odpovídá. U HZS má taky jiný rozsah prohlídky strojník a jiný rozsah hasič.
-
- Příspěvky: 179
- Registrován: 17.04.2008 13:06
Příspěvek od J. Odrazil » 19.02.2014 20:53
J. Odrazil
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA