Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
czechfireman
- Příspěvky: 72
- Registrován: 13.01.2014 12:23
Příspěvek
od czechfireman » 14.02.2014 11:05
Zdravím všechny. Chtěl bych se zeptat jestli je možný do CAS K 24 Liaz napasovat turbo (ze zájezdovýho autobusu Karosa). Nerad bych aby sme se do toho pustili a pak zjistili, že to nesedí. Díky všem za radu
-
petr.194
- Příspěvky: 482
- Registrován: 12.01.2012 21:23
Příspěvek
od petr.194 » 14.02.2014 11:34
Nebylo by snažší celý motor vyměnit? Kamarádi to udělali a šlo to bez problémů.......
-
Michal Jančov
- Příspěvky: 31
- Registrován: 13.12.2004 08:34
Příspěvek
od Michal Jančov » 14.02.2014 11:48
Ležatý motor z autobusu do CAS? A ještě je to jednodušší, než měnit turbo?
-
19jarda92
- Příspěvky: 111
- Registrován: 16.08.2011 12:30
Příspěvek
od 19jarda92 » 14.02.2014 13:24
nechci se nějak ptát ale CAS 24 nemá turbo? Dyt tam je oturbenej stoják ne? No i kdyby tam nebylo nevim jestli to bude dobrej nápad...ten motor bude dost načatej z toho že je studenej a dostává při výjezdu štosy tak by taky nemusel při druhým výjezdu vydržet na klice nebo na hlavách ale toť muj názor...osobně bych ho tam nedaval
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 14.02.2014 18:53
1. LIAZ 101.860 má standardně turbo typu ČZ K36. Mimochodem vyndavá se pěkně blbě... Pokud je v autobusu stejné turbo, pak tam bude pasovat - doporučuju zjistit přesný typ turba v konkrétním typu autobusu.
2. LIAZka 101.860 nemá stoják, ale šikmo uložený motor, stoják má až poměrně malé množství "třístovek" 18.29XA
3. Za tenhle motor lze namontovat zase jen stejný (šikmý) motor, většina ostatních Liazáckých motorů tam nebude pasovat.
-
Petr Martínek
- Příspěvky: 120
- Registrován: 01.01.2010 01:01
- Bydliště: Oldřichov v Hájích
Příspěvek
od Petr Martínek » 15.02.2014 13:16
Dle mého tam turbo pasovat bude,příruba by měla být stejna.
-
David Malát
- Příspěvky: 162
- Registrován: 26.06.2007 23:32
Příspěvek
od David Malát » 15.02.2014 17:32
Ono i ty motory by měli být stejné, teda bloky. Rozdíl bude jen ve vaně a sacím koši oleje a držákách motoru. Ale motor jako takový by měl být stejný ať stojí, leží nebo je šikmý.... Typ turba a vstřikovacího čerpadla je dle výkonu motoru.
-
19jarda92
- Příspěvky: 111
- Registrován: 16.08.2011 12:30
Příspěvek
od 19jarda92 » 15.02.2014 17:50
no ale ležák místo stojáka nebo pololežáká nedáš když bude proti převodovce posunutej ke straně a tam ti vadí motorovej tunel...do týhle věci bych se nepouštěl a nechal to bejt.Taky bych rád na T148 turbo a vim že to neni problém ale nerad snížim životnost motoru
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 15.02.2014 17:58
Nedáš ani stoják místo pololežáka - musel bys taky předělat tunel, třístovka ho má vetší. Nehledě k nutnosti výměny i převodovky, stará 10P80 by to asi nepřežila a obávám se že ani staré nápravy - třístovka už má přeci jen o dost konstrukčně vyspělejší Ráby oproti starým reduktorovým LIAZ...
-
19jarda92
- Příspěvky: 111
- Registrován: 16.08.2011 12:30
Příspěvek
od 19jarda92 » 15.02.2014 18:03
takže se Hynku schodneme že je to taková no jak to říct zbytečná věc a v případě že by pro to kluci byly zbytečnost překopávat hnací trakt pomalu 30ti letýho auta. Hlavně nedej bože se pak někde něco stalo a někdo si všimnul toho že tam je to co tam bejt nemá a už by se to vezlo
-
David Malát
- Příspěvky: 162
- Registrován: 26.06.2007 23:32
Příspěvek
od David Malát » 17.02.2014 21:41
Ono dřív se to sekalo všechno stejné. A když něco dělali tak nad tím přemýšleli. Když ty tři motory dáte vedle sebe bez vany (a logicky sacího koše na olej) tak nepoznáte rozdíl. Možná krom externích držáků a u ležatého trošku jinde turbo (jiné potrubí).... Nemyslel jsem měnit sklon motoru v autě, to nelze protože je to dáno typem rámu => prostoru v něm... V autobuse ŠL jsme měli ležatej a rozdíl byl opravdu jen ve vaně. Teď v RŤáku máme z Torona, což je asi jediný stoják s turbem. Dle kW je typ pístů, vstřikovacího čerpadla, velikost turba a jestli má mezichladič. Převodovka Mates/Liaz je taky skoro stejná, jen otočená o 90° zase kvůli místu v rámu a dle typu auta má rozdílný koš spojky => motory jsou stejné...Jen bacha na typ vstřikovacího čerpadla. Je výkonové a ...... (honem si nevzpomenu na název) => jedno je do aut a druhé si drží nastavené otáčky a samo si přidá výkon dle potřeby. Bylo nám doporučeno to, jen to trochu zlobí, když jedeš pomalu a skoro bez plynu. => trochu to houpe ale při čerpání gut....
-
Rudolf Windisch
- Příspěvky: 107
- Registrován: 15.01.2008 14:12
Příspěvek
od Rudolf Windisch » 18.02.2014 08:27
Je to opravdu přesně tak jak píše David. Máme v L101.860 také motor z Torona, stačí opravdu vyměnit části, které výše popisuje David. Ani ležatý motor není problém.
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 18.02.2014 19:21
Ale já se tu celou dobu nebavím o stojáku z Torona, který je ještě ze staré vývojové řady, anžto o stojáku s turbem z třístovkové řady M1.2C, který je výŕazně jiný včetně jiné převodovky.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“