Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
M.S.
- Příspěvky: 6
- Registrován: 11.01.2012 12:52
Příspěvek
od M.S. » 03.02.2014 15:52
Zdravím,
chtěl bych se zeptat, zda je nutné při komunikaci s KOPIS předně využívat vozidlovou radiostatnici nebo je možné používat i ruční?
Někde jsem slyšel či četl, že veškerá komunikace s KOPIS by měla probíhat pomocí vozidlové radiostanice.
Můžete mi napsat, zda je možné/žádoucí používat ruční radiostanici?
Předem děkuji.
-
Petr Martínek
- Příspěvky: 120
- Registrován: 01.01.2010 01:01
- Bydliště: Oldřichov v Hájích
Příspěvek
od Petr Martínek » 03.02.2014 17:48
Proč by nešlo ručkou komunikovat s operačním? To budeš u zásahu pořád odbíhat do auta?
-
Libor
- Příspěvky: 42
- Registrován: 12.02.2013 22:07
Příspěvek
od Libor » 03.02.2014 19:03
úplně běžně se používá ruční RDST ať už analog nebo digitál
-
M.S.
- Příspěvky: 6
- Registrován: 11.01.2012 12:52
Příspěvek
od M.S. » 03.02.2014 19:07
Neříkam, že by nemělo jít komunikovat pomocí ruční.
Ale ptám, se jestli nějaké takové doporučení platí či nikoliv.
Prý je hlášení z vozidlové RDST srozumitelnější s menším šumem atd.
-
DAVID HOMOLA
- Příspěvky: 95
- Registrován: 03.01.2012 20:20
Příspěvek
od DAVID HOMOLA » 03.02.2014 20:34
Zkušenosti z praxe mám takové že se mi čas od času stane že se z ruční RDST nemůžu spojit,(radiový stín,atp),potom nezbývá nic jiného než běžet do auta a tam je to v pohodě.Možná je to tím že vozidlovka má lepší signál,nebo je "silnější".Ale pokud to jde snažím se maximálně využívat ručku.
-
malda
- Příspěvky: 133
- Registrován: 26.12.2010 15:01
Příspěvek
od malda » 03.02.2014 21:08
vozidlovka 10W to je plus pro vozidlovku. Mínus pro ručku:ručka 5W. nedokážu představit jak u zásahu kde nevidíš na zasahující jednotku pořád přepínáš stanici.to samé jako od Davida V místě kde je špatné spojení pobíháš ,aby si podal zprávu,až tě nakonec operační vyzve ,abys volal telefonem nebo dojdeš do auta . další mínus pro ručku zatím nemám
-
Libor
- Příspěvky: 42
- Registrován: 12.02.2013 22:07
Příspěvek
od Libor » 03.02.2014 21:35
nejideálnější řešení, pro komunikaci u zásahu využívat analog, třeba motorolu a pro komunikaci s KOPISem matru a nemusíš pořád běhat do auta
-
DAVID HOMOLA
- Příspěvky: 95
- Registrován: 03.01.2012 20:20
Příspěvek
od DAVID HOMOLA » 03.02.2014 21:38
to je sice asi ideální,ale Matra není mezi dobrovoláky až tak častým jevem.:-)
-
ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od ruská vlaštovka » 04.02.2014 03:33
Nejideálnější je spojka v autě a není co řešit. Bohužel tento luxus už si může dovolit snad jen Praha (netuším, zda se spojka zachovala ještě i jinde). Jinak jak už zaznělo - vozidlovka má nejen větší povolený výkon (oficiálně max. 10W), ale i mnohem účinnější anténu - pokud je tedy správně nainstalovaná. Navíc přenosky, pokud se často používají, mívají antény dosti poškozené, ke všemu pokud si při nákupu nedáte pozor, klidně koupíte přenosku s anténou, určenou pro jinou část kmitočtového pásma, než budete používat. Takže další ztráty. A dále - je vlastně vůbec otázka, jaký výkon má stanice na té které kanálové předvolbě naprogramován. Často se na zásahové kanály dává snížený nebo dokonce i nízký výkon kvůli větší výdrži baterií. V tom případě je ovšem ideální mít pomocí naprogramovaného tlačítka možnost výkon přepnout. Některé starší stanice (třeba stále používaná Motorola GP300) to ovšem neumí nejen přepnout, ale nastavený výkon je společný pro všechny předvolby (novější typy už umí definovat výkon pro každou jednotlivou předvolbu včetně možnosti přepnutí). Takže je potřeba vycházet z reálných podmínek - včetně situace na místě zásahu.
Každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán!
-
Mc Gyver
- Příspěvky: 14
- Registrován: 29.12.2013 22:07
Příspěvek
od Mc Gyver » 04.02.2014 15:14
Ještě bych Vlašťovku doplnil o jednu drobnost. Mnohokrát jsem viděl situaci, kdy je stanice v kapse, nebo na klipu a někdo se pokouší komunikovat s operačním. Toto lze dělat pouze v místech s velmi dobrým pokrytím. Každá anténa potřebuje protiváhu kterou u auta zajišťuje kabina a u ručních stanic je anténa a její ladění počítáno tak, že ji obsluha drží v ruce (což je protiváha) a anténa je vzdálená od jakýchkoli předmětů, t.j. i od těla. Tím že ji mám v kapse, byť několik cm od hrudi dojde k tomu, že se rozladí a vyzáří se výrazně méně výkonu. Pakliže tedy potřebuji komunikovat na větší vzdálenost ZÁSADNĚ stanici ven z kapsy, chytit do ruky a mluvit přímo do ní, je-li připojen ext. mikrofon tak ji držet druhou rukou v úrovni očí či výše.
Toto všechno samozřejmě platí nejen pro komunikaci s KOPISem ale i na místě zásahu, je-li rozlehlejší (např. pro spojení s čerpacím stanovištěm) Tam je dobré stanici místo nošení v kapse pověsit třeba na nějakou větev nebo ji položit co nejvýše s anténou svisle a aby byla pokud možno alespoň půl metru od kovových předmětů.
-
Roman Žilka
- Příspěvky: 385
- Registrován: 17.06.2009 11:57
Příspěvek
od Roman Žilka » 04.02.2014 21:23
Já bych jen doplnil, že s KOPIS by měl být ve spojení pouze velitel zásahu (případně někdo ze štábu). Takže jednotka cestou k zásahu komunikuje s OPD z mobilní RDST, po příjezdu na místo přejde VJ na zásahový kmitočet a spojí se s VZ a to není problém řešit z přenosné RDST. Kdyby u většího zásahu každý velitel volal každou chvíli na KOPIS, tak by se z toho OPD za chvílí zvencnul.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“