Majáky - co je a co není zneužití
Aktuální problémy, neshody, trable...
-
- Příspěvky: 74
- Registrován: 07.08.2010 19:10
Příspěvek od Vašek Bus » 13.12.2013 23:28
Petr.194 být na tvém místě tak se ani nechlubím tím že mám ŘP. Jezdím jako řidič busu u DPP. A u nás mají na pohotovákách taky modrý světla. Je to přesně podle výjimky z ministerstva dopravy co vím já tak u autobusů jsou asi tři osobní auta všechny jezdí prioritně řešit nehody busů ale jezdí i jako asistence PČR k cizím nehodám a pak je v provozu ještě asi 6 fabií s oranžovýma světlama.. Tramvajáci mají daleko více aut s modrýma některý jezdí v podobným režimu jako u nás u autobusů tedy dispečerský vůz který řeší problémy s neprůjezdností nehody atd. a pak mají několik dodávek nebo pickupů který jezdí tzv. rychlou rotu který zpojízdňují porouchané tramvaje. A pak máme i několik speciálů který jezdí na modrých světlech pro autobusy je to Volvo osmikolka vyprošťovák + jeho doprovodný vozidlo a tramvajáci mají dva speciální jeřáby jednoho 8x8 MANa a 8x8 T 815 taky s modrýma Tatra jezdí sama MAN by měl od novýho roku dostat taky doprovodný osobák .Většina těchto vozů zasahuje i v součinnosti s IZS. Vyproštovací speciály mají osobní doprovodný auto ze dvou důvodů jedním je že to vyžaduje vyhláška protože když se za Volvem táhne na tyči 18,5 metru dlouhý kloubový bus tak už je to nadměrná přeprava zrovna tak když se za tím 8x8 MANem vleče tramvaj. A druhý důvod je s prominutím kvůli takovým " venkovským" jako jsi ty. Protože přijedete do Prahy nebo jinýho velkýho města a s prominutím jste rádi že trefíte tam kam máte namířeno a navíc když se někde něco děje a začnou kolem vás lítat auta s modrákama tak vy si řeknete však to může jen hasič nebo policajt nebo sanitka blikat modře a houkat k tomu a pojedete si svojí a neuhnete . To by pak musel s každým takovýmhle speciálem jezdit aspoň polda na motocyklu aby jim dělal cestu. Dovedeš si představit že se stane nehoda tramvaj vs. osobák a dispečer který to jede řešit se bude provozem prodírat 30 minut a na takovou nehodu musí jet dispečer který má oprávnění drážního úřadu řešit nehody drážních vozidel nebo jak tomu říkají. A jakou by to způsobilo paseku když na těch nejexponovanějších tramvajových tratích projíždí tramvajový vlak co 80 vteřin ve špičce . Takže tam se to většinou řeší tak že nehodu dispečer zastříká nafotí a pokud je tram schopna jízdy tak s ní okamžitě po téhle prvotní dokumentaci odjíždí druhý z posádky pohotovostního vozu buď na nejbližší obratiště kde se vlak odstaví a v klidnějším čase se odsune do vozovny a nebo pokud na vlaku není poškození které by bránilo v provozu tak s ním pokračuje ve výkonu na lince a výpravna vysílá záložního řidiče aby to dojezdil a na místě střetu zůstává dispečer + řidič ale bez tramvaje kteří čekají na příjezd a řešení PČR. A pokud dojde ke střetu takovému že je potřeba tu tramvaj přizvednout kvůli vyproštění nebo odstranění překážky z trati tak v Praze je jen jeden jeřáb který to zvládá u těch nejnovějších tramvají a to ten MAN a bez modráků to auto nedostaneš z Kačerova kde je deponován třeba na Evropskou za těch cca 18 mim co mají chlapy vyzkoušeno. A to samý je v každém větším městě kde místní dopravní podnik provozuje víc něž jen autobusovou trakci.
Zrovna tak mají pohotovostní vozy plynaři a elektrikáři s modrákama.
Zrovna tak mají pohotovostní vozy plynaři a elektrikáři s modrákama.
-
- Příspěvky: 482
- Registrován: 12.01.2012 21:23
Příspěvek od petr.194 » 13.12.2013 23:44
Ok, díky za odpovědi. Byl jsem tím právě docela překvapený..... Myslel jsem si, že do izs patří jen HZS, podnikoví, JSDH, policie Čr a Městská pol. a záchranka, k tomu ještě ta dopravní zdravotnická. O dopravních podnicích jsem si myslel, že můžou mít jen oranžové. Díky!
-
- Příspěvky: 72
- Registrován: 25.02.2011 08:30
Příspěvek od Lukáš » 14.12.2013 07:16
petr.194 - základní složky IZS snad znáš. Měl by každý. Pak jsou "ostatní" složky IZS, kam spadají právě pohotovostní vozidla DP různých měst, plynu, energetických závodů - ty mohou mít vyjímku a povolení na modré. Dál spadají do ostatních složek IZS i třeba vozidla pošty, různých příspěvkových organizací apod. Co však vidím jako problém, tak je fakt, že po vzoru vyprošťovacích vozidel dopravních podniků mají modré majáky i obyčejné auta odtahových služeb. Čím dál častěji se setkávám s autem odtahovky, která má najednou zaplé jak oranžové, tak modré a řítí se rychleji a bezohledněji než opilec ve dvě ráno centrem Prahy. Těmhle hovadům bych sebral papíry okamžitě a firmy, které toto praktikují bych zařízl takovou pokutou, že by skončili. Nejhorší na tom je to, že to nikdo neřeší. Policie to vidí - nic. To si pak opravdu bude moct dát modrej kdokoliv, když je policie tak laxní
-
- Příspěvky: 458
- Registrován: 16.09.2007 10:24
Příspěvek od Radek Vojík » 16.12.2013 07:35
Kdo může legálně používat modré majáky je řešeno §§ 41 a 42 zákona č. 361/2000 Sb., v platném znění a §§ 1 a 2 nařízení vlády č. 110/2001 Sb., v platném znění.
-
- Příspěvky: 111
- Registrován: 16.08.2011 12:30
Re: Majáky - co je a co není zneužití
Příspěvek od 19jarda92 » 16.12.2013 19:48
já myslim že každej kdo to VRZ pustí ať řidič nebo velitel moc dobře ví o jakou situaci jde a jestli je to zneužití nebo neni. Já osobně sem tam si taky houknu a bliknu ale jen tak cca 2-3x v roce že někoho tim pozdravim nebo když sem na kondičce a jdu se vyhcat tak to dám na stranu a jelikož auto nemá výstražný tak tam hodim maják. Jinak kdo toho zneužívá tak by se asi nad tim měl zamyslet nebo kdyby nedej bože bude houkat jen záchranka tak si může nafackovat že kvůli němu to houkání u hasičů zakázali že to jeden blbec zneužil.
-
- Příspěvky: 111
- Registrován: 16.08.2011 12:30
Re: Majáky - co je a co není zneužití
Příspěvek od 19jarda92 » 16.12.2013 19:53
a už vůbec nevidim problem proč by je nemohli používat ostatní složky...třeba odtahovka Korostenki má na speciálech modrej maják ale myslim že nemaj zvukový zařízení.Viděl sem i pár aut od E.ON že měli modrej magneťák a plynaři to samý..pokud maj nahlášeno něco závažnýho a maj povolení tak ať si ten maják dá a já když ho uvidim tak mu uhnu neboť se může dít cokoliv u mých blízkých a pak bych si to asi moc dlouho vyčítal kdyby se jim něco opravdu stalo a já třeba ty elektrikáře nepustil jen proto že to neni vozidlo IZS jak si někdo myslí...chce to bejt trochu soudnej a popřemejšlet
-
- Příspěvky: 170
- Registrován: 27.09.2011 22:51
Příspěvek od Hasičhasič » 16.12.2013 22:03
Vašek Bus - My v HZS DPP taky umíme zvedat, ale jeřáb je jeřáb ;-)
-
- Příspěvky: 385
- Registrován: 17.06.2009 11:57
Příspěvek od Roman Žilka » 17.12.2013 19:25
To 19jarda19:
Pohotovostní auta energetických závodů jsou v pořádku. Ale na odtahovce to naprosto nemá co dělat.
Pohotovostní auta energetických závodů jsou v pořádku. Ale na odtahovce to naprosto nemá co dělat.
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 20.12.2013 13:23
Vozidla pohotovostních služeb (elektro, plyn, DPP) jsou tak jako tak v ostatních složkách IZS. Počty modrých majáků na takovýchto vozech jsou pro každou organizaci přesně stanovené, takže si nemůžou udělat kolik aut chtějí. Třeba u DP Brno to má krom několika pohotovostních osobáků ještě nimog přepravující nakolejovací zařízení pro tramvaje.
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA