Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
Petr Haska
- Příspěvky: 656
- Registrován: 04.10.2005 20:16
Příspěvek
od Petr Haska » 04.12.2013 10:43
Zdravím, byl nám (a určitě i dalším hasičům) doručen email od KŘ HZS, aby jsme si zkontrolovali upevnění nástavby, nádrže a kabiny na vozidlech - obzvláště u CAS. Je to reakce asi na nějakou nehodu. Nemůžu se dopídit na jakém autě to bylo. Nevíte o tom něco?
-
Petr Haska
- Příspěvky: 656
- Registrován: 04.10.2005 20:16
Příspěvek
od Petr Haska » 04.12.2013 12:31
Tak to asi došli k nějakému závěru, že měli povolenou nádrž nebo kabinu nebo nástavbu. :-( Myslel jsem si, že třeba někdo napíše: Na nástavbě vozidla firmy...... došlo k uvolnění nádrže na vodu, čímž posléze došlo k DN. Bylo zjištěno, že uživatelé CAS nekontorlovali dle návodu výrobce uchycení nádrže v pravidelných intervalech, ba dokonce ani uchycení kabiny a nástvaby samotné už vůbec ne. :-) To nemyslím, že má zjišťovat redakce, ale mohli nám to písnout do toho emailu.
-
Marek Bulva
- Příspěvky: 148
- Registrován: 01.11.2010 14:00
Příspěvek
od Marek Bulva » 04.12.2013 13:25
No a jak jste jim tedy odpověděli. U nás musela být zpráva o výsledku kontroly odeslána do konce září. Napsal jsem, že z laického pohledu nelze určit v jakém stavu je uchycení nástavby nebo nádrže cas. Nikdo se neozval, tak to asi stračí.
-
Petr Haska
- Příspěvky: 656
- Registrován: 04.10.2005 20:16
Příspěvek
od Petr Haska » 04.12.2013 13:36
Nijak - podle jednoho emailu na to mám dva dny, podle druhého dnů osm :-)
-
Tom
- Příspěvky: 15
- Registrován: 09.09.2009 08:26
Příspěvek
od Tom » 04.12.2013 19:35
Asi bych to nebagatelizoval, v září jsme na základě zmíněného dopisu provedli kontrolu a světe div se, 6 z 8 šroubů připevňujících nástavbu k rámu vozidla bylo volných. Takže doporučuju kontrolovat a ne jen mail odpálkovat. Při výměně bylo nutné 4 šrouby upálit a 2 v blízkostí měchů rozřezat. Máme vyměněno za nové, matice šroubované přes tmel a snad bude klid.
Pro úplnost, máme CAS 15 MAN z dotace z roku 2007 od SPS Slatiňany.
Tom
-
ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od ruská vlaštovka » 04.12.2013 22:39
Tom: Tak v tom případě bych se nedivil, kdyby ty šrouby byly volné už v momentě, kdy to "vyjelo z fabriky" :)
Každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán!
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 05.12.2013 11:54
Na tom Ivecu se ale vůbec nepovolila nádrž, to auto má z výroby moc pružný rám, který se při vyjetí z kluzkého povrchu prostě zkroutil, nástavba se na tom aute něpovolila. Vidím za tím alibismus dodavatele, případně výrobce. Ta technikcá Iveca jsou tragédie sama o sobě, prakticky polovina z nich už měla nehodu, zejména kvůli pneumatikám nevhodným na kluzký povrch, druhak to má prostě moc vysoko těžiště a rám je žvejkačka... Viděl jsem fotosekvenci z toho převrácení a rozhodně to nemohlo být způsoběno povolením nástavby.
Samozřejmě tím nerozporuji potřebu kontrolovat šrouby držící nástavbu na svém místě...
-
petr.194
- Příspěvky: 482
- Registrován: 12.01.2012 21:23
Příspěvek
od petr.194 » 05.12.2013 18:25
Šrouby u nástavby kontrolujeme ob zkoušku techniky, tj jednou za 2 měsíce- strojník vezme ráčnu a projde nástavbu.... Promázneme zámky u rolet, kkoukneme, zda netečou kohouty u čeradla, zkusíme čerpadlo atd...... Nikdy se nám nestalo, že by bylo více šroubů povolených (ano, většinou tak max. 1 je....). Už pro jistotu máme na šroubech matky s gumovým lemem- nejdou tak snadno povolit..........
-
Martin
- Příspěvky: 19
- Registrován: 13.05.2010 20:05
Příspěvek
od Martin » 05.12.2013 18:31
Samo zajišťovací matky nejsou bohužel 100% když je člověk potřebuje povolit tak nejdou ale samy se umí taky povolovat. Nejidealnější je dát matku na závitové lepidlo a pro jistotu pojistit kontra matkou.
-
petr.194
- Příspěvky: 482
- Registrován: 12.01.2012 21:23
Příspěvek
od petr.194 » 05.12.2013 19:04
Ano, ty matky samospásné nejsou. Ale určitě se budou povolovat pomaleji, než klasické. A kontramatky jsou skutečně dobrý. Ma máme šrouby delší o cca 1cm a na konci máme udělanou závlačku- takže snad by ten šroub nevypadnul..........
-
Mr.Kuba
- Příspěvky: 27
- Registrován: 04.07.2011 06:52
Příspěvek
od Mr.Kuba » 05.12.2013 21:39
Hynku, prosím, ty víš přece jen o autech víc než já :) Slyšel jsem, že ty Iveca mají mít nádrž kurtovanou jen kurtnama, který zrovna v tomhle případě povolily. Je to s kurtnama skutečně tak ? Nebo je to jen fáma ? předem děkuju :)
-
Marek Bulva
- Příspěvky: 148
- Registrován: 01.11.2010 14:00
Příspěvek
od Marek Bulva » 06.12.2013 08:30
Pánové, na šrouby se šroubují matice! Matky nikoliv .......
-
Vladík
- Příspěvky: 13
- Registrován: 31.07.2013 21:01
Příspěvek
od Vladík » 06.12.2013 08:40
My máme Iveco Daily Magirus a tam je laminátová nádrž 750l naozaj uchytená dvoma kurtňama.
-
Jakub Kozák
- Příspěvky: 313
- Registrován: 20.05.2008 19:43
Příspěvek
od Jakub Kozák » 06.12.2013 08:48
Upevnění NÁDRŽE kurtnama je zcela běžný postup u většiny renomovaných světových výrobců požární techniky. Nejen u nich.
-
Mr.Kuba
- Příspěvky: 27
- Registrován: 04.07.2011 06:52
Příspěvek
od Mr.Kuba » 06.12.2013 11:19
Ptám se takhle, protože na to navazuje další drb a to ten, že právě kurtny měly povolit a spolu s pneumatikama a rámem to měla být příčina nehody, takže tomu nádrž měla pomoct.
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 07.12.2013 07:07
Mě to bylo prezentováno pár týdnů po nehodě jinak, o kurtách nepadlo ani slovo, mluvilo se pouze o naprosto mizerně dimenzovaném příliš pružném rámu - což je v kombinaci s vysokým těžištěm těchto státní pomst dost děsivá kombinace. Dle fotosekvence byla kabina stále v podstatě rovně, zatímco nástavba už prakticky ležela na boku, úhel mezi kabinou a nástavbou odhaduju tak na 85°. A nástavba nebyla utržená z rámu, protože kola (potažmo nápravy) byla vůči sobě otočená úplně stejně. Nadto nelze zaměňovat uchycení nádrže a uchycení nástavby - nástavba je u těchto vozidel také přišroubovaná. Nádrž je přikurtovaná, ostatně to je celkem běžné u některých nástavbářů. Rozhodně to ale nepovažuji za šťastné řešení...
-
19jarda92
- Příspěvky: 111
- Registrován: 16.08.2011 12:30
Příspěvek
od 19jarda92 » 07.12.2013 17:29
tak my tohle vůbec nekontrolujeme a docela koukám že i tohle se provádí
-
Mr.Kuba
- Příspěvky: 27
- Registrován: 04.07.2011 06:52
Příspěvek
od Mr.Kuba » 07.12.2013 19:03
Ony právě kolují dvě verze. Ta první mluví jen o rámu + kolech a ta druhá zmiňuje i nádrž. Když se naši strojníci bavili přímo s profíkama, dozvěděli se tu první verzi, druhá koluje po internetu. Každopádně jsou prý okolo příčiny velký tahanice.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“