Zdravím všechny kolegy. Chlapi,nemáte někdo zkušenost s elktrickým navijákem se syntetickým lanem? Nějak se nám rozsypal náš naviják na CAS a potřebujeme místo něj náhradu. Jedna firma mi nabízí naviják Superwinch TALON 12.5/24V SR se syntetickým lanem- požadoval jsem rovnání lana na bubem a u syntetiky prý není přítlačný prvek potřeba a lano se rovná "samo" a navíc má ten naviják i velmi krásnou tažnou sílu přes 6 tun.
Děkuju za odpovědi
Naviják se syntetickým lanem
Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
- Příspěvky: 302
- Registrován: 14.03.2005 14:13
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: 09.05.2011 20:32
Příspěvek od fireman234 » 07.12.2012 16:57
Zdravím
Superwinch máme na CAS a paráda. Máme sice ocelové lano ale přímý tah 7 tun. To syntetický lano si nedovedu představit. Ale jestli má tu pevnost tak proč ne.
Superwinch máme na CAS a paráda. Máme sice ocelové lano ale přímý tah 7 tun. To syntetický lano si nedovedu představit. Ale jestli má tu pevnost tak proč ne.
-
- Příspěvky: 302
- Registrován: 14.03.2005 14:13
Příspěvek od Ondřej Dostál- Oskar » 10.12.2012 18:59
Díky za odpověď :-) Opravdu nemá zkušenosti nikdo jiný? Nejen se syntetikou,ale i se Superwinchem s ocelovým lanem? Vím,že ideálem by byl třeba naviják Ramsey, ale ta cena je docela odstrašující, když si vezmu, že ho použije asi tak pětkrát do roka...
-
- Příspěvky: 60
- Registrován: 22.02.2011 21:39
Příspěvek od Honza » 26.02.2013 21:59
Superwinch 6.5 tuny napřímo mám na teréňáku.když se použije kladka síla je jednou taková,když se použije víc kladek tažná síla je třeba až 20 tun. Jinak syntetické lano se jmenuje dynema,je slabší než ocelové lano které by tam mělo být.
Tzn že pokud je třeba oc. lano pr. 14mm,dynema bude třeba 12mm.S tím že má jednou takovou nosnost než ocelové lana.Jeho cena je ale podstatně vyššíj.Jen při použití syntetického lana se nesmí používat rolny ale musí tam být průvlak.Rovnání syntetického lana není až tak důležité jelikož netrpí tolik jako lano ocelové které se tím zplacatí a drbe se.výhoda syntetických lan: odlehčení navijáku až o 10kg
nehrozí šlehnutí v případě přetržení lana
Při nepravidelném navíjení nedochází k zaklesnutí lana mezi závity jako je to u lan ocelových.Proto nejsou potřeba rolny.
Samozřjmě platí manipulace jako s lany oceléóvými,tzn nemá rád ostré hrany,horké předměty už vůbec ne, atd..
Navíc vzhledem k mnohem větší nosnosti o stejném průměru jako ocelové lano ho naviják nedokáže přetrhnout pokud není porušené.
Tzn že pokud je třeba oc. lano pr. 14mm,dynema bude třeba 12mm.S tím že má jednou takovou nosnost než ocelové lana.Jeho cena je ale podstatně vyššíj.Jen při použití syntetického lana se nesmí používat rolny ale musí tam být průvlak.Rovnání syntetického lana není až tak důležité jelikož netrpí tolik jako lano ocelové které se tím zplacatí a drbe se.výhoda syntetických lan: odlehčení navijáku až o 10kg
nehrozí šlehnutí v případě přetržení lana
Při nepravidelném navíjení nedochází k zaklesnutí lana mezi závity jako je to u lan ocelových.Proto nejsou potřeba rolny.
Samozřjmě platí manipulace jako s lany oceléóvými,tzn nemá rád ostré hrany,horké předměty už vůbec ne, atd..
Navíc vzhledem k mnohem větší nosnosti o stejném průměru jako ocelové lano ho naviják nedokáže přetrhnout pokud není porušené.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA