Včasná indikace aktivního majáku v okolí 300 až 1.200 metrů
-
- Příspěvky: 50
- Registrován: 09.04.2005 08:46
Příspěvek od Zdenek 675 » 20.06.2012 16:43
http://www.youtube.com/user/GERIATRICUSOS
a podíval jsem se na videa z jízdy pod majákem a na to že dělám přes CB 10. kanál dopravní info již skorem 15 let tak mě mrzí že jsem prvním příspěvkem vůbec reagoval na takovou ptákovinu.
Kdyby jste náhodou pane ,, LokZS " měl výsledky tak jsem ochoten se Vám ze srdce omluvit.
Názor ať si každý udělá sám. Zdenek Kozák
-
- Příspěvky: 93
- Registrován: 12.04.2010 16:37
Re: Re:
Příspěvek od ogw » 20.06.2012 21:48
Ty by jsi měl problém s tím, kdybych jako přijel a poskytnul Ti první pomoc?!?! Jsem také JPO II a HZS (sice HZSp, ale to je jedno). A myslím, že by Ti to třeba bylo jedno, kdyby jsi byl v bezvědomí. Takhle by jsi zbytečně čekal podle Tvých slov na JPO I?!?! Sorry, ale to mi přijde jako nesmysl.[/quote]Petr píše:S tím co tu vymyslel Petr bych já osobně měl velký problém. Tohle bych si v žádném případě nekoupil, protože radši budu mít pomoc o něco později a profesionální než amatérskou, která zdrží příjezd profesionálovi...
(jsem členem JPO II a příslušníkem HZS, jen tak aby bylo jasno pro případné spory)
Přečti si můj příspěvek ještě jednou prosím... Dokážeš si skutečně představit že si každej "jouda", kterej bude mít dost peněz koupí podobné zařízení a pak se bude chtít podívat, co se tam vlastně děje? Uvědom si, že i když ty tu pomoc dokážeš poskytnout, jsou mezi námi jedinci, kteří tohoto systému budou zneužívat, stejně jako by zneužili například modrého majáku, kdyby byl přístupný pro dobráky atd. atd. Tady proboha nejde o kategorie JPO... Stejně tak nezpochybňuju tvou profesionalitu, jen se zamýšlím nad obyčejnou vychcaností některých lidí...
-
- Příspěvky: 385
- Registrován: 17.06.2009 11:57
Příspěvek od Roman Žilka » 22.06.2012 13:30
Podle mého názoru je celá tato krabičková akce buď nesmylný nápad někoho hodně aktivního, nebo snaha o zviditelnění se a o vydělání peněz. Ale to je celkem jedno. Podstatné je, že to nebude v žádném případě fungovat.
Jestli jsem to pochopil správně, tak by každý modrý maják musel být registrovaný a zřejmě vysílat nějaký signál. Ale jak chce někdo přinutit soukromé majitele zdravotní přepravy, aby si kupovali nějaký modul? Totéž platí pro železnice - nějaký vysílač by musel být na každém vlaku.
Hlavní problém ale je, že by přijímač (BA modul) musel být v každém autě, protože jinak je to naprosto k ničemu.
Dám malý příklad - na dálnici je dnes problém, aby se řidiči v kolonách už při pojíždění řadili tak, aby vytvořili průjezdný pruh. A když se jich pár najde, tak se okamžitě taky najde pár idiotů (redakce promine) a do toho průjezdného pruhu se nacpe, v tom horším případě se otočí a jedou tím pruhem do protisměru. No a teď si představte, že pár lidí zareaguje na BA modul a ti co ho nebudou mít nebudou nic tušit pojedou dál. Výsledkem bude ještě větší chaos než je teď.
Existovalo by jediné řešení - zavést to jako povinnost pro všechny majáky zákonem a přijímač povinně do každého auta. A určitému datu spustit provoz. ... Ale pokud by to někdo nedej bože udělal, tak by mohl rychle skončit někde u souduZa sebe říkám - jenom tohle ne.
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: 03.03.2011 14:08
Re:
Příspěvek od LokZS » 22.06.2012 16:48
Dobrý den, Petře, ano i Vy můžete dostat zprávu na mobilní telefon. Jde o verzi spojení modulu BA s mobilním telefonem. Díky tomu můžete pomocí obrazovky pak získávat i podrobnější informace z provozu, včetně potřeby pomoci v okolí. Stačí si na svém www účtu nastavit spolupráci s IZS, do jaké úrovně a jak atd... A následně obdržíte informaci o nouzi i Vy a můžete pomoci:-) Jsem rád, že jste ochoten pomáhat v nouzi i bez BA! Takových lidí je málo;-)Petr píše:Nemyslel jsem jen pro vozidla IZS, pokud by byla ve vedlejší ulici. Jsem sice "dobrák", ale poskytnout PP umím podle mého dobře. Myslel jsem právě na to, abych já jako běžný občan třeba věděl, pokud to budu mít, že "kousek" se něco děje. Mohl bych poskytnout PP, upřesnit událost, případně zajistit jiné věci. V tomto si myslím, že by byla budoucnost. A jak tu byl názor na to, že je to deahé nebo že by to mohlo být součástí aut a navigací...co třeba tuto funkci zajistit s výrobci aut a GPS? Ještě lepší by bylo vymyslet aplikaci na mobilní telefon, který má úplně každý. Vím, že by to by odklon od původního, ale rozšíření mezi občany by bylo daleko masivnější
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: 03.03.2011 14:08
Re:
Příspěvek od LokZS » 22.06.2012 16:50
... nerozumím??? Prosím, konkrétně, děkuji.Zdeněk 675 píše:Promiňte prosím že píši tento příspěvek trochu jsem udělal klik
http://www.youtube.com/user/GERIATRICUSOS
a podíval jsem se na videa z jízdy pod majákem a na to že dělám přes CB 10. kanál dopravní info již skorem 15 let tak mě mrzí že jsem prvním příspěvkem vůbec reagoval na takovou ptákovinu.
Kdyby jste náhodou pane ,, LokZS " měl výsledky tak jsem ochoten se Vám ze srdce omluvit.
Názor ať si každý udělá sám. Zdenek Kozák
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: 03.03.2011 14:08
Re: Re:
Příspěvek od LokZS » 22.06.2012 16:57
Přečti si můj příspěvek ještě jednou prosím... Dokážeš si skutečně představit že si každej "jouda", kterej bude mít dost peněz koupí podobné zařízení a pak se bude chtít podívat, co se tam vlastně děje? Uvědom si, že i když ty tu pomoc dokážeš poskytnout, jsou mezi námi jedinci, kteří tohoto systému budou zneužívat, stejně jako by zneužili například modrého majáku, kdyby byl přístupný pro dobráky atd. atd. Tady proboha nejde o kategorie JPO... Stejně tak nezpochybňuju tvou profesionalitu, jen se zamýšlím nad obyčejnou vychcaností některých lidí...[/quote]ogw píše:Ty by jsi měl problém s tím, kdybych jako přijel a poskytnul Ti první pomoc?!?! Jsem také JPO II a HZS (sice HZSp, ale to je jedno). A myslím, že by Ti to třeba bylo jedno, kdyby jsi byl v bezvědomí. Takhle by jsi zbytečně čekal podle Tvých slov na JPO I?!?! Sorry, ale to mi přijde jako nesmysl.Petr píše:S tím co tu vymyslel Petr bych já osobně měl velký problém. Tohle bych si v žádném případě nekoupil, protože radši budu mít pomoc o něco později a profesionální než amatérskou, která zdrží příjezd profesionálovi...
(jsem členem JPO II a příslušníkem HZS, jen tak aby bylo jasno pro případné spory)
Pro civilní účely, jsou informace z provozu filtrovány a některé funkce, civilním vozidlům nejsou přístupné. Systém neslouží pro živelné zachraňování, ale pro informace o dopravě v okolí a pro profesionály IZS se širší a podrobnější informací. Takže se skutečně nestane, že nepřijede profesionál, protože on to ví první. Je-li v okolí pomoc, pak jde o autorizovanou osobu, o které ví IZS již v době přijetí SOS a takovou dobrovolnou možnou pomoc buĎ využije nebo nevyužije. Protože je autorizovaná osoba pod kontaktem IZS, obdrží současnou odpoveď, že na místo jede profesionál, který dorazí za 10 minut, proto aby na místo ve vedlejší ulici dorazil a zahájil tu pomoc, ke které je kvalifikován, byť jako dobrovolník... A znovu: systém má několik úrovní, které jsem nechtěl v této fázi probírat. Šlo o princip včasné indikace rychle jedoucího vozidla s aktivním a podotýkám registrovaným majákem:-)
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: 03.03.2011 14:08
Re:
Příspěvek od LokZS » 22.06.2012 17:12
:-) Tak odstavec za odstavcem:-)Vladimír píše:LokZS: "No maják bez registrace nemá modul, tak nebude za výlohou nebo na diskotéce reagovat..."
Chtěl bych se zeptat, jak mám chápat tuto větu? To jako když budeme chtít, aby nás Vaše krabičky detekovali musíme si pořídit do auta nějaký modul?
Jinak co se týká ostatních funkcí. Železniční přejezd poznám také přeci jen jsou u silnice cedule, čili jak ho to detekuje a do jaké vzdálenosti. Jinak signalizace projíždějícího vlaku je docela odvážná... na přejezdech bez závor začne každý jezdit podle Vaší krabičky a až se někomu něco stane svede to na ni. Uzamčení vozidla při vzdálení od vozidla... mno umí to i nějaké dnešní centrály celkem užitečné... předpokládám, že ale člověk musí mít krabičku nebo nějaký modul s sebou. Nevím jestli bych zrovna při nehodě myslel na to jestli s sebou nesu krabičku nebo ne.
Jinak nevím no představa zajímavá, ale má to svá negativa dle mého názoru. Když to bude detekovat nehodu modrá světla atd., tak jak to rozliší směr. Na rychlostních komunikacích, dálnicích a dalších vozovkách(kde jsou směry oddělené a není třeba, aby druhý směr zpomalil) se pak budou tvořit zbytečné kolony, protože se všichni začnou bát co se děje. Stějně tak, když bude kontrolka pípat jako na videu na dálnici to bude pípat úplně všem a řidiči z protisměru se začnou ohlížet zpomalovat.
No z pohledu řidiče, který za rok potká maximálně jedno auto IZS před kterým se musí uhnout bych opravdu 5000 za takovou věc nedal. A navíc mí nějakou věc "rozcabenou" po autě taky není můj sen čelní okno je o toho, aby přez něj řidič koukal a ne, aby tam bylo zavěšených x modulů a krabiček a detektorů.
Toť jen takový kritický názor
Ano, je třeba modul BA, aby byl maják registrovatelný.
Železniční přejezd pozná každý.... Tak si říkám, proč je tolik mrtvých v případě, kdy přes horizont proti slunci přejezd přehlédl, i když byl označen. Že by právě kvůli onomu protisvětlu nebo pro nedbalost údržby silnic, kdy není pro listy vidět nic? Co senioři s pomalejšími reakcemi nebo začátečníci? Nestíhají sledovat provoz tak rychle... No určitě si systém BA neklade za cíl něco nahrazovat, ale pomoci zabránit fatálním následkům. Proto se nemohu, jako odpovědný řidič, spoléhat na informativní prvek, který neslouží jako náhražka značení, ale jako případný STOP na poslední chvíli, kdy nefunguje signalizace a vlak jede. Používání Vaším způsobem, byste asi systému neprospěl a jeho přínos byste viděl jinak, než je zamýšlen. Je to tím, že toto opět, není tématem dne. Šlo o ideu informovanosti o potřebě uvolnit cestu modrému světlu nebo naopak chránit život zasahujících IZS za horizontem nebo v zatáčce, kam není vidět.... Já vím, u Vás se to nestalo, ale u nás ano a nejeden případ. Myslím že vyšetřující nehodu policistka z Prahy 6 by mohla povyprávět o najetí do jejich vozidla při šetřenínehody za zatáčkou...a další.
Ze kterého směru jede modré světlo je ve druhé verzi společně s BT. Je to právě proto, aby byl systém účinnější.
Ona krabička hlídá případný náraz nebo sjetí z komunikace a další jiné funkce, vedle indikace modrého světla;-) a hlavně, je to na každém z nás, do jaké míry se nám zařízení hodí nebo je to ptákovina:-)
To na videu je prezentace mimo veřejnou komunikaci a takto rozcapenou věc jsme umístili tak, aby bylo vidět funkci zařízení.
Děkuji za kritiku a doufám, že jsme osvětlili Vaše poznatky.
Martin a spol.
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: 03.03.2011 14:08
Re:
Příspěvek od LokZS » 22.06.2012 17:34
Dobrý den, děkuji za příspěvek.Roman Žilka píše:Myslel jsem, že k tomuto tématu reagovat nebudu, ale nedalo mi to.
Podle mého názoru je celá tato krabičková akce buď nesmylný nápad někoho hodně aktivního, nebo snaha o zviditelnění se a o vydělání peněz. Ale to je celkem jedno. Podstatné je, že to nebude v žádném případě fungovat.
Jestli jsem to pochopil správně, tak by každý modrý maják musel být registrovaný a zřejmě vysílat nějaký signál. Ale jak chce někdo přinutit soukromé majitele zdravotní přepravy, aby si kupovali nějaký modul? Totéž platí pro železnice - nějaký vysílač by musel být na každém vlaku.
Hlavní problém ale je, že by přijímač (BA modul) musel být v každém autě, protože jinak je to naprosto k ničemu.
Dám malý příklad - na dálnici je dnes problém, aby se řidiči v kolonách už při pojíždění řadili tak, aby vytvořili průjezdný pruh. A když se jich pár najde, tak se okamžitě taky najde pár idiotů (redakce promine) a do toho průjezdného pruhu se nacpe, v tom horším případě se otočí a jedou tím pruhem do protisměru. No a teď si představte, že pár lidí zareaguje na BA modul a ti co ho nebudou mít nebudou nic tušit pojedou dál. Výsledkem bude ještě větší chaos než je teď.
Existovalo by jediné řešení - zavést to jako povinnost pro všechny majáky zákonem a přijímač povinně do každého auta. A určitému datu spustit provoz. ... Ale pokud by to někdo nedej bože udělal, tak by mohl rychle skončit někde u souduZa sebe říkám - jenom tohle ne.
Nikdo nechce nikoho nutit k ničemu. Jde o dobrovolnou aktivitu. Pokud soukromá sanita nechce modul BA, tak nemusí. Nedočká se ale onoho rychlejšího odbavení... je to na každém, co bude pro něho přínosem a zda to má smysl. Pojišťovan vozidlo s VRZ vybavené modulem BA pojistí jistě výhodněji, protože má vyšší jistotu toho, že v případě jízdy v křižovatce, se pro "modrou tmu" ony sanity nesrazí a škody pak nevznikají a hlavně, posádky vybavené sanity modulem BA, jsou pod profesionální službu. Každý nemusí mít nadstandardní sanitu, ale když mu jde o klienta, pak ji má...
Víte, sledujeme okolní provoz a napodujeme chování. Pokud tedy přede mnou začne najednou uhýbat vozidlo v mém pruhu a v protijedoucím ke krajnici, napodobím ho, protože zřejmě něco řeší. Sám jsem zažil tuto situaci několikrát, kdy díky snaze nehoukat tak nahlas, jsou pak v kombinaci s kvalitně odhlučněném vozidle slyšitelné na poslední chvíli, což nutí řidiče manévrovat trhnutím volantu a to není dobré.
Není třeba zavádět zákonem něco, co mohou nahradit automobilky, v rámci své výbavy a integrace do lepšího designu, jako je zpětné zrcátko, palubní navigace apod. Je to jen o zhodnocení přínosu a negativ. Pásy, ABS byly do určité doby luxus, dnes bychom si asi nedokázali představit bezpečnou jízdu bez ABS. Ale jen hlupák jede tak, že jej zneužívá:-)
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: 03.03.2011 14:08
Re:
Příspěvek od LokZS » 22.06.2012 17:41
No systém nepotřebuje každý vlak, pracuje vždy lokálně a jinak:-)Roman Žilka píše:Myslel jsem, že k tomuto tématu reagovat nebudu, ale nedalo mi to.
Podle mého názoru je celá tato krabičková akce buď nesmylný nápad někoho hodně aktivního, nebo snaha o zviditelnění se a o vydělání peněz. Ale to je celkem jedno. Podstatné je, že to nebude v žádném případě fungovat.
Jestli jsem to pochopil správně, tak by každý modrý maják musel být registrovaný a zřejmě vysílat nějaký signál. Ale jak chce někdo přinutit soukromé majitele zdravotní přepravy, aby si kupovali nějaký modul? Totéž platí pro železnice - nějaký vysílač by musel být na každém vlaku.
-
- Příspěvky: 157
- Registrován: 13.12.2008 11:25
Příspěvek od Vladimír » 23.06.2012 11:54
Nadruhou stranu tak ale řidičům nabízíte něco co nemá stoprocentní funkčnost jelikož ne na všechny modré majáky budou upozorněni.
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: 03.03.2011 14:08
Re:
Příspěvek od LokZS » 23.06.2012 12:18
Nenabízíme, diskutujeme o užitečnosti včasné indikace modrého majáku. Primárně má chránit systém řidiče modrých světele mezi sebou tím, že dá včas vědět, např. při vjezdu do křižovatky nebo na kruhovém objezdu najevo, že se blíží kolega s aktivním majákem. Systém indiokace modrého světla je jen částí modulu a modul obsahuje další možnosti využitelnosti od pasivní aktivace SOS v případě nehody a další. Ale to není předmětem diskuse. Předmětem je, zda je to systém přínosný nebo nikoli.Vladimír píše:Aha čili chápu-li to dobře jako dobrovolná jednotka utratíme 5 000-10 000 za to, že budeme mít majáky na vozidle registrovatelné a budeme se modlit, že někdo z řidičů na D1 bude mít krabičku a nějak nám to pomůže?
Nadruhou stranu tak ale řidičům nabízíte něco co nemá stoprocentní funkčnost jelikož ne na všechny modré majáky budou upozorněni.
Šlo o reakci na nehodu dvou sanitek s tragickými následky právě proto, že se nepoznaly v křižovatce a krátce na to, došlo k obdobné nehodě u PMJ PČR v Praze při zásahu.
- Martin Petržela
- Příspěvky: 219
- Registrován: 30.07.2004 17:29
- Bydliště: Praha 11
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Martin Petržela » 24.06.2012 16:12
V úvodu je zmínka i o oranžových majácích na „rychle se pohybujících vozidlech služeb“ – co tím je myšleno?
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: 03.03.2011 14:08
Re:
Příspěvek od LokZS » 24.06.2012 19:28
Tím je míněno vozidlo s právem přednostní jízdy, respektive, vozidla služeb, která mohou využívat zákonné výjimky, například rychlost. I tato vozidla je třeba mít na zřeteli. Jak jsme zjistili, mnoho řidičů o oranžových majácích a jejich právech moc neví:-) Ano i já souhlasím. Krabička je pasivní vůči řidiči, má jej včas upozornit na takové situace, ke kterým se blíží a nemůže je čekat...Martin Petržela píše:Abych řekl pravdu, vůči těmhle vymyšleninám jsem pasivní...řidič má sledovat provoz sám a nespoléhat na jakousi krabičku.
V úvodu je zmínka i o oranžových majácích na „rychle se pohybujících vozidlech služeb“ – co tím je myšleno?
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: 03.03.2011 14:08
Re:
Příspěvek od LokZS » 24.06.2012 21:04
Cesta jak se dostat k modulu BA zdarma nebo za doplatek cca 2.000 Kč vede přes registraci AED, pokud jej máte ve výbavě ve vozidle, ale není to o ceně, šlo o princip:-)Vladimír píše:Aha čili chápu-li to dobře jako dobrovolná jednotka utratíme 5 000-10 000 za to, že budeme mít majáky na vozidle registrovatelné a budeme se modlit, že někdo z řidičů na D1 bude mít krabičku a nějak nám to pomůže?
Nadruhou stranu tak ale řidičům nabízíte něco co nemá stoprocentní funkčnost jelikož ne na všechny modré majáky budou upozorněni.
-
- Příspěvky: 385
- Registrován: 17.06.2009 11:57
Příspěvek od Roman Žilka » 25.06.2012 22:23
Myslel jsem, že jsem to napsal dostatečně srozumitelně - tak jinak. Pokud budou přijímače v autech nepovinné, pak je to akce k ničemu, protože stačí jedno jediné auto, které neuhne a je po volném průjezdu. Ještě horší je, že pokud by si na to řidiči vozidel s právem přednostní jízdy zvykli, mohli by být nemile překvapeni, že každou chvíli někdo neuhne.
A hlavně je to celé o toleranci člověka. Stalo se mi, že se na mě řidič na hlavní silnici podíval (nemohl mě nevidět) a vesele najel do křižovatky, takže mě zablokoval. Za tou křižovatkou (ani ne 10 metrů) zůstal stát v koloně kvůli nehodě, ke které jsme právě jeli. Viděl, že se blížíme ke křižovatce, viděl, že těsně za tou křižovatkou zůstane stát, ale přesto se tam nacpal. A tohle žádný modul nevyřeší.
-
- Příspěvky: 55
- Registrován: 14.01.2011 10:52
Příspěvek od hasickarlos » 26.06.2012 07:14
Zpět na „Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA