Aktuální problémy, neshody, trable...
-
bobo94
- Příspěvky: 9
- Registrován: 13.02.2011 14:39
Příspěvek
od bobo94 » 20.04.2012 20:22
Dobrý den, měl bych takový dotaz. Rušíme PS 12 a zbyl nám po ní přívěsný vozík. Vozík je předělán z oje na kouli, tak že se dá připojit za kterékoli osobní vozidlo, které má tažné zařízení. Mě by se tento vozík velice hodil, protože provozuji eshop a mohl bych v něm vozit zboží. Problém je v tom, že vozík nemá žádnou SPZ ani technický průkaz, prostě nic. Nikde jsem nikdy na žádným vozíku na PS 12 neviděl SPZ. Tak se Vás tedy ptám, jestli to je nějaká vyjímka, popřípadě jak vozík upravit tak, aby mu byla SPZ přidělena. Moc děkuji za odpověď.
-
Jiří Kliment
- Příspěvky: 736
- Registrován: 29.09.2011 21:50
- Bydliště: Cítov - Daminěves
Příspěvek
od Jiří Kliment » 20.04.2012 20:37
Obávám se, že tohle je neproveditelné - vozík na PS má skutečně vyjímku. Vlek za auto musí být schválen VÚMV, individuální přestavba vyjde dráž než fabrický výrobek. Navíc tyhle podvozky nejsou stavěny na větší rychlosti, i s vyvážením a vahou je problém. Ani bych se nepokoušel. Ale pokud si přeješ skutečně vyčerpávající informaci navštiv technika na evidenci mot. vozidel.
-
bobo94
- Příspěvky: 9
- Registrován: 13.02.2011 14:39
Příspěvek
od bobo94 » 20.04.2012 20:44
Díky za odpověď. Když má tedy vozík vyjímku, znamená to tedy, že s ním mohu jezdit bez SPZ?. Samozřejmě bych ho osvětlil (brzdové světlo, blinkry, atd.) Díky
-
petr.194
- Příspěvky: 482
- Registrován: 12.01.2012 21:23
Příspěvek
od petr.194 » 20.04.2012 20:55
Když má vozík vyjímku, tak nemá spz, ani vin kod. Legalizace je pěkně drahá. U Tatry mě stál ochranej rám asi 20000Kč- kontrola svárů pomocí rtg, a kolaudace technikem......... Vše muselo být precizně očištěno od rzi a barvy.............
-
bobo94
- Příspěvky: 9
- Registrován: 13.02.2011 14:39
Příspěvek
od bobo94 » 20.04.2012 20:59
No, tak když má vyjímku, tak proč to legalizovat? Mohu s ním tedy vyrazit normálně na cesty?
-
Jiří Kliment
- Příspěvky: 736
- Registrován: 29.09.2011 21:50
- Bydliště: Cítov - Daminěves
Příspěvek
od Jiří Kliment » 20.04.2012 21:12
Ne, v žádném případě - ten podvozek byl schválen jen pro hasiče jako součást PS 12. Už ta žehlička by byl docela problém - zásah do závěsu se na STK bere jako poloviční vražda. Naštěstí to jednotkám nekontrolují. Na silnici za civilním autem se nesmí objecit nic bez techničáku, homologace a pojistky. Dokonce i ten nosič na kola co se věší na kouli je hodně na hraně a někdy ho dopravka odmítá tolerovat.
-
bobo94
- Příspěvky: 9
- Registrován: 13.02.2011 14:39
Příspěvek
od bobo94 » 20.04.2012 21:16
Hm, tak to je tedy škoda. Legalizace se nevyplatí, to se více vyplatí tedy koupě nového legalizovaného přívěsu. Tak mě stejně ale napadá, kolik vůbec ten přívěs váží? Je to do těch 750 kg?
-
Jiří Kliment
- Příspěvky: 736
- Registrován: 29.09.2011 21:50
- Bydliště: Cítov - Daminěves
Příspěvek
od Jiří Kliment » 20.04.2012 21:20
No - kolik váží tenhle vlek nevím přesně, myslím kolem 3 metráků. A nosnost neznám, byl opravdu vyráběný pro PS 12. Anebo modifikovaný pro odsavač kouře. Anebo pro agregát na lehkou pěnu.
-
bobo94
- Příspěvky: 9
- Registrován: 13.02.2011 14:39
Příspěvek
od bobo94 » 20.04.2012 21:24
No a co přesně obnáší ta legalizace? Stačí když to přistavím na STK, budu požadovat evidenční kontrolu a technickou kontrolu a pak by to už neměl být problém ne? Na úřadě by mi potom vystavili TP, SPZ, zaplatil bych pojištění a urá na silnice. Nebo se pletu?
-
Jiří Kliment
- Příspěvky: 736
- Registrován: 29.09.2011 21:50
- Bydliště: Cítov - Daminěves
Příspěvek
od Jiří Kliment » 20.04.2012 21:35
Ne, to nestačí. Je potřeba mít dokumentaci od výrobce a vyjádření z VÚMV. Pak povolení k přestavbě.A na svary raznici od svářeče se státní zkouškou. No a pak teprve přijde STK. Drahá, ne normální. Na základě toho všeho vystaví evidence velký TP a osvědčení. Anebo také ne - pokud něco nebude akorát. Problém bude i s vahou - je to na nebržděný autovlek těžké.
-
petr.194
- Příspěvky: 482
- Registrován: 12.01.2012 21:23
Příspěvek
od petr.194 » 20.04.2012 21:53
Sváry musí být buďto oražené raznicí, nebo projít rtg kontrolou- může to ted svářet i kutil, ale hodně kvalitně- nejlépe mig-mag a hlavně dodržovat předpisy, ne to slepit a pak jít na kontrolu!!!!!!!!!! Rtg kontrola je hodně drahá- jeden svár o délce 10cm stojí cca 100-200Kč. Navíc vše musí být precizně očištěno- žádný rez, žádná barva..........
-
Dawes
- Příspěvky: 28
- Registrován: 15.04.2011 13:27
Příspěvek
od Dawes » 21.04.2012 06:49
spis bych to zkusil uhrat na domaci vyrobu doma mame jeden takovy vozit strejda si ho kompletne udelal doma dal tam vse co tam patri ( svetla, ramecek na spz, odrazky, homologovany zaves, jistici lanko) zajel na technickou a asi za tyden mu dosel technicak i s spz
-
PepaJ
- Příspěvky: 30
- Registrován: 12.03.2011 20:10
Příspěvek
od PepaJ » 21.04.2012 09:57
Ahoj, myslím, že tady na požárech byl článek, který objasňoval přihlašování přívěsných vozíků, kde byli i různé formuláře pro přihlášení, ale jak všichni víte, když chcete něco najít, nenarazíte na to.
-
bobo94
- Příspěvky: 9
- Registrován: 13.02.2011 14:39
Příspěvek
od bobo94 » 11.05.2012 22:05
No, ještě mě napadla taková věc. Nevím, zda by to šlo, ale napadlo mě, od někoho koupit nějaký starý přívěs za auto, odmontovat z něho typový štítek a SPZ a tento štítek se SPZ dát na vozík od PS 12. Co vy na to? Šlo by to, nebo se může objevit ještě nějaký jiný problém? Jinak všem moc děkuji za odpovědi.
-
Roman Žilka
- Příspěvky: 385
- Registrován: 17.06.2009 11:57
Příspěvek
od Roman Žilka » 11.05.2012 22:46
To předělávání štítku bych nedělal. Buď Ti na to přijdou na STK, nebo, a to je horší, se s Tebou někdo potká a přijdou na to policajti - a pak se nedoplatíš.
-
Jiří Kliment
- Příspěvky: 736
- Registrován: 29.09.2011 21:50
- Bydliště: Cítov - Daminěves
Příspěvek
od Jiří Kliment » 12.05.2012 10:14
Tohle bych neriskoval. Jedině pokud by to byly papíry na vozík shodné konstrukce a zcela shodných rozměrů. Pak by bylo možné požádat o změnu ložné plochy na uzavřenou bednu - to ovšem s krajně nejistým výsledkem - ta nástavba je součástí konstrukce, nikoli doplňkem ložné plochy. Jezdit na papíry od jiného vozíku je, jak zcela správně píše kolega nade mnou, velké riziko a jasná poukázka na budoucí nepříjemnosti.
-
bobo94
- Příspěvky: 9
- Registrován: 13.02.2011 14:39
Příspěvek
od bobo94 » 12.05.2012 10:31
OK, moc díky za odpovědi. já jen že mě to napadlo jako možné řešení. Jediné, co mi není jasné, je to, jak by se na to dalo přijít, že papíry, SPZ a štítek je z jiného vleku. Pokud by souhlasili rozměry a další náležitosti, tak by to snad neměl být problém ne? Třeba od nějakého menšího karavanu :D
-
Jiří Kliment
- Příspěvky: 736
- Registrován: 29.09.2011 21:50
- Bydliště: Cítov - Daminěves
Příspěvek
od Jiří Kliment » 12.05.2012 13:36
Podle údajů v TP . A navíc - na STK ani u dopravní policie neslouží úplní tupci, rozdíly uvidí na první pohled. Třeba už jen takovou drobnost že se nikdy nevyráběly autovleky za OA s podobnou nástavbou.
-
bobo94
- Příspěvky: 9
- Registrován: 13.02.2011 14:39
Příspěvek
od bobo94 » 12.05.2012 22:22
Tak moc děkuji za odpověď. Tak se budu muset bohužel podívat po něčem jiném. Ale je to škoda, že se to nedá jen tak lehce přihlásit. Škoda, že se tenkrát udělovala těmto přívěsům vyjímka, kdyby měli klasickou SPZ tak by to bylo v pohodě. Ještě mě napadlo to přihlásit na veteránské SPZ. Jenže to by zase muselo být ve 100% originálním stavu :( Ale jinak moc díky za odpovědi.
-
Roman
- Příspěvky: 2
- Registrován: 17.01.2012 18:42
Příspěvek
od Roman » 12.05.2012 22:38
Zdravím,po přečtení příspěvků bych se chtěl zeptat odkud jste?A za kolik by eventuelně byl vozík tak jak je na prodej.Docela by se hodil na převoz PS 12.
Díky a s pozdravem Roman
Zpět na „Co vás pálí?“