Čau kolegové prosím o radu.
Po nastartování mašiny a zavření sytiče začíná mít motor při volnoběžných otáčkách nepravidelný chod a zhasíná. Motor běží pouze při zvýšených otáčkách.
Svíčky jsou vpořádku a hadička z nádrže je také čistá.
Prosím poraďte. Kde může být chyba. Na co se zaměřit co zkontrolovat?
PS 12 - prosím poraďtě
Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: 04.01.2010 22:15
Příspěvek od Martin » 22.03.2012 21:54
Ahoj, těch možností je docela dost: 1. špatně nastavenej předstih, 2. vysoká hladina v karburátoru( potom to na volnoběh hodně kouří, jak se motor zalejvá), zkus taky někde najít základní nastavení jednokom. karburátoru(máme na mašinách jenom dvoukomorový) a správně to nastavit(poloha klapky*směs), 3. netěsnící ventily nebo kroužky, ale to už je hodně teoretický.
-
- Příspěvky: 152
- Registrován: 18.02.2011 12:23
Příspěvek od Martin JMK » 22.03.2012 21:59
seřiďte směs. Pokud to na sytič jede OK tak by neměla byt chyba v zapalovani ani ve ventilech.
- Jiří Kliment
- Příspěvky: 736
- Registrován: 29.09.2011 21:50
- Bydliště: Cítov - Daminěves
Příspěvek od Jiří Kliment » 22.03.2012 22:05
Pokud máte na mašině klasický jednostupňový karburátor Jikov je to pravděpodobně nastavením bohatosti směsi ve volnoběžných otáčkách. Na karburátoru jsou 2 seřizovací šroubky - jeden otevírá klapku vzduchu, druhý reguluje benzín - to je ten s pérkem, v přírubě. Klapku šroubkem otevřít jen nepatrně, šroub benzínu jemně utáhnout a pak o cca 3/4 otáčky povolit. Natočit. Pokud zdechne přidat vzduch. když se udrží v chodu pomalu povolovat nebo utahovat šroub benzínu až se chod zklidní. Pak vzduchem snížit otáčky na cca 600 - 800 a benzín opatrně doladit. Bacha - šroubek benzínu nedotahovat na fest - špička prolomí mezistěnu a karburace je na vyhození.
- Jiří Kliment
- Příspěvky: 736
- Registrován: 29.09.2011 21:50
- Bydliště: Cítov - Daminěves
Příspěvek od Jiří Kliment » 24.03.2012 11:52
Motory 1500 (TAZ Š 1203) jsou osazeny dvoustupňovým karburátorem EDSR nebo SEDR. Seřízení je tam náročnější, volnoběh se seřizuje šroubkem utopeným v otvoru a seřizuje se jen tím jedním, klapky se neseřizují. Volnoběh se dá nastavit poměrně jednoduše, tedy pokud je motor v dobrém stavu. Horší je přechod z volnoběhu do plného výkonu - druhý stupeň se otevírá podtlakem a na PS 12 bývá obvyklé "praštit" do páčky plynu najednou - karburace tak nemá čas reagovat, tím vzniká tzv. "díra v plynu" - tedy pokles výkonu před rozeběhem. To se většinou odstraňuje jen zvýšením volnoběhu - a motor se zvýšeným volnoběhem jede na chudší směs, proto "kašle". Doporučil bych nechat karburaci nastavit na zkušební stolici - s tím, že bude používána na mašině, ne v autě. Stejně tak pozor na záměnu karburátoru za jiný typ - mimo natryskování tu hrají zásadní roli i průměry difuzorů.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA