Ahoj, jsme JPO V a mohli bysme dostat CAS T148. Chtěl sem se zeptat na náklady na provoz, opravy spotřebu, dostupnost náhradních dílů apod. Zvažujeme jestli se pro nás oplatí a hlavně jestli si jí můžeme dovolit udržovat při životě...
Díky za rady
Provoz Tatry 148
Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
- Příspěvky: 148
- Registrován: 10.04.2005 19:58
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od tatrablazen » 03.01.2012 12:49
náhradních dílů je spousta otázkou je, o kterých výhledově uvažujete. další věc je v jakém stavu to vozidlo dostanete, ono může být klidně rok bez investic a pak koupíte třeba 4gumy a najednou prachy lítaj.baterky taky nejsou zadarmo,ale to jsou věci co se kupujou jen občas. provozní věci jako oleje a filtry se dají dělat klidně jednou za tři roky stejně se tam leje klasika a to se nemusí každej rok dělat, nějaký to namazání je pár korun. víc nějak nevim,protože takhle se to nedá. v každym případě by jste mezi s sebou měli mít člověka co o tom aspoň něco ví, což si po přečtení tohoto dotazu nemyslím,ale třeba se pletu. add náhradní díly, doporučuji prolézt inzertní weby co se kde dá a nedá....
- Oves
- Příspěvky: 599
- Registrován: 30.06.2007 14:48
Příspěvek od Oves » 04.01.2012 18:35
Co mám já za poznatek, tak problémy jsou hlavně s kulovými ventily, my jsme je vyměnily už všechny a žádná malá investice, navíc je jich údajně nedostatek. Taky jsme měli štěstí a od AČR jsme dostali poslední Tatru bezúplatným převodem, je to sice CAPL 17 ale motor lepší atd. atd.
- Filip Foukal
- Příspěvky: 451
- Registrován: 22.02.2006 13:28
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
Příspěvek od Filip Foukal » 04.01.2012 19:50
Nejdřív si položte otázku, zda jste jednotka, která více využije velkou CAS než DA, pokud budete mít obojí, bude to asi u JPO V ideální stav. Udržovat Tatru 148 při životě není nijak nákladné, náhradních dílů je dostatek, spoustu věcí seženeš za opravdu směšné částky. Jestliže je někdo u vás automechanik, jsou opravy na motoru opravdu většinou jednoduchou záležitostí, kterou i lehce zručnější člověk hravě zvládne. Nástavba jako taková asi bude dražší záležitost, ale opět, spoustu toho lze vyrobit, rekonstrukci "uhnilých" částí lze při vlastní snaze taky opravit "doma". A když se vám podaří sehnat trochu větší cifru, lze ji repasovat s výhledem bezproblémové funkčnosti na dalších minimálně 10-15 let. Nás kompletní repas (motor, podvozek, úplně nová nástavba i s novou nádrží a repas kabiny)vyšel na 1,3 milionu a šlape jak "švýcary", máme to od Hateca a naprostá spokojenost. Navíc ve většině dílen typu "ČSAD" apod. ještě možná najdeš zručné mechaniky kteří se na nich vyučili ;)
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 01.01.2010 01:01
- Kontaktovat uživatele:
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA