Švédsky TV-seriál o hasičích HZS Gotland
Jaký je pohled veřejnosti na hasiče? A jak hasiči vnímají veřejnost?
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: 21.01.2003 20:25
Příspěvek od Jiri Trnka » 08.11.2008 11:19
SHRNUTI:
Díl třetí, část první:
---------------------------
03:00 - Poplach HZS: "Velitelský poplach, Velitel čety."
03:10 - VC se připravuje k výjezdu. Ostatní hasiči se ho ptají, zda se mají také připravit. VC kývá, že ne. V pozadí je slyšet radiokomunikace od družstva z jiné stanice, jež je na cestě k DN.
03:35 - VC shrnuje dostupné informace: "...jedna se o DN, jedno vozidlo, eventuelně uvězněná osoba. Stanice 500 [Pozn. JT: st. Klintehamn] na to jede a já jako řidící podpora."
03:50 - VC hovoří s VD ze st. Klintehamn, jenž je již na místě: "Hej Johnny, to je Henrik, VEA 110,
situace na místě? Příjem" ....VD: "Situace na místě. Máme jednoho zraněného, ženu, narozenou 84. Ona je ...Moc toho z ní nedostaneme. Ona je velmi násilná a agresivní. Nemůžeme se dostat k ošetřování v tuto chvíli." ... VC shrnuje na kameru: "U tohoto výjezdu je nejasné, jestli dána osoba je uvězněna nebo ne. Nevíme tedy jak přesně to vypadá. DN, jedno vozidlo. Jedna osoba ve vozidle, evetuelne uvězněna."
04:40 - VD hovoří s VC: "Jak jsem již zmínil... ona je velmi násilná z nějakého důvodů. Současně je pohyblivá co se týče těla. tak to je." ....VC: "Ale není uvězněna?" ...VD: "Ne"
04:50 - VC shrnuje jak postupují při příjezdu k DN. Zmiňuje mj., že při nejasné nebo vágně nahlášené DN vyhlašují poplach dvěma posádkám ZZS.
05:15 - VD se ptá VC, zda převezme velení zásahu. VC nechává VD dále řídit zásah a podřizuje se jeho velení - jde řídit dopravu.
05:30 - Průvodce upozorňuje, že důvodem agresivity zraněné ženy byl silný šok.
06:00 - Zdr. sestra ZZS zmiňuje, že bylo potřeba několika osob na její zvládnutí, že ji museli dlouho uklidňovat.
06:30 - Jedna z posádek ZZS je odvolána od DN a vyslána k napadení ve městě Visby.
[Pozn. JT: v 06:53 lze vydet dva výstražné trojúhelníky, jež HZS použilo k uzavření silnice.
07:20 - Zdr. sestra čte výpis z tiskárny: "Napadení. Upadající do bezvědemí. Ležící na zemí. Nereaguje...."
08:30 - ZZS přijíždí k místu události. Na místě je již družstvo HZS ze st. Visby v rámci IVPA poplachu.
11:25 - HZS vyjíždí k požáru nedaleko Visby.
11:40 - Průvodce: Jedna se o tzv. velký poplach, kdy vyjíždí několik stanic.
11:45 - VC se orientuje na místě události. Mj. zjišťuje, kde hoří a kde se nacházejí další budovy. ... ukazuje se, že se jedna o požár hospodářské budovy, která se již nepoužívá.
11:50-13:00 - VC podává zprávu: "Máme tu stáj ve druhé fázi hoření. Vítr fouká směrem k lesů a přilehlým budovám. Díky tomu tady okolo leží žhnoucí plechy." .....a dále popisuje "teď tu máme požár trávy, který se šíří. Támhle je dům a dílna asi tak 60-70 metrů odsud." ...."naše taktika je zabránit šíření ohně směrem k domu."
13:15 - Oheň je pod kontrolou. Vhledem k počasí přivolává VC další jednotky - velké CAS.
13:40 - Hasič popisuje jak byl požár špatně nahlášen - na jiném místě a jiný typ budovy.
13:50 - VD hovoří do vysílačky: "Příjem, zlatíčko ...." ...a dále popisuje stále vysoké riziko, že se oheň začne dále šířit. Hasiči se proto zaměřují na zabránění eventuálního šíření ohně směrem k budově. Majitel domu má v garáži několik cenných historických automobilů.
14:25 - Svědek hovoří s VC: "Vzbudil jsem se, cítil kouř, ale nic nebylo vidět. Soused to objevil. ... Na druhé straně jsem pak viděl kouř." ....VC mu popisuje zvolenou taktiku a následně dodává: "to je šest let co si hasil požár tam o kus dál...Si to pamatuji" [Pozn. JT: zřejmě se jedna o bývalého hasiče] ..."
15:30 - VC popisuje jeho kariéru a jak se stal hasičem.
17:25 - VC: "Když hoří nesmíme brát pouze ohled na hořící budovy a zdraví osob, ale musíme také vzít potaz k životnímu prostředí. Proto jsme se zde rozhodli, že nebudeme stříkat vodu na to co již hoří. Voda se totiž při hašení smíchá se spoustou jedovatých látek, které pak končí v zemí a můžou způsobit problémy s podzemní vodou. Toto je velmi citlivé zde na Gotland(-u). Zde je lepší, když chemikálie jdou do ovzduší než, aby šli do země."
Díl třetí, část první:
---------------------------
03:00 - Poplach HZS: "Velitelský poplach, Velitel čety."
03:10 - VC se připravuje k výjezdu. Ostatní hasiči se ho ptají, zda se mají také připravit. VC kývá, že ne. V pozadí je slyšet radiokomunikace od družstva z jiné stanice, jež je na cestě k DN.
03:35 - VC shrnuje dostupné informace: "...jedna se o DN, jedno vozidlo, eventuelně uvězněná osoba. Stanice 500 [Pozn. JT: st. Klintehamn] na to jede a já jako řidící podpora."
03:50 - VC hovoří s VD ze st. Klintehamn, jenž je již na místě: "Hej Johnny, to je Henrik, VEA 110,
situace na místě? Příjem" ....VD: "Situace na místě. Máme jednoho zraněného, ženu, narozenou 84. Ona je ...Moc toho z ní nedostaneme. Ona je velmi násilná a agresivní. Nemůžeme se dostat k ošetřování v tuto chvíli." ... VC shrnuje na kameru: "U tohoto výjezdu je nejasné, jestli dána osoba je uvězněna nebo ne. Nevíme tedy jak přesně to vypadá. DN, jedno vozidlo. Jedna osoba ve vozidle, evetuelne uvězněna."
04:40 - VD hovoří s VC: "Jak jsem již zmínil... ona je velmi násilná z nějakého důvodů. Současně je pohyblivá co se týče těla. tak to je." ....VC: "Ale není uvězněna?" ...VD: "Ne"
04:50 - VC shrnuje jak postupují při příjezdu k DN. Zmiňuje mj., že při nejasné nebo vágně nahlášené DN vyhlašují poplach dvěma posádkám ZZS.
05:15 - VD se ptá VC, zda převezme velení zásahu. VC nechává VD dále řídit zásah a podřizuje se jeho velení - jde řídit dopravu.
05:30 - Průvodce upozorňuje, že důvodem agresivity zraněné ženy byl silný šok.
06:00 - Zdr. sestra ZZS zmiňuje, že bylo potřeba několika osob na její zvládnutí, že ji museli dlouho uklidňovat.
06:30 - Jedna z posádek ZZS je odvolána od DN a vyslána k napadení ve městě Visby.
[Pozn. JT: v 06:53 lze vydet dva výstražné trojúhelníky, jež HZS použilo k uzavření silnice.
07:20 - Zdr. sestra čte výpis z tiskárny: "Napadení. Upadající do bezvědemí. Ležící na zemí. Nereaguje...."
08:30 - ZZS přijíždí k místu události. Na místě je již družstvo HZS ze st. Visby v rámci IVPA poplachu.
11:25 - HZS vyjíždí k požáru nedaleko Visby.
11:40 - Průvodce: Jedna se o tzv. velký poplach, kdy vyjíždí několik stanic.
11:45 - VC se orientuje na místě události. Mj. zjišťuje, kde hoří a kde se nacházejí další budovy. ... ukazuje se, že se jedna o požár hospodářské budovy, která se již nepoužívá.
11:50-13:00 - VC podává zprávu: "Máme tu stáj ve druhé fázi hoření. Vítr fouká směrem k lesů a přilehlým budovám. Díky tomu tady okolo leží žhnoucí plechy." .....a dále popisuje "teď tu máme požár trávy, který se šíří. Támhle je dům a dílna asi tak 60-70 metrů odsud." ...."naše taktika je zabránit šíření ohně směrem k domu."
13:15 - Oheň je pod kontrolou. Vhledem k počasí přivolává VC další jednotky - velké CAS.
13:40 - Hasič popisuje jak byl požár špatně nahlášen - na jiném místě a jiný typ budovy.
13:50 - VD hovoří do vysílačky: "Příjem, zlatíčko ...." ...a dále popisuje stále vysoké riziko, že se oheň začne dále šířit. Hasiči se proto zaměřují na zabránění eventuálního šíření ohně směrem k budově. Majitel domu má v garáži několik cenných historických automobilů.
14:25 - Svědek hovoří s VC: "Vzbudil jsem se, cítil kouř, ale nic nebylo vidět. Soused to objevil. ... Na druhé straně jsem pak viděl kouř." ....VC mu popisuje zvolenou taktiku a následně dodává: "to je šest let co si hasil požár tam o kus dál...Si to pamatuji" [Pozn. JT: zřejmě se jedna o bývalého hasiče] ..."
15:30 - VC popisuje jeho kariéru a jak se stal hasičem.
17:25 - VC: "Když hoří nesmíme brát pouze ohled na hořící budovy a zdraví osob, ale musíme také vzít potaz k životnímu prostředí. Proto jsme se zde rozhodli, že nebudeme stříkat vodu na to co již hoří. Voda se totiž při hašení smíchá se spoustou jedovatých látek, které pak končí v zemí a můžou způsobit problémy s podzemní vodou. Toto je velmi citlivé zde na Gotland(-u). Zde je lepší, když chemikálie jdou do ovzduší než, aby šli do země."
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: 21.01.2003 20:25
Příspěvek od Jiri Trnka » 08.11.2008 11:20
SHRNUTI:
Díl třetí, část druhá:
---------------------------
00:10 - Pokračování zásahu ZZS u napadení.
00:40 - Na příjmu v nemocnici přijímá posádka ZZS další poplach - Pád, dítě, věk 14 měsíců.
00:50 - Pokračování zásahu HZS u požáru stáje.
01:40 - Pokračování zásahu ZZS u pádu dítěte.
04:15 - Pokračování zásahu HZS u požáru stáje. Hasiči vtipkují, že jediné co zachránili je suchý záchod.
04:30 - Poplach ZZS: DN, osobní vozidlo přejelo nohu starší ženě.
05:20 - Poplach ZZS: Výjezd k opilé osobě, jež si stěžuje na bolest jater.
07:55 - Pokračování zásahu HZS u požáru stáje.
09:30 - Další poplach pro ZZS: Srdeční problémy, neslyšící osoba.
13:15 - Pokračování zásahu HZS u požáru stáje. VC předává událost střídajícímu družstvu. St. Visby se vrací zpět na stanici. Hasiči popisují co se děje po návratu na stanici.
16:05 - Poplach ZZS: Výjezd ke zranění hlavy po skoku do vody.
Díl třetí, část třetí:
------------------------
00:10 - Pokračování zásahu HZS u požáru stáje. St. Visby se vrátila na místo události na kontrolu.
00:44 - St. Visby je vyslána od požáru stáje k DN motocyklu.
01:10 - HZS přijíždí k DN. ZZS již na místě. Motocyklista měl štěstí a vyvázl pouze s lehčími zraněními.
03:15 - Posádka ZZS vyjíždí z příjmu nemocnice k další události: Pád z lodi. Muž je podnapilý a nemá žádná zranění. ZZS ho nechává na místě.
[Pozn. JT: V letních měsících jsou posádky ZZS extrémně vytížené. V tomto díle vyjížděla jedna z posádek ZZS k 15-16 událostem během 24 hodin.]
Díl třetí, část druhá:
---------------------------
00:10 - Pokračování zásahu ZZS u napadení.
00:40 - Na příjmu v nemocnici přijímá posádka ZZS další poplach - Pád, dítě, věk 14 měsíců.
00:50 - Pokračování zásahu HZS u požáru stáje.
01:40 - Pokračování zásahu ZZS u pádu dítěte.
04:15 - Pokračování zásahu HZS u požáru stáje. Hasiči vtipkují, že jediné co zachránili je suchý záchod.
04:30 - Poplach ZZS: DN, osobní vozidlo přejelo nohu starší ženě.
05:20 - Poplach ZZS: Výjezd k opilé osobě, jež si stěžuje na bolest jater.
07:55 - Pokračování zásahu HZS u požáru stáje.
09:30 - Další poplach pro ZZS: Srdeční problémy, neslyšící osoba.
13:15 - Pokračování zásahu HZS u požáru stáje. VC předává událost střídajícímu družstvu. St. Visby se vrací zpět na stanici. Hasiči popisují co se děje po návratu na stanici.
16:05 - Poplach ZZS: Výjezd ke zranění hlavy po skoku do vody.
Díl třetí, část třetí:
------------------------
00:10 - Pokračování zásahu HZS u požáru stáje. St. Visby se vrátila na místo události na kontrolu.
00:44 - St. Visby je vyslána od požáru stáje k DN motocyklu.
01:10 - HZS přijíždí k DN. ZZS již na místě. Motocyklista měl štěstí a vyvázl pouze s lehčími zraněními.
03:15 - Posádka ZZS vyjíždí z příjmu nemocnice k další události: Pád z lodi. Muž je podnapilý a nemá žádná zranění. ZZS ho nechává na místě.
[Pozn. JT: V letních měsících jsou posádky ZZS extrémně vytížené. V tomto díle vyjížděla jedna z posádek ZZS k 15-16 událostem během 24 hodin.]
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: 21.01.2003 20:25
Příspěvek od Jiri Trnka » 08.11.2008 11:58
[Fireman Ex-professo - 02.11.2008 17:00]
OD 1/5 2007 je na ostrově ZZS provozována firmou Falck (dříve byla ZZS provozována HZS, ale se změnou zákona v r.2005/2006 již HZS nesmí provozovat ZZS).
Na ostrově jsou 3 stanoviště - Visby, Hemse a Slite - a jsou sdílena s HZS.
St. Hemse - 1x RZP v režimu 24/7
St. Slite - 1x RZP v režimu "denní" (08:00-20:00)
St. Visby - 1x RZP v režimu 24/7 + 1x posádka vrtulníku (RZP) v režimu 24/7.
Posádky jsou dvoučlenné v obsazení 1x zdr. sestra & 1x zdravotník nebo 2x zdr. sestra.
Zdravotník = ambulanssjukvårdare
Zdr. sestra = ambulanssjuksköterska
Vrtulník ZZS (EC145) je provozován firmou SOS Helikopter Gotland AB. Vrtulník ve Visby je předurčen k sekundárním transportům mezi ostrovem a pevninou. Posádka vrtulníku může v případě potřeby vyjíždět i k událostem na ostrově se sanitním vozidlem (tzn. je formou záložní posádky).
Posádka může rovněž použít v případě potřeby vrtulník námořního SAR(-u) (Sikorsky S-76C) pro primární transporty, k čemuž nezřídka dochází.
V případě, že posádka ZZS nemůže být na místě události do 20 min. vyhlašuje se tzv. IVPA poplach (viz. výše) nejbližšímu HZS.
Falck používá převážně sanitní vozidla v provedení Volvo S80 4x4 s nástavbou od f. Nilsson. Tyto vozidla jsou velmi populární mezi posádkami z důvodu jejich jízdních vlastností, zejména pak v zimních podmínkách.
Obecně informace o ZZS ve Švédsku a t.c. 112 jsou zde:
http://www.zachrannasluzba.cz/zajímavosti/0302_so - salarm.htm
Některé změny: od r. 2005/2006 nesmí HZS provozovat ZZS, v každé posádce musí být minimálně jedna zdr. sestra. 99% posádek ve Švédsku jsou RZP ("RZP sanita" nebo "RZP rendez-vous" (ARIP-sestra)). Jediné RLP (rendez-vous) jsou v regionu v okolí Malmö. Ty ale končí v prosinci tohoto roku. Od 1/1 2009 tak
budou v celém Švédsku pouze dvě posádky RLP a to na dvou helipkoterach ZZS (z celkových pěti v celém Švédsku).
OD 1/5 2007 je na ostrově ZZS provozována firmou Falck (dříve byla ZZS provozována HZS, ale se změnou zákona v r.2005/2006 již HZS nesmí provozovat ZZS).
Na ostrově jsou 3 stanoviště - Visby, Hemse a Slite - a jsou sdílena s HZS.
St. Hemse - 1x RZP v režimu 24/7
St. Slite - 1x RZP v režimu "denní" (08:00-20:00)
St. Visby - 1x RZP v režimu 24/7 + 1x posádka vrtulníku (RZP) v režimu 24/7.
Posádky jsou dvoučlenné v obsazení 1x zdr. sestra & 1x zdravotník nebo 2x zdr. sestra.
Zdravotník = ambulanssjukvårdare
Zdr. sestra = ambulanssjuksköterska
Vrtulník ZZS (EC145) je provozován firmou SOS Helikopter Gotland AB. Vrtulník ve Visby je předurčen k sekundárním transportům mezi ostrovem a pevninou. Posádka vrtulníku může v případě potřeby vyjíždět i k událostem na ostrově se sanitním vozidlem (tzn. je formou záložní posádky).
Posádka může rovněž použít v případě potřeby vrtulník námořního SAR(-u) (Sikorsky S-76C) pro primární transporty, k čemuž nezřídka dochází.
V případě, že posádka ZZS nemůže být na místě události do 20 min. vyhlašuje se tzv. IVPA poplach (viz. výše) nejbližšímu HZS.
Falck používá převážně sanitní vozidla v provedení Volvo S80 4x4 s nástavbou od f. Nilsson. Tyto vozidla jsou velmi populární mezi posádkami z důvodu jejich jízdních vlastností, zejména pak v zimních podmínkách.
Obecně informace o ZZS ve Švédsku a t.c. 112 jsou zde:
http://www.zachrannasluzba.cz/zajímavosti/0302_so - salarm.htm
Některé změny: od r. 2005/2006 nesmí HZS provozovat ZZS, v každé posádce musí být minimálně jedna zdr. sestra. 99% posádek ve Švédsku jsou RZP ("RZP sanita" nebo "RZP rendez-vous" (ARIP-sestra)). Jediné RLP (rendez-vous) jsou v regionu v okolí Malmö. Ty ale končí v prosinci tohoto roku. Od 1/1 2009 tak
budou v celém Švédsku pouze dvě posádky RLP a to na dvou helipkoterach ZZS (z celkových pěti v celém Švédsku).
-
- Příspěvky: 355
- Registrován: 28.08.2004 10:37
Příspěvek od Ex-professo » 08.11.2008 16:23
[Jiri Trnka - 08.11.2008 11:58] Pane Trnko, děkuji za výklad. Dá se říci, že to koresponduje s moji představou, kterou jsem zatím ze seriálu "vykoukal". Trochu mě však mate označení zdravotník a zdravotní sestra. Je tam nějaký rozdíl v kompetencích? Všiml jsem si, že u některého zásahu podávají i opiát a to rozhodnutí není v kompetencích středního zdravotnického personálu. A poslední dotaz - operační středisko mají obě složky společné nebo je zvlášť a je vůbec na ostrově?
Omlouvám se, že Vás takto vytěžuji, ale prostě mě to zajímá.
A jen tak mimochodem Falck má i polovinu stanovišť ZZS na Slovensku a mám ten dojem, že jí patří i výcvikové středisko pro hasiče v Rotterdamu.
Omlouvám se, že Vás takto vytěžuji, ale prostě mě to zajímá.
A jen tak mimochodem Falck má i polovinu stanovišť ZZS na Slovensku a mám ten dojem, že jí patří i výcvikové středisko pro hasiče v Rotterdamu.
Ex-p
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: 21.01.2003 20:25
Příspěvek od Jiri Trnka » 09.11.2008 08:54
[Fireman Ex-professo - 08.11.2008 16:23]
Není zač. Já rád odpovím na takovéto dotazy. Akorát to někdy může trvat než na to budu mít čas. Mimochodem, pokud to nevadí, tak já preferují, když mi lidí týkají.
Co se týče dotazů, tak nejprve musím opravit jeden údaj. Těch helikoptér ZZS je ve Švédsku sedm (já jsem chybně zmínil pět).
OPIS - Gotland měl dříve vlastní TCTV 112. To bylo před několika lety zrušeno a všechna volání na 112 jsou v současné době přijímána TCTV 112 (SOS Alarm) ve městě Eskilstuna nedaleko Stockholm(-u). Jedna se o jedno z těch menších TCTV. Ostrov má zároveň smlouvu na dispečerské služby pro ZZS s SOS Alarm (poplach, prioritizace, navigace). Tyto služby jsou poskytovány TCTV v Eskilstuna. HZS má také smlouvu s SOS Alarm (poplach) a je to opět TCTV Eskilstuna.
Vzdělání posádek ZZS a provádění úkonů/podávání léků v sanitách - tak o tom mám jen obecný přehled. Pokud to může dva-tři týdny počkat tak zjistím konkrétnější odpověď. Jednak jsem čas od času na Centru pro katastrofickou medicínu a také pár kluků od ZZS se mnou hraje floorbal, a tak by to neměl být problém.
Falck je opravdu rozsáhlý. Největší jsou v Dánsku - provozují mnoho stanovišť ZZS a ca 55-60% stanic HZS. Rovněž vlastní řadu dalších firem jako napr. ULFAB, jež je největším soukromým provozovatelem ZZS ve Švédsku. Ted psali v has. novinách, že Falck chce začít provozovat hasičinu i v USA.
O tom středisku Falck v Rotterdamu vím, ale myslel jsem si, že je pouze pro námořní SAR a zachrannu na moři. Zajímalo by mě, jak to tam mají s výcvikem hašení. Holandsky zákon o životním prostředí jim zakazuje rozdělávat cvičné ohně nebo kouř. Z tohoto důvodu trénují hašení, výcvik v IDP, atd. na švédské has. škole v Revinge. Vytvořili si tam vlastní has. stanici s třemi holandskými CAS. Minulý týden jich tam bylo přes třicet.
Není zač. Já rád odpovím na takovéto dotazy. Akorát to někdy může trvat než na to budu mít čas. Mimochodem, pokud to nevadí, tak já preferují, když mi lidí týkají.
Co se týče dotazů, tak nejprve musím opravit jeden údaj. Těch helikoptér ZZS je ve Švédsku sedm (já jsem chybně zmínil pět).
OPIS - Gotland měl dříve vlastní TCTV 112. To bylo před několika lety zrušeno a všechna volání na 112 jsou v současné době přijímána TCTV 112 (SOS Alarm) ve městě Eskilstuna nedaleko Stockholm(-u). Jedna se o jedno z těch menších TCTV. Ostrov má zároveň smlouvu na dispečerské služby pro ZZS s SOS Alarm (poplach, prioritizace, navigace). Tyto služby jsou poskytovány TCTV v Eskilstuna. HZS má také smlouvu s SOS Alarm (poplach) a je to opět TCTV Eskilstuna.
Vzdělání posádek ZZS a provádění úkonů/podávání léků v sanitách - tak o tom mám jen obecný přehled. Pokud to může dva-tři týdny počkat tak zjistím konkrétnější odpověď. Jednak jsem čas od času na Centru pro katastrofickou medicínu a také pár kluků od ZZS se mnou hraje floorbal, a tak by to neměl být problém.
Falck je opravdu rozsáhlý. Největší jsou v Dánsku - provozují mnoho stanovišť ZZS a ca 55-60% stanic HZS. Rovněž vlastní řadu dalších firem jako napr. ULFAB, jež je největším soukromým provozovatelem ZZS ve Švédsku. Ted psali v has. novinách, že Falck chce začít provozovat hasičinu i v USA.
O tom středisku Falck v Rotterdamu vím, ale myslel jsem si, že je pouze pro námořní SAR a zachrannu na moři. Zajímalo by mě, jak to tam mají s výcvikem hašení. Holandsky zákon o životním prostředí jim zakazuje rozdělávat cvičné ohně nebo kouř. Z tohoto důvodu trénují hašení, výcvik v IDP, atd. na švédské has. škole v Revinge. Vytvořili si tam vlastní has. stanici s třemi holandskými CAS. Minulý týden jich tam bylo přes třicet.
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: 21.01.2003 20:25
-
- Příspěvky: 355
- Registrován: 28.08.2004 10:37
Příspěvek od Ex-professo » 11.11.2008 18:35
[Jiri Trnka - 09.11.2008 08:54] Přeji pěkný den.
Oboustranné tykání přijímám.
Pokud bude možné o těch kompetencích více, rád si počkám.
Je zajímavé, že "KOPIS" Nebo "TCTV" mají ostrované na pevnině. a už podle mapy je to dost daleko.
K té firmě Falck. Mám ten pocit, že je to Dánská firma. O tom výcvikovém centru také více nevím. Tady je odkaz:
http://www.falcknutec.nl/
Oboustranné tykání přijímám.
Pokud bude možné o těch kompetencích více, rád si počkám.
Je zajímavé, že "KOPIS" Nebo "TCTV" mají ostrované na pevnině. a už podle mapy je to dost daleko.
K té firmě Falck. Mám ten pocit, že je to Dánská firma. O tom výcvikovém centru také více nevím. Tady je odkaz:
http://www.falcknutec.nl/
Ex-p
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: 21.01.2003 20:25
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: 21.01.2003 20:25
Příspěvek od Jiri Trnka » 25.11.2008 18:42
[Fireman Ex-professo - 11.11.2008 18:35] Tak tady jsou ty informace ohledně podávání léků a kompetencí posádek ZZS:
Obecná pravidla pro použití léků u ZZS se řídí zákonem z r.2005 a dále řadou prováděcích vyhlášek. Aby vozidlo ZZS mohlo převážet léky musí být standartním členen posádky zdr. sestra nebo ARIP-sestra. V situaci, kdy jsou léky podávány u zásahu ZZS, musí být u toho vždy přítomna zdr. sestra z posádky. Léky musejí být podávány buď samotnou zdr. sestrou nebo zdravotníkem (druhý člen posádky pokud to rovněž není zdr. sestra) a to pod přímým dohledem zdr. sestry. Vyhlášky vymezují typy léků, jež mohou být ve vozidlech ZZS. Krajské úřady (pod než ZZS spadá) dále, skrze svůj zdravotnický odbor a hlavního lékaře ZZS, určují jaké konkrétní léky budou ve vozidlech. Toto se liší kraj od kraje. Kazdy kraj má vypracované vlastní SOP (standartni operační postupy) pro podávání léků a to napr. jaké množství určitého léku může být podáno pacientovi nebo jak mohou být určité léky kombinovany. Některé léky mohou být podány až po telefonické konzultaci s lékařem/-kou z nemocničniho příjmů a jeho/jejím souhlasu. V průměru je ve vozidle ZZS okolo tři desítek různých léků.
Co se týče vzdělání, tak zdr. sestra u ZZS musí mít základní tříleté vysokoškolské vzdělání + jednoleté specializované vysokoškolské vzdělání (napr. anestezie, často je vyžadována minimálně jednoroční praxe než člověk může začít studovat specializaci). Zdravotník u ZZS musí mít gymnaziální nebo post-gymnaziální vzdělání "zdravotní assistent" (odpovídá přibližně české zdr. sestře) + jedno- až dvouleté vyšší odborné vzdělání "zdravotník ZZS" (i zde je často vyžadována určitá minimální praxe než člověk může začít studovat vyšší odborné vzdělání).
.
Obecná pravidla pro použití léků u ZZS se řídí zákonem z r.2005 a dále řadou prováděcích vyhlášek. Aby vozidlo ZZS mohlo převážet léky musí být standartním členen posádky zdr. sestra nebo ARIP-sestra. V situaci, kdy jsou léky podávány u zásahu ZZS, musí být u toho vždy přítomna zdr. sestra z posádky. Léky musejí být podávány buď samotnou zdr. sestrou nebo zdravotníkem (druhý člen posádky pokud to rovněž není zdr. sestra) a to pod přímým dohledem zdr. sestry. Vyhlášky vymezují typy léků, jež mohou být ve vozidlech ZZS. Krajské úřady (pod než ZZS spadá) dále, skrze svůj zdravotnický odbor a hlavního lékaře ZZS, určují jaké konkrétní léky budou ve vozidlech. Toto se liší kraj od kraje. Kazdy kraj má vypracované vlastní SOP (standartni operační postupy) pro podávání léků a to napr. jaké množství určitého léku může být podáno pacientovi nebo jak mohou být určité léky kombinovany. Některé léky mohou být podány až po telefonické konzultaci s lékařem/-kou z nemocničniho příjmů a jeho/jejím souhlasu. V průměru je ve vozidle ZZS okolo tři desítek různých léků.
Co se týče vzdělání, tak zdr. sestra u ZZS musí mít základní tříleté vysokoškolské vzdělání + jednoleté specializované vysokoškolské vzdělání (napr. anestezie, často je vyžadována minimálně jednoroční praxe než člověk může začít studovat specializaci). Zdravotník u ZZS musí mít gymnaziální nebo post-gymnaziální vzdělání "zdravotní assistent" (odpovídá přibližně české zdr. sestře) + jedno- až dvouleté vyšší odborné vzdělání "zdravotník ZZS" (i zde je často vyžadována určitá minimální praxe než člověk může začít studovat vyšší odborné vzdělání).
.
-
- Příspěvky: 355
- Registrován: 28.08.2004 10:37
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: 21.01.2003 20:25
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: 21.01.2003 20:25
Příspěvek od Jiri Trnka » 03.12.2008 09:23
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: 21.01.2003 20:25
Příspěvek od Jiri Trnka » 06.12.2008 10:35
Desaty dil:
http://kanal5.se/web/guest/webbtv/-...
Toto je posledni dil serialu se zabery z vyjezdu.11-ty (zaverecny) dil bude shrnovat zasahy z minulych dilu, jez budou doplnen o vypraveni hasicu a zdravotniku.
Ja jsem zatim stihnul udelat shrnuti pro tri dily. Behem vanoc a ledna se pokusim udelat zbytek. Z casovych duvodu budu delat shrnuti pouze hasicskych vyjezdu.
http://kanal5.se/web/guest/webbtv/-...
Toto je posledni dil serialu se zabery z vyjezdu.11-ty (zaverecny) dil bude shrnovat zasahy z minulych dilu, jez budou doplnen o vypraveni hasicu a zdravotniku.
Ja jsem zatim stihnul udelat shrnuti pro tri dily. Behem vanoc a ledna se pokusim udelat zbytek. Z casovych duvodu budu delat shrnuti pouze hasicskych vyjezdu.
-
- Příspěvky: 355
- Registrován: 28.08.2004 10:37
Zpět na „Hasiči na veřejnosti“
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA