Pokud jednotka nevyjede?
-
- Příspěvky: 74
- Registrován: 20.01.2006 09:25
Příspěvek od Palda » 12.05.2008 15:18
Mám na vás dotaz. My jsme jednotka JPO V, s dobou výjezdu do 10 minut jak obecně platí. Do našeho rajónu měli přibýt i jiné obce kolem nás. Problém je ale to, že se bohužel může stát to, že se prostě zrovna nesejde žádný strojník (snad se to nestane) a my k výjezdu do obce, která nám připadne nevyjedeme. Jak by se pak postupovalo? Měla by za to naše obec nést nějaké následky či finanční pokuty? Kvůli tomuto ještě nebyly smlouvy mezi ostatními obcemi uzavřeny.
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Mirek Petřík » 12.05.2008 15:18
To nevim ale asi kdyby jste nevijeli tak bys te mšli informovat profiky nebo vedlejší sbor
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: 20.01.2006 08:19
Příspěvek od petr petlach » 12.05.2008 15:18
podle mě se nic neděje, jen je potřeba po vyhlášení poplachu ohlásit na OPIS místo že jednotka vyjela, že nevyjela. Povolání jednotek řídí oni, tak když o tom budou vědět, zvednou někoho jiného. Vždyť nejde jen o to, že třeba neseženete strojníka, ale vzhldem ke stavu techniky u nás, může sklamat i ona (buhužel!=o(...)
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: 20.02.2005 21:19
Příspěvek od Fire Bull » 12.05.2008 15:18
Pardon..Přesně jak říká Petr.Nám se stalo, že houkala siréna a když sem volal na OPIS a říkal že vyjíždíme tak nám nešla nastartovat Avia.Tak sem zase volal že nevyjíždíme, ale naštěstí nic velkýho.Ale pro pověst sboru to moc dobrý není.Oni lidi se nedívají na to, proč ste nevyjeli, ale že ste nevyjeli.
-
- Příspěvky: 1022
- Registrován: 30.12.2004 01:04
Příspěvek od Freek » 12.05.2008 15:18
Myslim ze zalezi asi na smlouve, ale pokud tam neni nic o tomto pripadu, tak se asi nic nedeje.
Pokud nesezenete strojnika je to problem. Pokud vyjedete pozde tak se nic nedeje, ale nekde se to resi tak, ze pokud vedi ze strojnik bude, tak se nahlasi, ze se vyjelo a jede se pozdeji. Ale nemuzete to udelat pokud si nejset jisti, ze vyjedete. Stejne tak pocet lidi, ktery hlasite by asi nemel byt mensi nez ve zkutecnosti bude. Pokud vas prijede vic nez jste hlasili, tak se nic nedeje.
Nikdy neni mozne naridit nikomu, jak ma jet rychle, takze pokud nekdo pojede k zasahu rychlost treba 10km/h, tak se nic nedeje. Takovy pripad se opravdu stal.
-
- Příspěvky: 1022
- Registrován: 30.12.2004 01:04
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: 20.01.2006 08:19
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:18
Jen by to chtělo, aby Jirka Sucharda prohrábnul šanóny s paragrafy, zatím je to pořád jen na úrovni "jedna paní povídala", případně "u nás to funguje tak" či "kdesi se stalo tohle".
Asi jel plnit černý pěnidlo z Velkých Popovic do toho jeho tajnýho hasičskýho auta
-
- Příspěvky: 227
- Registrován: 30.04.2005 19:46
Příspěvek od bart » 12.05.2008 15:18
jak pises o tom hlaseni vyjezdu... tak vyjezd prece hlasim az fakt vyjizdim a to uz je prece jasne kolik lidi je v aute, tak by se nemuze stat ze prijede k zasahu min lidi nez nahlasis, jedine ze by ti cestou vypadli ))
a k technice - ono i ta udrzba neco stoji a vsechno vlastnimi silami zvladnout nejde... ND taky nejsou zadarmo a v pripade nutneho zasahu odborneho servisu ty ceny leti pekne nahoru...
-
- Příspěvky: 74
- Registrován: 20.01.2006 09:25
Příspěvek od Palda » 12.05.2008 15:18
souhalsim, stát se může, že opravdu nelze vyjet. Už znám více případů, kdy třeba nebyl výjezd, ale některé sbory chtěli dělat jen kondiční jízdu, ale auto jim např. nechytlo. Obzvlášt v těchto mrazech, kdy nemají všichni dobré vytápění auta prostě nechytnou. Jen by mě zajímalo, jestli to, když jednotka nevyjede není nějak ošetřeno v zákoně. Pokud je smlouva s obcemi o zabezpečení, tak musíš přeci smlouvu dodržet. Potom opravdu nevím jak řešit to, když se jednotka třeba nesejde tudíž nevyjede a to se myslím může stát.
-
- Příspěvky: 101
- Registrován: 12.03.2004 20:07
Příspěvek od Pavel Všelko » 12.05.2008 15:18
nechci se hrabat v zákonech a paragrafech, ale jestli mě má chabá pamět neklame tak JPO V znamená že je jednotka určena jen pro výjezdy na katastru svého zřizovatele s výjezdem do 5 minut. Co se týče těch strojníků, tak snad víte kdo kdy dělá a kdo kdy může a pokud nastane situace že jsou všichni pryč či v zaměstnání, tak se nabízí situace dle zákona:
Za akceschopnost zodpovídá její velitel! Pokud je jednotka neakceschopná potom je jeho povinností tuto skutečnost okamžitě nahlásit na KOPIS svého kraje. Potom je velitel i jednotka tzv. z obliga.
Laicky řečeno pokud zavoláte na svůj KOPIS že např od 12:00 do 16:00 nemáte strojníka tak jste mimo výjezd oficielně. Jen si dejte pozor aby si to na KOPISU mezi sebou řekli
-
- Příspěvky: 101
- Registrován: 12.03.2004 20:07
Příspěvek od Pavel Všelko » 12.05.2008 15:18
omlouvám se výjezd je samozřejmě do 10 minut
-
- Příspěvky: 87
- Registrován: 14.10.2005 22:50
Příspěvek od Zdeněk Milan » 12.05.2008 15:18
Mám takovej dojem že není nikde v předpisech napsáno co se stane pokud jednotka nevyjede. Obec jako zřizovatel jednotky dle § 29 písm a) zák. 133/1985 Sb., o požární ochraně, zřizuje jednotku a dle stejného paragrafu písm. b udržuje akceschopnost jednotky. Do akceschopnosti jednotky se samozřejmě počítá i schopnost výjezdu. V zákoně není uvedeno o jakou jednotku se jedná, jestli o JPO II,JPO III a nebo JPO V. Toto ustanovení zákona platí pro všechny obce a jednotky. V případě že jednotka nevyjede z nějakého důvodu, ať již proto že nemá strojníka nebo je závada na technice, což se může stát, je velitel povinen toto oznámit na příslušné operační středisko HZS, dle § 9 vyhl. MV 247/2001 Sb., o organizaci a činnostech jednotek PO. Za připravenost jednotky dle § 71 odst.2 zák 133/1985 Sb. o PO odpovídá velitel jednotky.
To je stránka odpovědnosti. v reále ale platí to že pokud se stane že jednotka nevyjede, a to se stane ať u JPO V tak i u JPO II nebo JPO III, je velitel hlavně povinen toto nahlásit na příslušné OPIS HZS. Za to že nevyjede mu nikdo pokutu nedá tak jako ji nedá obci. Je třeba si pořád uvědomovat že pokud se jedná o dobrovolnou jednotku, tak to děláme všichni dobrovolně a nemůže nám tudíž někdo napařit třeba 50 000,- pokutu. I když to je ze zákona obec povinna zajišťovat tak je pořád závislá na dobrovolných hasičích, takže zpětná vazba trestu chybí, což je v tomto případě rozumné. Důležité je jen to nahlásit OPISU aby mohli povolat jinou jednotku. Jsme přece jen lidi co to mají jako koníčka a stát se může cokoliv, a navíc do motoru auta taky nevydíme, i když se o techniku staráme poctivě tak se může stát že jednoho dne vypoví službu třeba akumulátory a je to.
Jediný případ kdy by se to nemělo stát je u jednotky JPO II nebo JPO III která drží placený režim pohotovosti a bere na toto dotaci. Tam by možná mohlo dojít k odebrání té dotace, protože neplní závazek na který se zavázali. I tak si ale myslím že by to byl extrém.
-
- Příspěvky: 35
- Registrován: 02.12.2002 22:10
Příspěvek od David Pokorný » 12.05.2008 15:18
č247/2001 hlava IV §18 vyplívá :Akceschopností jednotky se rozumí organizační,technická a odborná připravenost sil a prostředků k provedení zásahu.Jednotka je akceschopná,jestliže
a) Početní stav hasičů a vnitřní organizace jednotky jsou v souladu s ustanovením §4 a jednotka je schopna zabezpeči výjezd na zásah v časovém limitu podle § 11odstavec 2
a v povinostech velitele jednotky je i povinost informovat OPIS o změnách v akceschopnosti-takže pokud ví že nemohou vyjet z jakéhokoliv důvod(nejsou lidi,nestartuje technika....)měl by nahlásit jednotku jako NEakceschopnou ihned po zjištění téhle zkutečnosti a ne až v případě kdy je vyhlášen výjezd-alespoň u nás se to takhle dělá a je to slušnost vůči operačnímu že ví kdy s kterou jednotkou počítat!
-
- Příspěvky: 35
- Registrován: 02.12.2002 22:10
Příspěvek od David Pokorný » 12.05.2008 15:18
naříkám hned odhlašovat z výjezdu jednotku pokaždé-to se nikdy nedá uhlídat ale pokud například vím že mám čtyři strojníky a všichni mi dělají každý den od6 do 14 v fabrice vzdálené 15km od zbrojnice je jasné že výjezd nejde a tak oznámím na OPIS že zkrátka v téhle době nevyjedeme
-
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek od Jiří Sucharda » 12.05.2008 15:18
jinak uz to tu bylo receno mnohokrat, za nevyjeti se proste nestrili, jen to chce hned nahlasit na OPIS nebo KOPIS, aby podle krajskeho poplachoveho planu mohli povolat dalsi jednotku v poradi. Nic se proste nedeje, nejede auto, neni ridic, neni velitel (nikdo jiny nemuze povolit vyjezd) jednotka je mimo obec (soutez, druzba, vylet) jednotka ma vyrocku nebo vyroci hasicu a clenove slavi a jsou pod vlivem alkoholu - to vse a jeste mnohe dalsi muze nastat a jednotka proste nevyjede. Ma na to pravo a holt se to obcas stane. Rozumny operacni to pochopi a nic z toho nedala ani nevyvozuje, je to proste zivot. Jen bych chtel varovat pred freekovym navodem na hlaseni udalosti, hlasi se proste skutecna doba vyjezdu a skutecny pocet osob - to by jako operacniho vytocilo daleko vic, nez sokoliv jineho. Jirka
Zpět na „Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA