Radiostanice pro dobráky
-
- Příspěvky: 74
- Registrován: 23.05.2005 07:15
Příspěvek od JSDHO Česká Třebová JPO II Michal » 12.05.2008 15:18
My jsem najeli na radiostanice motorola - vozidlovka se dá pořídit okolo 7 300 Kč - dobrá šestnácti kanálová ručka okolo 6 200 Kč. Dle výběrového řízení - je nejlevnější RDE Pardubice - letos jsme koupili 5 x ručka a jedna vozidlovka, včetně bondovek - kvuli strojníkům a instalace za 55 000 Kč. Vše v řadě CP a CM - maximální spokojenost. Jinak máme v cisterně ještě GM-ku, ale v celku zbytečně.
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:18
Tak zase znovu od zacatku a bez slovickareni, ted to napisu presne dle litery zakona, at je v tom uz konecne jasno
Jsou dve rozdilne veci - ladici krok a sirka pasma, kterou stanice pri vysilani zabere. Ladicich kroku miva rdst obvykle vice (pokud neni nastavovana primo dirketne z PC). Nejmensi byva obvykle 5 kHz, nejcasteji se dnes na VHF pasmu 160 Mhz pouziva prave ladici krok 12.5 kHz, protoze nejmensi vzdalenost mezi kanaly je stanovena prave na tuto hodnotu.
Druhou veci je maximalni sirka pasma, zabrana pri vysilani. Ta je pro toto pasmo stanovena na max. 10 kHz (ty zbyvajici 2.5 kHz jsou rezerva). Drive, kdyz byly jednotlive kanaly od sebe vzdaleny 25 kHz, byla povolena sirka pasma, zabraneho pri vysilani samozrejme vetsi. Pozustatkem jsou sdilene kmitocty, kde je mozne provozovat do r. 2010 prenosne rdst s maximalni sirkou pasma 16 kHz.
Howgh!
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: 03.02.2005 13:44
Příspěvek od radek buryanek » 12.05.2008 15:18
Používáme Motorolu GM 360 (vozidlová) a Bendix/King EPH. Důležité je mít na zřeteli, že od 1.1.2006 vysílačky, které nemají certifikaci na kanálovou rozteč 12,5 kHz (což je případ Motorol LMH, Maxonů, ale i starých PR 35 nebo VR 21) by měly být vyřazeny z provozu. Jedná se o rozhodnutí ČTÚ. Motorola je dobrá, ale hold ta cena. Komplet i s anténou a montáží nás stála vozidlovka 14 000,- Kč, ale byla tam 50 % dotace z kraje, takže reálně jen nějakých 7 000,- Kč. EPH Bendix (tzv. velitelské s displejem a tlačítky) používáme v druhém vozidle jako automobilovou i ruční dohromady.
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:18
Co se tyce sirky prenaseneho pasma, to je prave ten problem, ze nektere verze byly 25 kHz a nektere 152.5kHz. Zalezi na modelovem cisle. Verzi bylo pomerne dost, lisily se jak softwareovymi moznostmi ci vnitrnostm,i tak i deklem (tlacitka a displej). Napis mi sem presne modelove cislo (ne vyrobni) a hned ti to sladke tajemstvi sdelim . A vubec nejlepsi bude, kdyz mi napises na mail, at tady s tim nestrasime. Poradim ti, jak na to.
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:18
Zase se mi parata smekla . Samozrejme nema byt 152.5, ale 12.5 kHz.
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:18
A teď ještě ke všemu koukám, že ses ptal na GMku a ja psal o GPčku. No ale o GM to platí taky, jen ty zmeny na deklu nebyly tak vyrazne, jako u modifikaci GP. Ale i GM byly ve verzich 25 a 12.5.
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:19
Nissei Denki 888V je radiostanice s velmi citlivým a poměrně dosti odolným přijímačem, kovovým tělem, displejem a klávesnicí, takže pro její programování a ovládání není potřeba PC. Má jen dvě malé nevýhody - starší verze Mk I neměla subtónový modul a bylo nutno jej dokoupit (vzácná verze Mk.II měla jinou vnitřní konstrukci a subtóny uměla). Druhou nevýhodou verze 888V Mk I je to, že její kmitočtová rozteč je 25 kHz a proto je možno tuto rdst legálně provozovat už jen na sdílených kmitočtech v pásmu 172 MHz a to jen do roku 2010 (samozřejmě to platí pro vysílání). Jednu takovou tu mám taky a ne a ne se s ní rozloučit - je to holt nostalgie a přitom prima profi rádio. A na sdílácích jí ještě pár let mohu používat jako zálohu.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Jan Novák » 12.05.2008 15:19
V Hradci Kralové jsou SDH vybaveny GM 360 a GP 340 což jsou velmi dobré radiostanice a hlavně odolné což je u SDH potřeba . Letos jsme kupovali 10 ks kapesních radiostanic a dodavatelská firma mám udělala velmi slušnou cenu 9600 Kč za kus- rozhodně není potřeba číst manuál před každým použití jak jsem zde četl .
- Marek Bělský
- Příspěvky: 98
- Registrován: 26.06.2006 12:03
Příspěvek od Marek Bělský » 12.05.2008 15:19
My máme měsíc namontovány tři GM360 a jednu GP340 zatím bez problému.
-
- Příspěvky: 71
- Registrován: 28.10.2004 16:54
Příspěvek od Tomáš Novák » 12.05.2008 15:20
ahoj nemáte nekdo prosím český návod na MOtorolu GM360, pokud by to bylo ve formátu pdf bylo by to naprosto jedinečné, předem děkuji, naši členové nejsou všichni vybaveni anglickým jazykem a nechce se mi user guide překládat....
-
- Příspěvky: 71
- Registrován: 28.10.2004 16:54
Příspěvek od Tomáš Novák » 12.05.2008 15:20
ahoj Adame, díky ale jak jsi psal že máš ten český návod ten já bych právě potřeboval abych nemusel ten anglický překládat, kdybys mel možnost ho nejak naskenovat aposlat bylo by to naprosto skvělé, ale i kdyby ne, díky za ten trošek co jsi poslal.
- Marek Bělský
- Příspěvky: 98
- Registrován: 26.06.2006 12:03
Příspěvek od Marek Bělský » 12.05.2008 15:20
U nás používáme 3x GM 360 a 1x GP 340. Zatím jsme s jejich provozem spokojeni.
- Pavel Novák
- Příspěvky: 122
- Registrován: 21.04.2005 14:46
- Bydliště: Hajnice, Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Pavel Novák » 12.05.2008 15:20
Vozidlovky MOTOROLA GM950 a GM360
Přenosný MOTOROLA GP360
Spokojenost, jen bych na ručky doporučoval Li-Ion akumulátory, kvůli paměřovým u efektu...
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:20
Větším problémem jsou ty hodinové rychlonabíječky a přebíjení akumulátorů. Stačí úplně zainvestovat do originální, procesorem řízené nabíječky. Sice ta sranda přijde na několik tisíc (pro jednu stanici), ale než pořád kupovat zničené baterky...
-
- Příspěvky: 191
- Registrován: 15.06.2004 05:57
Příspěvek od lucky ducky » 12.05.2008 15:20
uz je vsechno jinak. Nabijeni akumulatoru vyresila Motorola systemem IMPRES. Vrele doporucuji s Li-On akumulatory. Jenom jeste je treba si uvedomit, ze "Lionky" vetsi ubytek kapacity za nizkych teplot. A pozor na nabijeni pri teplotach pod 10°C. Je potreba nedriv nechat ohrat na pokojovou teplotu a pak teprve zacit nabijet.
Zpět na „Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA