Ridici zasahovych vozidel
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:18
No a? To je to samé, jako nesmíš vyjet bez velitele. Taky máme tři. Pokud není žádný k výjezdu, hlásíme na OPIS, že nemůžem jet, protože nesplníme podmínky. Pokud OPIS nařídí výjezd bez velitele, jedeme... Nečerti se hned, že je to blbost, jako s těma strojníkama. Není, prostě je to tak dané a že to třeba nedodržujete je už vaše věc.
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od pavel vasatko » 12.05.2008 15:18
Na školení řidčů letos na začátku října se toto řešilo. Školitel nám řekl, že jízda bez majáku( stk, soutěže..) muže s vozidlem jet kdo má nato papíry. Je to pouze náklaďák nad 7,5 tuny
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:18
No to nemáš pravdu, není to jenom náklaďák nad 7,5 tuny. Je to minimálně vozidlo s právem přednosti v jízdě...
-
- Příspěvky: 97
- Registrován: 04.08.2002 11:24
Příspěvek od Petr Jech » 12.05.2008 15:18
Pokud má vozidlo v TP zapsaný VRZ, je nutný profesní průkaz i když jedeš s nezapnutým. Pokud Vám někdo na školení tvrdil opak, pak nemá jako školitel raději otvírat pusu Já bych měl ale jiný dotaz :
Jak máte v jednotkách vyřešené pojištění řidičů v případě DN a škodě na majetku obce, města? Já jsem se skutečně nedopátral jakým způsobem ty lidi pojistit. Pojistka na blbost (škoda způsobená v souvislosti s výkonem povolání) na to uzavřít nejde (ani na základě dohody o členství v jednotce) a jak to řešíte ? Kromě havarijního pojištění (které by mi ovšem sebralo půlku ročního rozpočtu)
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od pavel vasatko » 12.05.2008 15:18
Chci se omluvit, těmi papíry se rozumí C + profesák. Diskuse na toot téma se tak trochu ubírá jinam. Myslím si, že na prvotní dotaz zní nejlépe to co už tu bylo napsáno. PROJÍT KURZEM STROJNÍK V NĚKTERÉ ŠKOLE , A PROJÍT ŠKOLENÍM ŠOFÉRŮS 247 A OBDRŽET PROFESNÍ PRŮKAZ. PAK VŠE CO JE NAPSÁNO VÝŠE JE BEZPŘEDMĚTNÉ.
Je však dobré znát i jiné varianty jak nato. Tím si myslím by mohla být tato diskuse uzavřena.
Školy na kurzy strojník najdete na www.dh.cz
-
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek od Jiří Sucharda » 12.05.2008 15:18
Jakube rikas to zcela spravne az na ten konec, ani opis ti nemuzue prikazat vyjet bez velitele! proste neni-li velitel musis nahlasit ze nejsio schopny odjet (je to otazka cerne jizdy, pojisteni apod.) U na mame na vsechny hasicska vozidla havarijni pojistku a hradi ji mesto z jine kapitoly nez hasicske. Jinak mame blbenku (je to prace pro mesto na zaklade pisemne smlouvy a pojistovna to bezne uzavira) a jeste pojistku pres CCS kartu a kazdy svoji apod. Jirka
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: 22.01.2003 20:33
Příspěvek od Radomír Jareš » 12.05.2008 15:18
S tou cernou jizdou rozhodne nesouhlasim. Co se tyce dobraku tak alespon my mame pro pripad vyjezdu zadanku o prepravu predem vypsanu a podepsanu urcenymi osobami. I v praci je naprosto bezne ze treba tatra je obsazena pouze ridicem. Uplne normalne vyjizdi pouze pri jizde k zasahu ridic NESMI pouzit vystrazne zarizeni. R.
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:18
Tak konkrétně tohle by mě teda dost zajímalo - za měsíc máme školení strojníků, zeptám se schválně.
-
- Příspěvky: 241
- Registrován: 19.01.2003 13:44
Příspěvek od simír hasič » 12.05.2008 15:18
na vozidlo s právem přednostním v jízdě, tedy vybaveném VRZ, rovněž i na vozidlo v civilních barvách s přenosným modrým majákem, a tímto zařízením zapsaném v technickém průkazu vozidla vždy musí mít řidič osvědčení profesní způsobilosti řidiče skupiny "C" a dále školení dle § 48/1a,c, ikdyby jste s ním jeli jen na opravu. Jiná situace je v případě tzv. krajní nouze(což není jízda do servisu nebo opravy), tam může jet v podstatě kdokoliv, ale jen do doby, než je k dispozici osoba oprávněná k řízení dle uvedených podmínek. Jsem kromě dobrovolného hasiče zároveň policista, takže tuto informaci berte jako ověřenou.
-
- Příspěvky: 161
- Registrován: 22.05.2005 23:21
Příspěvek od Kamil Holek » 12.05.2008 15:18
Konečně rozumný názor. Pokud musí být k výjezdu pouze proškolení strojníci, tak by mě zajímalo kolik jednotek by bylo schopno vyjet.
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:18
V každé jednotce jich pár být musí, stejně jako velitelů, takže je to stejné, zase řešíš situaci "jak se to dělá" o to tady nejde, že některé věci nejdou ideálně podle předpisů tady přece víme všichni...
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 11.04.2005 22:47
Příspěvek od Tomáš Kozička » 12.05.2008 15:18
Já bych se chtěl zeptat jestli i vedoucí MH (žena), která má ř.p. sk B + prefesní osvědčení, musí být strojníkem nebo né, aby mohla jezdit s děckama na soutěže s tranzitem s VRZ. Děkuji za odpověď.
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:18
No vzhledem k tomu, že Tranzit není CASka tak samozřejmě nemusí, to je snad logické, ne? Četl jsi to pořádně?
Zpět na „Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA