Ridici zasahovych vozidel
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: 16.08.2004 15:52
Příspěvek od David Pavelka » 12.05.2008 15:18
Prijali jsme do sboru cloveka, ktery cca pred tremi lety skoncil zakladni vojenskou sluzbu u zakladny civilni obrany v Kutne Hore. Byl ridicem u hasicske jednotky vojaku (CAS 32 a ma take autojeraby T815 AD28 a pak ten vyprostovak tusim ze to je AV-15(s rezervou). Chteli bychom aby byl zarazen jako ridic auta, ovsem protoze nyni nepracuje jako ridic z povolani tak nema profesak. Kde a jak je mozne ziskat profesak + modre majaky? A jsou tyto doklady podminkou aby mohl byt u jednotky ridicem??? Nebo je potreba jeste neco dalsiho???
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: 28.10.2004 18:23
Příspěvek od petrhr » 12.05.2008 15:18
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:18
Tak podle nejnovějšího školení, které jsme absolvovali musí být ten řidič zároveň strojníkem, pokud chce jezdit s VRZ k požárům...
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: 16.08.2004 15:52
Příspěvek od David Pavelka » 12.05.2008 15:18
Hmmm tak to je mi zase novinka ... mozna se o tom na okrskove schuzi treba taky nekdy dozvime ..... Na skoleni maji jit borci nejak na kraji leta tak jsem zvedav jestli se neco dozvime. Jinak nevite nahodou jestli ten strojnik musi byt i kdyz se jedna o ridice DA? I kdyz koneckoncu to zni logicky, pokud se ma jet k vyjezdu tak strojnik by mel byt pripomen, no a tak se zajisti touto upravou, aby tam byl .... Ale je to novinka. No stejne potrebujeme proskolit nejake nove strojniky protoze mame oficialne proskoleneho jen jednoho, ktery je v nasi JSDH JPO V.
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:18
Co se týče DA tak tam to asi potřeba není, protože strojník jako takový v podstatě obsluhuje celé vozidlo (je fakt, že i PPSku, ale ta není pevnou součásti DA), být tebou, tak se na tom školení zeptám.
-
- Příspěvky: 178
- Registrován: 10.01.2003 19:39
Příspěvek od Aleš Bitter » 12.05.2008 15:18
Nevíte někdo, co všechno je potřeba k udělání zkoušky na strojníka? Předem děkuji.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od pavel vasatko » 12.05.2008 15:18
dobrý den. pokud se týká řízení vozidla s právem přednosti v jízdě
a kdo může řídit ,tak se to má tak, že podle novely vyhlášky č.247/ 2001Sb. ve znění 226/2005 § 37 " hasiči určení k řízení vozidel s právem přednosti jízdy...."
To ve výkladu znamená, že pokud máte ŘP C, starší 21 let, profesní průkaz, jste členem výjezdové jednotky a máte od starosty ( velitele jednotky) pověření řídit vozidlo vaší jednotky, nemusíte být strojník. Bohužel nemůžete obsluhovat čerpadlo a prostředky určené pro strojníky.
Na druhou stranu zas ti, kteří nemají ŘP C mohou být strojníky (ps 12,.....) neboť ji vozí ve vozidle pro ŘP B.
NA KRAJSKÉ PORADĚ JSEM ZÍSKAL INFORMACE, ŽE PRO TYTO STROJNÍKY BUDE POUZE 8 HODINOVÉ ŠKOLENÍ VE ŠKOLÍCÍCH ZAŘÍZENÍCH
Profesní průkaz lze u nás na severu moravy získat v has. škole v jánských koupelích, kde pořádají školení šoférů právě s povinnou vyhláškou 247 ( majáky)
-
- Příspěvky: 533
- Registrován: 09.05.2005 11:26
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od FiRan » 12.05.2008 15:18
Mno a jak je to s rizenim CAS pokud je mi mene nez 21, ale mam ridicak "C"? Myslim tim ted situace napr. pri soutezich, doplnovani vody... tj. aktivity, ktere nejsou brany jako vyjezdy, ale vedlejsi cinnost jednotky.
Kdo se utopí, ten se nespálí.
-
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek od Jiří Sucharda » 12.05.2008 15:18
(a asi jedina spravna moznost) je si udelat kurz strojnika a ukoncit ho zaverecnou zkouskou. Za skoleni strojniku jednotek JSDH je zodpovedne HZS kraje, chce to se s nimi spojit, nebo se za penize nechat vyskolit v komercnim zarizeni. Jirka
-
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek od Jiří Sucharda » 12.05.2008 15:18
dnes delaji temer v kazde autoskole, kazdy rok je prezkouseni a jednou za tri roky prezkouseni s testy. Jirka
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:18
Ale řidič mladší 21 let nemůže dostat profesní osvědčení pro vozidlo s právem přednosti v jízdě, takže C nestačí - musíš mít C, starší 21 let a musíš mít strojničák, alespoň teda v Moravskoslezském kraji to tak je
-
- Příspěvky: 178
- Registrován: 10.01.2003 19:39
Příspěvek od Aleš Bitter » 12.05.2008 15:18
Já jsem kdysi někde četl, že pro školení na strojníka musí mí člověk řidičák C+E. Je to pravda nebo ne?
-
- Příspěvky: 656
- Registrován: 04.10.2005 20:16
Příspěvek od Petr Haska » 12.05.2008 15:18
Jak je uvedené výše, myslím si (nikde jsem to nestudoval), že aby jsi měl strojníka, tak nepotřebuješ "C". Vím dokonce ,že si skupiny "E" dodělávali profíci i po 10 letech u HZS, protože došli na to, že nesmějí tahat za autem buxe. Proč by jsi měl mít C+E, když nebudete mít v garáži ani CAS ani Avii, ale třeba jenom Tranzita?.
Naopak k profesáku "na maják"nepotřebuješ zkoušky strojníka. Mám profesák a strojníka ne. To by museli mít strojníka i cajti nebo saniťáci )).
-
- Příspěvky: 656
- Registrován: 04.10.2005 20:16
Příspěvek od Petr Haska » 12.05.2008 15:18
Ještě mně tak napadlo - je to sice slovíčkaření, ale jde to.
K ohni může jet s automobilem i osoba, která nemá strojničák. Už jenom proto, že jde většinou o krajní nouzi. Nechápu, proč nemůžu (bez strojničáku) dovés k ohni lidi. Třeba Avií a s vrzem. K tomu přeci strojničák nepotřebuji, na to mi stačí profesák.
Nehledě na to, že co se týče jízdy po komunikacích, nemůže vymýšlet HZS(nebo někdo jiný kromě parlamentu) nějaké výplody, když je to jasně stanoveno v zák.o pozem. komunikacích, popř. vyhláškách. Tam jsem slovo "strojník" nikdy neviděl.
V čem souhlasím - čerpadlo, agregáty a jiné stroje by měl obsluhovat strojník, který je vyškolen.
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:18
Říkám to, co vím z HZS. Proč by někdo k profesáku potřeboval strojničák nevím, tak jsem to taky neříkal. Ale pokud chceš řídit CAS, musíš ji umět obsluhovat - o Avii jsem nemluvil. C+E potřebují strojníci u HZS, nevím odkdy, nevím jestli všichni.
-
- Příspěvky: 161
- Registrován: 22.05.2005 23:21
Příspěvek od Kamil Holek » 12.05.2008 15:18
Nevím, jak by mohli mít všichni řidiči strojničák, když třeba my máme tabulkově 3 strojníky a řidičů máme 7. Pokud by mohli jezdit s CAS jen strojníci, tak by občas neměl kdo vyjet.
-
- Příspěvky: 178
- Registrován: 10.01.2003 19:39
Příspěvek od Aleš Bitter » 12.05.2008 15:18
Děkuji všem za odpovědi.
Ještě by mě zajímala věc, na kterou už se tu taky někdo ptal. Pokud mi ještě nebude 21 a tudíž nebudu mít profešák, jestli vůbec můžu sednout za volant auta s VRZ, pokud nepojedu k výjezdu, ale jen třeba na soutěž v požárním sportu.
Díky.
-
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek od Jiří Sucharda » 12.05.2008 15:18
pokud chces dodrzet zakony tak opravdu nesmis. Jelikoz nas inteligentni zakon hovori o vozidle vybavenym "majakem" a ne pustenym! To je prece takova hovadina takze treba das auto opravit do servisu a teoreticky s nim automechanik nemuze zajet napr. na STK, nebo ti ho privezt - jak rikal jeden muj kamarad - to nemohlo vzniknout, to musel nejakej blbec vymyslet )) Jirka
Zpět na „Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA