Povodně.
Našli jste nový způsob hašení? Nebo chcete jen poradit?
-
- Příspěvky: 191
- Registrován: 15.06.2004 05:57
Příspěvek od lucky ducky » 12.05.2008 15:18
S gumakama...
mate jiste sve zkusenosti, nicmene ze sve zkusenosti mohu potvrdit, ze normalni radioamater udela vse proto, aby v pripade nouze mohl byt uzitecny. O "vareni knedliku" se diskutuje z nedostatku jinych temat. Ale pokud je potreba, mohou byt radioamateri velmi uzitecni a vsem tem, kteri se pri povodnich postavili celem k zachranarum, timto dekuji. A dekuji i rogalistum, kteri mne letos zjara upozornili po PMR pri jednom cviceni na zacinajici bourku, ktera k nam opravdu behem chvilky zcistajasna dorazila. Stihl jsem si vsak zabezpecit sve "nadobicko" pred privalovym destem a usetril jsem si tak dost penez. Jeste jednou diky !!!
mate jiste sve zkusenosti, nicmene ze sve zkusenosti mohu potvrdit, ze normalni radioamater udela vse proto, aby v pripade nouze mohl byt uzitecny. O "vareni knedliku" se diskutuje z nedostatku jinych temat. Ale pokud je potreba, mohou byt radioamateri velmi uzitecni a vsem tem, kteri se pri povodnich postavili celem k zachranarum, timto dekuji. A dekuji i rogalistum, kteri mne letos zjara upozornili po PMR pri jednom cviceni na zacinajici bourku, ktera k nam opravdu behem chvilky zcistajasna dorazila. Stihl jsem si vsak zabezpecit sve "nadobicko" pred privalovym destem a usetril jsem si tak dost penez. Jeste jednou diky !!!
-
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:18
Proti AMA vůbec nic
---Lucky. Naopak, myslím si to samé. Aspoň tak to platilo donedávna, nevím jak jsou na tom teď , kdo u nich aktivně zůstal. Vždycky byly (a to i díky nutným zkouškám a koncesím) jedni z nejlprofesionálněji se chovájících uživatelů RDST, byť jsou to amatéři. Jejich tolerance a ochota a skutečně velice korektní chování na pásmu mě vždy fascinovali. Jenže Lucky v pol. 90-ých let, kdy jsem pásmo poslouchal a kdy jsem velice vážně uvažoval se dost rozmohl zlozvyk lézt načerno amatérům do pásma a co bylo nejhorší, právě na převaděčích se gumáci dost ukájeli. Takže skutečně vím o tom své a o chování gumáků o povodních v Česku se ani nebudu bavit. Vychází tak kolikrát vniveč snaha spousty dobrovolníků, kteří se po CB pokoušeli dávat třeba v Práglu dopravní informace, protože tam byla doprava díky povodním v kolapsovém stavu. Sám jsem spěchal do práce přes řeku a potřeboval jsem znát Jižní spojku na Baranďák a - nešlo to. Gumováno. Takže pokud chceme vážně počítat s prací při krizovém scénáři na těchto pásmech, tak se musí brát i toto v potaz. I to byl jeden z důvodů, proč jsem se snažil tyto témata nadhodit. A hlavně jak? a na jakém kanále začít s prací? Dělat osvětu? .... atd.
---Lucky. Naopak, myslím si to samé. Aspoň tak to platilo donedávna, nevím jak jsou na tom teď , kdo u nich aktivně zůstal. Vždycky byly (a to i díky nutným zkouškám a koncesím) jedni z nejlprofesionálněji se chovájících uživatelů RDST, byť jsou to amatéři. Jejich tolerance a ochota a skutečně velice korektní chování na pásmu mě vždy fascinovali. Jenže Lucky v pol. 90-ých let, kdy jsem pásmo poslouchal a kdy jsem velice vážně uvažoval se dost rozmohl zlozvyk lézt načerno amatérům do pásma a co bylo nejhorší, právě na převaděčích se gumáci dost ukájeli. Takže skutečně vím o tom své a o chování gumáků o povodních v Česku se ani nebudu bavit. Vychází tak kolikrát vniveč snaha spousty dobrovolníků, kteří se po CB pokoušeli dávat třeba v Práglu dopravní informace, protože tam byla doprava díky povodním v kolapsovém stavu. Sám jsem spěchal do práce přes řeku a potřeboval jsem znát Jižní spojku na Baranďák a - nešlo to. Gumováno. Takže pokud chceme vážně počítat s prací při krizovém scénáři na těchto pásmech, tak se musí brát i toto v potaz. I to byl jeden z důvodů, proč jsem se snažil tyto témata nadhodit. A hlavně jak? a na jakém kanále začít s prací? Dělat osvětu? .... atd.
-
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:18
Oprava:
V předchozím příspěvku mi vypadlo při psaní celé slovo... (omlouvám se, takováto chyba se mi stává skutečně pouze jednou za deset let).
)...Jenže Lucky v pol. 90-ých let, kdy jsem pásmo poslouchal a kdy jsem velice vážně uvažoval - O AMA ZKOUŠKÁCH! ...Tak to je to pravé.
V předchozím příspěvku mi vypadlo při psaní celé slovo... (omlouvám se, takováto chyba se mi stává skutečně pouze jednou za deset let).

-
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:18
New Orleans.
25 - 30 tis. lidí odříznuto od světa. Zásobování min. Jak by jste postupovali? Co poradit těm lidem? Podle mě je zvláštní, že odpadky - ledabile nacpané do pytlů - nechali na chodbách? Copak se nenašel nikdo, kdo by to začal organizovat? První věc - hygiena. Venku byly mamutí parkoviště, tzn. že bych zorganizoval vaklizení vnitřních prostor a všechen bordel bych odlifroval po větru do vzdáleného koutu parkoviště. Zároveň bych se snažil venku vybudovat provizorní latríny - bidýlko za zástěnou za zástěnou, pokud by nešlo již vůbec použít klasické WC, Seznam zásob - přídělový systém, okamžitě navázav kontakt (pokud to jde) se záchranáři. Záchranný systém - dodá komunikační prostředky se spojkou - HNED!, tento člověk může průběžně informovat krizový štáb. Zajistit vzdušný most - zásoby tam - lidi ven. Dá se sehnat vodní záchranka? Tohleto je docela dobrá modelová situace, tak si ji zkuste taky "zahrát". Protože při další velký vodě můžete mít odříznutý celý okresy od civilizace. Jen si to spočítejte: Pokud máme spotřebu vody na člověka (při šetření) 2l, tak při počtu 25 tis. lidí to je 50 000 litrů vody (většinou balený). DENNĚ!! Jak to zabezpečili? Dodávali tam vodu třeba v cisternách? Vždyť by to nemohl být zas až takový problém? Potom - jídlo, kolik tun je třeba? Důležitý je dodat tam co nejdřív zdravotnický tým a ochrankou. To bych považoval za dost důležité, protože v zoufalství by mohl dav napadat záchranáře, protože by měli pocit, že mají svoje zásoby o které by měli zájem. Davová psychóza může být dost dobrý průser. To je třeba důvod proč nechtěli oznámit veřejně, že probíhá evakuace. Je to asi to nejlepší co mohli udělat. Procházet davem, odvádět - odnášet nejvíc postižené a ty po ošetření potajmu rovnou odlifrovávat postupně pryč. Co oči nevidí - srdce netrápí. Letiště a MASHe co vybudovat co nejblíž postižené oblasti, aby se zkrátila doba letu. Atd. Takže co by jste dělali dál? Nebo máte podobné zkušenosti z povodní na Moravě?http://cox.wz.cz
25 - 30 tis. lidí odříznuto od světa. Zásobování min. Jak by jste postupovali? Co poradit těm lidem? Podle mě je zvláštní, že odpadky - ledabile nacpané do pytlů - nechali na chodbách? Copak se nenašel nikdo, kdo by to začal organizovat? První věc - hygiena. Venku byly mamutí parkoviště, tzn. že bych zorganizoval vaklizení vnitřních prostor a všechen bordel bych odlifroval po větru do vzdáleného koutu parkoviště. Zároveň bych se snažil venku vybudovat provizorní latríny - bidýlko za zástěnou za zástěnou, pokud by nešlo již vůbec použít klasické WC, Seznam zásob - přídělový systém, okamžitě navázav kontakt (pokud to jde) se záchranáři. Záchranný systém - dodá komunikační prostředky se spojkou - HNED!, tento člověk může průběžně informovat krizový štáb. Zajistit vzdušný most - zásoby tam - lidi ven. Dá se sehnat vodní záchranka? Tohleto je docela dobrá modelová situace, tak si ji zkuste taky "zahrát". Protože při další velký vodě můžete mít odříznutý celý okresy od civilizace. Jen si to spočítejte: Pokud máme spotřebu vody na člověka (při šetření) 2l, tak při počtu 25 tis. lidí to je 50 000 litrů vody (většinou balený). DENNĚ!! Jak to zabezpečili? Dodávali tam vodu třeba v cisternách? Vždyť by to nemohl být zas až takový problém? Potom - jídlo, kolik tun je třeba? Důležitý je dodat tam co nejdřív zdravotnický tým a ochrankou. To bych považoval za dost důležité, protože v zoufalství by mohl dav napadat záchranáře, protože by měli pocit, že mají svoje zásoby o které by měli zájem. Davová psychóza může být dost dobrý průser. To je třeba důvod proč nechtěli oznámit veřejně, že probíhá evakuace. Je to asi to nejlepší co mohli udělat. Procházet davem, odvádět - odnášet nejvíc postižené a ty po ošetření potajmu rovnou odlifrovávat postupně pryč. Co oči nevidí - srdce netrápí. Letiště a MASHe co vybudovat co nejblíž postižené oblasti, aby se zkrátila doba letu. Atd. Takže co by jste dělali dál? Nebo máte podobné zkušenosti z povodní na Moravě?http://cox.wz.cz
-
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:18
Letiště v New Orleans.
Staženo z letectví.cz společnost American Airlines v úterý vypravila jeden let do New Orleansu prakticky hned, jakmile se dozvěděla, že je k dispozici alespoň jedna přistávací dráha. Na letišti ale nefungují světla, navigace ani elektřina, a přistání je tedy možné pouze za denního světla.Jeden let vypravila i společnost Southwest Airlines, ale také jen proto, aby umožnila předání humanitární pomoci. Delta Air Lines se chystá do New Orleansu s generátory a dalším zařízením k tomu, aby bylo možné udržet letiště funkční. Obecně není letiště v New Orleansu katastrofou příliš zasaženo a poškozeny nejsou ani hangáry. Větší rozsah poškození má ale Gulfport. Celý článek
Staženo z letectví.cz společnost American Airlines v úterý vypravila jeden let do New Orleansu prakticky hned, jakmile se dozvěděla, že je k dispozici alespoň jedna přistávací dráha. Na letišti ale nefungují světla, navigace ani elektřina, a přistání je tedy možné pouze za denního světla.Jeden let vypravila i společnost Southwest Airlines, ale také jen proto, aby umožnila předání humanitární pomoci. Delta Air Lines se chystá do New Orleansu s generátory a dalším zařízením k tomu, aby bylo možné udržet letiště funkční. Obecně není letiště v New Orleansu katastrofou příliš zasaženo a poškozeny nejsou ani hangáry. Větší rozsah poškození má ale Gulfport. Celý článek
-
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:18
Promarněný den.
První mimořádný krok měl prezident udělat v noci z 29. na 30. srpna. Tehdy byl již rozsah katastrofy rámcově znám. Mohl proto uvést do pohotovosti americké letectvo, ženijní jednotky a jednotky, které měly nejlepší předpoklady pro výsadkové operace. Supermoderní americké průzkumné a výzvědné letecké vojenské prostředky mohly v průběhu rána 30. srpna detailně zmapovat postiženou oblast. Již 30. srpna ráno by v postižené oblasti speciální týmy určovaly vhodné plochy pro přistání vojenských transportních letadel a pro provizorní vrtulníkové základny. Po poledni by mohly být k dispozici detailní fotomapy celé oblasti. K tomu bylo dost poznatků ze záchranné činnosti pobřežní stráže a policie již od večerních hodin 29. srpna. V té době by mohly směřovat desítky středních a těžkých vojenských vrtulníků až ze vzdálenosti 2000 km do oblasti delty Mississippi. Soustředění vrtulníků by trvalo 12-14 hodin. Letecký most s pomocí vojenských transportních letadel by byl schopen zajistit dopravu speciálních mechanismů a speciálních jednotek ještě během odpoledne. Na taktické přistávací plochy pro transportní letouny by navazovaly vrtulníkové základny. K vrtulníkům by směřovali vojáci a materiál z transportních letadel. 30. srpna by začaly také vyčišťovací práce k uvolnění hlavních komunikací pro automobilovou dopravu. Práce by byly nepřetržité, s doslova bojovým nasazením materiálu a vojáků. Během 30. srpna, tedy nepřetržitě přes noc, by byl zprůchodněn terén pro automobilové kolony.Zdroj: http://vztlak.nethouse.cz/ - i-netové zpravodajství serveru http://www.vztlak.cz
První mimořádný krok měl prezident udělat v noci z 29. na 30. srpna. Tehdy byl již rozsah katastrofy rámcově znám. Mohl proto uvést do pohotovosti americké letectvo, ženijní jednotky a jednotky, které měly nejlepší předpoklady pro výsadkové operace. Supermoderní americké průzkumné a výzvědné letecké vojenské prostředky mohly v průběhu rána 30. srpna detailně zmapovat postiženou oblast. Již 30. srpna ráno by v postižené oblasti speciální týmy určovaly vhodné plochy pro přistání vojenských transportních letadel a pro provizorní vrtulníkové základny. Po poledni by mohly být k dispozici detailní fotomapy celé oblasti. K tomu bylo dost poznatků ze záchranné činnosti pobřežní stráže a policie již od večerních hodin 29. srpna. V té době by mohly směřovat desítky středních a těžkých vojenských vrtulníků až ze vzdálenosti 2000 km do oblasti delty Mississippi. Soustředění vrtulníků by trvalo 12-14 hodin. Letecký most s pomocí vojenských transportních letadel by byl schopen zajistit dopravu speciálních mechanismů a speciálních jednotek ještě během odpoledne. Na taktické přistávací plochy pro transportní letouny by navazovaly vrtulníkové základny. K vrtulníkům by směřovali vojáci a materiál z transportních letadel. 30. srpna by začaly také vyčišťovací práce k uvolnění hlavních komunikací pro automobilovou dopravu. Práce by byly nepřetržité, s doslova bojovým nasazením materiálu a vojáků. Během 30. srpna, tedy nepřetržitě přes noc, by byl zprůchodněn terén pro automobilové kolony.Zdroj: http://vztlak.nethouse.cz/ - i-netové zpravodajství serveru http://www.vztlak.cz
-
- Příspěvky: 87
- Registrován: 21.05.2004 13:58
Příspěvek od Dusan Stuchlik » 12.05.2008 15:18
pro Coxe...
Coxi, myslim ze se trosku mylis. Ponekud obsahle jsem toto tema rozvadel v diskusi k clanku "Vybuch (nebo mozna pozar) v New Orleans", ale strucne to shrnu. (Tedy abych to uresnil myslim, ze se mylis pokud jde o moznost prezidenat/federalnich uradu, zasahnout do situace..). Jde totiz o US ustavni system a vztah mezi jednotlivymi staty a federalnimi urady:Za bezpecnost, za záchranné práce, jejich organizaci, i zadosti o pomoc z venci, je v kazdem state zodpovedný jeho hlava, guverner! Ten má k dispozici svoji narodni gardu a na pozadani take narodni gardu okolnich statu. Teprve nadavkem k tomu muze prichazet s pomoci treba FEMA. Jak muzes videt pri jakekoliv likvidaci nasledku predchozich hurikanu, v jinych statech ta organizace funguje v celku pekne, pokud funguje urad guvernera. Ackoliv napr Florida je uragany postihovana vyrazne casteji, organizace tam v celku bezi, Stejne tak v Mississipi (ktere samotny uragan Katerrina zasahl pokud jde o úplochu vice !!) nebyl program a v mediich o nich skoro ani zminka.Kamen urazu je prave v guvernerovi ( v pripade luisiany v guvernerce). Jak ostatne (v debate u clanku je i odkaz) sdelil starosta New Orleansu, on ani nevedel JAK A KDY guvernerka NG povolala, natoz kdy pozadala o pomoc NG z ostatnich statu. A zatim jsem to v otevrenych zdrojich jsne popsano nenasel. A o to jde! Guvernerka je ten, kdo mel zasahnout a) pred uraganem b)mezi uraganem a prostrzenim hrazi (skoro cely den, kdy jeste mesto nebylo pod vodou) c) po protrzeni hrazi. Ona to mela byt, kdo mel ridit, povolavat, zadat, zasahovat.. atd. Guverner je proste hlava statu !!! (Ostatne zkus zavzpominat, videl, ci slysel si vubec nekde v mediich v dobe tech udalosti NEJAKOU zminku o guvernerce Luisiany? A ta situace mozna vystihuje i miru jeji (u)cinnosti...) A pokud jde prave o vami/tebou zminovane pravomoci federalu(prezidenta) a s tim souvisejici pripadne akce: Tak na to, aby mohl prezident na uzemi kterehokoliv statu nasadit armadu, tak napred musi legislativnim aktem (jeho presny nazev se da nekde na siti vystourat) vyhlasit neco jako vyjmecny stav (a v podstate docasne zrusit civilni vladu statu!!) a pak teprve na uzemi toho ktereho statu povolat armadu. A uprimne receno, podivas-li se zpetne, tak zachranne operace akcelerovaly presne v okamziku, kdy se do akce dala armada! Do te doby ( ale pritom v nejdulezitejsi dobe, tedy bezprostrdene pred, v dobe katastrofy a v dobe tesne po ni, kdy meli maximalne fungovat instituce statu) slo v podstate o obrazek chaosu....Myslim, ze se u nas pri jakychkoliv debatach porad zapomina, ze USA jsou federace RUZNYCH statu s ruznou legislativou a s jasne definovanymi(oemezenymi) pravomcemi federalu vuci jednotlivym statum. Ostatne jen pro ilustraci: treba zmeny (dodatky) v ustave USA se prijimaji tak, ze je musi schvalit nejake (tusim 75%) procento ze VSECH statu (resp. jejich zakonodarnych sboru) federace. Jednotlive staty maji ve svych vnitrnich vecechh vice suverenity, odlisnosti ale i zodpovednosti, nez mi si uvedomujeme....
Coxi, myslim ze se trosku mylis. Ponekud obsahle jsem toto tema rozvadel v diskusi k clanku "Vybuch (nebo mozna pozar) v New Orleans", ale strucne to shrnu. (Tedy abych to uresnil myslim, ze se mylis pokud jde o moznost prezidenat/federalnich uradu, zasahnout do situace..). Jde totiz o US ustavni system a vztah mezi jednotlivymi staty a federalnimi urady:Za bezpecnost, za záchranné práce, jejich organizaci, i zadosti o pomoc z venci, je v kazdem state zodpovedný jeho hlava, guverner! Ten má k dispozici svoji narodni gardu a na pozadani take narodni gardu okolnich statu. Teprve nadavkem k tomu muze prichazet s pomoci treba FEMA. Jak muzes videt pri jakekoliv likvidaci nasledku predchozich hurikanu, v jinych statech ta organizace funguje v celku pekne, pokud funguje urad guvernera. Ackoliv napr Florida je uragany postihovana vyrazne casteji, organizace tam v celku bezi, Stejne tak v Mississipi (ktere samotny uragan Katerrina zasahl pokud jde o úplochu vice !!) nebyl program a v mediich o nich skoro ani zminka.Kamen urazu je prave v guvernerovi ( v pripade luisiany v guvernerce). Jak ostatne (v debate u clanku je i odkaz) sdelil starosta New Orleansu, on ani nevedel JAK A KDY guvernerka NG povolala, natoz kdy pozadala o pomoc NG z ostatnich statu. A zatim jsem to v otevrenych zdrojich jsne popsano nenasel. A o to jde! Guvernerka je ten, kdo mel zasahnout a) pred uraganem b)mezi uraganem a prostrzenim hrazi (skoro cely den, kdy jeste mesto nebylo pod vodou) c) po protrzeni hrazi. Ona to mela byt, kdo mel ridit, povolavat, zadat, zasahovat.. atd. Guverner je proste hlava statu !!! (Ostatne zkus zavzpominat, videl, ci slysel si vubec nekde v mediich v dobe tech udalosti NEJAKOU zminku o guvernerce Luisiany? A ta situace mozna vystihuje i miru jeji (u)cinnosti...) A pokud jde prave o vami/tebou zminovane pravomoci federalu(prezidenta) a s tim souvisejici pripadne akce: Tak na to, aby mohl prezident na uzemi kterehokoliv statu nasadit armadu, tak napred musi legislativnim aktem (jeho presny nazev se da nekde na siti vystourat) vyhlasit neco jako vyjmecny stav (a v podstate docasne zrusit civilni vladu statu!!) a pak teprve na uzemi toho ktereho statu povolat armadu. A uprimne receno, podivas-li se zpetne, tak zachranne operace akcelerovaly presne v okamziku, kdy se do akce dala armada! Do te doby ( ale pritom v nejdulezitejsi dobe, tedy bezprostrdene pred, v dobe katastrofy a v dobe tesne po ni, kdy meli maximalne fungovat instituce statu) slo v podstate o obrazek chaosu....Myslim, ze se u nas pri jakychkoliv debatach porad zapomina, ze USA jsou federace RUZNYCH statu s ruznou legislativou a s jasne definovanymi(oemezenymi) pravomcemi federalu vuci jednotlivym statum. Ostatne jen pro ilustraci: treba zmeny (dodatky) v ustave USA se prijimaji tak, ze je musi schvalit nejake (tusim 75%) procento ze VSECH statu (resp. jejich zakonodarnych sboru) federace. Jednotlive staty maji ve svych vnitrnich vecechh vice suverenity, odlisnosti ale i zodpovednosti, nez mi si uvedomujeme....
-
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:18
Re. Dušan.
Dík za info. Jen jsem citoval zdroj. Myslím si, ale stejně, že na každém šprochu... Většinou je to i o komunikaci mezi úřady. Protože co já vím, tak tam existuje úřad na koordinaci tokovéhle pomoci a ten by měl znát patřičné zdroje a dobu do nasazení a ty nabádnout guvernérce. Sorry po takovým úředníkovy nemůžeš chtít aby rozuměl všemu, aby byl hasič, lezec potápěč, lékař, stavebník pro rozvoj města, zahrádkář, statik apod. K tomu má jednak tým lidí a jednak maj amíci co já vím na krizový scénáře spec. úřad. Druhá věc je ta, že u katastrofy takovýho rozsahu se předpokládá pomoc státu, tudíž by měl stát aspoň nabídnout pomoc? Toť otázka do diskuze. A pokud nasazení armády brání legislativa, tak to je chyba a námět na změnu legislativy, protože likvidace přírodní katastrofy by měla běžet podle jiných pravidel než vojenská akce. Zvlášť u letectva, který jinak běžně zasahuje s nabitými zbraněmi na území státu při narušení zakázaných prostorů a jde to. Ale hlavně se mi to líbilo (ten článek) jako námět do diskuz, protože jak jsem již víckrát v minulosti podotkl dost často mám pocit, že úřady ani nevědí jakými prostředky disponují a nedokáží je včas a efektivně nasadit. A při takovýchhle průserech podle mě rozhodují první dva-tři dny kdy se dá hodně zachránit, ale i hodně ztratit. A proto je potřeba aby se úřady obecně (vč. třeba krizových štábů. kde koneckonců sedí i zástupci HZS a ZZS) naučili jednak rychle a měli využít všech dostupných prostředků. A to chce změnit celkový myšlení, protože rutinní uvažování z běžného provozu nestačí. Viz nedávno jsem se pídil proč na Moravě nezajistila náhradní spojení armáda se svojim superdrahym moderním zařízením. Jak chce army vést válku, když si neporadí ani u povodní kde po nich nikdo nestřílí? A opět je to o komunikaci mezi úřady a o schopnostech jednotlivých složek IZS (včatně armády)...
Dík za info. Jen jsem citoval zdroj. Myslím si, ale stejně, že na každém šprochu... Většinou je to i o komunikaci mezi úřady. Protože co já vím, tak tam existuje úřad na koordinaci tokovéhle pomoci a ten by měl znát patřičné zdroje a dobu do nasazení a ty nabádnout guvernérce. Sorry po takovým úředníkovy nemůžeš chtít aby rozuměl všemu, aby byl hasič, lezec potápěč, lékař, stavebník pro rozvoj města, zahrádkář, statik apod. K tomu má jednak tým lidí a jednak maj amíci co já vím na krizový scénáře spec. úřad. Druhá věc je ta, že u katastrofy takovýho rozsahu se předpokládá pomoc státu, tudíž by měl stát aspoň nabídnout pomoc? Toť otázka do diskuze. A pokud nasazení armády brání legislativa, tak to je chyba a námět na změnu legislativy, protože likvidace přírodní katastrofy by měla běžet podle jiných pravidel než vojenská akce. Zvlášť u letectva, který jinak běžně zasahuje s nabitými zbraněmi na území státu při narušení zakázaných prostorů a jde to. Ale hlavně se mi to líbilo (ten článek) jako námět do diskuz, protože jak jsem již víckrát v minulosti podotkl dost často mám pocit, že úřady ani nevědí jakými prostředky disponují a nedokáží je včas a efektivně nasadit. A při takovýchhle průserech podle mě rozhodují první dva-tři dny kdy se dá hodně zachránit, ale i hodně ztratit. A proto je potřeba aby se úřady obecně (vč. třeba krizových štábů. kde koneckonců sedí i zástupci HZS a ZZS) naučili jednak rychle a měli využít všech dostupných prostředků. A to chce změnit celkový myšlení, protože rutinní uvažování z běžného provozu nestačí. Viz nedávno jsem se pídil proč na Moravě nezajistila náhradní spojení armáda se svojim superdrahym moderním zařízením. Jak chce army vést válku, když si neporadí ani u povodní kde po nich nikdo nestřílí? A opět je to o komunikaci mezi úřady a o schopnostech jednotlivých složek IZS (včatně armády)...
-
- Příspěvky: 158
- Registrován: 29.01.2003 01:29
Příspěvek od Pavel Cox » 12.05.2008 15:20
ARES - Tam kde nekecaj,
ale makaj:
http://ares.cq.sk/ - slovenská verze amatérské tísňové radiokomunikační služby. Myslím si, že od nich by jsme seměli ještě hodně co učit. Mají to velice pěkně propracovaný. Škoda jen že česká TRASA nějak mediálně zdechla. Myslím si, že to páni amatéři mají manažersky dost bídně zmáklý...
ale makaj:
http://ares.cq.sk/ - slovenská verze amatérské tísňové radiokomunikační služby. Myslím si, že od nich by jsme seměli ještě hodně co učit. Mají to velice pěkně propracovaný. Škoda jen že česká TRASA nějak mediálně zdechla. Myslím si, že to páni amatéři mají manažersky dost bídně zmáklý...
Zpět na „Zásahy - rady a postupy“
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA