Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
cokapid
- Příspěvky: 202
- Registrován: 23.11.2010 10:21
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od cokapid » 02.12.2011 13:44
Ahojte, řešíme teď problém u Cas25 Š706 RTHP. Auto bylo na servise jelikož nedokázalo natlačit ani při jízdě více jak 4 bary a stále proto svítila kontrolka nedostatku vzduchu. Dnes jsme si auto vzali ze servisu a po opravě brzdového pedálu který netěsnil a kompresoru je vše v pořádku a tlači na 8 baru. Tohle bude snad vyřešeno. Řešíme teď spíš ,že asi odešel kompresor co máme v garáži jelikož nestíhá nafoukat potřebný vzduch pro vyjetí. Naposled za 5minut nafoukal cca 1 bar. Proto se chceme poradit jaké máte zkušenosti a jaký vybrat nový kompresor tak aby dokázal natlačit aspoň ty potřebné 3-4 bary před vyjetím do cca 5 minut. Máme cca 12-15 výjezdů za rok takže samodofukovaqcí by byl asi zbytečný. A samozřejmě těch peněz také není moc.
-
cokapid
- Příspěvky: 202
- Registrován: 23.11.2010 10:21
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od cokapid » 02.12.2011 13:54
A nebo jestli někdo neví jaký je objem tlakové nádoby , protože u kompresorů jsem našel že udávají třeba 63 litrů za minutu při 8 barech tak bych se pokusil to zhruba dopočitat.
-
DJ Miro
- Příspěvky: 30
- Registrován: 10.07.2009 11:35
Příspěvek
od DJ Miro » 03.12.2011 09:52
Jsme JPO5 a mame taky RTHP. Koupil jsem taky ten maly kompresor kolem 2kW olejovy a nadobu asi 50l. Kompresor je napojen na GSM od Jablotronu + nejake moje upravy. Pokud je vyhlasen poplach, vzdy nejdrive prozvonim zbrojnici a uz se fouka. Nez dojdem a prevleceme se, tak uz je vzduchy spousta na vyjeti. Nafoukani do vypnuti kompresoru asi 6,5At je 13min. Na vyjeti staci i 5min.
-
golem
- Příspěvky: 12
- Registrován: 03.11.2010 20:38
Příspěvek
od golem » 03.12.2011 11:38
Koupili jsme si, asi tak 2 roky zpět kompresor v nějakém hypermarketu.cca 2500,- (nečekali jsme od toho zázraky) , ale slouží dodnes, fouká to co při nákupu- 8-8,5 bar. A plnění auta máme řešené regulačním ventilem -investice cca 600,- + co kdo najde doma.Auto je neustále nafoukané a stačí jen přijít, odpojit rychlospojku a může se vyrazit na cesty.Žádný problém nikdy nebyl.
-
malda
- Příspěvky: 133
- Registrován: 26.12.2010 15:01
Příspěvek
od malda » 03.12.2011 12:52
jsme JPOV ,protože nemáme tolik výjezdů je zbytečné a nemáme stále zapnutý kompresor ten první co přijde ho zapíná. koupili jsme ze zásobníkem na 6L ,aby pak nemusel zbytečně foukat ještě zásobník a auto. nafouká auto úplně v pohodě za šest minut jsme vyjížděli dá se i za čtyři. regulační ventil má akorát koupit filtr, aby vám netlačil vodu do auta co se sráží v kompresoru.
http://www.e-nastroje.cz/koupit/proma-h ... conv=SezZb
-
golem
- Příspěvky: 12
- Registrován: 03.11.2010 20:38
Příspěvek
od golem » 03.12.2011 17:18
Je to asi jen o pohodlí- přijdeš, převlíkneš se ohodíš hadici a tradá ven.Ale pokud máte naučené něco jiného-proč ne.Každý máme svůj systém
Jsme také JPO 5.
-
malda
- Příspěvky: 133
- Registrován: 26.12.2010 15:01
Příspěvek
od malda » 03.12.2011 18:19
jj určitě každému jak to vyhovuje. Vzhledem k tomu, že loni jsme měli jeden výjezd a první tam je za minutu tak nejsme nuceni to mít pořád na vzduchu a přes svolávač nám to nabízeli taky (Pelig) a polohou hasičárny to máme na všechny strany do kopce nebo rovina a musíme stejně na dvojku tak se ten zbytek dofouká.Tak můj názor je takový ,když pořád na vzduchu tak velký zásobník,aby kompresor spínal minimálně a u zapínání při výjezdu malý ,aby se zbytečně nemusel foukat.
-
Josef Černý
- Příspěvky: 102
- Registrován: 03.10.2008 17:04
Příspěvek
od Josef Černý » 04.12.2011 13:49
Doporučuji kompresor se vzdušníkem přímo na vzdušník dát elekroventil. Pokut je vám vyhlašován poplach přes mobil tak dát spinaci jednotku pro elektrovetil GSM od Jablotronu a časový spínač. Máte li na zbrojnici sirénu která je ovládaná dálkově lze časový spínač vsadit do napájení sirény.Toto by vám na určitou dobu jakou navolíte na čas.spínači pustilo vzduch do vozidla, může to ještě ovládat osvětlení zbrojnice a jiné věci které vás napadnou. A nebo kompresor bez vdušníku a osadit ho jenom odkalovačem, spouštět přes stykač chod kompresoru. Vlastníte dýchací techniku můžete použít náhradní lahev na kterou našroubujete redukční ventil a kousek hadice. Přeji mnoho úspěchů.
Josef Černý, Hasiči Ostrov, 602933142
-
odvážný soptík Peťa
- Příspěvky: 64
- Registrován: 26.12.2009 22:27
Příspěvek
od odvážný soptík Peťa » 04.12.2011 14:23
Stačí koupit kompresor se zásobou vzduchu třeba 50 l a od kompresoru udělat rozvod v trubkách na vodu někam šikovně dát kohout a od něj hadici k autu. Pak stačí přijít otevřít kohout a kompresor fouká. Po zastavení kohoutu se může jet a kompresor si dofouká zase nádobu a je připravenej na příště. Výhoda je že je pořád zaplej v elektrice a když poklesne tlak tak si dofouká klidně i ve 3 ráno. Řešili jsme to taky u 706ky ale jelikož ty netěsnosti tam jsou tak dofoukával docela hodně proto ten kohout aby nebyla pod tlakem pořád.
-
cokapid
- Příspěvky: 202
- Registrován: 23.11.2010 10:21
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od cokapid » 08.12.2011 18:56
Vypadá to že půjdeme touto cestou, a stačí těch 50l?
-
medved ledni
- Příspěvky: 162
- Registrován: 14.02.2007 20:33
Příspěvek
od medved ledni » 09.12.2011 08:50
máme taky 50 litrů a stačí to bohatě. Na dofoukání Liazky než se oblíkneš tak máš auto plný.
-
Lukáš Svoboda
- Příspěvky: 94
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek
od Lukáš Svoboda » 20.12.2011 06:43
Chlapi, vy tady všichni řešíte cenu, ale co kvalita? Levné kompresory většinou nemají odlučovač a to může být v zimě problém a taky příčina poruch na brzdovém systému. Z vlastní zkušenosti vím, kolik takovýhle kompresor dokáže nacpat do auta vody. A z důvodu právě omezených finančních možností bych doporučoval se poohlédnout po starším orlíku = 100% spolehlivost a kvalita, 10let bez jakékoliv opravy.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“