Zdravim všechny.
Nedávno nám začalo na naší hasičské avii problikávat nabíjení. Problikává v určitých, pravidelných intervalech - cca každou vteřinu. Nepomůže ani přidání otáček motoru. Problikává i na plný plyn. Nevíte někdo čím by to mohlo být?
Předem děkuju. S pozdravem Vlasťa.
Dobíjení Avie
Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 14.08.2011 11:09
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 14.08.2011 11:09
Příspěvek od polák » 01.11.2011 19:16
Ono těch typů bylo docela dost. Myslím že takto signalizovali Avie pětikvalty co už měli vzduchovou brzdu, ale měli řazení ještě pod volantem. Tyhle se taky tuším žhavily klíčkem. To vyzkoušíte jednoduše jestli nekecám. Nechte chvíli svítit světla aby byl pokles proudu samozřejmě s vypnutým motorem a pak když to natočíte, tak by to mělo zhasnout než se to znovu naplno nabije. Snad si to ještě pamatuju, když tak mě někdo opravte.
-
- Příspěvky: 266
- Registrován: 10.06.2006 08:56
Příspěvek od miroslav černoch » 01.11.2011 19:42
Ono to není o datu výroby, ale jaký je alternátor a regulátor. Asi jednoduše, nastartovat a až začne problikávat, tak zapni hlavní světla a ono to přestane. Tím zjistíš, že aku je plně nabité, nic víc. Dělaly to myslím altíky D+. Jak se to takto projeví, tak je vše OK.
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: 01.12.2006 16:11
- Bydliště: Ještědská 510, Chrastava
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Hagi Josef Hazi » 02.11.2011 11:46
Ahoj,
šel bych od konce :
1) při nastartovaném motoru musí jít na svorky baterek 13,8 -+ voltů
nejde -li je závada v dobíjení , jde - li je jen špatná "dioda" na alternátoru
2) změřím proud kolik dává alternátor ( má dávat 14 V)
3) z 90 % se mění alternátor zároveň s relé není-li už přímo v alternátoru .
hagi
PS : když budeš kupovat alernátor, tak stačí i renovovaný, ale nejlepší je s vestavěným relé a alespoň 75 Amper
šel bych od konce :
1) při nastartovaném motoru musí jít na svorky baterek 13,8 -+ voltů
nejde -li je závada v dobíjení , jde - li je jen špatná "dioda" na alternátoru
2) změřím proud kolik dává alternátor ( má dávat 14 V)
3) z 90 % se mění alternátor zároveň s relé není-li už přímo v alternátoru .
hagi
PS : když budeš kupovat alernátor, tak stačí i renovovaný, ale nejlepší je s vestavěným relé a alespoň 75 Amper
-
- Příspěvky: 120
- Registrován: 01.01.2010 01:01
- Bydliště: Oldřichov v Hájích
Příspěvek od Petr Martínek » 12.11.2011 20:41
Nám na Tatře 148 taky problikává.Když rozvítíme světla,tak je vše o.k.Jednoduše řečeno,dělá to regulátor napětí,který chrání akumulátory před přebijením v krátkych intervalech vypíná nabijecí proud.
-
- Příspěvky: 50
- Registrován: 04.05.2012 14:48
- Bydliště: Rožmitál pod Třemšínem
Příspěvek od Vladimir Březnovský » 21.05.2012 00:07
blikaly i lizy ktere mely altik a relatkem spinanou kontrolku nabijení
Vladimir
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA