Vhodný základ na stavbu DA
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Vhodný základ na stavbu DA
Příspěvek od Karel Čermák ml. » 04.02.2011 14:13
Jde nám o stavbu DA 5+1, kam by se vešlo základní vybavení co máme - ps 12, hadice, hydr nástavec, savice, centrála, ...
Momentálně se dá říct, že nejvhodnější se nám zdá bud prodloužený Tranzit a nebo Boxer. Nebráníme se ani jinému nápadu.
Jde mě spíš o otázku, jakou máte kdo zkušenost s rozdílem - pohon zadní nápravy vs předek.
Je naše myšlenka, že zadní náprava v případě naložení techniky na zadku auta bude zatížená a vyjede to víc než auto s předkem ? (na 4x4 nejsou finance)...
Jde nám o to, aby mokrá louka nebo nějaký lehčí terén nebyl hned zásadní problém...
Dík za vaše zkušenosti
- Václav Danita(bonita)
- Příspěvky: 1892
- Registrován: 08.04.2005 22:35
- Bydliště: Krásná Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Václav Danita(bonita) » 04.02.2011 16:00
https://www.facebook.com/sdhkrasnalipa
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: 29.11.2009 12:12
Příspěvek od Ohněbrzdič » 04.02.2011 17:15
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: 12.01.2009 18:02
Příspěvek od Miroslav Cvejn » 04.02.2011 21:25
http://www.pozary.cz/clanek/37961-v-hlu ... utomobilu/
Ovšem tomuto kousku bych vytknul slabý výkon motoru, jinak pěkny.
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Karel Čermák ml. » 04.02.2011 22:09
- Václav Porkát
- Příspěvky: 763
- Registrován: 13.01.2003 21:27
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Václav Porkát » 04.02.2011 23:00
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Karel Čermák ml. » 04.02.2011 23:47
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: 12.01.2009 18:02
Příspěvek od Miroslav Cvejn » 05.02.2011 00:05
-
- Příspěvky: 49
- Registrován: 10.07.2009 21:15
Příspěvek od Karel Dvořák » 05.02.2011 00:53
-
- Příspěvky: 86
- Registrován: 07.10.2006 14:33
Příspěvek od Pan Inkognito » 05.02.2011 04:40
-
- Příspěvky: 656
- Registrován: 04.10.2005 20:16
Příspěvek od Petr Haska » 05.02.2011 12:33
V IZS zařazeno normálně - nemá to však v techničáku napsánu DA - to by ti vozidlo musela přestavovat firma, která na to má papíry. Na majáky jsme taky museli volat firmu. Technik na MěÚ nám je jinak nechtěl napsat - změna výšky auta, atd. Celkem jsem si s ním (technikem)užil. Pokud by nám majáky nenapsal, nechtěli nám to dát do IZS - no byl to takový začarovaný kruh.
-
- Příspěvky: 49
- Registrován: 19.02.2009 14:53
Příspěvek od Jura Šáde » 05.02.2011 19:40
- Václav Danita(bonita)
- Příspěvky: 1892
- Registrován: 08.04.2005 22:35
- Bydliště: Krásná Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Václav Danita(bonita) » 05.02.2011 19:58
https://www.facebook.com/sdhkrasnalipa
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Karel Čermák ml. » 07.02.2011 09:14
Ještě si pořád trochu pohrávám s myšlenkou 4x4, ale asi to nepůjde finančeně. Momentálbně se mě jeví jako nejvhodnější bud Ford transit 2,4 kombi/van střední až dlouhý, nebo iveco daily. Ty se snad nechají sehnat i 4x4, ale je jich málo a mají jen 5 míst, oproti tomu trensit 6.
Když o tom píšu - podle vyhlášky má mít DA 6 míst. Měl jste někdo problém se zařazením 5 místného DA do výjezdu ?
Jinak samozřejmě díky za všechny konstruktivní nápady
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 16.01.2011 20:49
Příspěvek od Jirka Bárta » 18.02.2011 17:25
-
- Příspěvky: 842
- Registrován: 11.12.2005 02:02
Příspěvek od Tomáš Otčenášek » 18.02.2011 18:00
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 25.12.2008 03:03
Příspěvek od Jaroslav Mentlík » 23.02.2011 22:36
http://www.aviahajek.cz/avia-21-t-fc-4x ... s0034#foto
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 30.01.2011 16:51
Příspěvek od sdh kostomlaty » 24.02.2011 00:02
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: 15.09.2010 13:06
Příspěvek od Marek » 28.03.2011 20:10
Výběr vozu:
určit max.rozměry vozu (hlavně výška délka)
-počet přepravovaných osob
-přesný seznam materiálu který bude ve voze uložen
-využití vozu / zda pouze na dopravování na požární soutěže apod.nebo zda bude vozidlo zařazeno ve výjezdu (ruku na srdce kolik DA s PS12 u Jsdh vyjíždí k zásahům)
Pakliže bude ve výjezdu vzít v potaz druh zásahů ke kterým povětšinou vyjíždíte(silnice.terén).Toto je asi nejdůležitější věc při výběru podvozku. Je pravda že zadokolka má lepší teréní dostupnost než předokolka pokud má ovšem uzávěrku diferenciálu.Na druhou stranu předokolka lehčí terén také zvládne,je to především otázka zvoleného obutí,hlavně vzorku.Velký rozdíl je v ceně zadokolky (Sprinter,LT,Transit,Daily) jsou podstatně dražší než předokolky (Boxer,Jumper,Ducato) Vozidla typu,Trafic,Movano,nedoporučuji jediný motor který tak nějak drží je 2.2dci a u všech dost odcházejí převodovky. Co se týče vozidel 4x4 tak v této cenové relaci tedy do 250.000Kč je max. VW Transporter T4 2.5i zde je zapotřebí počítat se stářím tak 14-17 let,ALE V DOBRÉM TECH.STAVU.
Jinak co se týče té vlastní stavby a především pak zapisování změn do TP,připravte se na dlouhý dlouhý běh od čerta k ďáblu.
Raději kupte hotovou věc
-
- Příspěvky: 656
- Registrován: 04.10.2005 20:16
Příspěvek od Petr Haska » 28.03.2011 20:43
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA