Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
Návštěvník
Příspěvek
od Návštěvník » 16.10.2009 19:33
zdar kluci ,umrel na bufik na Liazce a v servise rekli ze se to neda opravit...nevyplati se to pry.Novy stoji 35000kč a to je dost a myslim ze zas az tak moc to stat pri oprave nemuze.Nevim.Proto bych se vas rad zeptal jestli nemate ci nevite bud o nejakem funkcnim bufiku ktery by byl na prodej,ci jenom nan dily nefunkcnim a nebo o nekom kdo se v tom vyzna a byl by ochoten to za nejaky rozumny peniz zprovoznit.diky moc
-
hassič
- Příspěvky: 78
- Registrován: 20.02.2009 11:07
Příspěvek
od hassič » 16.10.2009 22:46
Jaké má označení ten bufík? něco by se možná našlo..
-
Martin D
- Příspěvky: 160
- Registrován: 04.03.2007 10:03
Příspěvek
od Martin D » 16.10.2009 23:16
Kdybys rači napsal co to dělá či nedělá, Točí se ti alepoň větrák? nejde nafta? spálená žhavící svíčka? Vypadává tepelná ochrana?
Těch možností je spousta.
-
Martin D
- Příspěvky: 160
- Registrován: 04.03.2007 10:03
Příspěvek
od Martin D » 18.10.2009 09:24
[tatrablázen - 18.10.2009 05:36] Vše se dá opravit, to určení že to nejde ne prostě hloupost. Vždyť jsou výměnná místa, kde dáš starý a odvezeš si opravený, přitom nikdo nezkoumá co tomu je. Výjde to levněji než koupě nového a máš na to zuáruku.
-
man.fire
- Příspěvky: 195
- Registrován: 08.03.2009 16:09
Příspěvek
od man.fire » 18.10.2009 10:44
nj kluci jsem nenapsal nic o bufiku...LOL
konkretne moc nevim ale z toho co jsem se dozvedel tak se vec ma takhle.Co se typu tyka tak ten konkretne nevim ale zajdu dnes do hasicarny a pokud bude nekde stitek tak neni problem.Jinak pry tam davali 2 modely...vetsi a mensi..takze tohle je ten vetsi..
Zavada kde je presne nevim ....vetrak bezi,nafta tam pry jde,svicka je pry OK,Pry je to nekde v elekrice a oni na to nemaji veci a pry se nedaj sehnat.Podotykam ze je to autor servis Webasto.
Takze asi tak.
Jak jste psali ze to nekde delaji vymenou,....nemate kontakt?diky
-
Ondrášek
- Příspěvky: 7
- Registrován: 15.03.2009 13:49
Příspěvek
od Ondrášek » 19.10.2009 12:35
S bufíkama umí být těžko. Ono totiž výrobcům jde hlavně o prachy, takže na starší modely "schválně" nevyrábějí náhradní díly. Relátko se samozřejmě nahradit dá za cenu mírného bastlení, ale sehnat řídící jednotku na starší topení už je problém. Konkrétně Eberspacher asi před dvěma lety opustil dodávky dílů na starší topení (cca 8 let věku), neboť zavedl novou řadu Hydronic a podporuje jenom tu.
Klasickou žhavicí svíčku s pár závity drátu už tyhle bufíky nemívají, zapalují pomocí vysokonapěťových jisker, plamen hlídají fotobuňkou a právě když odejde třeba vn trafo nebo elektrody, je problém.
-
Martin D
- Příspěvky: 160
- Registrován: 04.03.2007 10:03
Příspěvek
od Martin D » 19.10.2009 21:52
[Ondrášek - 19.10.2009 12:35] tyhle bufíky nic takovýho nemají, pokud běží větrák tak se točí i rozstřikovací tryska nafty. pokud je žavící svíčka v pořádku a žhaví na vodičích venku, tak je závada buď v dávkovacím čerpadle které je ovládáno pulsní elektronikou namontovanou na tělesu topení. Ale to by tam nafta nešla. Píše že to naftu dává. Bylo by dobré překontrolovat tu svíčku napojenou na elektriku bufíku zda žhaví. Myslím že žhavit nebude a závada bude v zaoxidovaném termostatickém spinači. Ten nebude převádět a nepustí tak proud na svíčku.
Stačí vyčistit a zase to bude běhat.
-
Jiří Sucharda
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek
od Jiří Sucharda » 20.10.2009 08:19
[Martin D - 19.10.2009 21:52] a nevim zda bylo receno, kazdy bufik ma tepelnou pojistku, tak nejdrive zkusit zamacknout tepelnou pojistku
JJS
-
Mara264
- Příspěvky: 587
- Registrován: 26.07.2005 20:16
Příspěvek
od Mara264 » 20.10.2009 20:23
[Jiří Sucharda - 20.10.2009 08:19] ja tež řešil zapojení bufiku, bo všecky kable vypadly, podařilo se mi to zprovoznit a pohoda byl to 6BON(něco) Aviacky
-
vašek
- Příspěvky: 48
- Registrován: 19.10.2008 16:01
Příspěvek
od vašek » 21.10.2009 18:29
Zdravim pánové prosim vás nemáte někdo schéma zapojení bufíka na Avii máme auto r.v. 71 sehnaly jsme bufa z 82 roku ale i když jsme šli na svorkovnici číslo po čísle tak to neni ono (přívod je jinde) . Nevíte někdo jestli se nedávalo do DA vícero druhů ?
pichlikvaclav@seznam.cz Díky.
-
Mara264
- Příspěvky: 587
- Registrován: 26.07.2005 20:16
Příspěvek
od Mara264 » 22.10.2009 10:49
[Martin D - 22.10.2009 10:37] jsou ale minimalně 2 druhy co ja vim
-
David Malát
- Příspěvky: 162
- Registrován: 26.06.2007 23:32
Příspěvek
od David Malát » 22.10.2009 13:09
Mohu mít dotaz mimo?Tedy stále k Liazce. Jak je řešeno ovládání spojky od obsluhy čerpadla? Je tam ještě jeden pracovní válec nebo zpětné ventily na vzduchu co nepustí tlak do pedálu? Chtěli bychom to udělat na Matesa a liazku jsem neprolézal.. Dík
-
vašek
- Příspěvky: 48
- Registrován: 19.10.2008 16:01
Příspěvek
od vašek » 22.10.2009 16:46
Díky moc !!!!!!!!!
-
Martin D
- Příspěvky: 160
- Registrován: 04.03.2007 10:03
Příspěvek
od Martin D » 22.10.2009 23:09
[David Malát - 22.10.2009 13:09] Na LIAZU se spojka nevymačkává, předlohu tvoří olejový výměník, který bere tlak oleje z převodové skříně. Tam je umístěno zubové čerpadlo. To na Matesa nezamontuješ. Mates to má řešeno ozubeným převodem ze skříně a proto musíš vymačknout spojku, jinak nezařadíš.tu předlodu. Dá se to řešit vhodnou pneumatikou, místo lankového zapínání.
-
David Malát
- Příspěvky: 162
- Registrován: 26.06.2007 23:32
Příspěvek
od David Malát » 22.10.2009 23:50
[Martin D - 22.10.2009 23:09] My tam máte už motor Liaz a převodovku MT která se vymačkuje vzduchem ale stejně se řadí kolama, takže spojku musíš vymáčknout...A právě myslim, že by se to pedálu nelíbilo, pokud by dostal tlak z výstupu...Proto jsem se ptal...
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“