Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
Návštěvník
Příspěvek
od Návštěvník » 10.10.2009 16:19
Chtěl bych se zeptat jestli nemáte někdo zkušenost připojení světel naváděcí rampy, co používají cestáři. Jedná se o zapojení dvou světel na 12 V. Zkoušel jsem to na přerušovač a to mi moc nefunguje. Díky za rady
-
Martin Petržela
- Příspěvky: 270
- Registrován: 21.06.2008 19:12
Příspěvek
od Martin Petržela » 10.10.2009 16:27
Přeručovač je dělanej vždycky na určitý výkon a počet žárovek, to asi nepůjde. A nebliká to samo, jen po připojení na 12 V ? My to kdysi montovali na naší dílenskou dodávku a nic extra jsme tam nedávali, jenom spínač a relé. Akorát ty světla byly 3.
-
Martin D
- Příspěvky: 160
- Registrován: 04.03.2007 10:03
Příspěvek
od Martin D » 10.10.2009 20:21
ty světla mají v sobě zabudovaný přerušovač elektronický, žádný další tam nedávej. Jen je potřeba dodržet správné napojení na zdroj. Při přepólování zničíš tu desku která je zabudovaná za reflektorem.
-
dobrak dobrak
- Příspěvky: 9
- Registrován: 08.01.2003 14:17
Příspěvek
od dobrak dobrak » 10.10.2009 22:10
Pokud by tam ta elektronika nebyla nebo jsi chtěl jinou, tak tady je schémátko na zapojení přerušovače pomocí časovače 555. Kdo je trochu zběhlý v elektronice, určitě nebude mít problém si to postavit. Oproti nejběžnějšímu - použití přerušovače na blinkry - tady máš dva výstupy, pravidelně se střídající, tudíž světla na autě nebudou blikat spolu, ale na stídačku - jako např na závorách.
-
pořadatel pořadatel
- Příspěvky: 25
- Registrován: 29.06.2008 20:29
Příspěvek
od pořadatel pořadatel » 10.10.2009 22:54
Prosím o pomoc,v minulosti jsem našel schéma na zapojení problikávání dálkových světel,aleuž to nemohu najít.Díky za pomoc.
-
Martin D
- Příspěvky: 160
- Registrován: 04.03.2007 10:03
Příspěvek
od Martin D » 11.10.2009 10:16
LED není to samé jako halogenová žárovka
Ta má daleko větší proudové požadavky. Spínat to přez relé není také to pravé.
Je lepší využít stávající elektroniku s výkonovými tranzistory.
-
Tomáš Otčenášek
- Příspěvky: 842
- Registrován: 11.12.2005 02:02
Příspěvek
od Tomáš Otčenášek » 11.10.2009 11:25
[Martin D - 11.10.2009 10:16] A v aute si myslis, ze se dalkovky spinaji jak? Nevim jak to maji nejnovejsi Mercedesy, ale bezne auta s beznymi H4kami se spinaji, anoooo, relecky
jen si ted nejsem jisty, jestli dvema, nebo jednim, ale stopro ma kazda strana svou pojistku (vetsina aut, automechanik nejsem, vyjimkdy ti nereknu).
-
Martin Petržela
- Příspěvky: 270
- Registrován: 21.06.2008 19:12
Příspěvek
od Martin Petržela » 11.10.2009 11:44
[Tomáš Otčenášek - 11.10.2009 11:25] Trošku tu pletete jablka s hruškama... Tomáši, Martin patrně reagoval na to, že ty v tom obvodu máš symboly LED-diod a navíc baterii 9 V, což je napětí asi tak jeden a půl Trabanta
. Což na dálková světla 2 x 55 W nebude stačit.
-
Martin D
- Příspěvky: 160
- Registrován: 04.03.2007 10:03
Příspěvek
od Martin D » 11.10.2009 12:01
[Martin Petržela - 11.10.2009 11:44] Ano přesně si to trefil.
-
Tomáš Otčenášek
- Příspěvky: 842
- Registrován: 11.12.2005 02:02
Příspěvek
od Tomáš Otčenášek » 11.10.2009 12:32
[Martin Petržela - 11.10.2009 11:44] Predpokladal jsem, kdyz nekdo chce delat sam obvod, ze bere LED orientacne, ze vi, ze spotrebic jako spotrebic, jen mu musi prizpusobit soucastky...a na nutnost prizpusobeni tranzistoru - ze asi nebudou stacit uvedene BCcka jsem upozornoval, co po me chcete?
-
Tomáš Otčenášek
- Příspěvky: 842
- Registrován: 11.12.2005 02:02
Příspěvek
od Tomáš Otčenášek » 11.10.2009 12:32
[Martin Petržela - 11.10.2009 11:44] Btw nepocitas s vykonem 2x55W, ten te nezajima, zajima te spotreba vybavovaci civky rele
-
Martin Petržela
- Příspěvky: 270
- Registrován: 21.06.2008 19:12
Příspěvek
od Martin Petržela » 11.10.2009 12:37
[Tomáš Otčenášek - 11.10.2009 12:32] Jasný. Akorát bych měl možná strach o ta relé (opalování kontaktů atd...), přeci jen asi nejsou moc konstruovaná na nějaké rychlé přepínání v pravidelných cyklech.
-
Tomáš Otčenášek
- Příspěvky: 842
- Registrován: 11.12.2005 02:02
Příspěvek
od Tomáš Otčenášek » 11.10.2009 12:47
[Martin Petržela - 11.10.2009 11:44] JInak at si nestezujes, tak u BC 548 je maximalni proud Ic=100mA, takze tak
ted zalezi kolik ma vybavovaci proud civka spinaciho rele, ale tak malo asi ne
-
Tomáš Otčenášek
- Příspěvky: 842
- Registrován: 11.12.2005 02:02
Příspěvek
od Tomáš Otčenášek » 11.10.2009 14:04
[Martin Petržela - 11.10.2009 12:51] Faaajn, z cehoz plyne cooo? BC548 stejne stacit nebude, ma psaneho pul wattu
Jsem predtim v katalogu prehlidl...kazdopadne kdyz v GESu reknu ze potrebuju NPNko trandak na 8W, tak mi nejaky daji a bude to fungovat.
-
Martin D
- Příspěvky: 160
- Registrován: 04.03.2007 10:03
Příspěvek
od Martin D » 11.10.2009 17:23
[Tomáš Otčenášek - 11.10.2009 14:04] Tomáši ty si neuvědomuješ že to relé nebude mít šanci aby zchladli spínací kontakty, Není to jako v autě kde přepneš pomocí relátka dálková světla jednou za čas. Tady ty intervaly jsou krátké a neustálé. Je lepší ovládat tím napětím LED diody výkonový tranzistor který ti utáhne odběr žárovek. Ty se vracíš do dob kdy byli zavedeny semafory u přejezdů vlaků, ty první byli releové a taky věčně nefungovali. Příčina byla dána opálenými kontakty či spálenými žárovkami díky výboji na kontaktech. Martin Petržela ti to naznačil ale i já sem se o tomto zmínil.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“