Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
Návštěvník
Příspěvek
od Návštěvník » 05.10.2009 20:50
Potřebuji poradit na jaký vzduchojem (u dvou okruhových brzd dva záložní jeden pohotovostní vzduchojem) máte napojeno centrální dofukování kompresorem, jedná se o CAS 25 Škoda 706. Lze napojit dofukování na pohotovostní vzduchojem ? (první od kompresoru)
-
Jiří Sucharda
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek
od Jiří Sucharda » 06.10.2009 07:22
spravne by si dofukovani mel zapojit (zejmena u Avie a vozidle s nizsim provoznim tlakem) z duvodu bezpecnosti na stejnou uroven jako je kompresor, tedy jeste pred regulator, aby pri poskozeni regulace na centralnim kompresoru doslo k redukci tlaku na aute pred vzduchojemy. Tim ale vytvoris staly tlak na kompresoru coz neni dobre s ohledem na jeho ventily. Spravne zapojeni by tedy melo byt pred regulatorem a mely by tam byt dve zpetne klapky - jedna, aby si mohl odpojit hadici od tzv. centralniho dofukovani a druhy, aby mezi touto odbockou a kompresorem, aby jsi zbytecne nezatezoval komresor.
Pravdou vsak je, ze vetsina hasicu montuje dofukovani primo na volnou pozici na tlakove jimce, z hlediska funkcnosti bezchybne, z hlediska bezpecnosti spatne. JJS
-
J. Odrazil
- Příspěvky: 179
- Registrován: 17.04.2008 13:06
Příspěvek
od J. Odrazil » 07.10.2009 07:49
[VÁCLAV ULLRICH - 06.10.2009 21:27] Já se domnívám, že od té doby (typu) co s ní nejde vyjet, pokud v ní není dostatek vzduchu. Samozřejmě není potřeba AVII dofukovat pokud je čas na to, aby se dofoukala nastartovaným motorem, ale dle mého mínění to lze dělat jen na voném prostranství (protože AVIE pěkně smrdí), anebo je to starší typ, který nemá ruční brzdu ovládanou tlakovým vzduchem. Tak asi tak.
Jiří Odrazil
-
Ondrášek
- Příspěvky: 7
- Registrován: 15.03.2009 13:49
Příspěvek
od Ondrášek » 07.10.2009 17:09
Ad JS: provozní tlak vzduchojemu u Avie je 8atm, tzn. jímky budou výroby mít tlakovou zkoušku na cca 15atm. Pokud by se do nich ze stabilního vzduchového rozvodu nafoukalo 10atm, neměly by se roztrhnout (tedy nejsou-li prohnilé tak, že je zbývá jen slupička rzi). Pokud bude k plnění aut vzduchem použit stabilní kompresor, měl by pojišťovací ventil mít nastavený jen o něco málo výš než provoní tlak jímek aut. Pak by nemělo hrozit jakékoli nebezpečí.
-
hasic-zachranar
- Příspěvky: 150
- Registrován: 23.02.2009 20:26
Příspěvek
od hasic-zachranar » 07.10.2009 21:53
Stále nevím o čem mluvíte, ještě jsem AVII s dofukováním nepotkal, zatím všechny nastartovali a jeli .....Jediný co máte prvdu že smrdí jak když bouchnou kamna... Obeznamte mě... Jestli jen tady na Zápdě máme bez dofukování....hm hm hm... :-p
-
Jiří Sucharda
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek
od Jiří Sucharda » 07.10.2009 22:37
[VÁCLAV ULLRICH - 07.10.2009 21:53] to je zajimavy kam se tedy koukas, vsechny Avie od A 15 a A 21 maji kompresor, vzduchojem a vzduchokapalinove brzdy. Novejsi typy maji jeste rucni brzdu vzduchovou, takze zatimco predchozi tyoy bez vzduchu nebrzdi (resp. brzdi spatne), tyto naopak neodjedou bez vzduchu, co je na tom tak divneho. Ucil jsem se na nich v roce 1982 a uz mely v te dobe vzduch. JJS
-
Petr Měrka
- Příspěvky: 299
- Registrován: 14.10.2007 21:59
Příspěvek
od Petr Měrka » 08.10.2009 06:41
Cenrální dofukování Avie?A proč ne?Také to v práci máme udělané na technické Avii.
-
Honza
- Příspěvky: 167
- Registrován: 01.10.2007 12:32
- Bydliště: Nové Dvory
Příspěvek
od Honza » 08.10.2009 09:33
Máme v jednotce Avii A21 a zkuste mít auto,který má vzduchokapalinové brzdy nafoukat. Pro rychlý výjezd jsme rudělal dofukování z kompresoru a velká spokojenost...
Rád bych ještě udělal dofuk na trambusu,ale zavím jak na to...
-
hasic-zachranar
- Příspěvky: 150
- Registrován: 23.02.2009 20:26
Příspěvek
od hasic-zachranar » 08.10.2009 20:56
Jirko , máme A 30, rok ted nevím a nedofukujeme. Na našem Okrsku není ani jedna na vzduchu. A při exkurzích u jiných sborů jsem si všiml vždy jen dobíjení...Mno uvidím, budu si více všímat....
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“