Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
Návštěvník
Příspěvek
od Návštěvník » 15.07.2009 14:45
Setkal jste se někdo už s tim, že mezi nástavbou a kabinou se karosa zlomila(prasknul rám)? Prý na to karosa hodně trpí... Jak jste to řešili a kolik případná oprava stála... Díky
-
tatrablázen
- Příspěvky: 131
- Registrován: 13.05.2008 15:59
Příspěvek
od tatrablázen » 15.07.2009 15:28
naštěstí pouze u erťáku. a byla to poslední prasklina. měli jsme tenkrát velký štěstí. nicméně je to namáhané místo jak píšeš.
nejsem si jistej a nerad bych tě uváděl v omyl,ale mám pocit, že inkriminované místo lze jedině přeplátovat , prošrouboat, svařit a nemůže to dělat jen tak někdo. svářeč musí mít státní zkoušky. ale jak říkám nejsem si jistej na 100%
-
zbynda.fireman
- Příspěvky: 17
- Registrován: 08.07.2008 09:49
Příspěvek
od zbynda.fireman » 15.07.2009 15:52
Jak píšeš, nic jiného nezbývá, nebo nový rám, je to bolest u některé LIAZ to praská a jiná se protáhne a kroutí a nic. potom lze ještě dát nový rám ale to asi jen tak nikdo neudělá.
-
Dandík
- Příspěvky: 13
- Registrován: 14.01.2008 07:07
Příspěvek
od Dandík » 15.07.2009 21:07
Taky jsme měli prasklý rám i Liány. V jednotce máme svářeče ze státní zkouškou který to musel zaplátovat a zavařit. Makalo se na tom docela dlouho. A nebo holt ten nový rám.
-
Václav
- Příspěvky: 13
- Registrován: 13.04.2009 15:42
Příspěvek
od Václav » 15.07.2009 21:36
Ahoj co mám informace nevyplatí se ten rám vařit. Po nějaké době praskne a jak by to zjistili na technické kontrole vyrazí tě. Nejlepší je nový rám on se sice už v Liazu nedělá, ale nějaká firma ho celý zhotový. Ale ta cena se pohybuje kolem 80. tisíc korun
-
Dandík
- Příspěvky: 13
- Registrován: 14.01.2008 07:07
Příspěvek
od Dandík » 16.07.2009 09:34
[Václav - 15.07.2009 21:36]
Zavařený ho máme cca 3 roky a technickou prochází bez problémů. Pokud je to auto dobráků, tak je to pro ně určitě citelná finanční rána za nově zhotovený rám.
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek
od » 16.07.2009 11:39
A tušíte, kdo by případně takovou opravu zvládl, respektive firmu, která by to dokázala opravit...Jak si pročítám, tak to je celkem bolestivé místo Liazek...Dokonce jsem někde četl, že společnost liaz(karosa) vydala technické specifikace jak tato oprava má být provedena...Nevíte někdo o tom? Díky
-
tatrablázen
- Příspěvky: 131
- Registrován: 13.05.2008 15:59
Příspěvek
od tatrablázen » 16.07.2009 12:50
[ - 16.07.2009 11:39] firmu netušim,ale věřim, že výrobce něco vydal. možná se poptat v Tedomu ten by měl mít vše co liazu týká
-
Vladimír
- Příspěvky: 157
- Registrován: 13.12.2008 11:25
Příspěvek
od Vladimír » 16.07.2009 16:33
[Václav - 15.07.2009 21:36] nojo nový rám za 80... ale kolik jestě bude stát práce...
-
tatrablázen
- Příspěvky: 131
- Registrován: 13.05.2008 15:59
Příspěvek
od tatrablázen » 16.07.2009 18:46
[Vladimír - 16.07.2009 16:33] jo, práce s tim bude hrozná. co je nahnilý to se rozpadne a nakonec z toho bude nový auto. pokud to jde opravit jinak hrůza běs
-
Vladimír
- Příspěvky: 157
- Registrován: 13.12.2008 11:25
Příspěvek
od Vladimír » 16.07.2009 21:14
[tatrablázen - 16.07.2009 18:46] přesně jak říkaš, nástavba se na auto dala a pak se s ní nemanipulovalo a všichni víme, jak obcas vypadá, když se do něčeho podobného sáhne
-
Mara264
- Příspěvky: 587
- Registrován: 26.07.2005 20:16
Příspěvek
od Mara264 » 16.07.2009 21:49
no jako laikovi to zavařovat nedoporučuji, je to o hubu a stajně to praskne v teplem namáhané zoně pokud to nemá předehřev a pak se to nevyžíhá, ale asi jinou možnost mít nebudete, tak se zkus obrátit tady na
http://www.csuostrava.eu (český svářečský ústav) a chtěj pana Petra Mohylu ten nás měl na přednášky a je to vklidu chlapík, 100% poradí nebo doporučí experty.
-
bart
- Příspěvky: 227
- Registrován: 30.04.2005 19:46
Příspěvek
od bart » 16.07.2009 22:39
[Marek Haltof - 16.07.2009 21:49]
Predehrevem bys problem zmeny zrn materialu v TOZ neovlivnil. Predehrev ma smysl u materialu s vyssi tloustkou steny, cca 25 mm a vys, podle jakosti oceli nebo pri svarovani dvou materialu s vyrazne jinou tlouskou. Zihani se ve vyrobe automobilovych konstrukci neuplatnuje. Ram u vozidel klasicke kocepce (tedy v podstate vse mimo tatry) ani nesmi byt s prihlednutim k namahani svarovany, prave vzhledem k nachylnost na vznik trhlin v TOZ.. Vim, ze se Liazky takto opravovaly.... prece se to auto nevyhodi.... ale neni to 100%.
-
Ivo Šimanovský
- Příspěvky: 1
- Registrován: 04.08.2009 09:27
Příspěvek
od Ivo Šimanovský » 18.07.2009 12:06
NHB servis Bystřice pod Hostýnem.Certifikovaný servis na opravy rámů, takže TP není problém.Mám od nich 7 let opravené prasklé rámy na dvou nákladních autech a není problém.Cenu odhaduji do 20.000 Kč.
-
Martin D
- Příspěvky: 160
- Registrován: 04.03.2007 10:03
Příspěvek
od Martin D » 18.07.2009 19:48
Pokud jde o opravu rámu je nejlepší obrátit se na výrobce, tím není Liaz Mnichovo Hradiště nýbrž firma v Mělníku kde se tyto rámy vyráběli a piokud je mi známo i nadále se vyrábí. Firma také provádí i opravy rámů, ale jde o to jak je rám poškozen. Bylo by rozumější se spojit s touto firmou. Je to firma RTM Mělník s.r.o. Pokoutná oprava není dobrá může dojít i k vážné doppravní nehodě, to bych neryskoval.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“