Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
Návštěvník
Příspěvek
od Návštěvník » 29.05.2009 16:30
ahoj velmi pekne by som poprosil o radu. Zakupili sme si pre svoju Lizu pouzity majak AZD530, ktorym by sme chceli vymenit povodny majak AZD501. Nema s tym niekto konkretne skusenosti ako na to? Potrebovali by sme poradit v akych miestach auta je kabelaz a co vsetko treba spravit pri vymene. Taktiez by nas zaujimalo akym sposobom sa pripevnuje majakova rampa na vozidlo. Este prosba, na zadnu cast vozidla zhaname zlte, zableskove svetla, neporadi niekto kde sa daju zohnat v dobrej cene? Dakujem za kazdu, dobru radu.
-
Martin D
- Příspěvky: 160
- Registrován: 04.03.2007 10:03
Příspěvek
od Martin D » 29.05.2009 22:38
Ahoj postup je Demontáž krytu levého předního sloupku, demontáž roletek čelního skla, demontáž stropu nad řidičem a spolujezdcem. Demontáž původní kabeláže a majáku včetně ovládací skříně(zesilovače) AZD 501. Původním tažením natáhnout nový svazek pro AZD 530. Novou rampu přivrtat dle držáků do střechy , zastrčit konektor do rampy a přišroubovat. Pořádně zatmelit šrouby tmelem. Pokud je zesilovač s kombinovaným napájením 12/24V je potřeba dotáhnout napájecí kabel 24V. Pokud je to zařízení z osobáku obojí je napájeno jen 12V. nic navíc tahat nemusíš. Zastrčit konektor rampy do zesilovače a napojit napájení. Odzkoušet a vše zakrytovat. je toho dost že? a to se nezmiňuji o měniči napětí 12/24V DC
-
Pan M
- Příspěvky: 372
- Registrován: 17.10.2006 17:21
Příspěvek
od Pan M » 30.05.2009 02:01
taky jsem tohle absolvoval, musíš rozdělat půl kabiny, tak jak říká kolega nademnou, udělej si volno na celý den, tohle není práce na pár minut...
-
Ondřej Dostál- Oskar
- Příspěvky: 302
- Registrován: 14.03.2005 14:13
Příspěvek
od Ondřej Dostál- Oskar » 30.05.2009 13:04
tak tak ...přesně jak říkaj chlapi. vezmi s sebou ještě minimálně 1 šikovnýho a klidnýho kamaráda, protože je to fakt strašná práce a i malinkej cholerik po 20 minutách nandávání polstrů vybouchne
-
martin
- Příspěvky: 3
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek
od martin » 31.05.2009 20:07
Ahojte, chcem sa opýtať ako zistím či je zosilovač k AZD 530 na 24 V alebo len na 12 V.
-
Jan Doktor
- Příspěvky: 211
- Registrován: 10.08.2003 21:07
Příspěvek
od Jan Doktor » 31.05.2009 20:41
[martin - 31.05.2009 20:07]
No, já myslím, že je na obojí, záleží jak to zapojíš, resp. jestli tam pustíš 12 nebo 24 V. Jen je třeba vědět, na kolik voltů máte žárovky a motůrky...
-
martin
- Příspěvky: 3
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek
od martin » 31.05.2009 21:01
Motorčeky su na 12V, mam to zapojit od jednej baterky alebo cez menič napätia
-
Josef Bednář
- Příspěvky: 63
- Registrován: 22.06.2008 00:56
- Bydliště: Liberec
Příspěvek
od Josef Bednář » 01.06.2009 13:10
[martin - 31.05.2009 21:01] Když jsme tohle řešili bylo mi řečeno, že z jedný baterky FUJ - NEDĚLAT ... Vybíjí Ti to nesouměrně tu jednu, což jí asi nedělá dobře, takže pokud neni problém (finanční) pořídit měnič na 12V, tak asi určitě ten měnič....
-
Martin Petržela
- Příspěvky: 270
- Registrován: 21.06.2008 19:12
Příspěvek
od Martin Petržela » 01.06.2009 19:51
[Josef Bednář - 01.06.2009 13:10] To ti bylo řečeno dobře, navíc údajně (osobně jsem se s tím nesetkal) může dojít při startu k náhodnému přepětí a odpálení spotřebiče.
-
Martin D
- Příspěvky: 160
- Registrován: 04.03.2007 10:03
Příspěvek
od Martin D » 01.06.2009 23:20
Filipe rozdíl se dá poznat velice snadno, pokud je ta rampa krátká a je osazena motorky a žárovkami na 12V, jedná se o zařízení z osobního vozidla a tudíž veškeré napájení je na 12V. Dlouhá rampa je na šířku delší než střecha osobního vozidla (pro porovnání), je osazena motorky a žárovkami na 24V.
U tohoto zařízení je napájení kombinované takto: zesilovač má napětí 12Filipe rozdíl se dá poznat velice snadno, pokud je ta rampa krátká a je osazena motorky a žárovkami na 12V, jedná se o zařízení z osobního vozidla a tudíž veškeré napájení je na 12V, a rotační a světelné zařízení je pro napětí 24V. V každém případě doporučuji montáž měniče 24/12V_18A pro napájení zesilovače. Tady jde o to že nemůže dojít k přepólování při vypnutí baterií a náhodném zapnutí AZD, dále není namáhána polovina napájecího zdroje (baterií) při používání AZD. Z těchto důvodů to bylo zahrnuto i do požární vyhlášky.
-
Václav Danita(bonita)
- Příspěvky: 1892
- Registrován: 08.04.2005 22:35
- Bydliště: Krásná Lípa
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Václav Danita(bonita) » 02.06.2009 10:28
[Josef Bednář - 01.06.2009 13:10] Koukal jsem, že měnič 24/12 se dá pořídit kolem 500káchlí. Samozřejmě i dráž. Aůe kolem 1000 už to bude slušný výrobek.
-
martin
- Příspěvky: 3
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek
od martin » 02.06.2009 16:48
A kde sa dá zakúpiť taký menič , ďakujem
-
Josef Bednář
- Příspěvky: 63
- Registrován: 22.06.2008 00:56
- Bydliště: Liberec
Příspěvek
od Josef Bednář » 02.06.2009 17:28
[Václav Danita(bonita) - 02.06.2009 10:28] No po pravdě nevím, protože rampu i s ovládačkou jsme nakonec nechali udělat přímo 24 V a LEDky, který teda ještě nejsou zadělaný, ale chystáme se na ně, budeme živit z měniče, kterej tam máme kvůli vysílačce, protože ty Motoroly jsou na 12V. Ten měnič co máme u vysílačky dává 10A, takže je tam ještě rezerva, se kterou počítám na zásuvky na nabíjení...
-
Václav Danita(bonita)
- Příspěvky: 1892
- Registrován: 08.04.2005 22:35
- Bydliště: Krásná Lípa
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Václav Danita(bonita) » 02.06.2009 17:56
[Josef Bednář - 02.06.2009 17:28] To byla jen reakce na to, že jsi psal-pokud by nebyl problém ve financích s měničem. Jinak je mi jedno jak to kdo má
-
Josef Bednář
- Příspěvky: 63
- Registrován: 22.06.2008 00:56
- Bydliště: Liberec
Příspěvek
od Josef Bednář » 02.06.2009 22:01
[Václav Danita(bonita) - 02.06.2009 17:56] jj já to pochopil Já jsem tim zase chtěl říct jen to, že pokud tam mají vozidlovou radiostanici Motorola, tak tam s největší pravděpodobností nějakej měnič bude. Otázka je, jak je proudově dimenzovanej a kolik má ta ovládačka spotřebu z těch 12V...
-
Martin D
- Příspěvky: 160
- Registrován: 04.03.2007 10:03
Příspěvek
od Martin D » 02.06.2009 22:32
Něco málo k měničům: na radiostanici se používá měnič 24/12V-10A což odpovídá vysílacímu výkonu radiostanice, pro AZD je tento měnič již slabý pro NF výkon cca 100 až 150W musí být měnič dimenzován na 18A. Pokud použijeme AZD Federál který je i tento měnič již slabý a musíme použít měnič ještě silnější jelikož i rampa s motorky a žárovkami 55W jsou také na napětí 12V. Z tohoto důvodu se začali vyrábět výstražná zařízení kombinovaným napájením, či zařízení s jmenovitým napájením jen 24V pro vozidla s napětím 24V.
-
Josef Bednář
- Příspěvky: 63
- Registrován: 22.06.2008 00:56
- Bydliště: Liberec
Příspěvek
od Josef Bednář » 02.06.2009 22:45
[Martin D - 02.06.2009 22:32] To mi neřikej, že ta Motorola spolkne 10 A ono to teda možná bude proud jen špičkovej, ale stejně je s tím teda potřeba počítat....nemáš někde nějaký materiály k tý vysílačce MOTOROLA GM 360... já jsem totiž nedávno hledal její spotřebu a nikdy jsem žádnou konkrétní hodnotu nenašel
-
Martin D
- Příspěvky: 160
- Registrován: 04.03.2007 10:03
Příspěvek
od Martin D » 02.06.2009 23:37
Ano přesně tak jedná se o špičkové zatížení například při zaklíčované stanici a průjezdem pod viaduktem s kovovou výsuží, Ale u s tímto se musí počítat.
-
Martin D
- Příspěvky: 160
- Registrován: 04.03.2007 10:03
Příspěvek
od Martin D » 03.06.2009 22:33
Josef Bednář : Co by si konkrétně potřeboval ohledně té GM360? Odebíraný maximální proud je daný dle vysílacího výkonu: 1-25W nebo 25-60W. Toto je ale jen výkon koncového stupně za optimálních podmínek, k tonuto se přičítá hodnota NF zesilovače který při vysílání slouží jako budič koncového vysílacího stupně. Při rozladění antény okolními kovovými předměty jsou tyto hodnoty až trojnásobné. Z tohoto si snadno spočítáš odebírané proudy při vysílání. Snad sem to popsal tak aby to pochopil každý.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“