Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
Návštěvník
Příspěvek
od Návštěvník » 19.04.2009 12:35
Dobrý den,
jen prosím o vaš názor a praxi, servis, cena a kvalita s použitím levnější varianty Saturnu z Mevy nebo dražší konkurence Drager. Děkuji
-
Ladislav Krejzl
- Příspěvky: 58
- Registrován: 20.09.2008 21:42
Příspěvek
od Ladislav Krejzl » 19.04.2009 22:54
Nelze srovnávat dva naprosto odlišné systémy IDP. Saturn bude ve všem levnější a Draeger ve všem lepší. Nám Saturn vždycky stačil a stačit bude muset dál, protože teď dostaneme pouze 2 nové Draegery, ale je otázka co vlastně chceš? Ušetřit nebo mít něco komfortnějšího pro many?
-
CHTS
- Příspěvky: 15
- Registrován: 14.09.2009 15:06
Příspěvek
od CHTS » 23.04.2009 22:08
Naprosto souhlasím, chceš srovnávat přístroje, které spolu nelze srovnat.. Jde spíš o to, kolik máte ročně výjezdů s použitím IDP a kolik na nákup dostanete peněz.... Technicky jsou nesrovnatelné.
-
PZ2
- Příspěvky: 187
- Registrován: 13.12.2006 12:21
Příspěvek
od PZ2 » 24.04.2009 09:47
Nam kdysi cpali do hlavy na oupo, ze se od saturnu se mimo samozrejmych zalezitosti komfortu a uzivatelskych vlastnosti, upousti protoze nevyhovujou normam eu pro zachranare zejmena nizkou zasobou vzduchu. Je jasne, ze u nas budou saturny u jsdhacek dozivat jeste dlouho. Ale minimalne by to pro mne jedno z kriterii, jestli na dlouhou dobu investovat do dozivajiciho ikdyz jinak rozsireneho systemu. Je to o penezich.
-
Bohdan Kalina
- Příspěvky: 13
- Registrován: 01.04.2009 19:35
Příspěvek
od Bohdan Kalina » 24.04.2009 21:49
Pokud budee jednotka mít ve výbavě i přetlakové izolační protichemické ochranné obleky, pak musí mít IDP s obsahem vzduchu nejméně 1600 litrů. Saturn S7 má obsah 1400 litrů a tedy není o čem hovořit. Nicméně jinak nelze Saturnu zase tak moc křivdit. Je naprosto nesrovnatelně oproti Drägeru a Aueru finančně nenáročný (pravidelné revize, náhr. díly atd.) A pokud se u přetlakových IDP rozhodnete pro masky s pětibodým uchycením, brzy zjistíte, že únik vzduchu netěsnosmi vzniklými při pohybu hlavou je tak velký, že max. doba, po kterou v přetlakovém IDP s plnícím tlakem 30Mpa budete, je skoro stejná, jako v nepřetlakovém Saturnu s 20Mpa.
-
CHTS
- Příspěvky: 15
- Registrován: 14.09.2009 15:06
Příspěvek
od CHTS » 26.04.2009 13:15
[Bohdan Kalina - 24.04.2009 21:49] Můžu se jen zeptat jaký je rozdíl v pětibodovém uchycení u např. CM 4 a Panaroma NOVA? Názor, že může unikat vzduch bych u kandaháru pochopil, ale u náhlavního kříže??? Navíc u kandaháru pokud si uživatel nastaví přilbu, i tam jsou úniky nulové... Systém náhlavního kříže je u všech masek stejný a těsní vždy..(pokud je dobře nastaven)
-
Nelson
- Příspěvky: 46
- Registrován: 27.05.2008 16:39
Příspěvek
od Nelson » 26.04.2009 13:23
Ja osobne bych ti doporucil jeste zkontaktovat Scott ... meli cenove ocela slusnou nabidku zakladnich dejchaku, cca 25 tisic za komplet, ja osobne bych sel do scottu, kvalita vyborna, stary 4.5ky byli neznicitelny (taky co nicit na kovovy konstrukci)
-
Bohdan Kalina
- Příspěvky: 13
- Registrován: 01.04.2009 19:35
Příspěvek
od Bohdan Kalina » 26.04.2009 13:50
4 CHTS:Pokud je u masky použit kandahár, tvoří s přilbou prakticky jednolitý celek a únik vzduchu je minimální, pohne-li se Vám na hlavě přilba, pružiny kandaháru to vyrovnají a maska těsní. To ale neplatí o pětibodu. Měl jste někdy na hlavě masku s pětibodým uchycením a na ní Gallet F1S nebo SF? Nemyslím si, že bych měl nějak velikou hlavu-58, ale první, co mne obtěžuje, jsou přezky na masce, které tlačí a obtížně se kvůli nim přilba už nasazuje. A pak při jakémkoliv pohybu přilby na hlavě a to mi věřte, že se tak děje normálně, přilba tu či onde masku odchlipuje a vzduch utíká a utíká. A o komfortu pro hasiče při nošení masky s kandahárem tu snad není vůbec třeba hovořit.
-
Ivan K
- Příspěvky: 43
- Registrován: 18.01.2006 15:12
Příspěvek
od Ivan K » 26.04.2009 14:08
Pokud máte peníze /i do budoucna - revize/, tak vzít celý komplet Draeger + masky PANORAMA s kandahárovým uchycením - je to osvědčené a není co řešit. Pokud chcete něco ušetřit, tak dobrá kombinace je SATURN, ale s maskou PANORAMA zase na kandahár. Tuto kombinaci máme a je to bez problémů - mohu doporučit.
-
David Lange
- Příspěvky: 144
- Registrován: 20.06.2007 18:36
Příspěvek
od David Lange » 26.04.2009 14:08
[Bohdan Kalina - 26.04.2009 13:50] Jen poznámečku. Vím, že se teď bavíš o komfortu nošení, přesto já nejvíc oceňuji takové uchycení, při kterém si v uzavřeném nebezpečném prostoru mohu masku nasadit hned v reakci na situaci a nemusím si při tom ještě sundávat přilbu. Možná se mi ta situace naskytne jednou za život, ale hlavu mám taky jednou za život. S tím kandahárem souhlasím, pokud je dobře sladěn s přilbou, problém nevidím.
-
CHTS
- Příspěvky: 15
- Registrován: 14.09.2009 15:06
Příspěvek
od CHTS » 26.04.2009 14:13
[Bohdan Kalina - 26.04.2009 13:50] Naprosto souhlasím, že náhlavní kříž a přilba Gallet není zrovna nejšťastnější řešení, bavil jsem se o tom s paní přímo z výroby přileb z Francie a ta říkala, že v dnešní době se u hasičů ve Francii užívá pouze kandahár(už dle konstrukce přilby je to na ní vidět..). S náhlavním křížem se u této přilby jaksi nepočítá... Já sám na tomto uspořádání(náhlavní kříž a Gallet) vidím jako nejhorší tu nepraktičnost a nepohodlnost, s úniky vzduchu jsem se nesetkal sám, ani mi o tomto problému nikdo neříkal... Např. do OPCH 90 v současné době u nás nosíme pouze náhlavní kříže v kombinaci s Galletou a všichni s tím naprosto běžně fungují, problémy se objevili jinde přilba F1 SF dle normy 443 z roku 2008 má o kousek větší skořepinu a do OPCH se s tím dá blbě(ale to je na jinou debatu). Určitě se ale na tento problém poptám a sám vyzkouším zda jsou opravdu úniky tak velké a jak se tomu dá zabránit. Řeknu jednoduše, mladý kluci=kandahár, mazáci=zvyklý na kříž(teda ne všichni samozřejmě). Určitě ale tento problém stojí za myšlenku, přetlakový systém u IDP by tím jaksi ztrácel svoje výhody(co do zásoby vzduchu)
-
Tomas Marny
- Příspěvky: 78
- Registrován: 26.09.2008 18:22
Příspěvek
od Tomas Marny » 26.04.2009 20:27
[CHTS - 26.04.2009 14:13] Nevím jak vy, ale kandaháry používáme od roku 1997 a neměli jsme dosud žádný problém během zásahu či výcviku.
-
Bohdan Kalina
- Příspěvky: 13
- Registrován: 01.04.2009 19:35
Příspěvek
od Bohdan Kalina » 26.04.2009 20:49
Myslím, že otázka byla vyčerpávajícím způsobem zodpovězena, souhlasím, že pokud volit přetlakový IDP, tak Dräger s maskami Panorama s kandahárem a pokud Saturn, tak s maskami s kandahárem také a to buď Panorama nebo Kemira pro přilby Gallet, Dräger a Heros a pokud máte přilby Schuberth, tak masky Auer se sponami. I ony se dělají s připojovacím závitem 40x1/7"pro převlečnou matici vrapové hadice Saturnu. Hlavně bych nechodil do Scottů, je to sice výborný IDP, ale krom HZS hl.m.Praha ho již nikdo nepoužívá a i tam má dojít k přechodu na Dräger, alespoň podle nejnovějších informací. A pak si někde shánějte revize a ND.
-
Nelson
- Příspěvky: 46
- Registrován: 27.05.2008 16:39
Příspěvek
od Nelson » 26.04.2009 23:36
[Bohdan Kalina - 26.04.2009 20:49]
o revizich a ND to neni ... zastoupeni tu v CR je a mylsim, ze stale bude, pripadne v evrope ... s plnenim problem nebude, ma stejnej tlak i zavit ... bohuzel s lahvema je to horsi (coz byl udajne jeden z dvodu prechodu prahy na dragery) .. co se tycecenovy stranky, tak u me osobne vyhrava scott
-
CHTS
- Příspěvky: 15
- Registrován: 14.09.2009 15:06
Příspěvek
od CHTS » 27.04.2009 00:17
[Nelson - 26.04.2009 23:36] mohl bys mi přiblížit jaký problém by měl být s lahvema? Nechápu, já sám znám výrobců lahví minimálně 7(kompozit i ocel) a nevím v čem by měl být problém. Je jedno jaká je lahev, jde o ventil... Osobně se domnívám(a pouze domnívám), že důvodem přechodu HZS Praha na Dragery je unifikace prostředků HZS....
-
Jirka W
- Příspěvky: 6
- Registrován: 30.04.2009 16:08
Příspěvek
od Jirka W » 27.04.2009 09:35
Svýho času to u mnoha lidí vyhrával Racal a dneska po 15ti letech není po firmě ani vidu ani slechu. ND se obtížně shání z druhovýroby v Číně a nebude dlouho trvat a dýcháky budou k nepotřebě. Nikdo je už neopraví a nezrepasuje redukčáky. Stejně tak bych měl obavy, když od Scotta přišel o jedinej kšeft u pražáků, co bude s tím zastoupením v ČR. Servis byl na Petřinách, ale CHTS se přestavuje na servis Draegerů. Stejně tak je rozdíl v těch přístrojích: pražáci mají AIRPAK fifty, ten lacinej v nabídce Scotta je Propak, kterej nemá aní rychlospojku na středotlaku atp.. to by bylo na delší debatu.
-
Bohdan Kalina
- Příspěvky: 13
- Registrován: 01.04.2009 19:35
Příspěvek
od Bohdan Kalina » 29.04.2009 20:25
Co se týká Racallu, měl také jednu výhodu oproti jiným přetlakovým DP, a to, že vypnutí plicní automatiky se dělo pouhým vysunutím z připojení v masce, mechanismus je tak konstruován, že nepotřebuje všelijaké páčky nebo tlačítka.No a co se týká další rychlospojky, názory se různí, zatím to vyhrává ten, že jestli chci mít 200% zásobu vzduchu na cestu zpět oproti cestě do "ohně", pak si nemohu dovolit k sobě ještě někoho připojit. A teď babo raď.....
-
Václav Porkát
- Příspěvky: 763
- Registrován: 13.01.2003 21:27
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Václav Porkát » 29.04.2009 20:37
[Bohdan Kalina - 29.04.2009 20:25] Bohdane, nechci kecat, ale před x lety jsem měl na sobě nějaký Racal a ten rozhodně neměl zrovna jednoduché sundání automatiky. Byla v masce tak nějak divně, když si jí chtěl sundat, musel si čtyři prsty dát na čtyři body, zmáčknout a pak až šla ven. Jinak ani prd a v rukavicích to byla paráda Dräger to má na jeden...
wap - POŽÁRY.cz (DPV)
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“