Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
bart
- Příspěvky: 227
- Registrován: 30.04.2005 19:46
Příspěvek
od bart » 17.02.2009 22:47
Dulezita je vyska po kabinu, s tou nikdo nehne (nizsi kabinu kvuli tomu nikdo delat nebude, ani Tatra, ani Man, dokonce ani Volvo Da se pracovat s ostatnim - u Terrna je nejvys vyfuk, pak bedny na strese nastavby a pak rampa... To vse jde nejak jinak resit.
-
- Příspěvky: 866
- Registrován: 08.12.2005 22:07
Příspěvek
od » 17.02.2009 22:56
[hassič - 17.02.2009 22:26]
Pokud mají na nové auto, tak nevidím problém v jeho nákupu. Na nic nemusí nikdo čekat, to je nesmysl!
-
hassič
- Příspěvky: 78
- Registrován: 20.02.2009 11:07
Příspěvek
od hassič » 17.02.2009 23:07
tak jsem se prokousal prospekty tatry a zjistil jsem nejnižší výšky podvozků:
terrno 3060mm
jamal 3025mm
T815-7 270mm ( jedná se o vojenskou kabinu)
-
hassič
- Příspěvky: 78
- Registrován: 20.02.2009 11:07
Příspěvek
od hassič » 17.02.2009 23:08
[hassič - 17.02.2009 23:07] T815-7 je samozřejmě 2700mm vysoké
-
Martin Petržela
- Příspěvky: 270
- Registrován: 21.06.2008 19:12
Příspěvek
od Martin Petržela » 17.02.2009 23:09
[bart - 17.02.2009 22:47] A co ty pneumatiky ? Kdyby se místo 385/65 použily třeba 315/70...5 centimetrů to udělá. Ale co ten převod, jak píše tatrablázen, jde přizpůsobit ? A taky se sníží nájezdové úhly...
-
hassič
- Příspěvky: 78
- Registrován: 20.02.2009 11:07
Příspěvek
od hassič » 17.02.2009 23:10
[Martin Petržela - 17.02.2009 23:09] jak jako převod? to nechápu můžete mito trochu osvětlit?
-
Martin Petržela
- Příspěvky: 270
- Registrován: 21.06.2008 19:12
Příspěvek
od Martin Petržela » 17.02.2009 23:13
[hassič - 17.02.2009 23:10] No, když dáš pneu o menší průměru, budeš muset na dosažení stejné rychlosti jako na původních motor víc vytáčet - dá se to vyřešit třeba změnou převodu v diferenciálu.
-
hassič
- Příspěvky: 78
- Registrován: 20.02.2009 11:07
Příspěvek
od hassič » 17.02.2009 23:18
[Martin Petržela - 17.02.2009 23:13] díky..
-
Karel Hoření
- Příspěvky: 152
- Registrován: 01.10.2008 12:17
Příspěvek
od Karel Hoření » 17.02.2009 23:35
Co se to tady peče. Dva metry sedumdesát opravdu,ale opravdu nikdo z jiných výrobců než tatrovka nedosahuje a ještě nějací odborníci by tam chtěli namontovat kola asi z ávie.
-
bart
- Příspěvky: 227
- Registrován: 30.04.2005 19:46
Příspěvek
od bart » 18.02.2009 05:54
A proc nechcete koupit nasi domaci znacku ?
-
Otto Novotný
- Příspěvky: 127
- Registrován: 21.05.2008 10:26
Příspěvek
od Otto Novotný » 18.02.2009 07:20
[bart - 18.02.2009 05:54] u nás v současné době řešíme obdobný problém. Máme erťáka a byla nám přidělena T815. Takže musíme vrátka dělat nová. Jen pro zajímavost uvádím výšky na T815: nejvyšší bod na vozidle je lafeta - cca 3300 mm, Další bod je sání motoru - cca 3150 mm a světelná rampa - cca 3100 mm. Vozidlo je na vzduchovém měkkém pérování a výška při brzdění i rozjezdu dost kolísá.
-
Tomas
- Příspěvky: 10
- Registrován: 05.10.2008 14:15
Příspěvek
od Tomas » 18.02.2009 07:55
Armáda potřebovala nahradit PV3S a tak dala Tatře strategickou zakázku na nové auto, zadala požadavky a náme T810, no a hasiči potřebují nahradit Š706 kdyby se toho tatra chytla no třeba by ztoho něco vzešlo.
-
danndy Danndy
- Příspěvky: 37
- Registrován: 12.02.2009 20:03
Příspěvek
od danndy Danndy » 18.02.2009 08:04
[Tomas - 18.02.2009 07:55] Je to úplně jedno, pokud se rozhodne pro TATRU 4x4 a bude mu chybět 1 až 10 cm aby jí strčil pod střechu, může se domluvit s Tatrou a snížit jí. Dělá se to běžně i u 6x6, zdůvodu lepšího těžiště, Jinak je to práce asi na 5h, kdy se vyhodí brýle a dají se jiné, jsou značkovány a standardně jsou 4 rozměry, pak stačí posunout torzní tyče, udělat odklon a zbýhavost. Zadek se šteluje na měchu. dokážeš to stáhnout až o 12 cm.
-
hasman
- Příspěvky: 87
- Registrován: 04.09.2008 07:49
Příspěvek
od hasman » 18.02.2009 08:05
[hassič - 17.02.2009 22:26] Jo tak v takové situaci jsme byli a vše se odvíjelo od financí takže v garáži stojí man a podlaha se vykopala no prostě nejlevnější řešení.
-
danndy Danndy
- Příspěvky: 37
- Registrován: 12.02.2009 20:03
Příspěvek
od danndy Danndy » 18.02.2009 08:13
[hasman - 18.02.2009 08:05] Asi jó, ale řekneme si jak jezdí Mann za 15let, nechci se dotknout Značky atd... To né, ale myslím si, že to je bolest asi všech dobráků, o HZS se nemá cenu bavit, peníze!!!!! Škoda jen, že Ti co nosí ty frčky, nechtějí jezdit v tatrách, vono se jim asi nelíbí, jak tatra vypadá, asi je okoukaná, ale uznej sám, tatra je nezmar ale nesere se tak často jako zápaďáci
-
danndy Danndy
- Příspěvky: 37
- Registrován: 12.02.2009 20:03
Příspěvek
od danndy Danndy » 18.02.2009 08:15
[hasman - 18.02.2009 08:05] To snížení stojí cca 5.000 kč, takže si myyslím, že ta podlaha stála víc, , pokud jsi měl namysli celkové peníze na auto, potom máš asi pravdu..
-
hasman
- Příspěvky: 87
- Registrován: 04.09.2008 07:49
Příspěvek
od hasman » 18.02.2009 08:21
[danndy Danndy - 18.02.2009 08:13] Jasně já bych tatru bral všema deseti ale zas bych chtěl šestikolu s dlouhou kabinou .Ale prostě v dnešní době se točí vše jen kolem peněz.
-
danndy Danndy
- Příspěvky: 37
- Registrován: 12.02.2009 20:03
Příspěvek
od danndy Danndy » 18.02.2009 08:24
[Otto Novotný - 18.02.2009 07:20] Oto, jak jsem psal dole, nevím kolik ta Tatra má najeto a jak je statrá, a co to je,4x4 nebo 6ti kola??
Každopádně, co se týče pérování, zadek je na měchách a 4 ks tlumičů, předek je na 2 ks tlumičů, to je starší 6x6. Měchy jsou za kolama vedle rámu. Dájí se seřídit a jít snimi o cca 12 až 15 cm dolů, předek se snižuje na brejlích a torních tyčích, taková úprava stojí cca 5.000 kč. výměna tlumičů v tom není. U nových aut jsou měchy v rámu nad nápravou a pérování je kombinované, 2 měchy na nápravu + listové pérování,, místo 8 měchů a tlumičů.. Je jen otázkou co jste tam dostali a jak jste to řešili.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“