Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
danndy Danndy
- Příspěvky: 37
- Registrován: 12.02.2009 20:03
Příspěvek
od danndy Danndy » 16.02.2009 13:38
[Karel Hoření - 16.02.2009 13:21] Budeš se asi divit ale souhlasím, bo ta MB je neúčinná a když přetáhneš omezovač tak nejde vůbec.
-
Jiří Sucharda
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek
od Jiří Sucharda » 16.02.2009 13:43
[Karel Hoření - 16.02.2009 13:21] i na nekterych hasicskych autech retardery byly montovane, dokonce uz jsem popisoval Tatru z HZS Decin. Co se tyka vlastnosti kotoucu v terenu ma Martin pravdu, ale samocistici schopnost se u Tatry zhorsila az po nekolikanasobnem prujezdu tzv. "kafickem", tedy nadrzi s rozredenym bahynkem, pri beznych podminkach (zkalena voda) se kotouce chovaji dobre a dobre brzdi. Ucinnost brzd se zvysi min. o 1/4 a to je proste znat. U Tatry je to proste velmi slozite diky reseni pohonu predni napravy. JJS
-
danndy Danndy
- Příspěvky: 37
- Registrován: 12.02.2009 20:03
Příspěvek
od danndy Danndy » 16.02.2009 13:54
[Jiří Sucharda - 16.02.2009 13:43] jojó, ale víš sám, mže je vše o penězích a Tatra nepatří mezi ty lacnější, co se týká nabídky na trhu pro hasiče, Dobráci pak mají radost, že dostanou jen oholenou tatru s nějakýma úpravama a jsou rádi i za to, Dovolit si to můžou jen podniky nebo sbory co si to kupují sami, tak nejsou pod drobnohledem a mnohdy ty vozítka mají lépe vybavena jak- leckterý HZS atd.. Jo peníze dělaj i hasičinu ale na druhou stranu, když nesedí za volantem pilot F1 tak si myslím, že to auto "tatra 4x4 Ternno" je pro naše účely a podmínky ideálni dopravní a cisternový speciálek a stačí na naše podmínky
-
Václav Porkát
- Příspěvky: 763
- Registrován: 13.01.2003 21:27
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Václav Porkát » 16.02.2009 15:05
[danndy Danndy - 16.02.2009 13:38] Ano, na našem bývalém druhém MB 1124 v silniční verzi byl omezovač, přetáhlo se 115 km/h, udělalo to v motoru huuuuuuuuuu a nejelo to Muselo se chvilku počkat a pak si mohl pokračovat.
wap - POŽÁRY.cz (DPV)
-
danndy Danndy
- Příspěvky: 37
- Registrován: 12.02.2009 20:03
Příspěvek
od danndy Danndy » 16.02.2009 15:19
[slunicko sedmitecne - 16.02.2009 14:42] Neměl jsem na mysli jen podvozek, bral jsem to v globále tzn. cena nástavby, servis, náhradní díly atd...
-
danndy Danndy
- Příspěvky: 37
- Registrován: 12.02.2009 20:03
Příspěvek
od danndy Danndy » 16.02.2009 15:23
[Václav Porkát - 16.02.2009 15:05] Svatá pravda, na Tatře jde pedál plynu na podlahu a motorová brzda jde jen při snížení rychlosti pod bod omezovače, je to k ničemu. Pokud by měl intardér, to je jiný kafe, tím dokážeš to auto téměř zastavit, je to věc jen konstrukce a je jich vís typů, alesnad nej je olejový, takových 5 až 7 stupňů, to už na tom autě jde poznat ikdyž to něco váží. Dobrý je to třeba na TGA Mann, tam to fakt zmákli.
-
danndy Danndy
- Příspěvky: 37
- Registrován: 12.02.2009 20:03
Příspěvek
od danndy Danndy » 16.02.2009 15:33
[slunicko sedmitecne - 16.02.2009 15:28] ne neviděl, vycházím jen z praxe od kolegů, když měnily turbo u Mannu, stálo je to 49.000 kč, na Tatře to vyjde kolem 25.000 kč. Bral jsem v podtaz i to, že spoustu menších oprav si stejně dělají téměř všichni sami, na tatrách. Hold do Manna atd..rypnout nemá cenu, pak se vše řeší skrze servisy a drahé to je dost, tak jsem to myslel!!
-
Martin Petržela
- Příspěvky: 270
- Registrován: 21.06.2008 19:12
Příspěvek
od Martin Petržela » 16.02.2009 17:33
[danndy Danndy - 16.02.2009 15:23] Retardér na Tatru už jsme tu probírali, jak říkal JJS :
http://www.pozary.cz/diskuze/ostatn...
Motorovka - ono záleží na objemu motoru a z 6-ti litru holt bič neupleteš . Hydro-retardér brzdí jako prase, ani nemusíš moc podřazovat a úplně stačí 3-4 stupně. Dobrá je ale taky klapka ve výfuku v kombinaci s ovládáním výfukových ventilů.
-
Jiří Sucharda
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek
od Jiří Sucharda » 16.02.2009 19:19
[danndy Danndy - 16.02.2009 15:33] Man je preci s hednim n , ale to nevadi, spise jde o to, kolik turbodmychadel za zivot vymenis na Tatre a kolik treba na Manu . Jak vzdycky rikal kolega: "Tatra ma jednu vyhodu, a jednu nevyhodu. Vyhoda je, ze si na ni udelas vsechno sam, nevyhoda je, ze je to denne". Ale o platilo o starsich modelech . JJS
-
big S
- Příspěvky: 85
- Registrován: 09.12.2008 23:05
Příspěvek
od big S » 16.02.2009 19:24
mám dotaz CAS 30 Terrno x AT2 Rosenbauer
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 16.02.2009 20:15
[big S - 16.02.2009 19:24] Nástavba AT2 tak, jak ji znáš třeba z Pardubického kraje, Blovic nebo Kadaně z konstrukčních důvodů na Tatru nepostavíš, už se to tu v minulosti řešilo, navíc Rosenbauer prý nechce na Tatru stavět, protože nepodporuje CAN-BUS (no bodejť, když v tom není řídící jednotka a proto je to auto jednoduché )
-
big S
- Příspěvky: 85
- Registrován: 09.12.2008 23:05
Příspěvek
od big S » 16.02.2009 20:22
[Hynek Obroučka - 16.02.2009 20:15] sorry Hynku omlouvám se ale myslel jsem Terrno s nástavbou třeba od THT proti MB Ateco AT 2 od Rosenbauerů vím že AT2 nejde na Terrno
-
Petr BORKA
- Příspěvky: 25
- Registrován: 15.11.2005 21:55
Příspěvek
od Petr BORKA » 16.02.2009 20:22
Ahoj Hynku,
nové Atego AT2 Rosenbauer koupila firma United Energy v Komořanech na mostecku, nástavba je fakt super.
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 16.02.2009 20:54
Já nevím - já bych šel do Tatry a moje nástavba by byla vychytanější, než ta od rosenbauerů, to si piš A za zbytek peněz oproti ceně AT2 bych koupil ještě CAS-32 T815 i s provedenou generálkou...
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 16.02.2009 20:55
[Petr BORKA - 16.02.2009 20:22] Díky za info, vím o ní, ještě přišla jedna do Temelína (už jsou tam dvě)
-
big S
- Příspěvky: 85
- Registrován: 09.12.2008 23:05
Příspěvek
od big S » 16.02.2009 21:16
[Hynek Obroučka - 16.02.2009 20:54] no jo ale je tu jeden problém kdo ti ji takhle udělá?v čechách není firma co by to dovedla tak dokonale provést
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 16.02.2009 21:29
[big S - 16.02.2009 21:16] Návrh je moje věc, to, jak si to ohlídám taky. Buď Polička nebo Slavíček. I dkybych tam měl měsíc bydlet a stát jim za zadkem, tak by to bylo bomba. Stačí s emrknout na tatru Standy Šimrala z Chodova - je tam spousta vychytávek, kterých si na první pohled nevšimneš, ale jsou zásadní - typickým příkladem je to výsuvné-otáčecí plato pod nůžkama... Standa si to auto opravu dobře pohlídal, myslí, že železnorudští jsou také spokojeni
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 16.02.2009 21:30
[Hynek Obroučka - 16.02.2009 21:29] omlovám se za překlepy. nějak mi stávkuje klávesnice...
-
big S
- Příspěvky: 85
- Registrován: 09.12.2008 23:05
Příspěvek
od big S » 16.02.2009 21:38
[REPL Y:42056] no počkej ale AT 2 je 14ti tuna a Terno je 18 ti tuna a vážně si myslíš nže jedni nebo druzí to jsou schopni provést v kvalitě Rosenbauera?
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 16.02.2009 21:44
[big S - 16.02.2009 21:38] AT2 je tolikatuna, kolikatunu si objednáš - v Rakousku běžně jezdí osmnáctitunové Actrosy 4x2 a 4x4.
Jsou schopni to provést v kvalitě, kterou požaduji. Já bych si nikdy nekoupil pytel lektroniky, byť s ní zatím nikdo neměl problémy, alespoň pokud vím. Za 11 mega mám Terrno za sedm v plné pálce a ještě mi zbydou čtyři na repasovaný rybník T815 (cca 2,5-3 mega) a na dodávku 1+9...
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“