Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
Karel Hoření
- Příspěvky: 152
- Registrován: 01.10.2008 12:17
Příspěvek
od Karel Hoření » 15.02.2009 23:07
Alespoň sám vidíš,jak je nutné zaujímat stanoviska k prováděným řešením. Samotnému výrobci je jedno co ušije. Chce jen směr. A jestliže bude opět špatně určen,vyroste další paskvil.
-
Martin Petržela
- Příspěvky: 270
- Registrován: 21.06.2008 19:12
Příspěvek
od Martin Petržela » 15.02.2009 23:09
[danndy Danndy - 15.02.2009 23:07] Ale jo, dík, spíš mě překvapilo, že to pro Tatru dělá externí firma přestavbou ze standartního podvozku.
-
danndy Danndy
- Příspěvky: 37
- Registrován: 12.02.2009 20:03
Příspěvek
od danndy Danndy » 15.02.2009 23:13
[Martin Petržela - 15.02.2009 23:09] Pro ně je to zdržení a dělají to i oni, jen nejsou místa a lidi, ktří by to dělali. Ale vím, že se to dělá i na serv.Tatra, pokud to dělají i jiné fa, tak se nedivím, dva až tři šikovní lidi a jde to, když mají vercajk. To bys někdy koukal co vše se dá udělat, ale hold jsou věci, které ostatní vidět nesmí.
-
Karel Hoření
- Příspěvky: 152
- Registrován: 01.10.2008 12:17
Příspěvek
od Karel Hoření » 15.02.2009 23:17
Jseš silnej kluk. Sto kilo od Renaultu je dost.
Otázka ale zní,-Proč je ta Tatrovácká těžší. Není to náhodou kvůli životnosti?
-
danndy Danndy
- Příspěvky: 37
- Registrován: 12.02.2009 20:03
Příspěvek
od danndy Danndy » 15.02.2009 23:18
[Martin Petržela - 15.02.2009 23:07] jojó, je to klasika a je tam namontováno plno věcí zajišťujících řazení atd.. Je to dobrá myšlenka ale myslím, že sní přišly pozdě a ještě to nedomysleli, ale můžu se plést, ale v tomto asi néé
-
Jiří Sucharda
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek
od Jiří Sucharda » 15.02.2009 23:22
a ja se zase tesim, jestli Tatra dodrzi slib a terminy a od konce tohoto roku bude davat na predky kotouce jak slibovali pri nasem testu . JJS
-
danndy Danndy
- Příspěvky: 37
- Registrován: 12.02.2009 20:03
Příspěvek
od danndy Danndy » 15.02.2009 23:23
[Karel Hoření - 15.02.2009 23:17] Karle, to stím nesouvisí, o životnosti se nebav, to by byla na trhu jen Tatra, kdyby se brala váha převodovky a životnost. Vem si, že Rencek má 7 kvaltů + želvu na kždý stupeň, Tatra má 18 kvaltů ale rozdíl v převodovce 4x větší, tady nejde o životnost, tady se bavíme o vívoji, něco se zaběhlo a nechá vá se tak, jenže vše se projeví všude. Tím nechci říci, že tatra má převodovku nahouby ale myslím si, že jakékoliv jiné auto stejné třídy je daleko jinde než toto.
-
Michal Franz
- Příspěvky: 67
- Registrován: 14.11.2006 15:36
Příspěvek
od Michal Franz » 16.02.2009 07:14
[Jiří Sucharda - 15.02.2009 23:22] No já nevým! Myslíš,že jsou kotouče idealní řešení? Měly jsme pár zasahů v hlubokém bahně! A potom povodně! Co udělá rozžavenej kotouč když s ním vletíš do vody!
Nám to brzdí perfektě i z bubnama! (nevidím rozdíl mezi naším mazlíkem a MB z HZS)
-
bart
- Příspěvky: 227
- Registrován: 30.04.2005 19:46
Příspěvek
od bart » 16.02.2009 08:39
[Michal Franz - 16.02.2009 07:14]
Ja myslim, ze to je spravny trend. Mimochodem kotouce na vsech kolecha ma treba i stredni nakladni T 810.
-
Jiří Sucharda
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek
od Jiří Sucharda » 16.02.2009 10:45
[Michal Franz - 16.02.2009 07:14] situace, ze vletis s cervenymi kotouci do ledove vody neni zase az tak pravdepodobna, spise se resi opacny efekt, po i malem brodeni bubnove brzdy urcitou dobu temer vubec nebrzdi, zatimco kotouce se setrou a maji stejny brzdny ucinek. Take se lepe chladi a rychleji celkove chladnou. JJS
-
Martin Petržela
- Příspěvky: 270
- Registrován: 21.06.2008 19:12
Příspěvek
od Martin Petržela » 16.02.2009 11:13
[Jiří Sucharda - 16.02.2009 10:45] Já už si Jirko budu připadat jako věčný prudič , ale kotouče u náklaďáku do terénu nemusí být vždycky výhoda. O jejich výborné účinnosti nemá cenu diskutovat, ale v blátě a pod. můžou dojet právě na horší samočistící schopnosti při malých otáčkách kol.
-
Václav Danita(bonita)
- Příspěvky: 1892
- Registrován: 08.04.2005 22:35
- Bydliště: Krásná Lípa
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Václav Danita(bonita) » 16.02.2009 11:36
[Martin Petržela - 16.02.2009 11:13] A teď se rozpoutá diskuse,jak často se jezdí v terénu
-
tatrablázen
- Příspěvky: 131
- Registrován: 13.05.2008 15:59
Příspěvek
od tatrablázen » 16.02.2009 12:09
ty kotouče na předku už měli dávat rovnou od tý doby co vyjelo terrno. kolik toho hasičská tatra najede ve skutečnym terénu to tu nemá cenu rozebírat, protože je to minimum kilomerů vyjma několika podnikových sborů
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 16.02.2009 12:13
[Martin Petržela - 15.02.2009 23:09] Ale oni to v IPEXu nedělají pro Tatry, oni to dělají pro THT. tatra se obecně atypům dost vyhábá, je to pro ně zdržení výroby. IPEX dělá velice zajímavé přestavby, nedávno například dva přepravníky trubek 8x8 pro německého zákazníka...
-
danndy Danndy
- Příspěvky: 37
- Registrován: 12.02.2009 20:03
Příspěvek
od danndy Danndy » 16.02.2009 12:22
Zdarek kucí, ono je úplně jedno co tam je, bubny nebo kotouče, určitě bude lépe brzdit, ale když si za volant sedne ............. je to jedno probrzdí křižovatku i s kotouči. Ano tatra už zkouší a zkoušela kotouče a při nizké rychlosti je to fajn ale zastav 23 t z kila na 100metrech? to asi dva kotouče nedají a hlavně budou muset dát na přední nápravu asi 6 páru tlumičů, abs nelíbal přední sklo
Myslím že to je super náklad ale zbytečné povídání o tom co to dělá v terénu a co se stane, když se zahučí do vody, to by jsi musel letět jak blázen z Mohelničáku a brzdit a šlapat při tom po plynu aby se ty kotouče rozžhavily, to je blbé přirovnání, ty kotouče by se hodily na celé auto. Hlavně na poslední nápravu u 6x6 atd..ta je vždy nejvíce ohrožena
-
Martin Petržela
- Příspěvky: 270
- Registrován: 21.06.2008 19:12
Příspěvek
od Martin Petržela » 16.02.2009 12:29
[Hynek Obroučka - 16.02.2009 12:13] Jasný, chápu. V. má něco podobného, auto sleze z linky a když je to extra speciál, jde až na měsic na tzv. RTO (nezaměňovat s autobusem) a tam se dělají specialitky. A vícenápravy 5 a víc dělá fabrice firma Opbyg.
-
danndy Danndy
- Příspěvky: 37
- Registrován: 12.02.2009 20:03
Příspěvek
od danndy Danndy » 16.02.2009 12:34
[Martin Petržela - 16.02.2009 12:25] Jasné, jen mě udivuje, kolikrát se někdo dostane do brodu a ještě s vyhulenýma kotoučema. Je to blbé přirovnání ale to asi nikdo a nikdy. Když nevíš a náhodou se postavíš někde před brod, raději ho objedeš nebo nejdřív zkouška, neutopíš si auto kde to neznáš, žejo!!!
Zase je rozdíl co ty auta dělaj na sněhu a ledu, Tatra tam má ABS ale skušenost je taková, když se urve tak se urve, to pak nenadělá nikdo nic.
-
Karel Hoření
- Příspěvky: 152
- Registrován: 01.10.2008 12:17
Příspěvek
od Karel Hoření » 16.02.2009 13:21
Asi by bylo na místě zmínit,že by nebylo na škodu věci na hasičská auta montovat retardér,aby se zatížení brzd co nejvíce eliminovalo.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“