Hasičská cisterna na podvozku ŠKODA 706 R
Hasičská cisterna na podvozku ŠKODA 706 R
Příspěvek od Návštěvník » 29.01.2009 16:37
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Petr Daniel » 29.01.2009 20:51
To vím,u RTčka to znám,ale já bych potřeboval na R to je ta stará líza s čumákem,taková ta poválečná:)
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Petr Daniel » 29.01.2009 21:16
Tak ti moc děkuji,já už to sháním dlouho,kdyby to šlo,zkus poprosit o nějké schéme z manuálu nebo něco.Moc děkuju:)
-
- Příspěvky: 842
- Registrován: 11.12.2005 02:02
Příspěvek od Tomáš Otčenášek » 30.01.2009 15:11
Orech ji udajne nabizel k prodeji, nemuzes zjistit, jestli jeste nabizi?
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Petr Daniel » 30.01.2009 16:22
K prodeji jo???To snad ne.Škoda,že nemaj net nebo nějakej kontakt na sebe.
-
- Příspěvky: 842
- Registrován: 11.12.2005 02:02
Příspěvek od Tomáš Otčenášek » 30.01.2009 17:17
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Petr Daniel » 30.01.2009 17:26
Když ona to je škoda,ono jich jezdilo plno po větě i u nás a ted u žádný.Dneska už schánět nějaké info o tom je těžké:(
-
- Příspěvky: 102
- Registrován: 03.10.2008 17:04
Příspěvek od Josef Černý » 30.01.2009 18:05
Vývody z čerpadla byly čtyři z toho jeden trvale pro plnění nádrže přes čerpadlo. Plnění hydrantem bylo v zadní části vozu.
Jeden vývod byl pro přední kropící žabky a další pro boční kropící žabky. V prostoru za kabinou řidiče ( kde je po přestavbě lafeta ) seděla obsluha která pomocí pák obsluhovala celý kropící systém. V další době se tento prostor včetně čerpadla přesunul na záď vozu a obsluha byla již pomocí vzduchu. Sací potrubí mělo ventil který umožňoval sání z volného zdroje nebo cisterny vozidla.
Prosím pokut se mílím tak mě opravte - zlobit se nebudu.
Josef Černý, Hasiči Ostrov,
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Petr Daniel » 30.01.2009 19:32
Je to kropička jak říkáte.Vyráběla se v 50-60 letech.Bylo několik modofikací.Byla kropička se zametacím zařízením,s kropící lištou a podobně.S tím čerpadlem jsem si to taky myslel,že je to nějaké z mašiny.Ale s těmi vývody.To máte také pravdu.Ale když se kouknete na http://www.karosa.cz/main.php?langu...
Tak tam si najdete rok 1948 a tam je ve sloupečku přesně ta kropička.Jenomže mě zmátly ty výtlačná hrdla dvě co tam jsou vidět za kabinou prý to jsou výtlačná hrdla na hadice.A já bych potřeboval vědět.Zda tam mají být dvě i na druhé straně a nebo jsou jen z jedné.A u SDH ořech je zase na boku jen jeden výtlak
-
- Příspěvky: 102
- Registrován: 03.10.2008 17:04
Příspěvek od Josef Černý » 02.02.2009 10:31
Josef Černý, Hasiči Ostrov,
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Petr Daniel » 02.02.2009 13:07
Já vám moc děkuji za pomoc.Pokud jsem to tedy správně pochopil.Na pravé straně(strana řidiče)Byl jeden vývod pro hadici B(výtlak)s ventilem a jedno potrubí na plnění z hydrantu na zadní části cisterny.Na straně levé(strana spolujezdce)Byly dvě výtlačná potrubí B s ventili a jedno použil SDH Ořech pro napojení lafety.Také jsem objevil ještě jedno potrubí C,které bylo v zádi vozidla a sloužilopro vypuštění cisterny při čistění nádrže.
-
- Příspěvky: 102
- Registrován: 03.10.2008 17:04
Příspěvek od Josef Černý » 02.02.2009 18:33
Pravá strana vozidla je u spolujezdce vozidlo se bere po směru jízdy. Tam byly dva ventily jeden z vývodem a druhý pro plnění cisterny pomocí sacích hadic, pro plnění z hydrantu byly dvě hrdla na konci vozu z každé strany jedno. Vtom prostředním hrdle pod vozem máš pravdu. Na levé straně použily jedno hrdlo pro lafetu.
Josef Černý, Hasiči Ostrov,
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Petr Daniel » 02.02.2009 22:29
Díky moc,s těma stranama se omlouvám.Myslím,že už v tom mám jasno,nejdříve jsem myslel,že to je u každé kropičky jinak ale teď jak jste mi to pěkně popsal v tom mám celkem jasno.Oni všechny cisterny(kropičky měli potrubí pro napouštění z hydrantu a vypouštění nádrže v zadu a od čerpadla na každou stranu vedlo jedno potrubí 110 pro savici(Plnění z volného zdroje)A Na pravé straně jedno potrubí B a na levé dvě potrubí B.I když na www.liaz.cz měla jedna kropička na pravé straně potrubí B dvakrát:)Asi nějaklá úprava.Jinak vám moc děkuji a nezlobte se.Já jsem to sháněl všude i manuál od cisterny ale ten dnes už jaksi asi neexistuje:D
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Mračna Martin » 03.02.2009 20:58
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Petr Daniel » 03.02.2009 21:42
Zdravím kolegu ze slovenska:)Na netu jsem našel toto:
Prodám plně funkční čerpadlo z CAS 25,,Škoda 706 RTHP..
Kontakt Milan Kukal 737185200
Příspěvek od » 26.04.2009 00:27
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA