Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
Freek
- Příspěvky: 1022
- Registrován: 30.12.2004 01:04
Příspěvek
od Freek » 27.08.2008 22:59
[Václav Danita - 27.08.2008 22:54]
Zájemci zájemci, jediná možnost je lesní speciál (1+2) a tedy ochranný rám. Nástavba vysoká, rolety zabírají poměrně dost místa, takže reálně max. 5-6 000 l vody. Pokud by na tom nebyla úplně nově vymyšlená nástavba, tak celkem k ničemu auto. Mnohem reálnější je ta T 815-7 s motorem a dalšími díly umožňujícími homologaci.
-
Václav Danita(bonita)
- Příspěvky: 1892
- Registrován: 08.04.2005 22:35
- Bydliště: Krásná Lípa
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Václav Danita(bonita) » 27.08.2008 23:11
[freek - 27.08.2008 22:59] na kopřivnickejch stránkách je nákres i s dlouhou kabinou.a uvědom si že 6000litrů je dostatečný.148 má stejnou lejtu a nevidím v tom slabost toho auta.i když ta 815-7 by bylo super vozidlo
-
Freek
- Příspěvky: 1022
- Registrován: 30.12.2004 01:04
Příspěvek
od Freek » 27.08.2008 23:24
[Václav Danita - 27.08.2008 23:11]
Slabost je v celkovém provedení. Fakt není možné dělat, co se komu líbí, jedná se tu o veřejné finance. Jediný, kdo si může hrát, je podnik a jeho hasiči.
-
Martin Petržela
- Příspěvky: 270
- Registrován: 21.06.2008 19:12
Příspěvek
od Martin Petržela » 28.08.2008 08:52
[Hynek Obroučka - 27.08.2008 22:07] Re Hynek: Jasně, já měl na mysli spíš tvarové přizpůsobení kabiny pro montáž přídavných panelů.
Jinak co se týče kabin 1+2,3 - mám pocit, že krátká kabina
v provedení 1+3 u nás jezdí na jednom MANu - je to dálková kabina, ze které je demontováno sedadlo spolujezdce a postel, místo ní jsou vzadu sedačky a jinak je vyřešen nástup-madla , obložení protiskluz.plechem a pod. (podobně to má i ECONIC). Nevýhodou je -velká výška kabiny kvůli vyrušení motorového tunelu. Myslím, že i my ve V něco podobného máme v nabídce, pošlu ti na mail.
-
linwris
- Příspěvky: 54
- Registrován: 24.02.2008 12:12
Příspěvek
od linwris » 28.08.2008 13:06
[Václav Danita - 27.08.2008 23:11] Jak tak uvazuju o 815-7 tak by mohla byt jen s kratkou kabinou. Motor je hned za budkou. Kdyby se prodlouzila pro cele zasahove druzstvo a motor byl jeste za ni tak by na nastavbu moc mista nezbylo... (aspon u 4x4 ne)
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 28.08.2008 13:09
[freek - 27.08.2008 23:24] Freeku Ty seš jak přiblblej kolovrátek - furt automaticky počítáš s tím, že je to nelegislativní. To, na čem se pracuje bude legislativní vozidlo pro 1+3 s velkou lejtou v redukovaném provedení, což vyhláška umožňuje. Už konečně přestaň hovořit o věcech, kterým "rozumíš" jen teoreticky. Včera jsem (bohužel nevážně) s jedním človíčkem hovořil o tom, že vypíše odměnu pro toho, kdo Ti rozbije ciferník... Umíš ve své ublíženosti akorát dělat lidem problémy, jako by nestačilo, že hasičům hází klacky pod nohy GŘ a spol., ještě je tu neomylný pan paragraf freek. Najdi si jiné oběti než hasiče, kteří se často za nemožných okolností snaží pořád ještě udělat vše pro ostatní... Ty umíš akorát kafrat, nedej bože aby se z tebe někdy stal nějaký hasičský úředník.
-
Freek
- Příspěvky: 1022
- Registrován: 30.12.2004 01:04
Příspěvek
od Freek » 28.08.2008 13:28
[Hynek Obroučka - 28.08.2008 13:09]
Nevím jak na to reagovat. Prostě tvrdím, že to jde, ty tvrdíš že to jde -> a oba pořád dokola dokola tvrdíme, že to jde. Já tomu "rozumím" jen teoreticky a ty jsi na to největší odborník v zemi, tak se o svoje znalosti rozděl s ostatními.
-
ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od ruská vlaštovka » 28.08.2008 14:32
[freek - 28.08.2008 13:28] Tak když nevíš jak reagovat, tak nereaguj a dojdi si konečně na vyšetření, oni už ti poradí co s tím.
Každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán!
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 28.08.2008 17:20
[freek - 28.08.2008 13:28] Pro freeka popáté: Nemůžu, zavázal jsem se zatím mlčet. Jakmile bude ve věci nějaký posun, čtenáři Požárů budou první, kdo to bude vědět. Tak to konečně pochop a nerozvíjej nesmyslné teorie.
-
Jaroslav Svoboda
- Příspěvky: 99
- Registrován: 07.07.2008 20:14
Příspěvek
od Jaroslav Svoboda » 28.08.2008 18:04
tak panové ja si myslím jedno podle mě by stačilo postavit více třeba 4000 l. casek s velkou kabinou a je po problemu . Když každy přiveze 4000 l. tak se s tím uhasí taky dost .ted si to trochu rypnu do těch nových 40 casek co bylo slavnostně předano na hradě je to velky paskvil a 2000 l. vody je malo .Ale možna se blysklo na lepší časy a GŘ začalo přemyšlet .Nebudu to rozvádět počkejme si na nové auta a myslím že budem hodně překvapeni a to jak podvozkem tak kapacitou vody . Spozdravem Jaroslav
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 28.08.2008 18:12
[Jaroslav svoboda - 28.08.2008 18:04] Letošních 40 by mělo být totožných s těmi loňskými, nicméně od přístího roku se uvažuje o CAS s 4000 l nádrží, to je informace přímo z GŘ...
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 28.08.2008 18:15
[Jaroslav svoboda - 28.08.2008 18:04] A ještě jedna připomínka - představ si kyvadlovku na klikaté silnici třetí třídy, kde bude díky tomu jezdit jednou tolik CASek Z hlediska vyhýbání a počtů povolaných jednotek dost tristní představa... Optimální "velkoobjemovka" je 6-8 kubíků, míň je málo, víc je moc velká váha...
-
Jaroslav Svoboda
- Příspěvky: 99
- Registrován: 07.07.2008 20:14
Příspěvek
od Jaroslav Svoboda » 28.08.2008 19:34
ano to musím souhlasit nejsem ortodoxně proti velkým caskam ale pokud budeš mít casky třeba s 4000l. bude to jenom ku prospěchu mě osobně se velke casky libíí od tatry hlavně !!!!!
-
Jirka Slunečko
- Příspěvky: 18
- Registrován: 16.09.2008 20:41
Příspěvek
od Jirka Slunečko » 29.08.2008 11:29
Zkušenosti tu hovoří jasně..,jsem také zastáncem cisterny okolo těch 8000 l. a krátké kabiny 1+3(možná by nebyla od věci 'prodloužená lůžkem'..),nějaké to místo v kabině na odložení věcí se vždycky hodí...
Ještě jeden dotaz,vím že jízda na měchách se stabilizátory je oproti listovým perům daleko komfortnější ale ze zásahů v oblastech Křivoklátských lesů s T148 CAS32 si nedokážu představit že bi mi někde 'odfoukli měchy'..-T815.. Jak se situace vyvíjí v tomto ohledu pera/měchy..?
-
Jirka Slunečko
- Příspěvky: 18
- Registrován: 16.09.2008 20:41
Příspěvek
od Jirka Slunečko » 29.08.2008 11:41
Jistě se tady tohle téme probíralo už nesčetněkrát ale u velké cas je to opravdu na pováženou.. (omlouvám se za vhyby..)
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 29.08.2008 12:16
pera x měchy: Tatra montuje v současné době několik druhů pérování:
1) měch s vinutou pružinou uvnitř - tzv.lehká verze
2) měch v kombinaci s listovými pery - tzv těžká verze
3) samotná listová pera (sklopky pro Rusko)
samotné měchy se již cca osm let nedělají... Více najdeš na stránkách výrobce...
-
Al
- Příspěvky: 13
- Registrován: 18.08.2008 08:36
Příspěvek
od Al » 29.08.2008 12:24
Prosim Hynku nemáte tedy někdo fotky vozidel DEZY nebo odkaz? A ty CAS pro doly jsou už někde popsané?? Děkuji Al
-
Jirka Slunečko
- Příspěvky: 18
- Registrován: 16.09.2008 20:41
Příspěvek
od Jirka Slunečko » 29.08.2008 13:59
[Hynek Obroučka - 29.08.2008 12:16] Děkuju,jak na to koukám tak to nové kombinované pérování nebude mít takový vliv na výkyv auta ale zvedá zase umístění nástavby.. Srovnávám s T-148.. U té Tatry 815-7 je to o moc lepší ale z pohledu užívání u JSDH kdy auto většinu času v roce stojí v garáži jsou čistě samotná listová pera nejlepším řešením a to i z pohledu jednoduchosti.. Co říkáte..?
-
Lubos B
- Příspěvky: 1
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek
od Lubos B » 29.08.2008 14:17
ahoj vsem jak tak koukam na vase nazory tak vam poradim Jedna tatra tohoto tipu prisla na Doly Bilina kabina terrno prodlouzena verze pro posadku 1+4 6x6 a zasoba vody snad na 6500l..
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“