Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
Návštěvník
Příspěvek
od Návštěvník » 23.06.2008 13:53
Začalo nás nějak zlobit řízení na Trambusu, když jedeme s plnou nádrží a buď je hodně nerovná vozovka (třeba kostky), nebo se povede trefit nějakou díru na krajnici, tak dojde k jakémusi rozkmytání řízení, do volantu jdou rychlé pravidelné rázy na obě strany, je na budíku vidět rychlý pokles tlaku vzduchu. Kmitá přestane jen v případě že se ubere pod asi 20km/h, pak to ustane a je vše v pohodě. Stává se to v rychlostech od 30 výš. Osobně myslím že je problém ve vzduchovém posilovači řízení (vyběhaný nebo nějak rozeštelovaný), ale rád bych to ještě zkonzultoval. Nepotkal jste se někdo s podobným problémem?
-
Rudolf Windisch
- Příspěvky: 107
- Registrován: 15.01.2008 14:12
Příspěvek
od Rudolf Windisch » 23.06.2008 21:25
Také jsme měli podobný problém. V našem případě pomohlo vyměnit ventil, který rozděluje vzduch do posilovače. Bohužel nevím jak se tato součástka jmenuje dle katalogu. Zítra se podívám a napíšu přesný název. Ventil dle natočení kol rozděluje vzduch do posilovače, pokud je vyběhaný tak hlavně na nerovné vozovce nebo v terénu upouští vzduch nadměrně a na tlakoměru je vidět velký pokles vzduchu. Ventil je umístěn za levým předním kolem a vedou do něho vzduchové hadice.
-
Petr Měrka
- Příspěvky: 299
- Registrován: 14.10.2007 21:59
Příspěvek
od Petr Měrka » 23.06.2008 22:06
[Rudolf Windisch - 23.06.2008 21:25]
Tento řídící ventil rozděluje a přivádí vzduch na jednu nebo druhou stranu posilovače.Tento díl se podle katalogu jmenuje rozvodové zařízení servořízení.
-
Petr Měrka
- Příspěvky: 299
- Registrován: 14.10.2007 21:59
Příspěvek
od Petr Měrka » 23.06.2008 22:10
[Petr Měrka - 23.06.2008 22:06] Nesnažím se dělat chytrého,jen ksem teď nahlédl do zmíněného katalogu.
-
Radek Svoboda
- Příspěvky: 70
- Registrován: 13.10.2005 10:43
Příspěvek
od Radek Svoboda » 24.06.2008 05:08
Problém je v mazání posilovače řízení. Na volantové tyči je maznice, ta se nesmí mazat ! Jak to odstranit ale nevím. Doporučuji maznici vyndat a zavařit, nebo nahradit šroubkem.
-
Michal
- Příspěvky: 131
- Registrován: 02.03.2007 22:14
Příspěvek
od Michal » 24.06.2008 08:58
[Radek Svoboda - 24.06.2008 05:08]
Mohl bych se zeptat proč by teda dávali konstruktéři maznici když by se pak nemněla používat?
-
drapalik3 drapalik
- Příspěvky: 5
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek
od drapalik3 drapalik » 24.06.2008 20:26
maznici tam nech !!! dela to ten posilovac nam to dela taky . a i kdyz sme ho vimenily tak se to zlepsilo ale za chvily to bylo spatky . Poradily nam aby sme udelaly celou generalku řízení!!
-
Jiří Brzobohatý
- Příspěvky: 110
- Registrován: 21.04.2006 14:47
Příspěvek
od Jiří Brzobohatý » 24.06.2008 21:16
Děkuju vám všem za rady, ten řídící ventil vypadá pravděpodobně, zkusíme se na to podívat.
-
Jiří Procházka
- Příspěvky: 1
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek
od Jiří Procházka » 24.06.2008 21:18
Do konce minulého roku jsem býval garážmistr směny B u HZS hl.m.Praha . Kmitání řízení u Trambusu jsme řešili v 80 - tých letech s kolegou Rambouskem. Vyžádali jsme si dokumentaci ve výrobním závodě a posléze se nám dařilo tuto závadu odstraňovat. Postup byl tento:
1. Zkontrolovat čepy řízení, popř. je dotáhnout
2. Vyndat rozváděcí zařízení, toto rozebrat, vyčistit od maziva
3. Jemně potřít těsnicí kroužky olejem - nejlépe lněným
4. opět rozv. zař. složit a namontovat zpět
5 Toto zařízení maznicí nemazat, nebo jen velmi slabě.
Přeji vám velký úspěch. JirkaP.
-
Petr Straňák
- Příspěvky: 6
- Registrován: 01.07.2007 22:36
Příspěvek
od Petr Straňák » 24.06.2008 23:09
Problém je v tom, že po někoika desítkách letech jsou na přední nápravě takové vůle, že dojde k rozkmitání kol a chudák přepouštěč neví jestli kola jedou doprava nebo doleva,tudíš začne volant cukat. Jediné co v tu chvíli pomůže je zatočit volantem na některou stranu.(pokud to provoz dovoluje) Podobná situace je když jedete po nerovnostech(polní cesta) kdy jste po chvíli bez vzduchu. Hold nevýhoda vzcuchového řízení
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“