Terrno s kompozitní nástavbou
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 02.06.2007 21:19
Příspěvek od Martin Dalecký » 12.05.2008 15:26
Kompozit a Laminát jsou stejné hmoty, Jako základní prvek je skelná rohož nasycená pryskyřicí která dává hmotě jedinečnou pružnost, pevnost. Použitím kompozitu místo tradičního materiálu, jako je například ocel, dochází k značnému snížení hmotnosti. To je dáno nízkou hmotností vlastního kompozitu, specifickými vlastnostmi jednotlivých složek a možností vytvořit kompozit přímo pro daný účel. Protože jde o kombinaci materiálu, můžou se kompozity navrhovat s ohledem na specifické vlastnosti, které přinášejí radu výhod v porovnání s tradičními materiály, např. odolnost proti chemikáliím, elektrické a teplotní izolační vlastnosti atd. Jako pryskyřice se používá dnes místo epoxidu, Polyestery nebo Methyl-methakryláty dle požadavku na odolnost proti ohnivzdornosti materiálu.
A od toho se také odvíjí cena která je vyšší než AL nástavba či plech.
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 22.06.2004 07:55
Příspěvek od Tomáš Lejsal » 12.05.2008 15:26
všem za Vaše komentáře. Takže jen doplním co už vím. Co se týče Terrna z KH kraje, tak o tom vím, viděl jsem ho loni na Open Day Tatra a musím se přiznat, že právě to rozhodlo proč jsem tento typ vybral. Asi jsem to měl upřesnit, ale šlo mi o spíše aktuální novinky v této oblasti, přece jen dva roky můžou vy vývoji znamenat dost. Co se týče oprav je opravdu mnohem snažší než ul hliníku (ten je opravdu příliš měký pro hasičské vozy a za tím si stojím) a také oprati černému je to lepší. Kompozit se na poškozeném místě vyřízne a vlepí se nový kus, přelakuje a hotovo. Co se týče ceny je opravdu vyšší, nedokážu říci přesně kolik, ale myslím, že do miliónu moc nechybí. Vysoká cena je zřejmě dána výrobou nástavby u firmy Plastisol v Holandsku což není levná záležitost.
- Václav Porkát
- Příspěvky: 763
- Registrován: 13.01.2003 21:27
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Václav Porkát » 12.05.2008 15:26
Plastisol sám o sobě je drahá firma + další věci kolem něj, možná bych se zamyslel nad jiným a hlavně kvalitním výrobcem kompozitních nástaveb a nemyslím tím jen polskou firmu...
-
- Příspěvky: 371
- Registrován: 23.05.2006 10:53
Příspěvek od Petr Slavíček » 12.05.2008 15:26
ted už svitlo v lebce v naší nabídce to není kompozit je to plast jako takový a myslím že se tu najdou lidi kteří na předváděcích akcích bušili do plastové desky bourací sekerou
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 22.06.2004 07:55
Příspěvek od Tomáš Lejsal » 12.05.2008 15:26
Podle Tebe není Plastisol kvalitní firma? Moc nerozumím tomu co jsi chtěl říct. Jakou jinou firmy bys vybral. My jsme moc spokojeni s čerpadly Godiva a tak THT a Plastisol jako podle mně 1. v oboru nebo se pletu? S podvozkem Tatra, který je podle mě nej se ani nic moc jiného nehodí.
- Filip Foukal
- Příspěvky: 451
- Registrován: 22.02.2006 13:28
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
Příspěvek od Filip Foukal » 12.05.2008 15:26
Ano Petře, bušili jsme do toho jak vzteklý, to máš pravdu
-
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek od Jiří Sucharda » 12.05.2008 15:26
jak moc se plasty a kompozit pouziva jinde ve svete u hasicu? Vim ze napr, v nemecku Mercedes jde systemem kovova kabina pro hasice a vojaky, plasty jen pro komunalni sferu, podminuji to bezpecnosti, vim ze tady se jedna o nastavbu, tak me poucte. JJS
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: 21.01.2003 20:25
Příspěvek od Jiri Trnka » 12.05.2008 15:26
Z toho co clovek vidi na stanicich, cte v has. novinach, slysi od strojniku, apod. tak 1.vyjezd...
Finsko:
Plastove nadrze; Nastavby jak hlinik tak plast; Cerpadlo uprostred nebo vzadu; Vytlacna a saci hrdla v prvni rolete za kabinou nebo vzadu; Vysokotlak vetsinou na strane; Standartni kabiny.
Svedsko
Plastove nadrze; Nastavby primarne hlinik, plast omezene; Cerpadlo uprostred; Vytlacna a saci hrdla vzadu; Vysokotlak vzadu; Standartni kabiny.
Dansko:
Plastove nadrze; Nastavby vetsina plast (vse pro Falck) a pak hlinik; Cerpadlo uprostred nebo vzadu; Vytlacna a saci hrdla vzadu nebo na strane v zadni rolete; Vysokotlak vetsinou na strane; Standartni i modifikovane/specialni kabiny.
Norsko:
Plastove nadrze; Nastavby hlinik; Cerpadlo vzadu; Vytlacna a saci hrdla vzadu; Vysokotlak nejcasteji vzadu; Standartni kabiny.
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 22.06.2004 07:55
Příspěvek od Tomáš Lejsal » 12.05.2008 15:26
Moc jsem to s tím plastem a kompozitem nepochopil???
- Václav Porkát
- Příspěvky: 763
- Registrován: 13.01.2003 21:27
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Václav Porkát » 12.05.2008 15:26
Tak moment, nikde a nikdy jsem nepsal, že Plastisol není kvalitní firma! Dále jsem nepsal ani nic o čerpadlech Godiva. Svým komentářem jsem jen chtěl říct, že Plastisol je drahý, což je holá skutečnost, kterou mi nevyvrátíš. Co je na tom k nepochopení? Např. britský Strongs je stejně kvalitní, ale o mnoho levnější výrobce skeletů plastových nástaveb než holanďani.
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 22.06.2004 07:55
Příspěvek od Tomáš Lejsal » 12.05.2008 15:26
Tak já třeba firmu Strongs vůbec neznám. Chci auto od THT a Ti spolupracují pokud se nepletu s Plastisolem, tak mi asi nic jiného nezbyde. Nicméně tato diskuse odbočíla trochu jinam než jsem zamýšlel. Chtěl jsem poznatky k těmto vozům a vůbec k mé myšlence, že Tatra s kompozitem je dle mého ideální volba pro JSDH, Tatra jak všichni z historie víme vydží hodně a kompozitní nástavba snad taky.
-
- Příspěvky: 371
- Registrován: 23.05.2006 10:53
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 22.06.2004 07:55
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 22.06.2004 07:55
Příspěvek od Tomáš Lejsal » 25.05.2008 23:00
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA