Terrno s kompozitní nástavbou
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 22.06.2004 07:55
Příspěvek od Tomáš Lejsal » 12.05.2008 15:26
Zdravím pánové, právě připravuji nákup nového vozu pro naši jednotku. Jelikož nejsme finančně omezeni vybrali jsme si CAS 20/4000/400 na podvozku Tatra Terrno 4x4 s kompozitní nástavbou od THT. Moc Tater s kompozitem jsem zatím nenašel, takže se tady chci zeptat na Vaše zkušenosti a poznatky, rovněž budu vděčný za fotky těchto aut doknčených letos. Díky moc
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: 22.11.2004 18:18
Příspěvek od standa Šimral » 12.05.2008 15:26
Ahojky Tome
Pokud bych si já nebyl omezený financemi, tak naše letošní Tatřička měla jedině kompozit. Takhle jsem zvolil ocel, jelikož hliník mi nesmí přes práh. Takže kompozit plně schvaluji. jediná nevýhoda je v tom, že kompozit je na přídavném rámu, což maličko zvyšuje dostupnost schrám, ale není to o moc.
Moc držím palce
Standa Chodov
- Václav Porkát
- Příspěvky: 763
- Registrován: 13.01.2003 21:27
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Václav Porkát » 12.05.2008 15:26
Ač netatrovák, tak Terrno s kompozitní nástavbou velmi kvituji. Obrať se na Hynka Obroučku z naší redakce, jistě ti o těchto vozech řekne víc.
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:26
Pokud by sis chtěl prohlédnout kompozitní Terrno v reálu, úplně první (bylo vystavené na Pyrosu 2006) slouží v Královéhradeckém kraji na stanici Nové Pace, druhé bylo dodáno HZS Královéhradeckého kraje v loňském roce (na kterou stanici netuším, krátce bylo přímo v Hradci místo jejich zbořeného). Poslední "plasťák" slouží u HZS Olomouckého kraje na stanici v Jeseníku. Fotky mám pouze od toho Novopackého, napiš mi na mail hynda@email.cz , něco Ti pošlu. Pokud bys chtěl zkušenosti s plastovými ástavbami obecně, HZS Ústeckého kraje je má na většině Scanií 4X4 CAS 24 (Most, Žatec, Chomutov...)...
-
- Příspěvky: 302
- Registrován: 14.03.2005 14:13
Příspěvek od Ondřej Dostál- Oskar » 12.05.2008 15:26
Když jste finančně omezeni, nevyplatilo by se spíš koupit auto na jiném, levnějším, podvozku než je Tatra?
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
-
- Příspěvky: 162
- Registrován: 26.06.2007 23:32
Příspěvek od David Malát » 12.05.2008 15:26
Ahoj. Mám jen akademickou otázku, jak je to s opravou této nástavby, když už se nad ní zamýšlíte??? Myslím tím pokud do něčeho nacouváš, trefíš něco v lese nebo to do tebe někdo ťukne a ono se to rozštípe??? Lze to nějak spravit, nebo je to monolit a hodim to do kopru celé??? Tuto nástavbu neznám tak se jen ptám. Kov vyřežeš, navaříš nastříkáš a jeto ale tuto??? Umí to někdo opravovat?? Už oprava Al profilů je nákladná a zdlouhavá a co tato??? Je to nějak blbuvzdorné???
-
- Příspěvky: 302
- Registrován: 14.03.2005 14:13
Příspěvek od Ondřej Dostál- Oskar » 12.05.2008 15:26
aajajaj.omlovám se všem.prjel jsem to v rychosti, takže sem pár písenek přehlédl:-(
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:26
Pokud to není nějak veliká rána, lze to opravit lokálně, je to podobný materiál jako laminát, v Praze byla na jednom z plastových Dennisů uražena o kanál spodní část přední schrány a opravilo se to jen v místě poškození. Pokud to dostane hodně velkou ránu, nevydrží to stejně jako cokoliv jiného (viz třeba pražský střet MB Atego s plastovou nástavbou vs. AZ-30 Iveco - totální rozklad nástavby). Výhoda je v tom, že se tím nepřenáší energie nárazu do celé nástavby a poškodí se opravdu jen místo okolo té "rány", opět píšu o ráně typu drobné opření o strom, drobná kolize s osobákem apod....
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:26
Info z THT - kompozitní NÁSTAVBA vyjde cca o 30% dráž, než ocelová.
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:26
To nemyslíš vážně, že ne - cena nástavby nemůže být čtyři a půl milionu, to je cena celého auta
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: 19.06.2007 12:11
-
- Příspěvky: 20
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Mirek Bahník » 12.05.2008 15:26
Tak ta druhá Tatra s kompozitem je na stanici Dvůr Králové nad Labem u HZS KHK. Je velmi pěkně zastavěná a využété místo je taky supr. Měli jsme možnost srovnání MB Atego ze série 40 a právě této Tatry a nedalo se to srovnat. Je prostě supr.MB
-
- Příspěvky: 371
- Registrován: 23.05.2006 10:53
Příspěvek od Petr Slavíček » 12.05.2008 15:26
Hynku a za více lze koupit čistě jen nástavbu a malý dotaz na ostatní mluvíte o kompozitu a nebo plastu?
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:26
Plastisol je pokud se nepletu kompozit = plast + jakási vlákna... Jinak to info o ceně je cca rok staré...
-
- Příspěvky: 371
- Registrován: 23.05.2006 10:53
Příspěvek od Petr Slavíček » 12.05.2008 15:26
já k tomu žeknu jen tolik plastová (kompozitová) nástavba je stejně drahá jako Al nástavba je není tak designově zajímavá. Původně měla být třeba na RZA L1R KEB-EGE VPO Zentiva ale v tomto případě zvítězil design
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA