NAvigace do zásahových vozidel
-
- Příspěvky: 20
- Registrován: 09.12.2003 17:06
Příspěvek od Radan Doubrava » 12.05.2008 15:26
No mne tu Ubuntu linux nabehne cca 25s a XP do 40s, ukolem tohohle pocitace by nemely byt hry ale uzce specifikovana cinnost a proto tam nejsou zbytecnosti.
Obecne mam problme s tim ze navigace je fajn ale neumi nic jineho. A za stejnou cenu mam mnohem vice univerzalni notebook. Nejsem hasic takze nevim jak je to s u HZS a SDH administrativou ale prijde mi fajn nekde v kufru schovan mala tiskarna apokud nekdo odemne bude chtit nejake lejstro nebo fakturu, muzu to na miste vytsiknout No a na na dlouhe assistenci i to DVDcko nebo TV tuner prijde vhod ze?
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:26
Když se kouknete na YouTube, tak pomalu v každém novějším hasičském autě z USA uvidíte velkou obrazovku nějakého takového zařízení, obvykle uprostřed mezi řidičem a velitelem (nebo kdo u nich sedí na pravé přední sedačce). Takže taková neobvyklost to určitě není a spousta problémů je už dávno vyřešena, jen se k tomu ale dostat... chtělo by to tam vyslat Vendu na studijní pobyt .
Jinak ještě pro Milana - s těmi radioamatéry a hlavně síbíčkáři (klasických HAMs zase tolik není) máš pravdu, ale i mezi nimi je nutno si pečlivě vybírat (co se případné technické pomoci týče). Jaké jsou možnosti a kvality tohoto "zázemí" se ukázalo při prvních povodních na Moravě v roce 1997. Bohužel, tehdy byla skvělá doba to podchytit a cosi vybudovat, dnes už spousta lidí vysílačky prodala nebo nemá čas a navázaní spolupráce a případné budování nějakého záložního systému by bylo jistě mnohem složitější, než tehdy.
A že mnozí dobráci neumí s radiostanicemi zacházet je také fakt, jenže lze jim to zazlívat? Mnohé jednotky ani žádnou radiostanici nemají, jinde to řeší péemerkami z Lidlu, někde mají ještě síbíčka... a i ti, co mají profi stanice si mnohdy neví rady ani s běžným provozem, natož pak s nějakými problémy. Proto se tady snažím takovou lidově přijatelnou formou psát ten seriálek, právě v přístích dílech se budu věnovat nejčastějším problémům v radiospojení. Pokud by ses chtěl spolupodílet, ozvi se na mail .
-
- Příspěvky: 842
- Registrován: 11.12.2005 02:02
Příspěvek od Tomáš Otčenášek » 12.05.2008 15:26
i VYA MB Bizon na stanici Ostrava Zabreh (pokud teda jeste nestoji cirou nahodou rovnajici se skoro omylu stanice Slovenska - tam se na pry pak presunout). co jsem se bavil, tak pry ma zadane i nizkotonazni mosty a nizke prujezdy. Ale znacku navigace ani SW neznam.
-
- Příspěvky: 79
- Registrován: 27.10.2007 07:14
Příspěvek od r.a.d.11 » 12.05.2008 15:26
No nevím některé kvalitní a dražší navigace jsou složité ale taky se sně mi rychle naučíš a s notebookem to zvládne každý kdo má komlp a vnešní době jsou to skoro všichni a pokud ho necháš v režimu spánku tak naběhne hned a okolní obce kde zasahuješ znáš kde jsou takže potřebuješ najít ulice takže ti to stačí než dojedeš k obci.
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Ignác Podsednik » 12.05.2008 15:26
Podívejte na Amíky. Jak si žijou.... Taky maj v autě notes.
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Ignác Podsednik » 12.05.2008 15:26
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Ignác Podsednik » 12.05.2008 15:26
No jo, i když necháš buka v režimu spánku, baterka v něm se stejně vybije. Pak by houkly výjezd a je to v kopřivách. To by asi přišla na řadu mapa a busola...
-
- Příspěvky: 214
- Registrován: 10.02.2008 10:42
Příspěvek od Cuculus canorus » 12.05.2008 15:26
Hlavne si ujasnete rezim spanku a usporny rezim. V rezimu spanku - hibernace - je notebook kompletne vypnuty, data z RAMek jsou ulozene na harddisku.
To, o cem vy mluvite, ze spotrebovava energii je usporny rezim - je vypnute vsechno, krome napajeni RAMek.
Ja jsem vyse mluvil o rezimu spanku -> hibernaci -> nespoterebovava baterku.
-
- Příspěvky: 49
- Registrován: 19.01.2008 15:41
Příspěvek od Mára » 12.05.2008 15:26
Ahoj, já používám vavigaci v práci pro cestu k zákazníkovi, problém je s aktualizací nových ulic, kde to někdy trvá dlouho a hlavně si nedokážu představit, to ťukáni na displey hlavně adresa, přeťuknutí v řádku ulic by udělal velikánský problém. Při velké rychlosti navigace v zastavěné oblasti velice pomale reaguje...(
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 18.10.2007 03:13
Příspěvek od Jiří Hošna » 12.05.2008 15:26
HZS Jčk je průkopníkem v zavádění navigace do výjezdových vozidel. V současnosti jsou plně funkční dvě, a to na dvou CAS v Č.B. V brzké budoucnosti začnou fungovat i v CASkách v Č.K. a J.H. (tyto ÚO jsou řízeny z KOPISu). Jedná se o navigaci propojenou s GISem, která umožňuje, nejen sledovat pohyb vozidla s asi 7 sec zpožděním, ale hlavně nastaví trasu automaticky při výjezdu vozidla k zásahu a cíl trasy lze během jízdy měnit pouhým posunem symbolu události v mapě GISel. Pravdou je, že donedávna trpěl systém porodními bolestmi, ale firma RCS Kladno upravila poměrně nedávno program a zatím se fungování jeví velmi uspokojivě. Věřím, že po zařazení nové Scanie (s polskou nástavbou) na výjezd, se na tomto webu objeví článek i s fotografiemi z kabiny, kde bude vidět také monitor od navigace.
-
- Příspěvky: 214
- Registrován: 10.02.2008 10:42
Příspěvek od Cuculus canorus » 12.05.2008 15:26
Promin, ale rikat dvema CASkam prukopnictvi je vylozene smesne... Navic JcK by mel zacit trosku fungovat nebo tu zdechnem.
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:26
Pomalejší aktualizaci kompletních mapových podkladů řeší (alespoň u navígací TomTom) funkce MapShare, kde si uživatel může chybějící ulici, či jinou změnu (jednosměrka) doplnit sám a ještě to přes web dát k použití i pro ostatní uživatele. A že by byla navigace v zastavěné oblasti pomalá? Ale kdež... buď přijímač signál má a pak je navigace stejně rychlá, jako na poli, nebo ho nemá a pak je samozřejmě problém. Zejména přijímače, integrované do různých PDA a smartphonů citlivostí zrovna dvakrát neoplývají, zejména v porovnání s externími BT přijímači nebo přijímači v "klasických" autonavigacích. A obzvlášť se to projeví uvnitř vozidla. Jezdím s navigací po Praze už nějakou dobu a už mám vysledovaných pár míst, kde i velmi citlivý externí přijímač má za předním oknem díky vysokým činžákům po obou stranách úzké ulice výpadky. Ale tam by měl výpadky i při rychlosti chůze... Ale i tyto případy se navíc liší dle momentálního rozmístění satelitů na obloze.
Další věcí je obecný jev, že čím více zapnutých kategorií POI * musí navigace zobrazovat (resp. čím více bodů POI v těchto kategoriích), tím jsou nároky na procesor větší a navigace pak mapu zobrazuje trhaně, klidně i ve vteřinových intervalech, navíc hlasová upozornění se ozývají se zpožděním a přerušovaně. Takže pokud navigace ve městě "nestíhá", viděl bych to spíše na kombinaci těchto jevů, než na nějakou obecnou pravdu. Já si stěžovat nemůžu ani ve městech. A to mám prastarý softwareový TomTom na dobře 4 roky starém, málo výkonném smartphonu, kde se s nějakými podobně náročnými aplikacemi asi příliš nepočítalo...
* - jedná se o dodatečně nahrané kategorie POI, které obsahují záznamy v nekomprimované formě. Originální, leč obvykle značně neaktuální kategorie od výrobců tento problém nemají, tam jsou totiž body v komprimované podobě, tudíž práce s těmito originálním kategoriemi procesor zdaleka tolik nezatěžuje.
-
- Příspěvky: 49
- Registrován: 19.01.2008 15:41
Příspěvek od Mára » 12.05.2008 15:26
Plně s tebou suhlasim, já jsem zkoušel už hodně navigaček a pokud je zastavěná plocha na husto viz.brno a další města, tak s přesností odbočení je problém.Další problém je s novými ulicemi, které se dostávaji do systému zdlouhavě nebo tzv. nový kruhový objezdy což je moda..ale vše jde vyřešit, jen se o to musi někdo starat.
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 04.12.2012 23:39
-
- Příspěvky: 355
- Registrován: 28.08.2004 10:37
Příspěvek od Ex-professo » 05.12.2012 12:29
Bude se také špatně přecházet od celkem dobře zajetého systému, jaký je například na ZZS Pardubického kraje ( http://www.zzspak.cz/?seo=technologie&p ... t%3AClanek a http://www.zzspak.cz/?id=9&presenter=Fr ... otogalerie )
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 04.09.2010 13:19
Příspěvek od Ancalyatar » 05.12.2012 21:43
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA