ZIL
Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Karel Vošahlík » 12.05.2008 15:25
ZIL
Vážení kolegové zajímalo by mě zda existuje alternativní náhrada benzínového motoru do ZILU 131, nebo 151. Slyšel jsem, že se do nich později montovaly naftové motory . Má-li někdo jakoukoli informaci zúčastněte se. Byla by to věc zprovoznit ho, to je ten zprávnej teréňák....
Vážení kolegové zajímalo by mě zda existuje alternativní náhrada benzínového motoru do ZILU 131, nebo 151. Slyšel jsem, že se do nich později montovaly naftové motory . Má-li někdo jakoukoli informaci zúčastněte se. Byla by to věc zprovoznit ho, to je ten zprávnej teréňák....
-
- Příspěvky: 107
- Registrován: 15.01.2008 14:12
Příspěvek od Rudolf Windisch » 12.05.2008 15:25
Re ZIL
naši kolegové ze SRN mají v ZILu 131 motor IFA W 50. Říkají, že auto s tímto motorem jede pořád stejně. Údajně prý bylo za totality v době ropné krize nařízeno v Německu hasičům nechat provést výměny zážehových motorů za motory vznětové. Je pravdou, že v Německu je to již druhý ZIL, který jsem viděl takto upravený.
naši kolegové ze SRN mají v ZILu 131 motor IFA W 50. Říkají, že auto s tímto motorem jede pořád stejně. Údajně prý bylo za totality v době ropné krize nařízeno v Německu hasičům nechat provést výměny zážehových motorů za motory vznětové. Je pravdou, že v Německu je to již druhý ZIL, který jsem viděl takto upravený.
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 13.12.2006 21:43
Příspěvek od eserper » 12.05.2008 15:25
Zil
Děkuji za vstup do diskuze, myslím, že technika ze SSSR je na druhé koleji i když, nehledě na spotřebu strčí do kapsy (v průjezdnosti) i vozy Tatra, které jsou v kurzu. Zil by se našel na více místech v republice, ale je třeba vědět jak nahradit žravé benzínové motory. A myslím když je náhrada za benzín tak je třeba toho využít a udělat si pěknou CAS. Pro sbory s málo penězy
myslím dobrá inspirace. IFA je jezedácký stroj, ne myšleno potupně , ale vzhledem k náhradnímu motor( IFA, E512)naopak řešení žravosti. Doufám, že to prospěje inspiraci zapálených dobrovolných hasičů
Děkuji za vstup do diskuze, myslím, že technika ze SSSR je na druhé koleji i když, nehledě na spotřebu strčí do kapsy (v průjezdnosti) i vozy Tatra, které jsou v kurzu. Zil by se našel na více místech v republice, ale je třeba vědět jak nahradit žravé benzínové motory. A myslím když je náhrada za benzín tak je třeba toho využít a udělat si pěknou CAS. Pro sbory s málo penězy
myslím dobrá inspirace. IFA je jezedácký stroj, ne myšleno potupně , ale vzhledem k náhradnímu motor( IFA, E512)naopak řešení žravosti. Doufám, že to prospěje inspiraci zapálených dobrovolných hasičů
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:25
karel voš
Je to každopádně zajímavá myšlenka, ale nevím, jak by se na výměnu benzíňáku za nafťák tvářili na STK, což je asi největší mínus celé přestavby.
Je to každopádně zajímavá myšlenka, ale nevím, jak by se na výměnu benzíňáku za nafťák tvářili na STK, což je asi největší mínus celé přestavby.
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Karel Vošahlík » 12.05.2008 15:25
Souhlas
Ano souhlasím,myslím, že by bylo třeba vyzjistit jak tu přestavbu provést je-li to vůbec průchodné. Díky
Ano souhlasím,myslím, že by bylo třeba vyzjistit jak tu přestavbu provést je-li to vůbec průchodné. Díky
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Karel Vošahlík » 12.05.2008 15:25
ještě
Ještě by mě zajímalo zdanebyly prováděny úpravy převodovky a vůbec připojení motoru k dalším agregátům
Ještě by mě zajímalo zdanebyly prováděny úpravy převodovky a vůbec připojení motoru k dalším agregátům
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: 24.09.2007 22:17
Příspěvek od Petr Daniel » 12.05.2008 15:25
ZIL
Na STK by takové vozidlo asi těžko prošlo.Ale motor by teoreticky prohodit šel.
Na STK by takové vozidlo asi těžko prošlo.Ale motor by teoreticky prohodit šel.
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 13.09.2005 22:03
Příspěvek od Fireopinel » 12.05.2008 15:25
Zil
Pokud vím tak Zil 131 má u nás stále vyjimku pro provoz na pozemních komunikacích. A svého času se v nich opravdu naftové motory vyměňovali za benzínové, ale tuším že jen z produkce SSSR. O jaký tip či značku šlo to se chce zeptat spíše nějakého pamětníka. Tipnul bych to zase na Zil. Ta Ifa se mě osobně moc nezdá.
Pokud vím tak Zil 131 má u nás stále vyjimku pro provoz na pozemních komunikacích. A svého času se v nich opravdu naftové motory vyměňovali za benzínové, ale tuším že jen z produkce SSSR. O jaký tip či značku šlo to se chce zeptat spíše nějakého pamětníka. Tipnul bych to zase na Zil. Ta Ifa se mě osobně moc nezdá.
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 13.09.2005 22:03
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA