CAS 32 T 138
Příspěvek od » 12.05.2008 15:25
Dobrý den pánové,měl bych malý dotaz,nebo bych Vás,odborníky,chtěl požádat o názor.
Náš sbor má Tatru 138 CAS 32 a v tuto chvíli je nutné na stařičkém autě udělat generálku.Auto,jako takové,když pominu pár schnilých plechů a že motor už není to co býval,je celkem v dobrém stavu a hlavně na něm není udělaná ani sebemenší úprava.Podvozek má rok výroby 1969 a nástavba 1970 a teď to podstané:Padl i takový návrh přestavět to na T148,což mně osobně připadá jako obrovská škoda,protože těchto aut už se moc nevyskytuje,nehledě na to,že jednu T 148 máme ve sboru taktéž,
Když tady čtu diskuze o technice,tak je vidět,že pánové mají obrovský přehled o tom co kde v jaké garáži stojí a tak bych se chtěl zeptat zda máte trochu zmapované i tyto překrásná autíčka a kolik se jich u našich sborů může v takovémto stavu,bez úprav,pohybovat?Zajímalo by mě prostě do jaké míry se toto vozidlo dá považovat za vzácné a nebo je to celkem běžná věc?
Děkuji.
-
- Příspěvky: 63
- Registrován: 04.04.2008 07:14
Příspěvek od Jiří Šimák » 12.05.2008 15:25
Tatru 138 " barču " jsme měli i u nás v Sedlčanech. Před rokem jsme ji prodali SDH Klučenice. Vše bylo originál. Kromě vývěvy která byla prorezlá a pak sme jí úplně odmontovali. A pak začla dost reznout nádrž na pěnidlo.Byl tam eště starej afrodon nebo tutogen... nevim.
Jinak motorově vinikající a spolehlivá mašina. Do našeho kraje středního povltaví ideální stroj.
zájemcům pošlu fotky
j.simi@emal.cz
-
- Příspěvky: 1022
- Registrován: 30.12.2004 01:04
Příspěvek od Freek » 12.05.2008 15:25
Za vzacnou bych ji u hasicu (JSDH) nepovazoval. Jedna se asi o jeden z poslednich kousku T 138, takze ani nastavba se asi moc nelisi od nastavby T 148. V republice jsou jich desitky v ruznem stavu. Nektere uz prosli celkovou renovaci a jsou u sberatelu. Jeden takovy kousek je na treba na boskovicku.
-
- Příspěvky: 133
- Registrován: 12.01.2006 09:03
Příspěvek od Petr Bohanes » 12.05.2008 15:25
jen bych trošku doplnil. Ta boskovická je původně vojenská a i dnes po opravě je v zelené barvě(doufám že jsi myslel tuhle). Měl jsme jí možnost jednou vidět(klub vojenských vozidel Boskovický sedmizubec). Je opravdu nádherná(ale fotku bohužel nemám ani jednu). No a co se 138 týče, po republice je jich ještě dost, ale mizí a byla by věčná škoda jí předělávat na 148.Aspoň já si myslím, že 138 je mnohem hezčí než její nástupce a také jednou bude mnohem vzásnější
-
- Příspěvky: 107
- Registrován: 15.01.2008 14:12
Příspěvek od Rudolf Windisch » 12.05.2008 15:25
Zdravím,
donedávna sloužila CAS-32 T-138 u JSDH Mašťov. Dělali na ní sice střední opravu nástavby, protože byla v dost zoufalém stavu, ale myslím, že od originálu se moc nelišila. Byla to zdařilá oprava a auto vypadá jako z výrobní linky. Koncem loňského roku jí prodali do Braškova. Další "138" v našem okrese (Chomutov) je v Okounově, kde stojí již řadu let a nikde jsem ji u zásahu ani jiné akci neviděl. http://www.hasici-mastov.wbs.cz/Ostatni.html
-
- Příspěvky: 1022
- Registrován: 30.12.2004 01:04
Příspěvek od Freek » 12.05.2008 15:25
Ano, je to ona. Diky za doplneni. Pred touto opravou slouzila u JSDH Suchy.
Moc x malo, to je otazka. Navic tohle auto uz je celkem velke na veterana, takze uvidime, jak to nakonec dopadne se zachovanim kousku na podvozcich S 706 RTH a T 138. Rozhodne zajimavejsi by bylo zachovat stroje na podvozcich IFA, Avia, S1203, Zil atd. Prave u IFY se mi trosku zada, ze je tak neoblibena, ze u nas ani nezustane zachovana pro budouci generace. Presluhovani techniky technickemu stavu take rozhodne nepridava a cinna sluzba je pro techniku narocna. Prestoze znam mnoho lidi, kteri se na auta divaji jen podle poctu ujetych km (tzn. pokud ma neco najeto 25 000, tak to jeste neni zajetem natoz veteran), nemohu s nimi souhlasit. I stani v garazi s plnou nadrzi dostava technika celkem zabrat.
- Filip Foukal
- Příspěvky: 451
- Registrován: 22.02.2006 13:28
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
Příspěvek od Filip Foukal » 12.05.2008 15:25
při nedávném zásahu na hořící barák v Kotvině přijeli i Okounovští se svojí krasavicí. Zíral jsem jak u zjevení, protože do té doby jsem nevěděl, že v Okounově jsou hasiči a mají tak zachovalej překrásnej kousek...
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 01.01.2010 01:01
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Jan Černý » 12.05.2008 15:25
Dobrý den,
prosím o shlédnutí a případnou pomoc s oceněněním Sachsenringu S4000-1. Doufám, že název je správně. Je i s TP. A na toho ZILa 131 AL 30 sháním modré majáčky.
http://sweb.cz/CernyH/
Děkuji Černý
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 13.09.2005 22:03
Příspěvek od Fireopinel » 12.05.2008 15:25
Naše tatřička r.v.1970 bude v dohledné době asi na prodej. Případnému zájemci se klidně poptám: smrzinsky@centrum.cz
Doporučuji naše stránky www.hasicizr.estranky.cz
v sekci Technika jsou fotky v plné nádheře.
-
- Příspěvky: 1022
- Registrován: 30.12.2004 01:04
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Petr Molin » 12.05.2008 15:25
Jedna taková caska je i v Horním Těrlicku její rok výroby je 1968 je pořád přihlášená na Opis a připravená k výjezdu. U této Tatry byl pouze vyměněn motor, který je z Tatry 148.
Příspěvek od » 12.05.2008 15:25
Pánové,
děkuji za názory,ale pokud je Tatra 138 s motorem ze 148,pak už se podle mého názoru nejedná o Tatru 138.
Jelikož máme oba tyto stroje,tak vím,že v těch autech není moc rozdílů.Co se nástavby týče,tak vůbec žádný s vyjímkou prvních pár strojů,které měli nástavbu jinou a co se týče podvozku,tak tam samozřejmě je dost úprav,ale ty nejsou vidět.Pokud se tam však dá motor ze 148,musí se tam dát i kapota z tohoto auta a tím pádem auto příjde o ten největší,samozřejmě jenom na pohled,rozdíl.
Mně spíš šlo o to,zda by nebyla škoda takové krásné auto,obzvláště,když je celé v původním stavu,zničit takovou úpravou,jako je výměna motoru,protože ve srovnání s jinými CASkami u nás vyráběnými jich asi už moc není.
Jen doplním,že naše tatřička pocházi přímo od závodního sboru Karosa,kde dlouhou dobu sloužila.
-
- Příspěvky: 1022
- Registrován: 30.12.2004 01:04
Příspěvek od » 12.05.2008 15:25
Tak to máš pravdu.První nikam určitě nepojede a pro účel ke kterému bude využívána je celkem jedno jestli tam bude o minutu,nebo dvě déle.Koneckonců,tady je celkem rovina a když se stará Mána rozvášní,tak jede dokonce i o něco rychleji než T148.Kopce sice nemá tolik v oblibě,ale předběhnout se nedá.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA