CASka a mráz???
-
- Příspěvky: 162
- Registrován: 26.06.2007 23:32
Příspěvek od David Malát » 12.05.2008 15:25
Tak když jsem četl článek o požáru z Chomutova a venku pěkně mrzne, nemáte zkušenosti ze zásahu v mrazu?? Teda co tomu říká CASka a na co si dát pozor?? Teď nemyslím že je to kolem na brusle a na všem to namrzá a stojí to za........ ale spíše na co si dát pozor pokud není vyhřívání, třeba u Matesa....Nevím čerpadlo atd. Ještě jsme v mrazu nezasahovali, tak mi to napadlo.
-
- Příspěvky: 302
- Registrován: 14.03.2005 14:13
Příspěvek od Ondřej Dostál- Oskar » 12.05.2008 15:25
No vyhřívání nemá skoro nikdo. Jinak je potřeba si dát bacha na zamrzání hadic( pokud je sníh, tak je potřeba překrýt půlspojky sněhem nebo je alespoň něčím obalit aby k sobě nepřimrzly), pokud přestaneš proud používat, ihned ho odvodnit a pokud možno zbalit do tepla, jinak už bude potom k ničemu. čerpadlo to chce držet stále v provozu(pokud zrovna nedává vodu ve směru k požářišti, pustit třeba čeření do nádrže a nebo to přes jednu hadici honit zpět do auta-zároveň tím ohříváš vodu a nemůže ti zamrznout nádrž. A nebo to odvodnit, což by ale bylo docela dost zdlouhavé a stejně by hrozilo že to zamrzne). Dále to chce si otevřít všechna víčka na hrdlech, protože zbytková voda by je mohla přimrazit. Pokud tady plácám nesmysly, tak mě prosím opravte. Takhle bych to řešil já, není to z žádného řádu ani návodu:-) A napište sem i svoje názory, protože by mě to taky dost zajímalo
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:25
Já myslím, žes to vystihl docela přesně... Každopádně slovo do pranice je to ohřívání - schválně, kdo to u svojí CASky zkoušel a komu to funguje? Viděl jsem to snad jenom u T815 6x6 CAS32. KuK
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 02.12.2008 12:33
Příspěvek od Ondráš » 12.05.2008 15:25
Jojo, tatry, ty měli bufíky. Ale ne všechny (teda snad). Dneska se to řeší ohríváním vody, která cirkuluje přes výfukové potrubí, ale mají to jen některá nová auta. Mates a např. Lijána tohle nemají. V těchto případech bych přitakal praktickým radám uvedeným výše.
-
- Příspěvky: 162
- Registrován: 26.06.2007 23:32
Příspěvek od David Malát » 12.05.2008 15:25
Tak jsem si to málem vyzkoušel naostro, asi jsem to přivolal jenže my jsme ještě z důvodu modernizace CAS mimo výjezd, ale na operačním to asi přehlédli, tak jsem se musel slušně omluvit.... Škoda....
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 07.06.2006 17:49
Příspěvek od Martin Švolík » 12.05.2008 15:25
sa to náhodou aj pridávaním rôznych nehorľavých zmesí do vody??
- Václav Danita(bonita)
- Příspěvky: 1892
- Registrován: 08.04.2005 22:35
- Bydliště: Krásná Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Václav Danita(bonita) » 12.05.2008 15:25
Nevím jestli tu neplácnu nějakou zhovadilost ale tuším že některý 148ičky měly taky vyhřejvanou nádrž.Ale vážně to nevím jistě.Myslím že to bylo ohřívaný právě vejfukovejma rourama.Jestli plácám nekamenujte mě.Jinak jak proti mrazu asi vážně neni lepší návod než je o kousek vejš.
https://www.facebook.com/sdhkrasnalipa
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 07.06.2006 17:49
Příspěvek od Martin Švolík » 12.05.2008 15:25
prepáčte...sekol som sa....nie nehorľavých ale nemrznúcich..OK??
-
- Příspěvky: 302
- Registrován: 14.03.2005 14:13
Příspěvek od Ondřej Dostál- Oskar » 12.05.2008 15:25
to by ti nepomohlo, protože stejně tu vodu většinou hned vyplácáš a pak už tam máš buď vodu od někoho jiného nebo hydrantovku. a halvně by to bylo celkem nákladné, protože ředit třeba u tatry 8 kubíků je docela dost
-
- Příspěvky: 302
- Registrován: 14.03.2005 14:13
-
- Příspěvky: 88
- Registrován: 18.12.2005 18:57
Příspěvek od ondřej klenor » 12.05.2008 15:25
K tomu co napsal Dasty už neni co dodat.Napsal vše ,co se v praxi používá
-
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek od Jiří Sucharda » 12.05.2008 15:25
pridal, chce to take pri prazdne cisterne otevrit ventil na lafetu nebo delo, aby nezustala voda nad kulakem, nebot tam to mraz velmi rad trha (mam to uz dvakrat za sebou). JJS
-
- Příspěvky: 302
- Registrován: 14.03.2005 14:13
Příspěvek od Ondřej Dostál- Oskar » 12.05.2008 15:25
to mě vůbec nenapadlo, protože ani na jedný CASce nemáme lafetu. a u trambuse jsme s tim, pokud vim, neměli nikdy problém
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: 10.02.2004 19:07
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 24.06.2007 21:16
Příspěvek od Martin Kočí » 12.05.2008 15:25
nechci tady nějak chytračit, ale ohřívání vody v CASce bufíkem jako to měla CAS-32 T-815 je úplná blbost(protože se voda mění a spíše se jedná o zamrzání armatury).Máme tatru od roku 1989 a nikdy to nebylo k ničemu....musím ale podotknout, že voda nikdy nezamrzla.(ale ta spotřeba PHM)A co byla tatra v roce 2004 ne celkové opravě v SPS,tak tam máme u čerpadla namontován bufík směrem na čerpadlo a mohu zodpovědně říct, že supr.Jinak pokud strojník stojí u čerpadla a má boční rolety zavřené, tak se může v zadní části vozidla pěkně ohřát což je supr.Takto máme samozřejmě dělané i naše nové Volvo.................mohu jen doporučit.
PS:teď nevím ten název bufíku myslím že Bréze a cena cca okolo 25-30 tis. Kč i s DPH.
-
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek od Jiří Sucharda » 12.05.2008 15:25
diky tepelne setrvacnosti velkeho objemu vody urcite nehrozi zamrznuti cisterny nebo cerpadla, ale v ohrozeni jsou spise "osamocene" armatury pod autem (bacha na plne potrubi k liste) nebo vytlaky.
P.S. Martine muzes se mi prosim ozvat na mejl, jak to u vas dopadlo na to zastupitelstvu? dik JJS
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 21.11.2004 11:06
Příspěvek od Radek Luža » 12.05.2008 15:25
Nevím jak je to u jiných aut ale vzhledem k tomu že v naší republice je dost vozů Š706 RTHP tak zmíním několik rad.
Už se nám stalo že zamrzl posilovač řízení, protože ve vzdochovém systému se vždycky nějaká ta voda najde, ne že by nešlo otočit volantem ale přes posilovač valil vzduch protože v tom posilovači zamrznuli ventilky, podobný problém by mohl nastat i v brzdové soustavě a to už by nebyla žádná sranda, tento problém se dá vyřešit občastným přiměšováním lihu do vzduchového systému, hlavně teď v zimním období, protože líh pohlcuje vodu.
Další rada se týká sání, sací trubičky, které vedou od čerpadla k difuzéru taky rády zamrznou, protože mají malý průměr a vždy v nich nějaká voda zůstává, potom se vám může stát tak jako nám že prostě nenasajete a musíte použít jiný způsob doplnění vody např. nějaký plovoucí nebo kalové čerpadlo.
Tak asi tolik za našich zkušeností.
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 11.02.2007 23:55
Příspěvek od Emanuel Došlík » 12.05.2008 15:25
Většina vozů od fa. WAWRZASZEK mají dvouplášťové čerpadlo Ruberg vyhřívané kapalinou z chladiče motoru + bufík v prostou čerpadla. Máme to i na naší CAS takže o čerpadlo nemáme obavy max. jen o odvodňovák čerpadla.
-
- Příspěvky: 107
- Registrován: 15.01.2008 14:12
Příspěvek od Rudolf Windisch » 12.05.2008 15:25
měli jsme zásah s CAS-32 T-815 při mrazu -21 stupňů. Jednalo se o požár střechy obytného domu. Jak již bylo uvedeno, čerpadlo se nesmí zastavit a pokud nedodává vodu na požářiště, musí se voda točit mezi čerpadlem a nádrží. VZ nás po požáru nechal na místě v pohotovosti a vodu jsme v tatře točili po dobu šesti hodin a můžu říct, že byla tak vyhřátá, že nedošlo k zamrznutí žádné části čerpadla ani armatury. Ovšem vyhřívání dvanáctiválcovým motorem má své náklady. Pokud, ale zabráníte poškození čerpadla pořád se vyplatí.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA