náhrada DA Avie
-
- Příspěvky: 587
- Registrován: 26.07.2005 20:16
-
- Příspěvky: 371
- Registrován: 23.05.2006 10:53
Příspěvek od Petr Slavíček » 12.05.2008 15:24
pokusím se shrnout
jednotka zabývající se soutěžemi Furgon plus PV
ostatní bud velký furgon a nebo double CAB s nástavbou
je to asi tak správně?
-
- Příspěvky: 371
- Registrován: 23.05.2006 10:53
Příspěvek od Petr Slavíček » 12.05.2008 15:24
co takové cca 7,5-10tun DA double CAB cca 1-2 kubíky vody PS napojenou na nádrž ale zárovenj vyndavací?
osádka 1+6
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
-
- Příspěvky: 227
- Registrován: 30.04.2005 19:46
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: 17.03.2005 19:17
Příspěvek od Václav Hakl » 12.05.2008 15:24
Plně s tebou souhlasím. Pokud budu už mít peníze nechám si spíše postavit CAS. Myslím že ta varianta od THT tohoto vozidla byla kolem 4 000 000,- milionů. No a pokud vím tak avia stojí v provedení 4x2 něco přes tři mil korun. To už zase nebude takový finanční rozdíl.
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:24
A pořád operuješ s osádkou 1+6, což je podle mě málo, protože mnoho sborů má DA právě pro přepravu osob, takže bys měl počítat primárně s 1+8. Míň lidí je není IMO správná cesta, to už jsme - jak zmínili kluci výše - někde jinde.
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:24
... ta poslední věta má pro jistotu dvě možnosti Snad z toho lze pochopit, co mám na mysli - že míň lidí v osádce není IMO ta správná cesta k autu, které by nahradilo Avie.
-
- Příspěvky: 371
- Registrován: 23.05.2006 10:53
Příspěvek od Petr Slavíček » 12.05.2008 15:24
na konec října pro Vás pro všechny chystám malé (3,5 t) překvapení
-
- Příspěvky: 87
- Registrován: 14.10.2005 22:50
Příspěvek od Zdeněk Milan » 12.05.2008 15:24
Taky přidám trošku do mlýna. My jsme DA 12 A 31 nahradili vozidlem DA16/L=1 Iveco Daily. Bohužel toto vozidlo bylo postaveno za účasti státní dotace a cena se vyhoupla na něco málo přes 2 000 000,- Kč. Je pravdou že je vybaveno jedním z nejmodernějších vybavení a ještě vybavením z našeho bývalého DA 12. Plnohodnotně DA 12 nahrazuje a my jsme s ním spokojeni. Teorie o tom, že není ve vozidle potřeba třeba PS 12 nám jsou bohužel cizí jelikož my jsme využíváni i k zajištění čerpacích stanovišť a vzhledem k tomu, že mnoho dobrovolných jednotek v našem okolí již má CASky s prodlouženou kabinou a DAčkama nejezdí tak mnohokrát u takových zásahů jsme samy kdo je schopen čerpací stanoviště udělat. Navíc pokud už je ho třeba udělat, tak se většinou dělá s více čerpadli a to pak přijedou i ostatní sbory se svými DA 12. Prostě my na to že by jsme PS 16 nebo 12 neměly v autě ani nepomýšlíme a jsem toho názoru že do vozidla patří. Naše DA je vybaveno i vysokotlakem pro hašení malých požárů jako jsou třeba OA ale smysl našeho DA je i to použití přenosného čerpadla. Co se týče nových DA tak v dodávce jej ještě stavěl Mirek Vantuch, mám dojen na podvozku WV a mají je taky moc pěkné a myslím si že taky i s čerpadlem. Jinak pouze pro soutěže bych asi volil DA od Policie ČR, třeba toho Woldsvagena. To že je již nepřevádí není pravdou, já sám mám za naši jednotku požádáno a bez problémů to vzali. Nevím jak s tím někdo mohl kšeftovat, když my jsme brali od nich VEA Škoda felicie, tak ve smlouvě bylo jasně napsán že se převádí pouze pro účely JSDH a není možné s ní jinak nakládat. Pokud někdo naložil jinak tak nedodržel smlouvu a asi dostal po capkách. Navíc pokud žádná státní organizace neprojeví o nabízené auto zájem tak POLICIE ČR tyto vozidla stejně prodává do civilního sektoru ale už za peníze a ne zadarmo jako obcím. Co se ale převodu týče není pravdou jak jsem tady četl že je to zadarmo. Zadarmo je sice auto ale pokud z něj něco má být tak se investice do něj pohybuje kolem 50 000,- až 100 000,- Kč. To záleží na tom jak kvalitně a hlavně co je na vozidle upravováno. Do verze DA a vozík bych rozhodně nešel, pokud by toto vozidlo mělo jezdit k zásahům i s vozíkem. Jízdní vlastnosti jsou daleko horší a při představě proplétání se mezi autama při jízdě k zásahu na naší silnici I třídy je to hrozná představa. Pokud by se ale jednalo jen o ježdění na soutěže tak proč ne. Myslím si, že při pořizování áhrady DA by se rozhodně pořizující měl zaměřit na své potřeby což je: počet a druhy zásahů za rok, počet lidí které by vozidlo mělo přepravovat, jaké vybavení by chtěl do vozidla dostat a podobně. Neměl by ale rozhodně brát první co se mu namane a pak zjistit, že to nové vozidlo nepokryje ani z poloviny co staré DA. Já osobně bych volil variantu jako máme my a nebo třeba JSDH Kuřim. Jejich DA je taky velice slušné a dobře vybavené a pro osádku je dostatečně prostorné. Toť můj názor.
-
- Příspěvky: 371
- Registrován: 23.05.2006 10:53
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: 03.04.2008 16:25
Příspěvek od Vítězslav Schimmerle » 12.05.2008 15:24
Lidi. Když budete chtít nahrazovat DAčko, tak si nejdřív uvědomte nač ho budete potřebovat. Pokud ježdění po zásazích po městě, popř. na závody, tak stačí nějaký transporter. Taky se po nějakým ohlížíme Pokud však budete chtít auto i do terénu (náš případ JSDH Kuřim tak je potřeba nějaké auto typu Avia. My sme původně Avii vůbec nechtěli. Chtěli jsme DAčko postavit na jiný podvozek. Bohužel právě kvůli tomu terénu vyhrála Avia. Měla největší prostupnost terénem. Ano mohli jsme mít jiný podvozek a vyšší, ale nebyli by jsme na částce 900.000 za něj, ale někde úplně jinde. Taky můžeme transporterem dovézt lidi k zásahu a do terénu vůbec nejet, ale představte si, že hoří někde nahoře v lese rozbitá cesta (transpika by jste tam rozbili) a už vidím všechny hasiče, jak se s veškerým vercajkem dopravujou nahoru po svých
-
- Příspěvky: 113
- Registrován: 03.03.2003 00:38
Příspěvek od Dag » 12.05.2008 15:24
Nemyslím, že by Avia měla o hodně vyšší průchodnost terénem než dodávkový automobil. Mluví se tady o počtu 1+6 nebo dokonce 1+8, ale je třeba zamyslet se nad tím, jak často v autě tak velký počet lidí pojede (jestli to vůbec někdy bude)... Samozřejmě tohle se netýká JPO V a jednotek s jedním vozidlem, tam je počet lidí opodstatněný. Každopádně, jak již tady bylo řečeno pro jednotky, které mají rovněž CAS je ideální řešení DA - dodávkový automobil, který lze zároveň použít i jako hospodářské vozidlo nebo ke služební cestě. VEA u JSDH je v dnešní době zbytečný luxus - další auto, starosti a náklady navíc.
Re: Zdeněk Milan - když tady píšeš, že jste řešili nové DA, k čemu máte ještě staré DA/Avia a VEA/Škoda Felicia?
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA