náhrada DA Avie
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 08.10.2007 16:16
Příspěvek od Radim Zábranský » 12.05.2008 15:24
Musim se zastat pana Hakla, jako partneri webu pozary.cz bychom urcite uvitali vetsi podporu
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 08.10.2007 16:16
Příspěvek od Radim Zábranský » 12.05.2008 15:24
bohuzel neni a nikdy nemuze ziskat certifikat od TUPO a navic je to pretizene....
-
- Příspěvky: 842
- Registrován: 11.12.2005 02:02
Příspěvek od Tomáš Otčenášek » 12.05.2008 15:24
Pokud si dobre vzpominam, tak firma ZHT nikdy nejak cilene neprovadela pruzkumy nazoru tady na diskuznim foru. Maximalne clanek - neco jsme vyvinuli tak to zacnete pouzivat (s nadsazkou receno). Proto nevim, proc by redakce nemela (nemohla) pana Slavicka tady nechat pachat jeho, pro vas nevyhodnou, pro vsechny hasice prospesnou, cinnost.
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:24
Podporu Vám vyjádříme rádi, zkuste také dělat to, co dělá Petr Slavíček - ptá se, přichází s návrhy, nabízí řešení - zdejší diskuze je tu od diskutování a rádi Vás v ní uvítáme, i Vy máte zajímavá řešení, tak se nebojte s nimi mezi nás přijít, tedy, určitě to bude pro nás i pro Vás přínosem...
S pozdravem a přáním, abychom se zde častěji potkávali
Hynek Obroučka - redaktor
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 08.10.2007 16:16
Příspěvek od Radim Zábranský » 12.05.2008 15:24
Vazeny pane Otcenasek ..asi jste nic nepochopil. Nemam nic proti to aby zde pan Slavicek prezentoval sve napady, ostatne nase firmy spolu uspesne spolupracuji. Chtel jsem jen nazanacit ze bych byl rad kdyby server pozary.cz vice podporoval sve vlastni partnery.
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:24
Ale tady nejde o to získat certifikát TÚPO - někteří prostě potřebují nahradit DA Avia a takové auto jim bude stačit, nemusí tam být vše dle 35/2007, ale to, co potřebují. GŘ nezná potřeby dobrovolných hasičů, to je známý fakt, a když jim obec dá prostředky na to, co potřebují, každému je certifikát TÚPO ukradený, to je holý fakt, v žádném případě nekritizuju auta, která TÚPO mají...
-
- Příspěvky: 118
- Registrován: 02.09.2005 12:29
Příspěvek od Jiří Adamec » 12.05.2008 15:24
Možná budu za troubu, ale tahle otázka mě docela zajímá - přece jenom je to rubusní dodávka, která by se hasičům určitě hodila.
viz SDH Všelibice.
GAZella
-
- Příspěvky: 213
- Registrován: 26.02.2006 20:36
Příspěvek od Hasič Josef » 12.05.2008 15:24
Kolik tohle auto stálo??? nevíte někdo??? nebo není tady někdo z tohoto SDH???
Ceny jsem se tam nedočetl!!!!
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 09.12.2008 17:27
Příspěvek od Štefan Kanocz » 12.05.2008 15:24
No snad největší problém je právě ve stísněném prostoru u dvoukabiny pro 6 (nikoliv 8) osob. Ostatně vyndavací sedačky je velice ošemetná věc, hlavně když je jich více, než na kolik míst je vozidlo schváleno k provozu. Zatím se to tak mlčky toleruje, ale... No a eště větší bolestí jsou počty dveří a hlavně jejich rozměr. Vystupovat ze zadních sedaček v zásahovém obleku při plně obsazeném vozidle bude asi pěkná fuška u dvoukabiny. U skříní zase je možnost pouze na jednu - pravou stranu, ale to už je o něco lepší. Dále výkon motoru - 66 nebo i 75 kW je opravdu na hraně, nebo jen tak tak. Dále užitečná hmotnost 1500 - 1700 kg u podvozkú je málo i na základní výbavu, natož pak ještě něco navíc. A cisterna, tak na to můžete úplně zapomenout. Chtělo by to možná i větší tonáž 5 nebo 7.5 tuny, ale to už by určitě nebylo auto za 500 tis.Kč. Takže všechno na přívěs, tím pádem B-kař si už nezajezdí. Jinak je to auto celkem robustní, trochu zastaralé koncepce, jako byly auta z Ruska vždycky. Aby se přizpůsobili našemu trhu, je to taková celkem nesourodá skládačka rúzných prvků motor Andoria, převodovka Praga, Iveco, at.d. Hodně výrobců to dělá takovým způsobem, ale pouze proto, že chtějí dosahovat špičkové parametry svých aut, takže berou to nejlepší. Tady tomu tak ale není. Nemáme osobně proti GAZelle nic, když ho přistavíte do naší firmy, i na takové auto vám postavíme nástavbu, nebo ji vybavíme podle Vašeho přání, protože náš zákazník je vždy našim pánem. Když ale jsou i nejmenší možnosti pořídit si něco lepšího, tak bychom byli raději. Takových aut je celá řada, počínaje IVECem, Sprinterem, přes Mitsubishi, Renault Maxity, Nissan, Peugeot, Citroen a konečně také nová Avie - proč ne?
Jinak o vypracování nabídky si můžete napsat na mail kanocz@zht.cz.
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: 17.03.2005 19:17
Příspěvek od Václav Hakl » 12.05.2008 15:24
U tohoto auta bude více problému. Ono je to sice robusní auto,ale nemusí unest toho tolik kolik by bylo zapotřebí. Jedním problémem jsou třeba otvírání dveří. Podle TUPO to musí splňovat úhel otvírání a to to nesplňuje. Dále bude problém i zatížení na nápravu.
Jinak co s týká vozidel AVIA 4x4, tak tam je zase cena někde jinde. Mě osobně se také líbí a kluci v České Třebové jsou s provedením 4x2 velmi spokojeni. Motoricky je to dobré auto.
Každé auto má své pozitivum a negativum. Je proto zapotřebí hledat určitý kompromis aby to vše vyhovovalo sboru, v kterém má auto sloužit. Na trhu je hodně značeka automobilů, kteří dodávají podvozky. Určitě každý sbor, ketrý má zájem o auto by si měl zjistit parametry vozidel a pak najít nejvhodnějšího kandidáta.
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:24
Zrovna tupem bych neargumentoval, jak jsem psal výše, na tupo to půjde pouze pokud to bude z dotace, jinak to tam nikdo nedá... A dotace na DA se již neudělují... A jak jsem také výše psal, známý má Gazelle na firme je maximálně spokojený (krom toho má nové Ducato, Transit a další dodávky renomovaných značek), cení si jí i kvůli robustnosti a průjezdnosti...
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: 17.03.2005 19:17
Příspěvek od Václav Hakl » 12.05.2008 15:24
Mě spíše zajímá, jak se takový případ bude řešit, když se nedej bože něco stane a v autě zemřou hasiči při dopravní nehodě. Každý bude mít pojistku a pak pojišťovna nevyplatí urazovou pojistku z toho důvodu, že auto nebylo schváleno pro používání u hasičů. Podle mě by každý sbor měl mít schválené auto z TUPO. Je to pro jejich bezpečnost.
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 08.10.2007 16:16
Příspěvek od Radim Zábranský » 12.05.2008 15:24
S tímto musím s Vaškem Haklem souhlasit, hasiči si často volí tu nejlevnější variantu přičemž nedmýšlí následky co kdyby...viz. zásahové obleky
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:24
Pokud to vozidlo bylo zapsáno v IZS tak není s pojistkou problém a navíc na některá auta prostě není vhodná kategorie, protože DA dle vyhl. je moc rozsáhlé na malý podvozek a na velký má málokdo. A navíc TÚPO stojí 60.000... Nevím, kdo by za to vyhazoval peníze aby mu pak řekli, že to nevyhovuje, protože to není vybavené dle vyhlášky - prostě potřebuju něco, tak to něco nechám postavit a je mi jedno, že na to není škatulka ve vyhlášce - těžko by to TÚPO schválilo... Potřeby hasičů jsou velmi odlišné od představy pánů, kteří vyhlášky vymýšlí, bohužel...
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 08.10.2007 16:16
Příspěvek od Radim Zábranský » 12.05.2008 15:24
jen vím, že na trhu se objevují zásahové obleky, které nesplňují všechny atributy nevýhnutné ke schválení z různých důvodů, ale protože se nabízí za nižší ceny tak si je hasiči kupují a zde končí sranda jelikož tady jde již o životy...ale to je o něčem jiném
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 08.10.2007 16:16
Příspěvek od Radim Zábranský » 12.05.2008 15:24
Vcelku s Tebou souhlasim, ale existují i jiné předpisy týkající se schvalování k provozu na veřejných komunikacích, technické způsobilosti apod. A kluci určitě znáte to úsloví o tom džánku....Takže snažme se dodržovat alespoň všeobecné platné předpisy. Přetížené vozidla u hasičů jsou zcela běžným jevem ( a to má vliv i na životnost) různé domácí úpravy provedené na amaterské úrovni mouhou být příčinou ohrožení životů a zdraví osádky vozidla. Sic naopak jsou vozidla která jsou vyrobená opravdu na profesionální úrovni viz pyrocar
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:24
No já měl na mysli úpravy a přestavby firmou, která ty vozy stejně musí nechat schválit do provozu, to je dané. Ale TÚPO kontroluje hlavně, zda je to v souladu s vyhláškami o provedení a vybavení hasičské techniky a tomu se lze bez problémů vyhnout, to je potřeba jen u aut, která jsou ze státní dotace nebo pro HZS... Samozřejmě jsem neměl na mysli obcházení předpisů o technické způsobilosti...
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:24
TÚPO by měly mít nové CASky pro HZS Praha od fy EMPL a jsou v nich vyloženě posádce nebezpečné konstrukční věci, viz můj článek o nich z počátku letošního roku...
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA