náhrada DA Avie
-
- Příspěvky: 533
- Registrován: 09.05.2005 11:26
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od FiRan » 12.05.2008 15:24
resime neco podobneho na stanici jiz delsi dobu a jednoznacne pribyva podpora nazoru, ze by byla idealni dlouha, rozumej v nejvetsi mozne velikost, dodavka prakticky jakehokoliv vyrobce (MB, VW, Iveco...), do ktere by se vlezlo onech zminenych devet lidi, bylo by tam vse jak pro souteze, tak lehci udalosti. Osobne bych v DA videl hlavne pomocnika pri soutezich, povodnich a jinych zivelnich pohromach.. mozna pri ND. A samozrejme, pri jakekoli akci premistovani materialu ci druzstva (priprava na soutez, vesele akce typu raft, ...)
Kdo se utopí, ten se nespálí.
-
- Příspěvky: 1022
- Registrován: 30.12.2004 01:04
Příspěvek od Freek » 12.05.2008 15:24
V prispevku http://www.pozary.cz/forum.asp?akce=prispevky&id=2085 mam malou zminku o drivejsi koncepci.
Je otazka jestli je nutne Avii nahrazovat a cim. Osobne se mi libi reseni, ktere umoznuji soucasne predpisy. Tedy dodavka + prives (cena dodavky + obycejneho privesu s plachtou treba z nejakeho hobby hypermarketu + vybaveni). Levne, ucelne. Navic pozadavky se meni. U zasahu se uz Avie moc neuzije (PS12), max. u cerpacich stanovist. Dnesni CASky jsou stavene tak, aby vezli vsechno vybaveni (ne jako driv) a existuje "nova" kategorie TA. Naopak je stale catejsi jezdeni po uradech atd. Tomu vsak DA Avia nemuze vyhovet (zkuste zaparkovat tohle auto v centru velkeho mesta pred nejakym uradem), za lepsi reseni povazuji auto do 3,5 t, ktere zaparkuje na parkovacim miste pro OA. Dalsim problemem bude nedostatek ridicu se skupinou C.
Vysledek:
CASku v zakladnim provedeni + DA dodavku s privesem. Toto reseni splnuje nejen soucasne predpisy, ale vyhovuje i soucanemu fungovani dobrovolne PO.
-
- Příspěvky: 533
- Registrován: 09.05.2005 11:26
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od FiRan » 12.05.2008 15:24
Samozrejme, u takovehoto auta (viz. muj predesly prispevek) by jiz nebylo dostacujici pouze Becko, ale to myslim neni problem...
Ona ta Avia neni spatna, az na to ze:
1)nejede (respektive jede jak shnila, viz dalsi bod)
2)hnije
3)bezpecnost veskera zadna
4)zpracovani rizeni odpovidajici urovni minuleho tisicileti...
5)jinak tez je to zrychleny traktor.
Kdo se utopí, ten se nespálí.
-
- Příspěvky: 1022
- Registrován: 30.12.2004 01:04
Příspěvek od Freek » 12.05.2008 15:24
Rozpocet porizeni takoveho vozu:
- Prives (ten v zadu) 17 400 kc
http://www.dobrakoupe.cz/prives-nakladn ... Car=175996
- Transporter zadarma
- lak transporteru 40 000 kc
- rampa starsi 6 000 kc
- tazne zarizeni 4971 kc
- poplatky za prepis barvy a tazneho zarizeni na uradech
- vybaveni se vezme z avie.
cena celkem po zaokrouhleni 51 000 kc. To je cena, kterou mozna i dostanete za tu starou avii
-
- Příspěvky: 371
- Registrován: 23.05.2006 10:53
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:24
Dovolím si zásadně nesouhlasit, v případě, že nahrazuji DA Avia, Tranďák s vlekem není adekvátní náhrada. Valníček toho uveze hodně málo. Navíc to vozidlo je krom dopravy na soutěže určeno především na technické zásahy, tomu dnes odpovídá u mnoha sborů vybavení Avií - prostě potřebuju odvézt lidi i materiál a valníček podle mě není dobré řešení... Ideál je dlouhá dodávka, jak tu někteří zmiňují. Například při vichřici nebo záplavách pojede CASka k jedné události a DAčko ke druhé a je třeba tam mít potřebné vybavení i lidi a ne tahat za sebou valníček, neb je to další komplikace při manipulaci s vozidlem... V tomhle se mi líbí auto Mirka Vantucha, keré se navíc vešlo do 3,5t, takže stačí "B"
Pro cestování po městě na úřady ať si velitel jezdí svým osobákem a vyúčtuje si náklady, na to nemusí mít dodávku...
-
- Příspěvky: 1022
- Registrován: 30.12.2004 01:04
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:24
Transportery od PČR jsou většinou v tak katastrofálním stavu, že počítej tak 50000 jen na nutné opravy auta...
-
- Příspěvky: 371
- Registrován: 23.05.2006 10:53
Příspěvek od Petr Slavíček » 12.05.2008 15:24
pokud stačí a vyhovuje 1+6 řečení je relativně snadné
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:24
Moje představa je navíc taková, že namísto PS-12 by šel pro zásah strčit kontejner s jiným vybavením, PS-12 by se tam strčila jen na soutěže, případně větší čerpání, na několika autech jsem toto již viděl v praxi...
- Marek Bělský
- Příspěvky: 98
- Registrován: 26.06.2006 12:03
Příspěvek od Marek Bělský » 12.05.2008 15:24
Při použití dodávky s přívěsným vozíkem , by se neměla překročit maximální hmotnost soupravy 3500kg. Pro ř.p. skupiny B.
-
- Příspěvky: 1022
- Registrován: 30.12.2004 01:04
Příspěvek od Freek » 12.05.2008 15:24
Ad velitel jezdi pekne dodavkou. Podminkou toho ze, se nekdo stane velitelem, neni vlastnit auto. navic jde treba i o vycvik nakupy a ja nevim co vsechno.
Pokud nekdo sezene tu kompletni dodavku za 75 000 kc, tak proc ne.
S vyjezdem ke 2 udalostem zaroven lze souhlasit jen u JPO .../2 a tech zas tak moc neni.
- Marek Bělský
- Příspěvky: 98
- Registrován: 26.06.2006 12:03
-
- Příspěvky: 533
- Registrován: 09.05.2005 11:26
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od FiRan » 12.05.2008 15:24
Mas pravdu, asi jich je mene nez JPO x/1, na druhou stranu, uvadim konkretni priklad od nas, mame dve CAS a DA a je bezne, ze vyjizdeji obe auta... OPIS vi, ze vetsinou ma na obou adekvatne proskolene a vybavene druzstvo, tak proc jej nezvednout jinam, kdyz prvni auto resi neco jineho? Tento jev neni sice tak casty jako vyjezd k jedne udalosti vice nez jednim autem, ale napr. v pripade zivelnich katastrof tohoto roku byl vyuzit casto.
Kdo se utopí, ten se nespálí.
-
- Příspěvky: 533
- Registrován: 09.05.2005 11:26
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od FiRan » 12.05.2008 15:24
Ted jsem si vsimnul, ze v predchozim prispevku jsem uplne vypustil DA.. udelal jsem tak z duvodu ze vozidlo bylo tou dobou jeste mimo vyjezd (probiha na ni rekonstrukce). Jinak by se do DA samozrejme motopila vesla
Kdo se utopí, ten se nespálí.
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:24
přestaň už konečně řešit věci vyčtené z předpisů a začni myslet jako hasič. Prostě i jednotky x/1 jsou schopné vyslat dvě družstva k různým událostem, v případě stále častějších živelních pohrom je to častý jev. A velitel opravdu nepotřebuje jezdit dodávkou kamkoliv, nadto tak často zase nikam nejezdí. Co se týká školení, tam pojede stejně celé družstvo a nákupy? Tam může jet větší auto. Btw. neviděl jsem sbor, kde by velitel využíval zásahové auto (DA, CAS)na podobné účely (pokud nemají vyloženě hospodářské auto), každý si to objezdí svým a málokdo si to navíc i vyúčtuje, kdykoliv jsem něco dělal pro jednotku, nic jsem si za benzín nevzal, nedovolil bych si okrádat rozpočet o peníze, za které se dá koupit vybavení... Btw. jsem VD a strojník u dvou JSDH (JPO III/1 Odolena Voda-Dolínek a JPO V (dříve /2, než to zrušili) Praha 11-Chodov, v praxi sice pětka, ale fungujeme stejně jako JPO III/2, jen peněz dostáváme od magistrátu míň než skutečné trojky)
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA