Praga V3S letištní speciál
Chtěl jsem se zeptat znalců, firma SDV která vyrábí modely nákladních aut v měřítku 1/87 má v nabídce i tuhle Pragu, označenou jako Praga V3S M2 S-1000 letištní speciál.Odkaz je http://www.sdvmodel.cz/list7.htm.
Asi jde o upravenou V3S asi s cisternou a na bocích se 4 roletami, ale nikde se mi nepodařilo najít žádnou fotku skutečného stroje ani žádné další informace. Nevíte někdo o této úpravě něco bližšího?
Praga V3S letištní speciál
Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
- Příspěvky: 110
- Registrován: 21.04.2006 14:47
-
- Příspěvky: 133
- Registrován: 12.01.2006 09:03
Příspěvek od Petr Bohanes » 12.05.2008 15:23
S 1000
bohužel mi nešel spustit odkaz, ale podle označení předpokládám, že se jedná o skříňovou verzi P V3S, která má na boku 4 páry rolet. ( http://saxi.zelpage.cz/img/pohlednice/11-21.jpg ) Pokud je to ona, tak se nejedná o cisternu, ale automobil určený na hašení CO2, tedy klasická "sněhurka". Nepoužívali se jen na letištních, ale disponovali jími některé krajské PÚ. Dnes už je to celkem vzácnost, pár je jich k vidění na Slovensku. Automobil byl určen pro strojníka a 3 hasiče, přičemž 2 seděli na sedačkách v nástavbě, v první roletě za kabinou. Co se samotného vybavení týče, tak to byli láhve se stalčeným CO2 (1000kg), tuším že dvě sněhové proudnice a dva navijáky s hadicí(kolik to bylo metrů si nevzpomenu). A v manuálu k obsluze bylo napsáno, že je automobil konstrukčně přetížen a nedoporučuje se rychlá jízda ani jízda v příliš náročném terénu
bohužel mi nešel spustit odkaz, ale podle označení předpokládám, že se jedná o skříňovou verzi P V3S, která má na boku 4 páry rolet. ( http://saxi.zelpage.cz/img/pohlednice/11-21.jpg ) Pokud je to ona, tak se nejedná o cisternu, ale automobil určený na hašení CO2, tedy klasická "sněhurka". Nepoužívali se jen na letištních, ale disponovali jími některé krajské PÚ. Dnes už je to celkem vzácnost, pár je jich k vidění na Slovensku. Automobil byl určen pro strojníka a 3 hasiče, přičemž 2 seděli na sedačkách v nástavbě, v první roletě za kabinou. Co se samotného vybavení týče, tak to byli láhve se stalčeným CO2 (1000kg), tuším že dvě sněhové proudnice a dva navijáky s hadicí(kolik to bylo metrů si nevzpomenu). A v manuálu k obsluze bylo napsáno, že je automobil konstrukčně přetížen a nedoporučuje se rychlá jízda ani jízda v příliš náročném terénu
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:23
Dochované kusy
Podle neověřeného zdroje ze SR existuje již jen jediný kus (
Podle neověřeného zdroje ze SR existuje již jen jediný kus (
-
- Příspěvky: 133
- Registrován: 12.01.2006 09:03
Příspěvek od Petr Bohanes » 12.05.2008 15:23
re: Hynek
A která by měla být ta přeživší? Ta u HaZZ Žilina? Teď jsme se ještě podíval do chytrých brožur a zjišťuju že jsem se spletl, správné označení je S 540, i když se objevuje i S 1000 a obsah lahví je právě 540 kg (údajně 21 lahví). A co osádky týče, tak se nejspíš vyráběla i verze 1+2, kdy v prostoru nástavby seděl pouze jeden hasič. První taková nástavka na V3S byla v Poličce vyrobena v roce 1959
A která by měla být ta přeživší? Ta u HaZZ Žilina? Teď jsme se ještě podíval do chytrých brožur a zjišťuju že jsem se spletl, správné označení je S 540, i když se objevuje i S 1000 a obsah lahví je právě 540 kg (údajně 21 lahví). A co osádky týče, tak se nejspíš vyráběla i verze 1+2, kdy v prostoru nástavby seděl pouze jeden hasič. První taková nástavka na V3S byla v Poličce vyrobena v roce 1959
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:23
Re: Petr
Jo, jo Žilina, jinak obsah lahví je skutečně 1000 kg CO2, nikoli 540, to má Avia A30 PLHA-S540, právě proto, že veze tunu "sněhu" byla vejtřaska přetížená. Lahve nebyly jako u Avie podél, ale napříč...
Jo, jo Žilina, jinak obsah lahví je skutečně 1000 kg CO2, nikoli 540, to má Avia A30 PLHA-S540, právě proto, že veze tunu "sněhu" byla vejtřaska přetížená. Lahve nebyly jako u Avie podél, ale napříč...
-
- Příspěvky: 133
- Registrován: 12.01.2006 09:03
-
- Příspěvky: 110
- Registrován: 21.04.2006 14:47
Příspěvek od Jiří Brzobohatý » 12.05.2008 15:23
A ještě dotaz
Nejdřív moc díky za info o té V3S.
Ještě bych se rád zeptal jestli nemáte nějaké bližší informace o stavbě cisteren v THT snad na starém Pragováckém podvozku 6x6? Něco ve stylu jako když THT vyrábělo CAS8 na teréním podvozku Avia 4x4 NHY (to co mají např. ve Velkém Meziříčí). Kdesi jsem narazil na informaci že ta Avia 4x4 je zkrácený podvozek Praga a že snad THT vyrábělo něco i na nezkrácené verzi 6x6 ?
Nejdřív moc díky za info o té V3S.
Ještě bych se rád zeptal jestli nemáte nějaké bližší informace o stavbě cisteren v THT snad na starém Pragováckém podvozku 6x6? Něco ve stylu jako když THT vyrábělo CAS8 na teréním podvozku Avia 4x4 NHY (to co mají např. ve Velkém Meziříčí). Kdesi jsem narazil na informaci že ta Avia 4x4 je zkrácený podvozek Praga a že snad THT vyrábělo něco i na nezkrácené verzi 6x6 ?
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA